Вправи з водіння в умовах маневрового майданчика



Сторінка1/9
Дата конвертації29.10.2018
Розмір1,91 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ДНЗ «ЛИСЯНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ»



«ВПРАВИ З ВОДІННЯ В УМОВАХ МАНЕВРОВОГО МАЙДАНЧИКА»

Виконав майстер в/н

Мельников В.І.


смт. Лисянка

2014р.
Мельников Валерій Іванович, майстер виробничого навчання, професія «Водій автомобіля категорії «С»» ДНЗ «Лисянський професійний аграрний ліцей».
Обговорено і затверджено на засіданні методичної комісії автотранспортного напрямку, протокол № _ від _______ 2014 р.
Голова метод комісії ______________ А.В. Бузовський

Анотація
Методична розробка містить збірку інструкційних карток на тему: «Вправи з водінням в умовах маневрового майданчика». Розробка створена з метою допомогти учням відпрацювати прийоми правил правильної посадки на робочому місці водія, правильного положення рук на рульовому колесі та ніг на педалях, а також регулювання сидіння, дзеркал заднього виду та припасування ременя безпеки. За допомогою інструкційних карток учні мають змогу ознайомитися з органами керування, контрольно-вимірювальними приладами і сигналізації автомобіля та правилами користування ними.

Рекомендовано для використання викладачам ПТНЗ.

Орієнтована схема методичної розробки підготовки до індивідуального навчання водінню автомобіля

1. Розподіл програми професійно-практичної підготовки з професії на теми.

2 Характеристика кожної теми:

- роль і місце в загальній структурі професійного навчання;

- основні навчально-виховні завдання;

- особливості вивчення навчального матеріалу;

- рівень формування вмінь і навиків;

- зв’язок з предметами загально - технічної та професійно - технічної підготовки.

3. Розподіл вивчення теми на підтеми та уроки.

4. Послідовність вивчення прийомів та методів (способів) виконання

робіт на кожному уроці:

- зміст і послідовність виконання вправ;

- розподіл часу;

- методика керівництва вправами:

- вступний інструктаж;

- поточний інструктаж;

- заключний інструктаж.

5. Матеріально-технічне забезпечення на кожний урок:

- інструменти;

- пристосування;

- матеріали;

- прилади;

- засоби навчання учнів самоконтролю та взаємоконтролю тощо.

6. Рекомендації щодо підбору навчально-професійних робіт для

кожного уроку:

- навчально-технічні вимоги;

- орієнтований перелік робіт з врахуванням специфіки конкретного

виробництва.

7. Навчально-технічна документація на кожний урок:

- інструкції

- інструкційно-технологічні картки

- таблиці типових помилок;

- критерії оцінювання робіт.

8. Технічні та наочні засоби на кожний урок:

- плакати;

- схеми;

- моделі;

- макети;

- тренажери;

- автомобілі.

9. Методичні рекомендації щодо організації та проведення занять за

даною темою на уроках індивідуального навчання водінню автомобіля. Рекомендації додаються до:

- теми в цілому;

- вузлових розділів;

- проведення окремого уроку;

- структурного елементу уроку.

Успіх майстра виробничого навчання залежить від підготовки до уроку. Ця підготовка складається з:

а/ читання спеціальної літератури;

б/ вивчення всіх новинок з даної теми;

в/ ознайомлення учнів з підготовкою до даного питання;

г/ самостійного виконання роботи майстром в/навчання;

д/ продумування методики проведення занять.

Практичне заняття, яке проводить майстер в/н складається з наступних частин:

- вступний інструктаж;

- поточний інструктаж;

- прийом роботи учнів;

- самостійна робота учнів;

- заключний інструктаж.

Тема 1: Вправи з водіння в умовах маневрового майданчика
Навчальна мета:


  • Ознайомити учня з органами керування і сигналізації автомобіля;

  • Навчити правильній посадці на робочому місці водія, виконати регулювання сидіння, дзеркала заднього виду, припасування ременя безпеки;

  • Ознайомити з прийомами дії та взаємодії органів керування і сигналізації під час імітації початку руху, руху по прямій, направо і наліво, перед зупинкою.


Розвивальна мета:

  • Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення , навички творчого технологічного мислення.



Виховна мета:

  • Викликати зацікавленість до професії водія, творче ставлення до своєї роботи, потребу використовувати свої знання на практиці.


Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Методи і прийоми навчання: бесіда,усне опитування, інструктажі, показ правильних дій, виконання дій

Міжпредметні зв’язки: виробниче навчання, будова автомобіля , правила дорожнього руху, основи безпеки руху, охорона праці.

Дидактичне забезпечення: Підручник «ПДР» «ОБР», плакат «Органи керування».

Технічні засоби: автомобіль ГАРЗ 3309



Хід уроку:
Вправи:

1. Відпрацювання прийомів правильної посадки на робочому місці водія, правильного положення рук на рульовому колесі та ніг на педалях. Регулювання сидіння, дзеркал заднього виду, припасування ременя безпеки.

2. Ознайомлення з органами керування, контрольно-вимірювальними приладами і сигналізації автомобіля та правила користування ними.

3. Тренування у переключанні передач, у діях педалями й важелями керування, виконання руління.


Порядок виконання вправи:
Вступна частина – 5 хвилин.

Пояснити значення тренування керуванню автомобіля на маневровому майданчику, оголосити мету заняття.


Рекомендації щодо проведення вступного інструктажу.

На початку уроку після короткої організаційної частини необхідно повідомити тему і мету уроку. В процесі вступного інструктажу необхідно провести опитування учня за матеріалом вивченим на попередньому уроці теоретичного та лабораторно-практичного занять. Опитування проводиться усно майстром в/навчання.

Активна участь у бесіді учня безпосередньо залежить від його підготовки до заняття.

Після завершення перевірки знань, пояснити учню матеріал, який був не зовсім якісно засвоєний ним при виконанні домашнього завдання, застосовуючи при цьому наочні прилади. Показати учню способи виконання відповідальних і складних операцій, потім дати можливість йому повторити ці дії і переконатись чи вірно він їх засвоїв.

Необхідно ознайомити учня з правилами безпеки при виконанні робіт на маневровому майданчику. Для закріплення учбового матеріалу можна провести опитування по безпечних методах праці. В кінці вступного інструктажу пояснити порядок і послідовність виконання завдання. Ознайомити учня з інструкційно-технологічною документацією. Найефективнішим методом засвоєння знань є закріплення. Важливо майстру в/н навчити учня дотримуватись вимог культури праці, виховати в нього почуття відповідальності.

Основна частина

Перед початком заняття задати учневі питання, що відповідають меті вправи та розділам ПДР.

Відпрацювати завдання вправи - відпрацювати прийоми правильної посадки на робочому місці водія, правильного положення рук на рульовому колесі та ніг на педалях, порядок регулювання сидіння, дзеркал заднього виду, припасування ременя безпеки, ознайомитись з органами керування, контрольно-вимірювальними приладами і сигналізації автомобіля та правила користування ними, тренуватись у переключанні передач, у діях педалями й важелями керування, виконанні руління.

Практичне виконання роботи учнем:

1.Відрегулювати сидіння в кабіні відповідно до росту водія. Для забезпечення правильного положення водія в кабіні необхідно дотримуватись таких умов: при рості 160—175 см висоту сидіння необхідно встановити на 400—450 см від килимка кабіни, а спинку сидіння — під кутом 95—100° до горизонтальної площини.

2.Навчитись займати правильне положення за рулем. Водій повинен сидіти за рулем прямо, спираючись на спинку сидіння, руль тримати двома руками міцно, але без напруження.

3.Навчитись правильно оглядати дорогу з робочого місця водія спереду, а також ззаду автомобіля через дзеркало заднього виду. Навчитись правильно встановлювати дзеркала.

4.Ознайомитись з комплектом інструменту і оснащенням автомобіля та засвоїти їх призначення.

5.Ознайомитись з розміщенням і призначенням основних та допоміжних органів керування. Навчитись користуватись склоочисником та склообмивачем, а також ознайомитись з призначенням і розміщенням контрольних приладів та ламп.


Методичні рекомендації:

Органи керування та контрольні прилади необхідно вивчати в кабіні автомобіля за посібником.

При ознайомленні учнів з органами керування та контрольно-вимірювальними приладами зберігати певну систему, групуючи органи за їх призначенням. Називаючи і показуючи кожний прилад, важіль, педаль, вимикач та інше, необхідно пояснити призначення, показати правильні прийоми користування.

Після ознайомлення учнів з органами керування і контрольно-вимірювальними приладами показати правильне положення водія на робочому місці і правильне положення рук на рульовому колесі.

Запропонувати учневі сісти за кермо, показати, назвати і привести в дію органи керування. Крім того, учень повинен практично ознайомитись з вільним та робочим ходом педалей, нейтральним та робочим положенням важеля переключення передач, положеннями важеля ручного гальма.

При вивченні першої вправи необхідно попередити учнів, що при користуванні важелем коробки зміни передач необхідно спочатку взяти пальцями головку важеля і перевести його в потрібне положення.

Перед виходом з кабіни слід привчатися оглядати дорогу (місцевість) позаду автомобіля.

Під час керування автомобілем необхідно зберігати правильне положення на робочому місці. При цьому слід пам’ятати, що напружене положення за рулем призводить до швидкого стомлення. Занадто вільне положення знижує уважність і може призвести до аварії. Водій повинен сидіти так, щоб мати можливість добре спостерігати за дорогою та швидко користуватися органами керування під час руху.



У процесі навчання необхідно:

  • Показати правильне положення рук на рульовому колесі і розповісти, до чого може призвести неправильне положення рук на ньому, показати правильне положення ніг на педалях і правої руки на важелі переключення передач.

  • Пояснити і показати взаємодію педалей зчеплення та дросельної заслінки.

  • Пояснити і показати принципову різницю між діями на педалі зчеплення і гальм.

  • Звернути увагу на необхідність виключення зчеплення перед гальмуванням (попередити учнів, що це відноситься тільки до сприятливих дорожніх умов).

Рекомендації щодо організації самостійної роботи учня і поточного інструктування його майстром в/н

Учень знайомиться з інструкційними картками та учбово-технологічною документацією. При виконанні учнем практичної роботи необхідно проводити поточний інструктаж спостерігаючи, як він справляється з операціями по посадці на робочому місці водія, правильного положення рук на рульовому колесі та ніг на педалях, порядок регулювання сидіння, дзеркал заднього виду, припасування ременя безпеки, як користуються інструментом та пристроями, чи керуються інструкційними картками та технологічною документацією. Робота учня з технологічною документацією приводить його до самостійних дій, які забезпечують активну працю учня по виконанню завдання.

Додатково роз’яснити , як виконувати вказані операції, показати учню спосіб виконання окремих робіт і вказати йому на помилки.

Необхідно також слідкувати за темпом роботи учня, його активністю, щоб

він виконав всі операції згідно інструкційно-технологічної картки .

В ході поточного інструктажу не треба надмірно опікати учня. Необхідно,

привчати його до самостійних рішень. Під час виконання завдання доцільно

привчати учня користуватись інструкціями, так як вони є джерелом

інструктивних вказівок при виконанні робіт.

У випадку невірних дій, використання невірних способів роботи, втручання

майстра повинно бути тактовним і не носити форму заборони або підказки,

проте якщо порушуються правила техніки безпеки або застосовується невідповідний інструмент, необхідне негайне втручання.

В кінці самостійної роботи необхідно перевірити, як учень засвоїв операції з

посадки на робочому місці водія, правильного положення рук на рульовому колесі та ніг на педалях, порядок регулювання сидіння, дзеркал заднього виду, припасування ременя безпеки.



Заключна частина – 5 хвилин.

Перевірити засвоєння навичок учнем правильної посадки на робочому місці водія, правильного положення рук на рульовому колесі та ніг на педалях, порядку регулювання сидіння, дзеркал заднього виду, припасування ременя безпеки, знання розміщення органів керування, контрольно-вимірювальних приладів і сигналізації автомобіля та правил користування ними, вміння у переключанні передач, у діях педалями й важелями керування, виконанні руління.

Розібрати допущені помилки, оголосити оцінку і занести її в індивідуальну книжку обліку водіння автомобіля.

У процесі навчання необхідно:


  • Показати правильне положення рук на рульовому колесі і розповісти, до чого може призвести неправильне положення рук на ньому, показати правильне положення ніг на педалях і правої руки на важелі переключення передач.

  • Пояснити і показати взаємодію педалей зчеплення та дросельної заслінки.

  • Пояснити і показати принципову різницю між діями на педалі зчеплення і гальм.

  • Звернути увагу на необхідність виключення зчеплення перед гальмуванням (попередити учнів, що це відноситься тільки до сприятливих дорожніх умов).


Рекомендації щодо проведення заключного інструктажу.

Відмітити позитивну роботу учня по якісному виконанню завдання. Необхідно відмітити негативні моменти роботи.

Відмітити активність учня, вміння користуватися інструкційними картками, учбово-технологічною документацією, інструментом.

Розібрати помилки та випадки порушень правил безпеки допущені під час виконання завдання. Вказати на можливі травми до яких могли призвести порушення правил безпеки праці.

В кінці заняття необхідно повідомити та обґрунтувати оцінку учню за виконану роботу.

Повідомити тему та пояснити зміст домашнього завдання.


Тема 1: Початкові вправи з водіння в умовах маневрового майданчика

Інструкційна картка № 1

Відпрацювання прийомів правил правильної посадки на робочому місці водія, правильного положення рук на рульовому колесі та ніг на педалях. Регулювання сидіння, дзеркал заднього виду, припасування ременя безпеки.

Теоретичні відомості

• Безпека водія будь-якої кваліфікації починається і закінчується посадкою.

• Правильна водійська посадка виконує дві найважливіші функції .

• Перша - підвищення готовності до екстрених дій .

• Сама по собі посадка не може послужити причиною аварії, але вона створює дефіцит часу в декілька десятих доль секунди, яких зазвичай не вистачає .

• Друга-оптимальна посадка дозволяє тривалий час зберігати працездатність, оскільки знімає зайві м'язові напруги і не порушує кровообіг, допомагає хребту амортизувати вертикальні поштовхи при їзді, не викликає больових відчуттів через стиснення внутрішніх органів.

• Найнеприємніше полягає в тому, що неправильні пози при водінні непомітно стають частиною нашого "Я", закріплюються внаслідок постійного тренування , удосконалюють і модифікуються в бік ще більшої поважності .

• Якщо звикнути до правильної посадки і полюбити її, то навіть при годинному стоянні в міських пробках немає потреби змінювати позу через порушення кровообігу або дискомфорту.

• Ще одна особливість правильної посадки - максимальний контакт зі спинкою сидіння.

• У небезпечних ситуаціях недосвідчений водій тягнеться вперед, відриваючи лопатки від сидіння. Це природна реакція, яка полягає в напрузі м'язів і прагненні «стиснутися в грудку».

• Автогонщик ж, навпаки, впирається лівою ногою в підлогу, втискається в сидіння і підсилює контакт з машиною. Це дозволяє злитися з автомобілем, миттєво відчути втрату автомобілем стійкості і керованості.

• Багато водіїв серйозно страждають через неправильну посадки. При цьому вони зазвичай шукають причини аварії в чомусь істотному-у поганому стані дороги, неправильній поведінці іншого водія, в слабкій видимості, непридатному технічному стані автомобіля і т.д. Однак «безтурботна» посадка позбавляє водіїв декількох десятих часток секунди, яких потім не вистачає в екстремальній ситуації.

• Якщо водій каже, що «не встиг» загальмувати, значить, він не бачив, що відбувається у нього перед носом. «Не встигнути» він міг в тому випадку, якщо, наприклад, сидіння було відсунуте набагато далі, ніж належить. Розвалився, приємніше їхати, але в такому положенні швидко дотягнутися правою ногою до педалі гальма набагато важче, як і повернути кермо в потрібну сторону. Тут-то і губляться дорогоцінні долі секунди, яких цілком вистачило б, щоб зупинити автомобіль .

• Справжні професіонали завжди намагаються підігнати сидіння під себе. З їхнього досвіду можна взяти найпростіші правила і по них встановити сидіння так, щоб не втомлюватися за кермом, максимально швидко реагувати на складні ситуації на дорозі.

Не дарма професіонали кажуть, що в аварійній ситуації треба вміти «думати » руками і ногами.
Практична частина

Поради від професіоналів:

1. Для регулювання сидіння відкиньте спинку назад , а педаль зчеплення вичавіть до відмови. Подгоните крісло по горизонталі (а в іномарках і по вертикалі ) таким чином , щоб ліва нога при цьому залишалася злегка зігнутою в коліні. Тоді « ударяти » по педалі зчеплення і гальма ви будете, як кажуть, в можливо найкоротші терміни.

2. Для установки спинки сидіння візьміться за бублик однією рукою закритим захватом ( великий палець всередину) в її самій верхній точці. Вільною рукою подгоните спинку так , щоб вона щільно прилягала до вашої спині. Щільний контакт тіла зі спинкою сидіння не тільки допомагає швидко працювати руками, але і дозволяє «відчувати» весь автомобіль.

3. Для перевірки зручності посадки пристебніться ременями безпеки. Потім ліву руку покладіть на рульове колесо в самій верхній точці, а правою включите третю ( п'ятий ) передачу. Якщо, роблячи ці рухи, вам не доводиться відриватися від спинки крісла, це означає, що сидіння встановлене правильно .
Якщо до цього завчити і неухильно виконувати ще п'ять нескладних правил, то ризик потрапити в аварію буде мінімальним:

1. Привчіть себе постійно тримати руки у верхньому секторі кермового колеса;

2. Максимально притискайтеся до спинки сидіння;

3. Зніміть зі скла і щитка приладів все, що може відвернути вашу увагу;

4. Припасуйте ремінь безпеки;

5. Зменшите гучність приймача або магнітофона, а краще вимкніть його;

6. Не вступайте в розмову з сусідом під час їзди, особливо в критичній ситуації.
Щоб прийняти правильну посадку :

• Сядьте, відкинувши спинку сидіння, вичавіть лівою ногою до підлоги педаль зчеплення і подгоните сидіння так, щоб ліва нога була трохи зігнута в колінному суглобі.

• Випрямлені рукою візьміться за рульове колесо в його верхній точці і подгоните спинку сидіння, так щоб поперек і лопатки до неї щільно притискалися .

• сідницею несе навантаження близько 30 % ваги тіла , решта навантаження має припадати на спину.

• Спинка сидіння приймає повний вага тулуба при нахилі близько 30 градусів від вертикалі.

• Не використовуйте кермо в якості опори, на ньому має бути тільки вага самих рук.

• Туго пристебніться ременями безпеки.

• За цієї умови Ви будете отримувати додаткову інформацію про сили і прискореннях, що діють на автомобіль .

• Крім того, не пристебнутого водія або пасажира подушки безпеки, замість захисту можуть покалічити .

• Лівою рукою візьміть кермо в його верхній точці , а правою включите найдальшу передачу ( п'яте , у випадку АКПП - паркінг ) .

• Якщо є функція регулювання нахилу сидіння, то підніміть трохи вище передній край сидіння.

• Правильне, стандартне положення рук дозволяє виключити зайві рухи , діяти оперативно .

• Руки утримують кермо, розташовуючись у верхньому секторі кермового колеса.

• Великі пальці рук розташовуються усередині обода керма.

• Основне зусилля хвата припадає на мізинці і безіменні пальці рук, інші пальці підлозі розслаблені, але готові в будь-який момент підсилити хват.

• Зайва напруга рук не дозволить довго зберігати працездатність .

• Слідкуйте тільки , щоб кисті були набагато вище ліктів .

• Це ускладнює кровообіг і може викликати втому.

• Якщо є можливість, відрегулюйте нахил рульової колонки.

• Відрегулюйте підголівник-підійміть його до рівня потилиці і максимально наблизьте до голови.

• Під час руху не прагнете спиратися головою на підголівник, цей пристрій призначений для захисту шиї від перелому при ударі ззаду.

• Поставте ліву ногу на педаль зчеплення , а праву на педаль гальма, опустіть п'яти по їх вертикальної осі.

• Потім, не відриваючи п'ять від підлоги, ступні розгорніть назовні, так щоб носок лівої ноги поставити поруч з педаллю зчеплення, носок правої-на педаль газу.

• Відривати п'яти від підлоги при перенесенні ноги на іншу педаль і назад не рекомендується, оскільки при цьому не тільки зміщається центр ваги, але і втрачається час, необхідний для швидкого маневру.

• Якщо у Вас нестандартне статура, прийміть додаткові заходи.

Довгі ноги. Сядьте вертикально. Орієнтуйтеся на те, щоб зручно було рукам.

Довгі руки. Відхиліть назад спинку, як би сповз униз по сидінню. Будьте готові до більшого напруження м'язів шиї.

Малий розмір взуття. Прикріпіть до підлоги під гумовий килимок невелику підставку ( дошку ), щоб п'яти не відривалися від підлоги.

Короткі руки. Трохи зігніть ноги і сядьте вертикально. Зігніть важіль перемикання передач, щоб при їх перемиканні ви не відхилялися від сидіння.

Слабкі руки. Користуйтеся більш широким хватом. Встановіть кермо більшого діаметра.

• Найголовніше-домогтися стійкого положення корпусу.

• Вся тяжкість тіла повинна розподілитися на подушку і спинку сидіння.

• Перевірте свою посадку .

• Якщо вам вдається одночасно легко відірвати ноги від підлоги, а руки від керма, значить, ви сидите правильно.

• Не тримайте ліву ногу над педаллю зчеплення після перемикання передач.

• По-перше, при перебуванні ноги на педалі ми не отримуємо з кузова ніякої інформації.

• По-друге, ми втрачаємо час .

• Для того щоб нога не тиснула на педаль працюють близько двох десятків м'язів, утримуючи від натискання.

• Щоб спрацювати зчепленням ці м'язи повинні отримати від мозку команду припинити утримання , потім половина з них повинна розслабитися і тільки після цього десяток м'язів почне тиснути на педаль.

• Після перемикання передачі відразу ж поверніть праву руку на кермо.

• Налаштуйте свою волю на закріплення правильної посадки протягом 2-3 тижнів.

• Постійно контролюйте себе.



Інструкційна картка № 2

Ознайомлення з органами управління і контрольно-вимірювальними приладами. Підготовка до роботи. Пуск і зупинка двигуна.

Теоретичні відомості

Враховуючи важливість вправи, перед її відпрацюванням необхідно з інструктором провести інструктаж або інструктивно-методичне заняття.

При цьому звернути увагу на наступні моменти.

При правильній посадці спина водія щільно прилягає до спинки сидіння, кути між корпусом і стегном , а також між плечем і передпліччям близькі до 90 градусам, а між стегном і гомілкою - ( 120, 130 градусів).

Положення рук має бути приблизно на горизонталі, що ділить рульове колесо навпіл.

При високому зростанні водія руки можна тримати кілька вище.

Рульове колесо потрібно тримати двома руками, крім випадків, пов'язаних з іншими рухами з управління машиною.

При управлінні, обертаючи рульове колесо, не можна допускати перехресних змін рук, а необхідно переставляти їх по черзі, ніби передаючи рульове колесо з руки в руку.

Напружена, згорблена посадка швидко стомлює водія, а надто вільна послаблює увагу .

Далі інструктор показує, як підганяти сидіння і спинку сидіння по росту.

Відпрацьовуючи друге завдання, інструктор називає орган управління або контрольно-вимірювальний прилад, пояснює його призначення і показує, як ним користуватися; називає гранично допустимі показання приладів.

Показувати органи управління і контрольно-вимірювальні прилади слід зверху вниз і зліва направо .

На початку відпрацювання п'ятого завдання інструктор показує, а потім пропонує учневі виконати вправи:



  • плавно натиснути на педаль гальма;

  • перемкнути передачу в режим D-драйв, плавно відпустити педаль гальма;

  • натискаючи на педаль газу, збільшити частоту обертання колінчастого вала двигуна, швидко відпустити педаль газу і натиснути плавно педаль гальма, перевести передачу в режим P-паркінг;

  • затягнути стоянкове гальмо;

  • зупинити двигун.

На початку тренування учень діє по командах інструктора, а потім самостійно .

Практична частина:

1. Відпрацювання правильної посадки навчають на місце водія , положення рук на рульовому колесі і ніг на педалях. Вихід з автомобіля.

2. Ознайомлення з розташуванням та призначенням органів управління та контрольно-вимірювальних приладів. Користування ними .

3. Підготовка двигуна до пуску.

4. Пуск двигуна, прогрів двигуна. Перевірка показань контрольно-вимірювальних приладів і покажчиків поворотів.

5. Тренування в рушанні з місця, перемикання передач. Зупинка двигуна.

Час: 1 ч.

Місце: майданчик початкового навчання .

Матеріальне забезпечення: навчальний автомобіль .

Порядок відпрацювання та рекомендації


  1. Показати кого навчають техніку виконання посадки на місце водія, положення корпусу, рук на рульовому колесі, ніг на педалях, вихід з автомобіля;

  2. в ході тренування виправити допущені помилки.

  3. Показати кого навчають розташування органів управління в автомобілі і контрольно-вимірювальних приладів, нагадати про їх призначення та користуванні ними;

  4. закріпити знання, шляхом опитування учня;

  5. виправити допущені ним помилки .

  6. Пояснити і показати порядок підготовки двигуна до пуску;

  7. перевірити, як зрозуміла завдання ;

  8. запропонувати кого навчають підготувати двигун до пуску.

  9. Пояснити і показати, кого навчають техніку рушання з місця, перемикання передачі з P-паркінг до режиму D-драйв і техніку гальмування автомобіля, зупинку двигуна;

  10. переконатися шляхом опитування, що учень правильно зрозумів завдання;

  11. при необхідності повторним показом і тренуванням досягти усунення допускаються помилок .

  12. Дати кого навчають контрольне завдання по всьому вправі, включаючи:

  • підготовку двигуна до пуску ;

  • рушання з місця;

  • перемикання передач;

  • гальмування, зупинку двигуна.

Відзначити позитивні дії учня і розібрати допущені ним помилки .

Оголосити оцінку і занести її в індивідуальну книжку обліку практичних занять.

Дати завдання на підготовку до наступного заняття.

Інструкційна картка № 3

Тренування у переключанні передач, у діях педалями і важелями керування, виконання руління.
Теоретичні відомості

У автомобіля з механічною КПП і педаллю зчеплення під кермом розташовані 3 педалі.



Зліва направо: педаль зчеплення, педаль гальма і педаль газу.


Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка