«волелюбність, оптимізм, мрія І дійсність як провідні мотиви поезії лесі українки «хотіла б я піснею стати…»




Дата конвертації18.08.2017
Розмір7,32 Kb.

«Хотіла б я піснею стати…»

Леся

Українка

ТЕМА УРОКУ: «ВОЛЕЛЮБНІСТЬ, ОПТИМІЗМ, МРІЯ І ДІЙСНІСТЬ ЯК ПРОВІДНІ МОТИВИ ПОЕЗІЇ ЛЕСІ УКРАЇНКИ «ХОТІЛА Б Я ПІСНЕЮ СТАТИ…»

МЕТА УРОКУ: опрацювати ідейно-художній зміст програмового твору Лесі Українки, пов’язуючи його з життям поетеси; з’ясувати основні мотиви даного вірша; виховувати почуття поваги, любові до поетичної творчості Лесі Українки, прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.

Якби мої думи німії та піснею стали без слова, Вони б тоді більше казали, ніж вся моя довга розмова. Леся Українка

Епіграф уроку

І. Організаційний момент


Емоційна готовність до уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми і мети уроку

…Так, я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Буду жити! Геть думи сумні!

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Пісня! Як багато вона важить у житті людини! У ній — минуле, сучасне і майбутнє. В ній найповніше виявилася душа народу.

Евристична бесіда

- Дайте визначення пісні як жанру художньої літератури. - Які пісні бувають? У чому їх призначення? - В чому полягає значення пісень для людини? - Як Леся Українка ставилася до музики, пісень? - Хто є авторами пісень? Наведіть 2–3 приклади.

IV. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу

  • Виразне читання поезії «Хотіла б я піснею стати….»
  • Ідейно-художній зміст поезії «Хотіла б я піснею стати...»

«Хотіла б я піснею стати»

Тема: бажання ліричної героїні вірша стати піснею, яка була б відомою в усьому світі.

Ідея: возвеличення прагнення творити красу і дарувати всім щастя.

Основна думка: пісня допомагає кожному мріяти про щастя, радість, долати життєві труднощі.

Жанр: лірична сповідь.

Художні особливості поезії

Епітети: «ясна хвилина, “ясні зорі”», «спів дзвінкий», «хвилі прозорі», «море хибне», «щастя таємне»;


Метафори: «вітер розносив луну», «поминути співом», «упасти на хвилі», «лунами мрії»;

Повтори: «ясніші... яснії», «гучніше... гучне», «мої...», «моє...»;

Порівняння: «Ясніші, ніж зорі яснії»; «Гучніші, ніж море гучне».


V. Закріплення вивченого матеріалу

«Візитка вірша «Хотіла б я піснею стати...»

План

1.   Тема вірша.

2.   Головна думка.

3.   Особливості строфічної будови.

4.   Віршовий розмір поезії.

5.   Художні засоби твору.

Бесіда

  • Яке враження справили на вас вірш Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати...».?
  • Про що мрієте ви?
  • Чи маєте бажання зробити щось не тільки для себе?
  • Чого навчила вас дана поезія?

Домашнє завдання

  • Вивчити напам’ять вірш Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати...».
  • 2. Написати твір - мініатюру , в якому розкрити значення вислову:

    "Мрії сьогодні - реальність завтра".



База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка