Вияснити роль і місце поетів,,празької школи” в українському літературному процесі



Скачати 13,53 Kb.
Дата конвертації16.02.2019
Розмір13,53 Kb.

вияснити роль і місце поетів ,,празької школи” в українському літературному процесі

  • вияснити роль і місце поетів ,,празької школи” в українському літературному процесі
  • зрозуміти, що об‘єднувало поетів-емігрантів
  • розкрити особливості стилю поетів-пражан
  • познайомитися з окремими представниками ,,празької школи”
  • Мета уроку:

Історіософія − мудрість історії, осмислення історії нащадками

  • літературна школа
  • неоромантики
  • неокласики
  • Історіософія (історіософізм)
  • Терміни

«Празька школа» поетів в українській літературі — феномен, який не має аналогів у світовій літературі XX століття, оскільки безпосередньо пов'язаний з процесами національного становлення і тими катастрофами, що випали на долю української політичної нації

  • «Празька школа» поетів в українській літературі — феномен, який не має аналогів у світовій літературі XX століття, оскільки безпосередньо пов'язаний з процесами національного становлення і тими катастрофами, що випали на долю української політичної нації

Почуття розгубленості, розчарування й зневіри …

  • 1920 р. Перша світова війна. Економічна, психологічна криза в Європі.
  • Поразка визвольних змагань українського народу в 1917-1920 рр.
  • Поневолення України радянським режимом
  • Українські емігранти - втікачі з більшовицької України - зайві роти в Європі.
  • У Польщі (м. Каліш) у таборах для інтернованих перебувають десятки тисяч вояків Української народної армії, більшість яких покликали у військо патріотичні почуття, бажання бачити рідну землю незалежною.
  • Жодна держава не наважувалася надати їм притулок і громадянство.

Прага і Подєбради - центри українського наукового, літературного та політичного життя в еміграції

  • Президент Чехо-Словаччини Томаш Масарик запропонував українській інтелігенції перебування у його державі.
  • Створені умови для здобуття українцями освіти:
  • Навчальні заклади:
  • Українська господарська академія (м.Подєбради за 30км. від Праги)
  • Вищий педагогічний університет ім. М.Драгоманова (Прага)
  • Український вільний університет
  • Українська мистецька студія

Термін ,,празька школа” є дещо умовним, оскільки не виробила жодних маніфестів, програм та інших документів, які підтверджували б її соціальне і літературне функціонування

  • м.Прага
  • м.Подєбради
  • м.Подєбради

Що ж об’єднувало поетів?

  • - світоглядні засади (неоромантики)
  • - державницькі переконання
  • - проблематика творів - болісні роздуми над причиною поразки у визвольних змаганнях за державність України
  • - високомистецькі уподобання
  • - інтелектуальність поезії
  • -історіософічність (-Історія в поезії пражан набуває обрисів глибокого переосмислення і, власне, перестає бути історією як об'єктивною реальністю, минулим із чіткими просторово-часовими обрисами)
  • сформулювали свою концепцію людини: це духовно сильна й вольова людина, національно свідомий українець, який з ідейних переконань віддасть життя за незалежність України.

За стилем поети були неоромантиками,

  • За стилем поети були неоромантиками,
  • але філософської заглибленістю і любов’ю до класичних форм споріднювалися з київськими неокласиками.
  • Художні особливості

Характеристика стилю- ,,благородна ясність виразу, аскетична доцільність слова та динамічна ощадливість речення”

  • ”Їх стиль є високим, “залізним” (це не часте явище в українській літературі)
  • він цілком відповідає тематиці поезії та духові, яким вона пройнята
  • цьому сприяють такі його елементи, як вживання давньоруської лексики та граматики (особливо це притаманне О.Стефановичу)
  • мінімальне вживання прикметників і максимальне – іменників
  • підбір слів з перевагою приголосних над голосними

Творчість поетів ,,празької” школи”

  • Професія, сфера діяльності
  • Тематика творчості. Її особливості
  • Збірки
  • Факти з життя
  • Представники празької школи
  • Прізвище ім'я письменника
  • Професія, сфера діяльності
  • Тематика творчості. Її особливості
  • Збірки
  • Юрій Дараган
  • (1894-1926)
  • Леонід Мосендз (1897-1948)
  • Поет, прозаїк, публіцист, перекладач з англійської, німецької, французької мов, учений-хімік
  • Зодіак" (Прага, 1941
  • Олег Ольжич
  • (1907-1944)
  • Учений-археолог, викладач Гарвардського ун-ту, політик
  • Мотиви слов'янської праісторії, античної Греції й Риму, "золотого віку" людського роду
  • Збірки ,,Рінь” (1935), ,, Вежі” (1940) ,,Підзамчя” (1946)
  • Олена Теліга
  • (1907-1942)
  • Патріотизм, героїзм як найвища чеснота. мотив участі жінки в патріотичній боротьбі.
  • ,,Душа на сторожі” (1946р.), ,,Прапори духа” (1947), ,,Полум'яні вежі” (1977) – вийшли посмертно.
  • Оксана Лятуринська
  • (1902-1970)
  • Талановита поетеса, скульптор, художник, перекладач
  • Поетичний образ рідного краю – Волині.
  • Вплив символізму.
  • Модернова поезія.
  • ,, Гуслі” (1938), ,, Княжа емаль”(1941), ,,Веселка” (1956), зб. новел ,,Материнка” (1946)
  • Юрій Липа
  • (1900-1944)
  • Поет і прозаїк, політолог, публіцист, медик
  • Образ втраченої України, звертається до героїчних моментів історії
  • ,,Світлість” (1925), ,,Суворість” (1931), ,,Вірую” (1938). Зб. новел ,,Нотатник” (1936) роман про добу Хмельниччини ,, Козаки з Московії”
  • Олекса Стефанович
  • (1899-1970)
  • Юрій Клен
  • (1891-1947)
  • Євген Маланюк
  • (1897-1968)

Ім’я сучасного - ми,

  • Ім’я сучасного - ми,
  • Ім’я будучини - чин,
  • Хто спинився - той служить тьмі,
  • Хто в поході - звитяжний він,
  • Він підлетить, як орел,
  • Він зіллє все,
  • Що з глибини джерел
  • День нам несе.
  • (Ю.Липа ,,Щоденний бій”)

Каталог: bitstream -> 123456789 -> 1439
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями Оцінка стану кишкової мікрофлори у дітей раннього віку, хворих на пневмонію на фоні залізодефіцитної анемії
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями зміни мікробіоценозу кишечника у дітей, хворих на гострий обструктивний бронхіт бронхіальну астму (проміжний)
123456789 -> Використання науково-технічних бд у наукових дослідженнях Васильєв О. В., к т. н
123456789 -> Розвиток банківського споживчого кредитування
123456789 -> Реферат дипломна робота містить 128 сторінок, 17 таблиць, 21 рисунок, список використаних джерел з 108 найменувань, 6 додатків
123456789 -> Урок з хімії у 9-му класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Жири в природі. Біологічна роль жирів"
1439 -> Життя цього письменника могло б стати основою пригодницького роману
1439 -> Євген Гуцало " Сім’я дикої качки". Людська доброта і жорстокість, милосердя і справжня турбота про природу


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка