Виконання плану заходів з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року



Сторінка1/40
Дата конвертації20.11.2018
Розмір6,48 Mb.
ТипВиконання плану
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   40
Звіт за ІІ квартал 2018 року про виконання плану
заходів з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року


Найменування очікуваного результату (відповідно до Національної стратегії)

Найменування заходу, спрямованого на досягнення очікуваного результату

Індикатор досягнення

Строк виконання

Відповідальні за виконання

Стан виконання

БЛОК 1. «Особисті (громадянські) права»

Забезпечення права на життя

Забезпечення належних гарантій захисту права на життя та наявність правових засобів захисту і механізмів ефективного розслідування порушень права на життя

1. Створення ефективної системи, спрямованої на забезпечення протидії злочинним діянням проти життя людини, запобігання їм, припинення та покарання за такі діяння, відшкодування збитку сім’ям потерпілих

1) розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту про ратифікацію Європейської конвенції щодо відшкодування збитку жертвам насильницьких злочинів

законопроект внесено на розгляд Кабінету Міністрів України

IV квартал 2016 р.

МЗС

Мін’юст


Консультаційна місія Європейського Союзу в Україні
(за згодою)

Виконано

З метою підвищення гарантій прав жертв умисних насильницьких злочинів шляхом надання їм державної соціальної допомоги у вигляді компенсаційної виплати Міністерством юстиції розроблено проект Закону «Про компенсацію збитків жертвам умисних насильницьких злочинів» з урахуванням зауважень, що надійшли листом Консультативної Місії Європейського Союзу з реформування сектору цивільної безпеки в Україні.

Проект Закону визначає підстави та умови, а також встановлює порядок компенсації за рахунок держави шкоди, завданої внаслідок умисних насильницьких злочинних посягань на життя та здоров’я фізичної особи. Положеннями проекту Закону пропонується гарантувати здійснення компенсаційних виплат з боку держави у випадках, коли внаслідок умисного насильницького злочину, вчиненого на території України, завдана шкода здоров’ю фізичної особи чи заподіяно її смерть.

Також з метою виконання завдання Міністерством юстиції розроблено проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо механізму фінансового забезпечення компенсації шкоди жертвам злочинів» та «Про ратифікацію Європейської конвенції про компенсацію збитків жертвам насильницьких злочинів».

Наразі зазначені проекти Законів направлено на погодження до заінтересованих органів. Після завершення погоджувальних процедур проекти Законів в установленому порядку будуть подані на розгляд Кабінету Міністрів України.

МЗС листом №413/14-119-615 від 07.03. 2018 року надіслано до Мін'юсту погоджені проекти законів України «Про компенсацію збитків жертвам умисних насильницьких злочинів», «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо механізму фінансового забезпечення компенсації збитків жертвам злочинів» та «Про ратифікацію Європейської конвенції про компенсацію збитків жертвам насильницьких злочинів».

Міністерством юстиції України Адміністрації Президента України було направлено пакет документів листом Міністерства закордонних справ України від 23 квітня 2018 року № 72/11-612-1082.






2) забезпечення негайного внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомостей про безвісне зникнення, викрадення або потрапляння в полон громадян, організація відбору зразків біологічного походження в близьких осіб зазначених громадян та призначення молекулярно-генетичної експертизи, проведення заходів з розшуку зазначених громадян та організація розкриття кримінальних правопорушень

методичні рекомендації розроблено

постійно

МВС

органи військової прокуратури



Виконано у звітному періоді

У квітні 2018 року за дорученням керівництва Національної поліції України в головних управліннях Національної поліції оновлено склади робочих груп з прийому звернень про зникнення безвісти та викрадення осіб у зоні проведення антитерористичної операції та операції Об’єднаних сил (далі – АТО/ООС), до складу яких включено працівників слідчих управлінь, управлінь карного розшуку та відділів кримінального забезпечення.

Згідно з Законом України «Про оперативно-розшукову діяльність» працівники карного розшуку, включені до зазначених вище робочих груп, заводять оперативно-розшукові справи «Розшук», в рамках яких проводяться необхідні заходи, спрямовані на встановлення місцезнаходження безвісно зниклих та незаконно позбавлених волі осіб.

На сьогодні розшукується більше 2 тис. безвісти зниклих осіб. Розшукано живими 3 252 особи, які вважалися безвісно зниклими у зоні проведення АТО/ООС.

Також з метою ефективної та оперативної взаємодії та реагування на заяви громадян про безвісне зникнення та незаконне позбавлення волі осіб на тимчасово окупованих територіях на офіційних веб-сайтах ГУНП розміщено відомості про членів робочих груп. З урахуванням специфіки території областей та обмеження можливостей населення щодо доступу до мережі Інтернет у приміщеннях для прийому громадян територіальних підрозділів ГУНП на інформаційних стендах розміщено відповідну інформацію та контакти зазначених робочих груп.

Так, за період проведення АТО/ООС


(з 01.04.2014 по 01.06.2018) слідчими Національної поліції розпочато 5384 кримінальних провадження за фактами зникнення безвісти осіб, з яких на території Донецької області – 3914, Луганської – 1470, а також 3091 кримінальне провадження за фактами викрадення чи захоплення в заручники осіб, з яких 2079 – на території Донецької області та 1012 – Луганської.

Також Головним слідчим управлінням щомісячно узагальнюється інформація щодо загиблих та безвісно зниклих у зоні АТО/ООС, проводиться взаємообмін з ДНДЕКЦ МВС інформації про встановлення невпізнаних трупів за результатами експертних досліджень, щомісяця інформація про стан розслідування злочинів зазначеної категорії надається до Адміністрації Президента України.

Так, у ході розслідування указаних кримінальних проваджень слідчими було відібрано 912 біологічних зразок у родичів зниклих та викрадених осіб, за результатами проведених молекулярно-генетичних експертиз встановлено 861 збіг. На цей час експертним шляхом вдалося 555 трупів осіб, загиблих в зоні проведення АТО/ООС.

З моменту утворення (17.08.2015) органів військової прокуратури сил антитерористичної операції (нині – військової прокуратури об’єднаних сил) забезпечено, у порядку ст. 214 КПК України, внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомостей про безвісне зникнення, викрадення або потрапляння в полон громадян, організацію проведення необхідних судових експертиз з метою розкриття злочину

Головною військовою прокуратурою здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12014060020003033 за фактами вчинення на території Донецької та Луганської областей членами терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР» убивств, жорстокого поводження з полоненими і цивільним населенням, що полягає в застосуванні тортур, мордування, вигнання цивільного населення для пимусових робіт.

Установлено, що в окремих місцях зі створеною системою охорони, конвоювання та примусового виконання ними важких робіт одночасно утримувалося від 200 до 300 осіб незалежно від статі.

Заручники утримувались у непридатних приміщеннях, позбавлялися харчування, води, можливості для справляння фізіологічних потреб та необхідної медичної допомоги.





3) здійснення заходів з організації негайного виявлення та розкриття фактів катувань, а також злочинів, пов’язаних із жорстоким та нелюдським поводженням у районі проведення антитерористичної операції, із залученням органів державної влади та міжнародних організацій

наказ затверджено

постійно

МВС

Виконано у звітному періоді

З метою виявлення та розкриття фактів катувань, а також злочинів, пов’язаних із жорстоким та нелюдським поводженням у районі проведення антитерористичної операції у центральному апараті Національної поліції України створено постійно діючу слідчо-оперативну групу відповідно до наказу МВС України від 17.

10. 2014 № 1089 «Про створення слідчо-оперативної групи для здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні».




4) створення нормативно-правової бази з питань запровадження механізму імплементації Європейської конвенції щодо відшкодування збитку жертвам насильницьких злочинів (утворення загальнодержавного фонду відшкодування збитків потерпілим від злочинів, пов’язаних з насильством, який гарантуватиме відшкодування шкоди потерпілим від таких злочинів (у тому числі їх сім’ям) у разі неможливості отримання компенсації від осіб, які вчинили такі злочини, з передбаченням, що формування такого фонду здійснюється за рахунок надходжень від виконання покарань у вигляді штрафу та виправних робіт, а також за рахунок коштів державного бюджету;


законопроект внесено на розгляд Кабінету Міністрів України


IV квартал 2016 р.


Мін’юст


Мінсоцполітики

МВС


ДСА (за згодою)

Центр політико-правових реформ (за згодою)



Виконання триває

З метою посилення гарантій захисту прав людини в Україні, зокрема, захисту законних прав та інтересів потерпілих від насильницьких злочинів, Міністерством юстиції розроблено проект Закону України «Про ратифікацію Європейської конвенції про компенсацію збитків жертвам насильницьких злочинів». Європейською конвенцією про компенсацію збитків жертвам насильницьких злочинів (далі – Конвенція) передбачається, що кожна Сторона має впровадити або розробити схему компенсації жертвам насильницьких злочинів, особливо тоді, коли злочинець не може бути притягнений до кримінальної відповідальності або понести покарання.

При цьому з метою приведення національного законодавства у відповідність із міжнародними стандартами Міністерством юстиції з урахуванням зауважень Консультативної Місії Європейського Союзу з реформування сектору цивільної безпеки в Україні розроблено проект Закону України «Про компенсацію збитків жертвам умисних насильницьких злочинів», спрямований на підвищення гарантій прав жертв умисних насильницьких злочинів шляхом надання їм державної соціальної допомоги у вигляді компенсаційної виплати.

Також з метою реалізації зазначеного проекту Закону Міністерством юстиції розроблено проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо механізму фінансового забезпечення компенсації шкоди жертвам злочинів», яким передбачено створення Державного фонду компенсації шкоди жертвам злочинів, що допоможе забезпечити стабільне фінансування компенсацій, які виплачуються жертві у зв’язку з вчиненням умисного насильницького злочину та дозволить запобігти направленню джерел фінансування на інші цілі.

12 квітня 2018 року вищевказані проекти законів було повторно надіслано до Міністерства закордонних справ України для подальшого їх подання Президентові України для внесення на розгляд Верховної Ради України відповідно до вимог статті 9 Закону України «Про міжнародні договори України».

23 квітня 2018 року законопроект надіслано до Адміністрації Президента України для внесення його на розгляд Верховної Ради України.







відображення у відповідних проектах нормативно-правових актів вимоги Європейської конвенції щодо відшкодування шкоди жертвам насильницьких злочинів













2. Наявність правових засобів захисту і механізмів ефективного розслідування порушень права на життя

1) розроблення законопроекту про внесення змін до законодавчих актів з метою створення компенсаційних механізмів для потерпілих осіб щодо відшкодування шкоди за тривале та неефективне розслідування випадків смерті

законопроект внесено на розгляд Кабінету Міністрів України

I квартал 2017 р.

Мін’юст

МВС


Мінфін

Виконання триває

На виконання завдання Міністерством юстиції розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо відшкодування шкоди, завданої громадянинові внаслідок порушення розумних строків досудового розслідування та судового розгляду кримінального провадження, а також посилення гарантії відшкодування шкоди за незаконне затримання, арешт, тримання під вартою».

15 лютого 2018 року проект Закону направлено на погодження до заінтересованих органів.

Після завершення погоджувальних процедур проект Закону в установленому порядку буде внесено на розгляд Кабінету Міністрів України.

Станом на 26 червня 2018 року законопроект погоджено із заінтересованими органами та готується до направлення на розгляд до Кабінету Міністрів України.





2) розроблення методичних рекомендацій для працівників правоохоронних органів щодо принципів ефективного розслідування відповідно до практики Європейського суду з прав людини

розроблено та впроваджено методичні рекомендації

II квартал 2016 р.

МВС

Мін’юст


заінтересовані органи державної влади

Виконано

ГСУ до слідчих управлінь ГУНП та ДНДЕКЦ МВС направлено листи про надання пропозицій стосовно методичних рекомендації.

За результатами отриманої та узагальненої інформації розроблено та до територіальних слідчих підрозділів каналами електронної пошти направлено Методичні рекомендації з організації проведення відбору зразків біологічного походження в близьких осіб зниклих безвісти та призначення молекулярно-генетичної експертизи, проведення заходів з розшуку зазначених громадян та реагування за фактами зникнення безвісти людей у районах проведення антитерористичної операції.





3) включення до програм навчання та перепідготовки працівників правоохоронних органів окремого предмету з питань стандартів та практики Європейського суду з прав людини у справах проти України щодо порушення процесуальних аспектів статей 2 і 3 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод

згаданий предмет включено до програм навчання працівників правоохоронних органів

IV квартал 2016 р.




Виконання триває

В ході проведення заходу планується створити дорожню карту до 2022 року яка буде мати мету:

змінення поглядів щодо створення умов для ефективної та якісної підготовки та підвищення кваліфікації військових фахівців;

обговорення умов для переходу на підготовку військових кадрів за стандартами НАТО;

обговорення можливості допомоги щодо вдосконалення матеріально-технічної бази вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів сучасними навчально-тренувальними системами і комплексами, тренажерно-імітаційними засобами.

Професійні програми підвищення кваліфікації різних категорій слухачів в НАВС передбачають вивчення спецціальних дисциплін та відповідних тем.
























4) розроблення з урахуванням практики Європейського суду з прав людини законопроекту про внесення змін до Закону України “Про психіатричну допомогу” і Основ законодавства України про охорону здоров’я, які визначатимуть порядок обстеження та лікування в закладах охорони здоров’я осіб з психічними розладами, які відмовляються від життєво необхідного лікування

законопроект внесено на розгляд Кабінету Міністрів України та схвалено Венеціанською комісією та/або Консультативною місією Ради Європи

грудень 2016 р.

МОЗ

Мін’юст


Виконано

Верховною Радою України в першому читанні прийнято за основу законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання психіатричної допомоги.



3. Додержання норм міжнародного права для захисту життя мирного населення на тимчасово окупованій території України

1) проведення аналізу відповідності норм міжнародного гуманітарного права та кримінального законодавства України з метою виявлення прогалин та невідповідності (наприклад, щодо визначення воєнних злочинів)

за результатами аналізу виявлено існуючі прогалини в законодавстві, щонайменше в частині визначення воєнних злочинів

I квартал 2016 р.

Мін’юст

Виконання триває

Міністерством юстиції підготовлено проект Закону України «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за злочини проти людяності», яким з метою захисту та охорони прав цивільного населення (в тому числі в умовах збройного конфлікту) передбачається встановити кримінальну відповідальність за злочини проти людяності, доповнивши Кримінальний кодекс України (далі – КК) новою статтею 4381.

Об’єктивна сторона зазначеного злочину повністю відповідає визначенню злочинів проти людяності, наданому в Римському статуті Міжнародного кримінального суду, який утворювався державами-учасницями вказаного Статуту, зокрема, з підтвердженням цілей і принципів Статуту Організації Об’єднаних Націй (далі – ООН) і того, що всі держави повинні утримуватися від погроз силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим способом, несумісним з цілями ООН.

Проект схвалений Урядом та листом від 02 березня 2016 року № 3366/0/2-16 повторно поданий Кабінетом Міністрів України до Адміністрації Президента України.

Разом з тим Мін’юстом продовжується здійснення аналізу норм міжнародного гуманітарного права та кримінального законодавства України з метою їх гармонізації, зокрема, в частині визначення воєнних злочинів.

Подальше виконання завдання буде організовано у строки, визначені підпунктом 2 пункту 3 розділу «Забезпечення права на життя» Плану заходів, для підготовки за результатами аналізу відповідного законопроекту (IV квартал 2016 року).

Розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення гармонізації кримінального законодавства з положеннями міжнародного права». Готується пакет документів для направлення на повторне погодження в редакції, з урахуванням зауважень МЗС.





2) розроблення на основі результатів зазначеного аналізу законопроекту щодо внесення змін до Кримінального кодексу України та в разі потреби до інших нормативно-правових актів та подання до Верховної Ради України з метою гармонізації з нормами міжнародного гуманітарного права (зокрема щодо визначення воєнних злочинів)

законопроект внесено на розгляд Кабінету Міністрів України

IV квартал 2016 р.

Мін’юст

Виконання триває

З метою забезпечення максимальної гармонізації положень кримінального законодавства України з положеннями сучасного міжнародного права та практикою їх імплементації у національні правові системи Міністерством юстиції розроблено проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення гармонізації кримінального законодавства з положеннями міжнародного права».

Зокрема, проектом Закону пропонується викласти статтю 127 КК у новій редакції та привести її у відповідність до Конвенції проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання від 10 грудня 1984 року.

Також проектом Закону пропонується доповнити КК статтею 4371, згідно з якою встановлено кримінальну відповідальність за злочин проти людяності, тобто за діяння, визначені цією статтею (обернення у рабство або торгівлі людьми, апартеїду, інших умисних нелюдських діянь подібного характеру, які супроводжуються заподіянням сильних страждань або серйозних тілесних ушкоджень чи серйозної шкоди психічному або фізичному здоров’ю тощо), у разі коли вони вчиняються в рамках широкомасштабного або систематичного нападу, спрямованого проти будь-якого цивільного населення. Разом з тим у примітці до вказаної статті надається визначення відповідних термінів.

14 вересня 2017 року проект Закону внесено на розгляд Кабінету Міністрів України та було направлено на погодження до Міністерства закордонних справ України, звідки його повернули непогодженим та висловили позицію щодо необхідності проведення додаткових консультацій з громадськістю, науковими колами, а також вивчення досвіду іноземних держав, які імплементували положення міжнародного кримінального права.

Протягом січня 2018 року відбувалися спроби проведення зустрічі за участі заступника Міністра закордонних справ України з питань європейської інтеграції з метою досягнення консенсусу щодо положень проекту Закону.

15 лютого 2018 року проект Закону було направлено до Міністерства закордонних справ України повторно з обґрунтуванням позиції Міністерства юстиції щодо наданих зауважень.

Після надходження позиції від Міністерства закордонних справ України проект Закону в установленому порядку буде внесено на розгляд Кабінету Міністрів України.




























3) проведення робочої зустрічі з представниками Міжнародного комітету Червоного Хреста та представниками Міноборони, СБУ, Генеральної прокуратури України з метою розроблення порядку дій з встановлення на території, тимчасово підконтрольній незаконним збройним формуванням, місць утримання полонених та позбавлення волі осіб, виявлення невпізнаних тіл загиблих, проведення їх ексгумації, надання допомоги в здійсненні належного судово-медичного огляду та ідентифікації померлих осіб

затверджено наказ

постійно

МВС

МОЗ


СБУ (за згодою)

заінтересовані органи державної влади



Виконано у звітному періоді

Постійно проводяться робочі зустрічі з представниками ДНДЕКЦ МВС, Міжнародного комітету Червоного Хреста (щомісячно) та представниками Міноборони (щотижнево) з метою розроблення порядку дій з встановлення на території тимчасово підконтрольній незаконним збройним формуванням, місць утримання полонених та позбавлення волі осіб, виявлення на контрольованій українською владою території невпізнаних тіл загиблих, проведення їх ексгумації, надання допомоги в здійсненні належного судово-медичного огляду та ідентифікації померлих осіб.

До Генеральної прокуратури України не надходило ініціативи щодо проведення такої робочої зустрічі від МВС або Міжнародного комітету Червоного Хреста.


Каталог: files -> docs
docs -> Київський національний університет імені Тараса Шевченка
docs -> Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності 22. 00. 03 соціальні структури та соціальні відносини Затверджено
docs -> Навчально-методичний посібник на допомогу педагогічним працівникам у підготовці та проведенні
docs -> Водні маси та їхні властивості. Кліматичні пояси І типи клімату землі
docs -> Проблеми дотримання прав професійних спілок у контексті права на свободу асоціацій
docs -> Методичні рекомендації щодо виконання І захисту магістерських робіт Київ 2016 зміст вступ
docs -> Методичні рекомендації щодо проведення акції «Молодь за здоровий спосіб життя»
docs -> Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності 22. 00. 02 методологія та методи соціологічних досліджень Затверджено
docs -> Методичні рекомендації щодо підготовки І захисту дипломних робіт бакалавра Київ 2016 зміст
docs -> Програма з біології для 10-11 класів


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   40


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка