«Весела нотна азбука»



Скачати 386,82 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації23.03.2019
Розмір386,82 Kb.
  1   2   3   4
Дидактичні матеріали

для використання на уроках музичного мистецтва

при вивченні нотної грамоти у молодших класах

«Весела нотна азбука»
Автор: Оснач Галина Миколаївна

ЗМІСТ


Вступ………………………………………………………………………………2


ЗМІСТ 2

Розділ 1. Дидактичні матеріали для використання на уроках музичного мистецтва при вивченні нотної грамоти. «Весела нотна азбука» 5

Нотний стан 5

Скрипковий ключ 6

Ця чудова цифра – сім! 7

Розділ 2. Дидактичні ігри 11

Играли ноты с нами в прятки 11

Загадали нам загадки 11

Знайдіть у віршованих рядках назви нот 12

Музично-дидактичні ігри 14

Висновки: 17

Список використаних джерел 18




Вступ.
Важливу роль у системі художньо-естетичного виховання школярів, як зазначено в «Концепції естетичного виховання учнівської молоді в умовах відродження національної культури», відіграє музика як засіб розвитку емоційної та інтелектуальної сфери дитини, її музичних та творчих здібностей. Вона здатна формувати не окремі знання, навички й уміння, а універсально, цілісно впливати на особистість і гармонізувати процес її розвитку.
Державним стандартом початкової загальної освіти передбачено вивчення молодшими школярами мистецтв, серед яких одним із основних залишається музичне. Впровадження уроків музичного мистецтва у практику шкіл дає можливість сформувати у дітей цілісне художнє світосприймання і світовідчуття, розширити асоціативні уявлення учнів, комплексно розвинути сенсорну, емоційну та інтелектуальну сфери особистості.

Головна мета уроків – розвиток особистісно-позитивного ставлення школярів до музичного мистецтва, здатності до сприймання, розуміння і створення художніх образів, розвиток здатності до художньо-творчої самореалізації і духовного самовдосконалення через музичне мистецтво.

Сучасна програма з музичного мистецтва для середніх загальноосвітніх шкіл (1–4 класи) передбачає комплексний підхід до побудови і проведення уроку музики, що повинен включати різні види музичної діяльності школярів: сприймання (слухання) музики, вокально-хорову діяльність, засвоєння музичної грамоти, музично-ритмічні рухи, гру на дитячих музичних інструментах.

Значну увагу вчителю слід приділяти навчанню дітей музичної грамоти, оскільки вона немов «пронизує» усі види музичної діяльності і допомагає школярам заглибитись у світ музичного мистецтва. Терміном музична грамота позначають сукупність знань про особливості та закономірності музичного мистецтва, засоби музичної виразності, зміст і побудову музичних творів, про творчість композиторів і виконавців, нотний запис. Але, вивчення музичної грамоти – не самоціль, а засіб підвищення якості сприймання і виконання музики.

Усі знання й практичні навички з нотної грамоти учні набувають у процесі спілкування з музикою. Вміння співати по нотах сприяє розвитку музичних здібностей дітей. У них поліпшується точність інтонування, розвивається мелодичний і гармонічний слух, успішніше засвоюються різноманітні знання про запис музики, музичні поняття і терміни.

Вже в першому класі, під час опрацювання теми «На музику перетворю» (урок №10) пропонується пояснити учням, що музичні звуки ( як і букви) можна записувати, й у загальному вигляді дати школярам поняття про ноти як знаки для запису музичних звуків. Слід з перших уроків привчати школярів правильно називати елементи ноти. Запам’ятати їх допоможе невеличкий дидактичний вірш, який додається у підручнику О.Лобової (с. 43).

На подальших уроках надаються такі поняття, як нотоносець, нотний стан, музичний ключ, а також назви нот. Ілюстративний та віршований матеріал допомагає доступно та цікаво ознайомити учнів з новими відомостями.

Важливо, щоб у процесі вивчення музичної грамоти дітьми вчитель використовував такі методи і прийоми роботи, які сприяли б емоційно насиченому, доступному, цікавому засвоєнню основ музичної грамоти. Обов’язковою умовою такого навчання має бути поєднання теоретичних узагальнень і понять з практичними видами діяльності дітей.

Навчання молодших школярів музичної грамоти передбачає такі завдання:

– розвинути музичні здібності дітей: ладове чуття, музично-слухові уявлення, музично-ритмічне чуття, чуття цілого (форми);

– дати основи нотної грамоти, яка є складовою музичної грамоти, навчити дітей розуміти нотний запис і сформувати вміння співати по нотах;

– сформувати уявлення про елементи музичної мови (засоби музичної виразності) та музичні явища;

– навчити розуміти ідейно-художній зміст музичних творів і визначати їх форму;

– ознайомити учнів з кращими творами сучасної, народної та класичної музичної спадщини, а також із способами її виконання.

Однак слід констатувати, що однією з найбільших проблем навчання музики є низький рівень засвоєння дітьми музичних знань, недостатня сформованість уявлень про елементи музичної мови, про їх значення у створенні музичного образу. Для учнів молодшого шкільного віку це складний і трудомісткий процес, який вимагає від школяра стійкої уваги, зосередженості, концентрації емоційних та інтелектуальних зусиль. Використовуючи інтегрований підхід до викладання музичної грамоти, вчитель робить процес опанування дітьми основних елементів музичної мови радісним і цікавим, розширює, розвиває сенсорну сферу учнів, дає цілісне уявлення про мистецькі та життєві явища. Видатноий педагог К. Ушинський писав,що дитина... мислить формами, фарбами, звуками, відчуваннями взагалі... Таким чином, надаючи початковому навчанню форм, фарб, звуків..., роблячи його доступним якнайбільшому числу відчувань дитини, ми робимо, разом з тим, наше навчання доступним дитині....

Використовуючи на уроці музичного мистецтва можливості літератури й поезії, образотворчого мистецтва, пластичної діяльності, художньої праці тощо вчитель формує в дітей не тільки навички музичної діяльності, розвиває не лише музичні здібності, він природно вводить школярів у світ звуків, відчуттів, почуттів, явищ, подій і вчинків, які і складають цілісну картину світу, дають синтетичне уявлення про всесвіт. У такий спосіб школярі отримують від педагога універсальний, надійний ключ до розв'язання як навчальних ситуацій і завдань, так і життєвих питань. З урахуванням інтегрованого підходу до засвоєння музичних знань пропоную вивчення нотної гамоти за допомогою «Веселої нотної азбуки», яку можна використовувати на уроці й у позаурочний час.


Розділ 1. Дидактичні матеріали для використання на уроках музичного мистецтва при вивченні нотної грамоти. «Весела нотна азбука»

Нотний стан


П'ять лінійок цих чарівних

Прийняли усіх гостинно.

Тут дієзи і бемолі,

Ключ басовий і скрипковий,

Нотки дружно виступають,

Пісню гарну нам співають.

Отакий гостинний пан,

Його звати – Нотний стан.


Для роботи й відпочинку

Має музика хатинку.

Дім у неї особливий –

Із п’яти тоненьких ліній.

Здавна зветься хатка та –

Нотоносець, нотний стан.
П’ять лінійок на папері

Відчиняють ноткам двері

Ви скажіть, як звати їх

П’ять лінійок чарівних?


Для знаків особливих

Збудували хатку з ліній!

Їх неважко рахувать:

Один, два, три, чотири, п’ять!

Здравствуй, добрый нотный дом!
Поселились ноты в нем,
Этажей волшебных пять,
Их не трудно сосчитать!

Пять линеек нотной строчки

Мы назвали – нотный стан,

И на нем все ноты-точки

Разместили по местам.
Є за горами крутими, за протоками стрункими,

У далекій стороні, у музичній царині,

За лісами, за курганом диво-замок,

Нотним станом називають цей казковий

Замок п’ятиповерховий.




Каталог: files -> docs -> 2016
2016 -> Методичні рекомендації щодо проведення акції «Молодь за здоровий спосіб життя»
2016 -> План роботи відділу освіти куп’янської районної державної адміністрації на 2016 рік схвалено
2016 -> Аналіз результативності управління освітнім процесом у школі
2016 -> Звіт директора щодо роботи Кругляківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Куп’янської районної ради Харківської області за минулий 2015-2016 навчальний рік та завдання на новий 2016-2017 навчальний рік
2016 -> План роботи петрівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Куп ’ янської районної ради
2016 -> Постанова верховної Ради України Про
2016 -> Програма день економіки «україна баварія»
2016 -> Про проведення в районі щорічної акції "16 днів проти насильства"
2016 -> Законів України «Про освіту»
2016 -> Урок № Тема уроку Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка