Відкритий урок з теми: «Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку» 7 клас Торецьк 2016 Тема уроку: Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку



Дата конвертації11.03.2019
Розмір64,9 Kb.
ТипУрок
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 17

Торецької міської ради Донецької області

Шубчинська І.О.

Відкритий урок з теми:

«Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку.

Система відліку»

7 клас

Торецьк


2016

Тема уроку: Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку

Мета уроку:

Навчальна:ознайомити учнів з основними поняттями, що характеризують механічний рух; ввести поняття відносності механічного руху, формувати комунікативну та інформаційну компетентність.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, кмітливість.

Виховна: виховувати доброзичливість, достойного громадянина незалежної країни.



Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Епіграф: Хто не знає руху – той не знає природи.

Хід уроку

І.Організаційний момент



Нумо, учні підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Добрий день, сідайте на свої місця.

Пропоную вам учні прослухати пісню із мультфільму.

(Грає пісня)



Ви впізнали героїв мультфільму? А що вони роблять у цій пісні, про що йдеться?

( Це Віні – Пух і Пятачок, вони ідуть у гості до Кролика, співають, рухаються)

Відгадайте, про що сьогодні на уроці піде мова . маємо слова ідуть, рухаються . Мова піде про рух.

Тому і епіграфом нашого уроку будуть такі слова: Хто не знає руху – той не знає природи.



ІІ Активізація пізнавальної діяльності. Постановка навчальної проблеми

Навіть поети обговорюють питання фізики

Виявляється, можна одночасно рухатися і спочивати! Послухайте рядки із вірша О. С. Пушкіна:

Движенья нет, сказал мудрец брадатый.

Другой смолчал и стал пред ним ходить.

Сильнее бы не мог он возразить;

Хвалили все ответ замысловатый...

У цьому вірші описується суперечка двох учених (V століття до н. е.). У ній приймав участь давньогрецький учений Зенон. Учений стверджував, що руху в природі не існує. Пояснював він це на прикладі задач-апорій (апорія — з грецької мови «безвихідь, труднощі»). Зенон пропонував простежити за стрілою, випущеною з лука, стверджуючи, що у певний момент часу вона знаходиться в точці, тому у цей момент часу вона нерухома. Тобто стріла нерухома в будь-який момент часу, а отже не рухається.

У чому ж помилявся Зенон? Що таке рух? На всі ці питання ми спробуємо знайти відповіді в ході уроку.

IIІ. Вивчення нового матеріалу

Відео Механічний рух https://www.youtube.com/watch?v=bCrJmfOPeC4

У повсякденному житті ми спостерігаємо рух планет, рух галактик, рух Сонячної системи , рух тіл навколо нас, рух автомобіля в повітрі, рух автомобіля по дорозі, рух мікроскопічних істот. Поряд із цим ми бачимо й нерухомі тіла: будинки, дерева, залізничні колії.

Рух – дуже важливе слово, яке означає взагалі будь-які зміни у природі.

Найпростіший вид руху – механічний рух.

Механічний рух – зміна з часом положення тіла в просторі відносно інших тіл

Як з’ясувати, чи тіло рухається? Відповідь на це запитання є дуже важливою. Відповісти на нього можна тільки тоді, коли відомо, відносно яких тіл розглядається рух. Рух тіла завжди розглядають відносно іншого тіла або системи тіл. Мабуть, ви чули, що діти, які їдуть в автомобілі, інколи говорять: «Подивіться, дерева побігли!». Чи мають вони рацію?



Мультфільм «Рух1» https://www.youtube.com/watch?v=0GAdLSTFKbM

Відносно кого Заєць рухається, а відносного кого знаходиться в стані спокою?

Лінію, вздовж якої рухається тіло, називають траєкторією його руху

(Показати види траєкторії.)

Для визначення положення тіла в просторі використовують систему координат, яку пов’язують із тілом відліку.

Тіло (предмет), відносно якого розглядають рух даного тіла, називають тілом відліку.

Справді, якщо розглядати ваше положення відносно стола, то ви перебуваєте у стані спокою. А якщо розглянути ваше положення відносно Сонця? Адже за урок ви встигаєте подолати в космічному просторі відстань приблизно 80 000 км — це фактично дві кругосвітніх подорожі! Отже, описуючи рух, важливо вказати тіло, відносно якого цей рух розглядається. Таке тіло називають тілом відліку.

Фізкультхвилинка відео Ялинка https://www.youtube.com/watch?v=WLlm96HXSW0

ІV. Осмислення й узагальнення знань

А зараз ми проведемо змагання між рядами такими умовними групами:

1 ряд-група – назвемо Механічний рух

2 ряд група Траєкторія

3 ряд група Система відліку

Відповідаємо по черзі, той хто отримає дві нагороди , матиме відповідну оцінку



За кожну правильну відповідь фото Віні Пуха,

за кожну неправильну відповідь - 0 .

2 карточки –« Відмінно! Ви засвоїли матеріал.»

1 карточка- «Добре! Але є над чим попрацювати.»

0 карточок – «Вам необхідно більш уважніше ще попрацювати вдома над цією темою»

Завдання групам (питання задаються по черзі кожній групі»


  1. За якими ознаками можна з’ясувати, перебуває тіло в стані спокою чи рухається?

  2. Наведіть приклади тіл, які в цей момент часу здійснюють механічний рух. А ви самі зараз перебуваєте у стані спокою чи руху?

  3. Вкажіть, відносно яких тіл рухається, а відносно яких перебуває у спокої людина в автобусі? поплавець на річці? Космонавт у кабіні супутника? кішка, що спить на гілці?

  4. Тож у чому помилявся у своїх доказах Зенон? Чому в тумані, не бачачи берегів річки, не можна вказати на - напрямок руху човна?

  5. Собака взяв слід. Чию траєкторію руху він повторює?

  6. Яка частини велосипеда під час його руху описують прямолінійні, а які — криволінійні траєкторії?

  7. Автомобіль повертає. Чи однакову траєкторію описують його праві й ліві колеса? Чи однаковий шлях вони проходять?

  8. Яків Ісидорович Перельман (1882–1942) у своїй книжці «Захоплююча фізика» описує випадок із пілотом літака під час Першої світової війни (1914–1918). Слід зазначити, що літаки тоді літали досить повільно, а кабіна пілота була відкритою Піднявшись на висоту 2 км, пілот побачив біля свого обличчя якусь «комаху» та спіймав її. Однак «комаха» виявилася кулею. Чому пілот зміг спіймати кулю?

  9. Дочитаємо вірш О. С. Пушкіна до кінця:

…Но, господа, забавный случай сей

Другой пример на память мне приводит:

Ведь каждый день пред нами солнце ходит,

Однако ж прав упрямый Галилей.

«Упертий Галілей» стверджував, що це Земля обертається навколо Сонця. Що він брав за систему відліку? (Сонце)

Коли кажуть, що Сонце сходить і заходить, то в якості тіла відліку розглядають що? (Земля)

Поясніть

Як ви розумієте вислів «Рух — це життя»?

Життя - це рух! Значення суті цих слів дуже важливе. Постійний рух дає ріст і розвиток людини. А це робить її більш сильнішою та здоровішою.. Бо для розбудови незалежної, єдиної, вільної, сильної країни потрібні працьовиті, грамотні, патріотичні люди.

Хто сказав цю фразу? Аристотель – великий давньогрецький мислитель



V. Підсумки уроку Рефлексія:

Урок підходить до завершення. І останнє, про що я вас попрошу – це закінчіть фразу.

Сьогодні на уроці я зрозумів, що …...

Механічний рух – це….

Траекторія – це…….

Система відліку – це



Домашня робота

Опрацювати параграф 6, виконати експериментальне завдання



Задайте у вашій кімнаті систему координат із трьома осями, обравши за осі координат лінію будь-якого вільного кута кімнати та два плінтуси, які до цього кута підходять. У цій системі визначте координати вашої настільної лампи, використавши зручні одиниці довжини. Звіт подайте у вигляді рисунка, на якому зазначте осі координат, розташування лампи та її координати.

Мне дуже сподобалося з вами працювати. Дякую за урок за урок!


Каталог: doc -> files -> news -> 524
news -> Різноманітність плодів. Лабораторна робота №10 "Будова і різноманітність плодів."
news -> Учнівська конференція «Чорнобиль – біль і трагедія України» Мета
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
524 -> Використання ікт в проектній діяльності при викладанні фізики з 2015-2016 навчального року в 7
524 -> Життєвий і творчий шлях Бориса Пастернака. Тема поета і поезії в творчості митця
524 -> Урок на тему Р. Л. Стівенсон «Вересовий трунок»
524 -> Урок-подорож «Вулканізм і вулкани. Гарячі джерела і гейзери»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка