Відношення. Пропорції




Сторінка1/2
Дата конвертації14.11.2018
Розмір0,53 Mb.
  1   2
Тема. Розв’язування задач за темою “Відношення. Пропорції”

Мета:

  • узагальнити та систематизувати знання та вміння за темою “Відношення. Пропорції”;

  • формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач, критично мислити ;

  • розвивати навички самостійності, винахідливості, логічного мислення, самоконтролю, уваги;

  • формувати економічну, здоров'язбережувальну, соціальну компетентності учнів;

  • розширювати світогляд учнів.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Форми роботи: групова, індивідуальна і колективна.

Обладнання: схеми, картки, роздавальні матеріали, інтерактивна дошка. .

Девіз уроку: “Не кажи не можу, а кажи - навчуся.»
План уроку.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

Сподіваюся, що на цьому уроці, нас чекає успіх, якщо ми працюватимемо організовано і будемо компетентними в запропонованих задачах.



ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Успішна дитина добре вчиться, старанна, має досягнення .

Успішна сім’я добре забезпечена, має житло.

Успішна країна, якщо в ній люди мають роботу, працюють заводи, фабрики, обробляються сільськогосподарські поля, йде будівництво житла, діти мають можливість вчитися, займатися спортом, музикою, танцями, подорожувати; якщо її визнають у світі.

А щоб країна досягла успіху повинен бути кожен з нас успішним і вчитися цьому треба вже сьогодні, щоб приносити користь Україні.

Тому сьогоднішній урок ми проведемо у формі екскурсії, подивимося , де зустрічаються пропорції, відношення і відсотки.



Вчитись можна тільки весело… Щоб перетравлювати знання, потрібно поглинати їх з апетитом.

(А.Франс)

Давайте працювати з гарним настроєм, дружно, вдумливо і плідно.

Урок математики проведемо за таким планом:


  • Я хочу знати. 7 хвилин

  • Я знаю.

  • Я вмію.

  • Я зможу.

Тож, почнемо…

  • Я хочу знати… Про що ж кожен з вас сьогодні хотів би дізнатися?

(де зустрічаються пропорції, відношення і відсотки).
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів за темою “Пропорції. Відношення.”

  • Я знаю.

Наскільки ви добре оволоділи теоретичним матеріалом, допоможе мені дізнатися …

Інтерактивна вправа Незакінчене речення.

1. Відношенням називається…



  1. Відношення означає дію …

  2. Пропорцією називається…

  3. Прочитати пропорцію: 27 : 9 = 12 : 4.

5. Основна властивість пропорції говорить, що …

6. Перевірити правильність пропорції за допомогою основної властивості.

7. Щоб знайти невідомий середній член пропорції…

8. Щоб знайти невідомий крайній член пропорції…



  1. Один відсоток – це…

  2. Знайти відсоткове відношення можна так…


Складання пропорції.

(На інтерактивній дошці)




8 : 4

1,5 : 0,1

1,2 : 4

45 : 3

3 : 6

10 : 5

1 : 2

2,1 : 7

Із поданих відношень учні складають пропорції.

  • Я вмію.

Тепер подивимося, як ви зумієте застосувати набуті знання при складанні та розв’язуванні пропорцій, а також розподілі числа на пропорційні відрізки. Пропоную…
Робота над тестами. 7 хвилин

1 варіант

  1. Укажіть невідомий член пропорції 16 : х = 4: 3

А) 4 Б) 3 В) 9 Г) 12


  1. Укажіть правильну пропорцію, яку можна скласти з чисел 4; 12; 33; 11:

А) 4 : 12 = 11 : 33 Б) 33 : 11 = 4 : 12 В) 12 : 15 = 4 : 5 Г) 15 : 4 = 5 : 12


  1. Розв’яжіть рівняння х : 4 = 105 : 70

А) 1 Б) 8 В) 6 Г) 4


  1. Розділіть у відношенні 5 : 7 число 48

А) 15 і 21 Б) 14 і 34 В) 20 і 28 Г) 36 і 12



  1. Скільки відсотків числа становить його двадцята частина?

А) 20% Б) 0,20% В) 5% Г) 0,5%

2 варіант
1.Укажіть невідомий член пропорції 24 : х = 8 : 3

А) 4 Б) 3 В) 9 Г) 12


2.Укажіть правильну пропорцію, яку можна скласти з чисел 4; 12; 15; 5:

А) 12 : 15 = 4 : 5 Б) 33 : 11 = 4 : 12 В) 4 : 12 = 11 : 33 Г) 15 : 4 = 5 : 12


3.Розв’яжіть рівняння 2 : х = 35 : 105

А) 1 Б) 8 В) 6 Г) 4


4.Розділіть у відношенні 5 : 7 число 36

А) 15 і 21 Б) 14 і 22 В) 20 і 16 Г) 24 і 12
5..Скільки відсотків числа становить його двадцять п’ята частина?

А) 25% Б) 0,25% В) 2,5% Г) 4%
Перевірка робіт.
Вчитель:Людей завжди цікавило, що є основою порядку, краси, гармонії. Чому деякі предмети, створені як природою, так і людиною, привертають увагу, милують око, а інші – ні. Приблизно сто років тому провели такий експеримент.

Намалювали декілька прямокутників і кожному опитуваному запропонували обрати серед них

Один, найприємніший для очей. Я пропоную вам серед трьох прямокутників обрати найприємніший.

5 8 11


13

13 13 7 хвилин


Ви маєте рацію. (Більшість дітей вибере середній ) Відношення сторін цього прямокутника
Саме таке відношення сторін приємне людському оку.

Цей факт був помічений задовго до нашої ери і використовувався в архітектурі, мистецтві. Ще грецькі скульптори знали про це магічне число і використовували його у своїх безсмертних творіннях.

Великий художник Леонардо да Вінчі назвав це відношення ЗОЛОТИМ, або ЗОЛОТИМ ПЕРЕРІЗОМ.

Запрошую до розмови наших науковців.


Науковець1. Золотий переріз — це такий розподіл відрізка на нерівні частини, при якому увесь відрізок так відноситься до більшої частини, як сама більша частина відноситься до меншої.

Золотий переріз можна побачити у частинах тіла людини. Маємо,



100 : 62 = 62 :38 і дорівнює 1,6.


  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка