Веселі зимові свята Термін реалізації: листопад січень Учасники




Сторінка1/4
Дата конвертації11.10.2018
Розмір0,88 Mb.
  1   2   3   4
Творчий проект

Веселі зимові свята

Термін реалізації: листопад.- січень

Учасники: учні початкових класів, вчителі, батьки.


Мета: Збагачувати знання дітей про традиції українського народу.

Розвивати морально – етичні навички, мовленнєву культуру

школярів. Виховувати почуття національної гідності.

Планування діяльності:

Повідомлення вчителя → знайди інформацію → запиши інформацію → обговори в групах → зроби виставку малюнків → проведи конкурси → презентуй проект.



Підсумок проекту: Складання усного новорічного журналу:

«Святки! Пора розваг та ігор мила!»



Тема проекту: « Веселі зимові свята».
Дидактична характеристика:
Тип проекту: творчий, груповий.

Об’єкт проекту: народні релігійні свята.

Головна проблема: видання новорічного усного журналу: «Святки!

Пора розваг та ігор мила!»



Засіб вирішення проблеми: пошук інформації, видання новорічно журналу.
План виконання проекту.

  1. Обговорення в класі ідеї проекту.

  2. Об’єднання дітей класу в творчі групи та розподіл обов’язків.

  3. За допомогою учителя визначити джерело інформації.

  4. Визначити форми демонстрації підсумку проекту – видання усного новорічного журналу.

  5. Скласти план дій:

  • Кожна група готує інформацію і опрацьовує свою рубрику журналу за темою: «Миколаю, молися за нами», «Новорічна подорож», «Свят вечір», «Щедрий вечір».

  • Кожна група демонструє свою рубрику (дизайн).

  • Вивчити пісні, вірші, щедрівки, колядки, прислів’я.

  • Оформлення виставки малюнків за темою «Моє улюблене зимове свято».

  • Зробити дизайн «чобітка».

  • Провести конкурси: «Маска, маска – хто ти?», «Найкраща новорічна іграшка», «Витинанка – народна творчість».

  1. Складання щедрівок, колядок, листівок до Св. Миколая, Діда

Мороза.

  1. Презентація проекту: усний новорічний журнал: «Святки! Пора розваг та ігор мила!».

  2. Оцінювання роботи учасників проекту. (Методологія «Акваріум».)

  3. Впровадження проекту на наступних уроках: українська мова та читання, російське читання, Я і Україна, музика, образотворче мистецтво.

Етапи реалізації проекту:

1 урок – Запуск проекту.

2 урок – Планування, розподіл обов’язків за участю в проекті;

аналіз зібраної інформації.

3 урок – Захист проекту. Колективний аналіз роботи.

Урок 1

Тема. Запуск проекту

Мета: дати пояснення учням, як опрацьовувати проект. Активізувати словниковий запас.

Формувати навички усного мовлення. Вчити виразності. Виховувати почуття поваги до традицій українського народу.

Обладнання: ілюстрації, тексти, малюнки.
Хід уроку


  1. Оргмомент. Психологічна адаптація.

    • Діти, я рада вітати вас на нашому уроці. Сподіваюся, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм. Тож розпочнемо наш урок з побажання і реклами.

Учитель: Я всміхаюсь сонечку.

Учні: Здрастуй, золоте!

Учитель: Я всміхаюсь квіточці.

Учні: Хай вона росте!

Учитель: Я всміхаюсь дощику.

Учні: Лийся, мов з відра!

Учитель: Друзям усміхаємось,

Зичимо добра.



  • Тож поверніться одне до одного й подаруйте посмішку.

Ну а тепер зробимо рекламу (запис на дошці)

Ми будемо: Урок буде:

активні продуктивний

творчі цікавий

працьовиті творчий

зібрані навчальний

уважні


дисципліновані
Клас об’єднаний у 4 групи ( по 6 учнів). Парти розставлені так, щоб дітям було зручно спілкуватися


  1. Вступне слово вчителя

    • Сьогодні ми попрацюємо над підготовкою журналу до друку. Пригадайте, представники яких професій працюють в редакції?

Учитель за необхідністю коригує відповіді дітей, акцентує увагу на обов’язках фахівця кожного профілю.

  • Визначте, будь ласка, у кожній групі, хто буде журналістом, художником-дизайнером, літературним редактором, коректором, набірником, а роль головного редактора я візьму на себе. Згода?

Діти обговорюють ролі в групах.


  1. Повідомлення теми й мети уроку

    • Отже, сьогодні ми працюватимемо над випуском журналу.

Хлопчики й дівчатка, ви живете в державі Україна, котра має дуже давню й славну історію. І тому ми урочисто відзначаємо багато видатних подій та знаменних дат. Та є в нас особливо шановні й веселі свята. А серед них багато зимових. Які зимові свята ви знаєте? Які свята відзначають у вашій родині? Яке свято улюблене? Чому?

Уважно розгляньте макет нашого журналу. Які тут є рубрики?



  1. Лист до Святого Миколая. Дизайн чобітка

  2. Де живе Дід Мороз? Новий рік. Маска, маска, хто ти?

  3. Святки! Пора розваг та ігор мила.

  1. Свят вечір. Вивчення колядок та виготовлення витинанок.

  2. Щедрий вечір, добрий вечір! Складання та вивчення щедрівок.



ІV. Визначення обсягу роботи



  • Як головний редактор журналу я визначу завдання для кожної групи.

Енергізатор.
1 група.

Ви маєте підготувати матеріал про свято Миколая. Навчитися писати листа до Святого Миколая. Знати, що принесе Святий Миколай чемній дитині, а що нечемній. Хто допомагає Святому Миколаю.

Віддавна так повелося, що на Миколая 19 грудня разом збираються родичи й сусіди. Усі щедрі та гостинні, а ті, що були у сварці, обов’язково миряться, і всі прощають одне одного. Справді, бо кожне свято має бути веселим, а свято Миколая – особливе.

За що ж вшановують свято радісними піснями? Бо він – другий після Бога заступник, завжди допомагав людям у найскрутніші хвилини життя, захищав усіх бідних, знедолених, скривджених, та найбільше Миколай опікувався дітьми. Адже жити набагато веселіше, коли знаєш, що хтось добрий і могутній опікується тобою. Отже, засинайте всі спокійно. Ми не кинуті напризволяще в космічному безмежжі. Є святі сили. Що підтримують наші прагнення до добра, справедливості, гармонії.

Будьте лише чемними з батьками, слухайтеся їх, добре вчіться, багато читайте і Святий Миколай любитиме вас. І, звичайно, дбатиме про вас.

Енергізатор

2 група.

Ви маєте опрацювати такий матеріал: Де живе Дід Мороз? Як прикрашають ялинку? Як святкують Новий рік у інших країнах?

Новорічне свято, напевно, найкраще свято, його люблять і дорослі, й діти. Це, мабуть, тому, що на Новий рік ми отримуємо подарунки. Новий рік – одне з найдавніших і найпопулярніших календарних свят. З 1700 року Петро І увів у Росії січневе літочислення. Побутувало уявлення про те, що у Новорічну ніч відкривається небо і в Бога можна попросити що завгодно. Дуже довго жила віра в те, що характер новорічного свята впливає на долю всього року.

А уявити собі новорічне свято неможливо без ялинки, особливо дітям.



Перша згадка про ялинку датується 1600 роком. Місце дії – французька провінція Ельзас, новорічне святкування, ялинка, прикрашена паперовими трояндами, а потім зелені гілки лісових красунь почнуть обвішувати позолоченими і посрібленими картоплинками. Свічки на Новорічній ялинці з’явилися вперше у 1815 році.

Всі ми з нетерпінням чекаємо новорічне свято. І дуже хочеться, щоб все цього дня було найкраще – і погода, і настрій, і подарунки. А який Новий рік без Діда Мороза і Снігуроньки?

Втім, чи замислювалися ви коли-небудь над тим, звідки вони взялися? Історія ця давня і дуже курйозна. 31 серпня 1699 року Петро І пострілом із гармати оповістив про початок нового століття.

Аж раптом у грудні посланці царя сповістили: за наказом Петра І роки тепер рахувати не з 1 вересня, а з 1 січня – як у Європі.



В народі кажуть: «Січень весні дідусь». Так з’явилися на новорічному святі Дід Мороз і Снігуронька – донька Сонця і весни.

Ви повинні виготовити новорічні маски, листівки до Діда Мороза, найкращу новорічну іграшку на ялинку. Все це презентувати. Вибираємо кращу роботу.

А зараз пограємо!

Телеграма Діду Морозу.

Називаємо 13 прикметників: товстий, гарячий, рудий, голодний, в’ялий, брудний … Коли всі прикметники написані, достаємо текст телеграми й додаємо до нього прикметники зі списку.

Дідусю Морозе!



Всі… діти з нетерпінням чекають твого … приходу.

Новий рік – це найбільше … свято року. Ми будемо для тебе співати … пісні, танцювати … танці. Як не хочеться говорити про … навчання. Ми обіцяємо, що будемо отримувати лише … оцінки.

Так що відкривай швидше свій … мішок та вручай нам … подарунки.

Нарешті настане … Новий рік!

З повагою до тебе … хлопчики та … дівчатка.

Енергізатор

3 група.

У третій групі зібралися малі колядники. Ви маєте подати до журналу матеріал про те, як треба колядувати, про що колядки – прохання, покарання господарів. Що таке витинанки? Зробити їх.

7 січня – Різдво Христове. Саме в цей день « сонце повертає на літо» – день починає більшати, а ніч – коротшати.

Напередодні Різдва, у Свят вечір, розпочинається це незвичайне свято. Діти, окремо хлопчики та дівчата, йдуть колядувати – співати пісень, які прославляють народження Ісуса Христа, а потім славлять і господарів дому та їх діток, бажають їм щастя, здоров’я, довгих літ. Колядують із зіркою або з ліхтарем у формі зірки, бо у ніч, коли народився Ісус, у небі засяяла яскрава Спасова зоря.

Отож малі колядники ходять від хати до хати, від господи й до господи, вітають хазяїв величальними піснями, примовками, звеселяють їх танцями і дотепними розповідями. Люди щедро обдаровують колядників, бо все, що ті побажають, неодмінно збудеться.

Енергізатор

4 група.

У четвертій групі зібралися хлопці, які з вечора водять Меланку, а дівчата щедрують. Ви маєте скласти щедрівки, вивчити їх, проспівати. Дізнатися, що таке засівальні.

Щедрівки засівальні – добрі побажання. Через тиждень після Різдва, напередодні Нового старого року – 13 січня – Щедрий вечір. За християнським календарем – це день преподобної Меланії. В народній традиції обидва свята об’єдналися, і тепер маємо Щедрий вечір, або свято Меланки. Саме цього вечора лунають голоси щедрівників.

А наступного ранку, як тільки розвидниться, хлопчики йдуть посівати. Вважається, що саме хлопчик –посівальник приносить щастя. Засівати оселю годиться житнім або ж пшеничним зерном. Розкидають його жменями по хаті, промовляють засівальну.

Отже, усі групи отримали завдання і можуть братися до роботи. На наступному уроці ми розглянемо матеріал кожної групи і складемо усний журнал.
V. Творча робота (у групах)

Відповідний – головний дизайнер групи.



    1. Кожна група розглядає ілюстрації. Малює свої малюнки до свят. Підбирає дизайн «чобітка». Готує матеріал до конкурсу «Маска, маска, хто ти?» (вибір маски), працює над витинанками.

    2. Презентація робіт.

Оформлення сторінок журналу.

V1. Підсумок уроку.

  • Чи цікаво працювати в редакції?

  • Що нового дізналися про українські народні та релігійні свята?


VІ1. Домашнє завдання.

Кожна група готує своє домашнє завдання до рубрики журналу; вчить вірші, пісні, прислів’я, загадки, колядки, щедрівки; виготовляє «чобіток», маски, витинанки, народні українські костюми.



Урок № 2

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка