Витяг із типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою




Скачати 13,07 Kb.
Дата конвертації17.01.2017
Розмір13,07 Kb.

Аспекти методичної роботи

СМЦ та ММО

щодо підвищення якості природничої освіти

в умовах упровадження

нового Державного стандарту

базової і повної загальної середньої освіти

Укладач: методист СМЦ Князєва Лілія Анатоліївна

Один із головних напрямків методичної роботи на різних рівнях організації - надання інформаційно-методичної допомоги вчителям щодо роботи в інноваційних умовах, які визначає новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти в галузі «Природознавство»

Витяг із типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою


Освітня галузь

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класах

Природознавство

5

6

7

8

9

Природознавство

2

Біологія

2

2

2

2

Географія

2

2

2

1,5

Фізика

2

2

3

Хімія

1,5

2

2

Державним стандартом початкової школи передбачено формування предметної природознавчої компетентності, виховання учня здатного розв'язувати практичні, пізнавально-проблемні задачі, пов'язані з реальними об'єктами природи у сфері відносин «людина – природа».

Засвоєння предметів природничо-математичного циклу в основній та старшій школі здійснюється на основі принципу наступності.


Наступність при вивченні окремих тем природознавства та хімії

ПРОГРАМА

П Р И Р О Д О З Н А В С Т В О

5 К Л А С

для загальноосвітніх навчальних закладів

ПРОЕКТ для обговорення. Програма

для загальноосвітніх навчальних закладів

ХІМІЯ

7-9 класи

5 клас

РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.

Речовини. Фізичні властивості речовин.

Властивості твердих тіл, рідин і газів.

Атоми і хімічні елементи.

Молекули. Рух молекул. Дифузія.

7 клас

Тема 1. Початкові хімічні поняття

 Тіла. Матеріали. Як вивчають хімічні сполуки і явища. Спостереження й експеримент у хімії.

Речовини. Фiзичні властивості речовин.

Молекули. Атоми.

Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи

Наступність при вивченні окремих тем природознавства та хімії

ПРОГРАМА

П Р И Р О Д О З Н А В С Т В О

5 К Л А С

для загальноосвітніх навчальних закладів

ПРОЕКТ для обговорення Програма

для загальноосвітніх навчальних закладів

ХІМІЯ

7-9 класи

5 клас

РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС

Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини.

Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей.

Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність.

Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.

7 клас

Тема 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ

 Багатоманітність речовин. Прості та складні речовини.

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.

Наступність при вивченні окремих тем природознавства та хімії

ПРОГРАМА

П Р И Р О Д О З Н А В С Т В О

5 К Л А С

для загальноосвітніх навчальних закладів

ПРОЕКТ для обговорення Програма

для загальноосвітніх навчальних закладів

ХІМІЯ

7-9 класи

5 клас

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

Горіння. Гниття.

Повітря – суміш газів. Значення повітря.

Властивості повітря.

Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води.

Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі. Значення води у природі. Використання води людиною.

7 клас

Тема 2. Кисень

Умови виникнення та припинення горіння.

Повітря, його склад.

Тема 3. Вода

Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.

Практична складова програми П Р И Р О Д О З Н А В С Т В О 5 к л а с

Практичні роботи

Вимірювання маси та розмірів різних тіл.

Практичні заняття

Розділення сумішей фільтруванням.

Міні-проект

Опале листя: користь чи шкода?

Дослідницький практикум

Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні.

Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.

Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.

СМЦ та ММО для підготовки вчителів природничо-математичних дисциплін на міському рівні до викладання за новим Державним стандартом необхідно:

  • здійснювати інформаційну, організаційно-методичну підтримку реалізації нового Державного стандарту;
  • скерувати методичну діяльність на модернізацію комплексу педагогічних технологій, яким володіють учителі;
  • формувати методологічну та культурологічну компетентності вчителя, без яких неможливо вийти на метарівень у викладанні шкільних дисциплін;
  • більше уваги приділяти міжпредметним зв'язкам, навичкам орієнтуватися в великих обсягах інформації;
  • організувати роботу творчих груп учителів природничого циклу з метою посилення інтеграційних процесів навчання з іншими освітніми галузями в початковій, основній та старшій школі.

Джерела

1. Державний стандарт повної загальної середньої освіти, Інформаційний збірник та коментарі МОН Молодьспорту. – 2012. - № 4 -5

Дякую за увагу!



База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка