Використання прислів’я та приказок на уроках економіки в 5-6 класах



Скачати 63,76 Kb.
Дата конвертації02.12.2018
Розмір63,76 Kb.
Використання прислів’я та приказок на уроках економіки в 5-6 класах.

Ппідбирай прислів’я і приказки про ресурси.



Про працю.

Без роботи день роком здається.

Білі ручки чужі труди люблять.

Майстерність вдосконалюється працьовитістю, а втрачається неробством.

Квапливість справі не допомагає.

Праця годує, а лінь псує.

Людина від ліні хворіє, а від праці здоровеет.

Неробство - мати всіх вад.

Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.

Робиш наспіх зробиш на сміх.

Не нарікай на сусіда, коли спиш до обіду.

Про природні ресурси.

Без води й борщу не звариш. 

Без води і не туди, і не сюди.  

Вода греблю рве. 

Вода в решеті не встоїть. 

В решеті води не наносиш. 

Вода все сполоще, крім лихого слова. 

Чим більше дров, тим більший вогонь.

Багато диму – мало тепла.

Дощ іде не там, де ждуть, а там, де жнуть, не там, де просять, а там, де косять.

Оцей дощ глухий: не йде, де просять, а йде, де косять, не йде, де чорно, а йде, де вчора.

Про землю.

 Земля багата – народ багатий.

Земля – наша мати: всіх годує.

Земля найбагатша, вона найсильніша.

Земля потребує доброї погоди, доброго насіння, доброго робітника.

Земля – тарілка: що покладеш – те й візьмеш.

До першого грому земля не розмерзнеться.

Як почав орати, то в сопілку не грати.

Глибше орати — більше хліба мати.

Добре ґрунт угноїш - урожай потроїш.



Про знання ( інформаційні ресурси).

Знає не той, хто багато жив, а той, хто знання нажив.

Знайка все з півслова розуміє, а незнайко все тільки рот роззявляє.

Знання - справа наживна.

Ложка потрібна, щоб сьорбати суп, а грамота - щоб черпати знання.

Світ освітлюється сонцем, а людина - знанням.

Не кажи, чому вчився, а кажи, що дізнався.

Більше дізнаєшся - сильніше станеш.

Де розумом не дійду, то в книжці знайду.

День без книги, що обід без хліба.

Дім без книги — день без сонця.

Для розумного книга — найгарніший подарунок.

Складання «асоціативного куща». Вчитель пропонує поняття наприклад «ресурси», а учні підбирають слова з якими асоціюють слово « ресурси».



Слова що асоціюються зі словом ресурси: сировина, матеріали, виробництво, товари,дерево, камінь, людина і т. д.

В яких народних та авторських казках, оповіданнях розповідається про ресурси: трудові, інформаційні, капітальні чи природні.

До теми : « Виробництво».

Мета завдання розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати та робити висновки.



  1. Вгадай слово.

Учні розгадують слово за його ключовими ознаками, відповідаючи на поставлені запитання.

    1. - Ця річ є у кожного учня.

  • Нею користуються на уроках.

  • Вироблена з паперу.

  • Може бути в лінію чи клітинку.

Відповідь ( зошит).

1.2 - Ця річ куплена в магазині.

- Куплена в продовольчому магазині.

- З нього готують страви.

- Особливо смачний з цього виходить крем до торту .

Відповідь ( масло).

1.3 - Це вироблено з вовни.

- Тепло в цьому особливо взимку.

- Зігріває одразу п’ятьох.



Відповідь ( рукавиці).

Після відгадування слів вчитель питає чи можна ці речі купити в магазині?

Діти роблять висновок: речі які виготовлені для продажу називаються – товар, а виробництво речей для продажу , а не для власного споживання називається - товарним виробництвом.


  1. Розгадування загадок. Загадки про товар.

Кінь цей зроблений зі сталі,

Має він кермо й педалі.

Ні вівса не їсть, ні жита,

Але радий нам служити.



(Велосипед) .

Довгі палички кругленькі,

Сині,жовті, червоненькі,

На папері походили,

Кольорі свої лишили.

(Олівці) .
З какао цукерка ця і з молока, 
Буває солодка, буває гірка, 
Буває начинка: ізюм чи горіх
Поділимо плитку велику на всіх! 
Якщо запитаємо, навіть в малят, 
Усі нам підкажуть, що це … 
(Шоколад) .

Живим зерном народжений,


Живу я на землі.
Щодня рум’яним сонечком
Я сходжу на столі.
(Хліб.)

Неначе паровоз, гуде,


Шумить, кипить, і пара йде,
Смачний заварює нам чай.
Хто ж він такий? От відгадай.
(Чайник).

До дітей на кожне свято


Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний.
Здогадались, хто такий?
(Торт)

Швидко мчить, бо поспішає,


Пасажирів підбирає.
І хвилинка у хвилинку
Їх доставить на зупинку.
(Автобус).

3.Наведи приклади казок де описується натуральне виробництво, намалюй фрагмент з казки.



(Натуральне виробництво описується у казках « Ріпка», « Колобок», «Півник і мишенята» і т.д.

  1. Наведи приклади казок де процес обмін чи бартер, намалюй фрагмент з казки.

( Обмін та бартер присутній у казках « Гуси - лебеді», « Дванадцять місяців», « Русалонька», « Півник і бобове зернятко», «Іван - царевич і сірий вовк».)

  1. Склади самостійно ребус відповідь якого буде назва товару.

  2. Розподіли на матеріальне і нематеріальне виробництво, постав цифру у відповідне місце.



Матеріальне виробництво

Нематеріальне виробництво







  1. Взуття.

  2. Одяг.

  3. Консультація юриста.

  4. Цукерки.

  5. Курси з англійської мови.

  6. Екскурсія до музею.

  7. Автомобіль.

  8. Парта.

  1. Розподіли слова. До яких галузей народного господарства відносяться дані товари.

Хімічна промисловість

Харчова

Легка

Металургія

Транспорт
















  1. Сукня. 9.Шуба.

  2. Молоко. 10.Труби.

  3. Зубна паста. 11. Цистерна

  4. Цемент. 12.Сік.

  5. Автобус. 13.Велосепед.

  6. Літак. 14.Шампунь.

  7. Пральний порошок. 15. Будинок.

  8. Шкільна форма. 16. Стіл.

Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка