Виховувати повагу до традицій народу



Скачати 165,86 Kb.
Дата конвертації26.01.2019
Розмір165,86 Kb.
8 клас

Тема. Вставні слова (словосполучення, речення)

Мета навчальна: дати поняття про вставні слова, навчитись їх визначати, ставити розділові знаки при них, виконувати тестові завдання на тему; виховувати повагу до традицій народу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу



Хід уроку

  1. Орг.момент (перевірка наявності всього необхідного обладнання: підручники, зошити, ручки, щоденники ).

  2. Перевірка домашнього завдання. Учитель. Яку тему ми розглядали протягом останнього часу? Для чого вона нам необхідна? Один учень йде до дошки і за допомогою схем зобразить нам умови постановки розділових знаків. З рештою учнів ми перевіримо домашнє письмове завдання. Що треба було виконати у вправі 283?

Робота з карткою. Відредагуйте речення, розставте розділові знаки.

1. І аеродром і будова школи і башта метеостанції з надутим смугастим лантухом все це злилось у суцільні круги. 2. На величезній відстані розляглося місто і блищав різнокольоровими вогнями синіми білими жовтими. 3. Лісознавство вимагало особливих особливостей любові до природи романтичного ставлення до дійсності витривалості

Усна перевірка - візьміть олівці, виправляйте помилки в роботі.

1. І аеродром, і будова школи, і башта метеостанції з надутим смугастим лантухом - усе це злилось у суцільні круги. 2. На величезній відстані розляглося місто і блищало різнокольоровими вогнями: синіми, білими, жовтими. 3. Лісознавство вимагало особливостей: любові до природи, романтичного ставлення до дійсності витривалості.



  1. Самооцінка. 1 помилка -11б 2пом. -10б. 3 пом. -9 б. 4 пом. -7 б. 5 пом. -8 б. 6 пом. -7 б. 7 пом. -6 б. 8 пом. -5 б. 9 пом. -4 б. 10 пом. - 3 б. (на полях зошита - оцінка)

Отже, ми повторили правила постановки розд.знаків при одн.чл. Перевіримо схеми. За усну роботу – теж оцінка.

А н а л і з с х е м (доповнення інших учнів)

Бесіда

- Які члени реч. назив.однорідними?

- Які розділові знаки при ставляться?

- Як залежить постановка розділових знаків від наявності сполучника і ?

- Які сполучники синонімічні до сполучника і?

- Які означення є однорідними, а які - ні?

- Коли при означеннях не треба ставити коми?

- Коли при уз. слові треба ставити : а коли - тире?

-Що таке узагальнююче слово? Як його побачити в реченні?

Оцінка - за роботу –оголошує вчитель, фіксація на полях зошита

На дошці

Завдання 2. Поставте розділові знаки в реченнях

1. Історія велика вчителька мати-наставниця.

2.Наступним поколінням ми передаємо увесь свій досвід і позитивний і негативний.

3. Квітами намистом буйним зелен-листом зацвітуть поля.

4. Цвіт грім дощ град я серцем спраглим все приємлю.

5. В своїй хаті своя й правда і сила і воля.

6.Без верби і калини кажуть нема України.

(Оцінка за роботу – на поля зошита: 1 речення – 1бал)



Учитель. Яка орфографічна помилка допущена в останньому реченні? (Милозвучність мови ) Які розділові знаки пропущено? (перехід на нову тему)

Ваші думки щодо цього вислову… Прокоментуйте 5-е речення. Які ще символи України ви знаєте?



Мета уроку……. (запис на дошці)

Учитель. Чи нова ця тема для вас?

  • Пригадайте поняття про вставні слова.

  • Які розділові знаки при ставляться?

  • Якими членами речення вони виступають?

Учитель. Але у 8-му класі ця тема вивчається більш поглиблено. Звернімось до підручника.

Завдання 3: у групах опрацюйте теоретичний матеріал підручника. (с. 192-193), скласти 6 питань до теми, записати на окремому аркуші.

  1. Взаємоопитування

Оцінювання відповідей учнями – авторами запитань, фіксація результатів на полях зошита - оцінка)

п\п

Питання

Прізвище відповідача

Оцінка































































  1. Учитель. Але найголовніше наше завдання – це відпрацювання тем на практиці. Тому зараз, користуючись теорією підручника, традиційно виконайте завдання-тест. У тесті можливий не один правильний варіант відповіді, оцінка за одне питання – 2 бали, усього в тесті – 6 питань (Індивідуально)

ТЕСТ

  1. Які із наведених значень можуть виражати вставні слова?

А) впевненість – невпевненість,

Б) уточнення місця або часу події, про яку повідомляє автор,

В) ставлення автора до повідомлюваного ним,

Г) джерело думки.

2. У якому реченні пропущені розділові знаки при вставних словах.

А) На жаль маю недовіру до нього.

Б) Так жаль мені тебе.

В) Маю жаль до нього в серці.

Г) Мої прагнення на жаль були марні.

3.Визначте речення із вставними словами.

А) Керувати роботою зможе, наприклад, Петренко.

Б) Поїзди летять по лінії, наче змії вогняні.

В) На уроці повторювали другорядні члени речення, зокрема обставини і

додатки.


Г) Усмішка добра, однак сумна.

4.Визначте речення із вставними словами (розділові знаки пропущено).

А) Можливо збори закінчаться о шістнадцятій годині.

Б) Я буду у вас сьогодні можливо.

В) Мету можливо досягти якщо прагнути до неї.

Г) Можливо цей день принесе нам щастя.

5.У якому реченні слово «видно» - вставне? (Розділові знаки пропущено)

А) Видно місто в моєму вікні.

Б) Зразу видно що перед тобою добра чуйна людина.

В) Генерал видно був чимось незадоволений.

Г) Нічого не видно, хоч в око стрель

6. У якому реченні слово «може» - вставне? (Розділові знаки пропущено)

А) Може ми ще колись зустрінемось.

Б) Хлопець може вчитися краще.

В) Щастям може бути для людини одне добре слово.

Г) Може статись, що ця зустріч для нас буде останньою.



Самоперевірка - оцінка на поля

1

А В Г

1

А В Г

1

А В Г

2

А Г

2

А Г

2

А Г

3

А

3

А

3

А

4

А Б Г

4

А Б Г

4

А Б Г

5

В

5

В

5

В

6

А

6

А

6

А



  1. – У яких питаннях у вас виникали проблеми. Розберімо їх разом (Читання вголос, розбір на дошці)



  1. Д\з –скласти тест на 6 питань, 4 варіанти відповідей

  2. Оцінювання = середній бал з оцінок на урок

  • 1. Картка - 12 балів

  • 2. Завдання 2 (6 балів) + Завдання 3 (6 балів)

  • 3.Тест – 12 балів



Завдання: Поставте розділові знаки в реченнях

1.Історія велика вчителька мати-наставниця.

2.Наступним поколінням ми передаємо увесь свій досвід і позитивний і негативний.

3. Квітами намистом буйним зелен-листом зацвітуть поля.

4. Цвіт грім дощ град я серцем спраглим все приємлю.

5. В своїй хаті своя й правда і сила і воля.

6.Без верби і калини кажуть нема України.

Завдання: Поставте розділові знаки в реченнях

1.Історія велика вчителька мати-наставниця.

2.Наступним поколінням ми передаємо увесь свій досвід і позитивний і негативний.

3. Квітами намистом буйним зелен-листом зацвітуть поля.

4. Цвіт грім дощ град я серцем спраглим все приємлю.

5. В своїй хаті своя й правда і сила і воля.

6.Без верби і калини кажуть нема України.

Завдання: Поставте розділові знаки в реченнях

1.Історія велика вчителька мати-наставниця.

2.Наступним поколінням ми передаємо увесь свій досвід і позитивний і негативний.

3. Квітами намистом буйним зелен-листом зацвітуть поля.

4. Цвіт грім дощ град я серцем спраглим все приємлю.

5. В своїй хаті своя й правда і сила і воля.



6.Без верби і калини кажуть нема України.


п\п

Питання

Прізвище відповідача

Оцінка





























































п\п

Питання

Прізвище відповідача

Оцінка





























































п\п

Питання

Прізвище відповідача

Оцінка





























































п\п

Питання

Прізвище відповідача

Оцінка





























































п\п

Питання

Прізвище відповідача

Оцінка































































  1. Які із наведених значень можуть виражати вставні слова?

А) впевненість – невпевненість,

Б) уточнення місця або часу події, про яку повідомляє автор,

В) ставлення автора до повідомлюваного ним,

Г) джерело думки.

2. У якому реченні пропущені розділові знаки при вставних словах.

А) На жаль маю недовіру до нього.

Б) Так жаль мені тебе.

В) Маю жаль до нього в серці.

Г) Мої прагнення на жаль були марні.

3.Визначте речення із вставними словами.

А) Керувати роботою зможе, наприклад, Петренко.

Б) Поїзди летять по лінії, наче змії вогняні.

В) На уроці повторювали другорядні члени речення, зокрема обставини і

додатки.


Г) Усмішка добра, однак сумна.

4.Визначте речення із вставними словами (розділові знаки пропущено).

А) Можливо збори закінчаться о шістнадцятій годині.

Б) Я буду у вас сьогодні можливо.

В) Мету можливо досягти якщо прагнути до неї.

Г) Можливо цей день принесе нам щастя.

5.У якому реченні слово «видно» - вставне? (Розділові знаки пропущено)

А) Видно місто в моєму вікні.

Б) Зразу видно що перед тобою добра чуйна людина.

В) Генерал видно був чимось незадоволений.

Г) Нічого не видно, хоч в око стрель

6. У якому реченні слово «може» - вставне? (Розділові знаки пропущено)

А) Може ми ще колись зустрінемось.

Б) Хлопець може вчитися краще.

В) Щастям може бути для людини одне добре слово.

Г) Може статись, що ця зустріч для нас буде останньою.



1

А В Г

1

А В Г

1

А В Г

2

А Г

2

А Г

2

А Г

3

А

3

А

3

А

4

А Б Г

4

А Б Г

4

А Б Г

5

В

5

В

5

В

6

А

6

А

6

А

1

А В Г

1

А В Г

1

А В Г

2

А Г

2

А Г

2

А Г

3

А

3

А

3

А

4

А Б Г

4

А Б Г

4

А Б Г

5

В

5

В

5

В

6

А

6

А

6

А

1

А В Г

1

А В Г

1

А В Г

2

А Г

2

А Г

2

А Г

3

А

3

А

3

А

4

А Б Г

4

А Б Г

4

А Б Г

5

В

5

В

5

В

6

А

6

А

6

А

1

А В Г

1

А В Г

1

А В Г

2

А Г

2

А Г

2

А Г

3

А

3

А

3

А

4

А Б Г

4

А Б Г

4

А Б Г

5

В

5

В

5

В

6

А

6

А

6

А

1

А В Г

1

А В Г

1

А В Г

2

А Г

2

А Г

2

А Г

3

А

3

А

3

А

4

А Б Г

4

А Б Г

4

А Б Г

5

В

5

В

5

В

6

А

6

А

6

А




Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка