Я в суспільстві




Скачати 33,79 Kb.
Дата конвертації08.03.2019
Розмір33,79 Kb.
Я у світі 3 клас

Урок 20.



Тема: Я в суспільстві.

Мета: сформувати в учнів поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність; допомогти школярам усвідомити свою належність до україн­ського суспільства; виховувати патріотичні почуття.

Хід уроку



  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Чим людина відрізняється від інших істот? (Людина є членом суспіль­ства)

  • Оберіть ознаки людини як представника суспільства. Народжується, харчується, росте, розмовляє, дихає, міркує, плаче, роз­множується, радіє, працює, спілкується, помирає.

  • Що ми називаємо суспільством? Позначте правильні відповіді.

  • Об'єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного, називають:

а) суспільством;

б) колективом;

в) родиною.


  • До суспільства належить:

а) людина;

б) тварина;



в) рослина.

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила існування людей у суспіль­стві.

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 78-81)

  • Чи погоджуєтеся ви з думкою, що жодна людина не існує сама по собі, і кожен із нас може жити лише серед людей? Кожен із нас належить до пев­ного колективу, групи, вікової категорії.

  • Розгляньте малюнки на с. 78. Ким є діти в різних ситуаціях?

  • Що таке суспільство?

  • Прочитайте текст на с. 80 і поділіться своїми думками щодо прочи­таного.

  • Що із прочитаного було вам знайоме?

  • Що нового ви дізналися?

  • Розгляньте малюнки на с. 79. Доведіть, що люди живуть у світі не від­окремлено.

  • Що таке толерантність?

  • Які існують правила, щоб співіснувати в суспільстві мирно й щасливо?

Робота в парі

  • Прочитайте історію на с. 80 й обміркуйте.

  • Чим, на вашу думку, завершилася ця історія? Яке правило порушила Оксана?

  • Які три «Не можна» слід запам'ятати?

Робота із словничком

  • Знайдіть у словничку (с. 140-141) слово толерантність. Дізнайтеся його значення.

  • Прочитайте твердження на с. 81. Спробуйте до кожного твердження до­дати слово Я. Оцініть себе: якщо твердження правдиве — молодець. Ти — толерантна людина. Якщо ні — подумай, чого тобі потрібно навчитися.

  • Ознайомтеся з думками Григорія Сковороди та Антуана де Сент- Екзюпері. Чи погоджуєтеся ви з цими думками? Поясніть свою думку.

2. Фізкультхвилинка

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Вправа «Чим ми схожі?» (робота в парах)

  • Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші — чорний або жовтий. Одні люди високі, інші — невисокі. Одні стрункі, інші — гладкі. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших.

Учитель пропонує учням знайти спільні і відмінні риси з товаришем (смаки, уподобання, заняття). Необхідно назвати 5 відмінностей і 5 спіль­них рис.

  • Цією вправою ви довели, що ми є різними, але у нас багато спільного, того, що нас об'єднує, тому не варто ображати інших. Дуже важливо сприй­мати людей такими, якими вони є, навіть коли їх уподобання відмінні від твоїх.

  • Навчіться поважати тих, хто відрізняється від вас!

    1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  • Які правила стосунків між людьми в суспільстві ви знаєте?

  • Яких правил дотримуєте?

  • Що таке толерантність?

  • Яку людину вважають толерантною?

  • Що сприяє порозумінню між людьми? (Повага, любов, компроміс)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 78-81.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка