Я відкриваю Європу




Скачати 102,84 Kb.
Дата конвертації09.06.2017
Розмір102,84 Kb.
Тема уроку: Я відкриваю Європу

Мета: сформувати в учнів систему знань про склад регіону, особливості його розміщення, населення і загальні риси господарства; поглибити і закріпити практичні навички учнів працювати з комплексами картами атласу; додатковим матеріалом, продовжити формування умінь аналізу, систематизувати, узагальнювати вивчений матеріал, розвивати вміння роботи в групах, досліджувати проблему по заданому алгоритму, презентації матеріалів дослідження.

Обладнання: політичні карти Європи та світу, атласи, додаткові тексти для читання; таблиця держав Європи, інструктивні картки, підручники різних авторів, довідник міст та країн світу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Структура уроку

I. Організаційний момент …………………………… 2 хв.

II. Мотивація навчальних і пізнавальної діяльності учнів 2 хв.

III. Актуалізація опорних знань і умінь учнів … 7 хв.

IV. Вивчення нового матеріалу ……………………… 30 хв.

VI Домашнє завдання ………………………………… 2 хв.

VII. Підсумок ……………………………… 2 хв.

Зміст уроку

Будучи багатоликим - він цілісний –

взаємопов’язаний і взаємозалежний світ.

( В.Овчинников , «Своїми очима» )



  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Знайомство. Створення позитивної мотивації вивчення теми, емоційного настрою.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Розповідь учителя.

Вивчаючи загально економіко – географічну характеристику світу, ви пересвідчилися, що країни і держави знано відрізняється одна від одної історією, демографічними і економічними показниками. Розпочинаючи вивчення регіональної географії, необхідно спочатку відповісти на питання : на які регіони і за яким принципом потрібно поділити сучасний світ для того, щоб вивчити його особливості?

Який би принцип поділу світу на регіони ми не обрали, цей поділ буде відображати образ нашого мислення і тому носити умовний характер. Зовсім нещодавно, наприклад, практикувалося вивчення соціалістичних і капіталістичних держав. У наш час найбільш зручним є виділення історико – географічних регіонів світу, яке дає можливість характеризувати регіони з урахуванням їх природних , історичних, культурних і інших особливостей. При цьому потрібно враховувати , що історико – географічним регіонам притаманна постійність , тоді як риси суспільно – економічних регіонів можуть змінюватися досить часто – в залежності від змін на політичній карті світу.

Таким чином, весь суходіл планети може бути представлений у вигляді великих історико – географічних осередків, вивчення , яких дозволить отримати більш докладне уявлення про світ загалом.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ


  1. Згадаємо регіони світу – назвіть їх. Покажіть на політичній карті світу. Назвіть і покажіть країни Європи.

А чому Європа має таку назву?

Європа походить від ассирійського «єґр» (1 тис. до н.е.), що означає «сутінковий», «вечір», «там де заходить сонце», «захід». І навпаки, «asis», означає «світлий», «ранок», «там, де сходить сонце», «схід». Фінікійці привезли «єґр» в Грецію. І нарешті , греки, під час війн з Персією перейняли «Європа» як самоназву на противагу «Barbaren» (варварам), як вони називали персів. Але вже Геродот, від якого до нас дійшли відомості про Європу, не знав звідки пішло це слово.

Існує і інша версія, що Європа походить від слова «Євер» (івр. עֵבֶר‎)- перейшовший (від корня (івр. ע-ב-ר‎) — «перейти». Біблейський персонаж Євер був сином Сали і внуком Арфаксада, правнуком Сіма – родоначальником семітів, який є старшим сином Ноя.

Знайшла відображення Європа і в грецькій міфології.



ЄВРОПА (гр. Europe) — в епосі (Іліада, XIV, 321) — дочка Фенікса; за іншою версією міфа, донька фінікійського царя Агенора, сестра Кадма. Коли Європа з подругами гралася на березі моря, Зевс у вигляді білого бика викрав її і приніс на острів Крит. Там Європа народила від Зевса Міноса й Радаманта (за пізнішими переказами, ще й Сарпедона), потім одружилася з бездітним Критським царем Астеріоном, який залишив владу над островом її синам. Міф про Європу, без сумніву, містить риси східного зооморфізму, як і міфи про Кадма та Мінотавра. Європу шанували на Криті і в Фівах як тубільне божество. Геродот раціоналізує міф про Європу і вважає, що це фінікійська царівна, яку викрали Критські купці.

Викрадення Європи — улюблений сюжет багатьох митців (Тіціан, Клод Лоррен, В.Сєров та ін.).

Як ми бачимо, регіон включає в себе досить велику кількість держав, проте для їх вивчення доцільніше було б їх по групувати по тим чи іншим спільним ознакам.

2. Як би ви по групували країни Європи? – «мозковий штурм» - учні називають всі свої варіанти, запис на дошці , потім вибираються самі раціональні

(- по регіональному розміщенні;

- по економічному розвитку;

- по площі держав;

- по кількості населення держав).

Отже, використаємо ці по групування для вивчення нашої сьогоднішньої теми.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Перший регіон, який ми будемо вивчати, - Західна Європа , багато століть поспіль утримував світове лідерство. Звідси розпочиналися експедиції , які зробили Великі географічні відкриття , тут зародився капіталізм сталася перша промислова революція. У наш час регіон продовжує відігравати значну роль у світовій політиці та економіці, розвитку науки і техніки. Ці досягнення допомагають нам глибше сприймати багатоликість цілісного світу, відкривають справді безмежні можливості для обміну цінностями. Західноєвропейський регіон розташований на крайньому заході материка Євразія і включає території 25 держав. Великими розвиненими країнами регіону є Німеччина, Велика Британія, Франція і Італія; малими промислово розвиненими – Австрія, Бельгія, Нідерланди, Норвегія, Швейцарія, Швеція, Фінляндія, Данія, Люксембург, Ісландія; середньо розвиненими – Іспанія, Португалія, Греція, Ірландія. Є в регіоні і «країни – карлики»: Андорра ,Ватикан, Мальта, Монако, Сан – Маріно, Ліхтенштейн, Гібралтар. У регіоні тільки дві країни не мають державного суверенітету: Андорра знаходиться під протекторатом Франції і Іспанії, а Гібралтар є володіння Великої Британії.

2. Вивчити регіон за досить обмежений час ми спробуємо розділившись на групи, в яких будуть досліджуватися певні питання. Дослідження будемо проводити по заданим алгоритмам та використовуючи підручники декількох авторів, карти атласу, та довідковий матеріал наданий вам додатково.



Перша група

Алгоритм дослідження

Питання для вивчення

Результат

Регіональний поділ

____________________________



Держави з найбільшою площею

1.__________________

2.__________________

3. __________________


Держави з найменшою площею

1.__________________

2.__________________

3. __________________


Населення (загальна к-ть)




Держави з найбільшою кількістю населення

1.__________________

2.__________________

3. __________________


Держави з найменшою кількістю населення

1.__________________

2.__________________

3. __________________


Найбільші міста

1.__________________

2.__________________

3. __________________

4.__________________

5.__________________


Густота населення




Міського населення

%

Демографічні проблеми




Висновки


Друга група



Господарство: найбільш економічно розвинені держави

  1. __________________________

  2. __________________________

  3. __________________________

  4. __________________________

Найбільш розвинені галузі промисловості

  1. __________________________

  2. __________________________

  3. __________________________

Найбільші машинобудівні компанії

  1. __________________________

  2. __________________________

  3. __________________________

Найбільша економічна інтеграція




Провідні галузі сільськогосподарського виробництва

  1. __________________________

  2. __________________________

  3. __________________________

Транспорт


Проблеми



Висновки




Третя група

Природні ресурси. Корисні копалини:

Найбільш забезпечені – нафтою і газом



  1. _______________________

  2. _______________________

  3. _______________________

  • вугіллям

  1. _______________________

  2. _______________________

  3. _______________________

  • залізною рудою

  1. _______________________

  2. _______________________

  3. _______________________

  • ртуть




  • олово




  • алюмінієві руди




Рекреаційні ресурси: держави

  1. ________________________

  2. _________________________

  3. _________________________

Проблеми



Висновки


3.Захист досліджень. Корекція результатів.

4. Складання опорного плану - конспекту уроку із записом його в зошит.

Західна Європа


Північна

Середня

Південна

Ісландія

Норвегія


Фінляндія


Ірландія

Велика Британія

Франція

Німеччина





Португалія

Іспанія


Італія

Греція


Населення: 730млн.жит. Німеччина 82,4 Франція 62 В.Британія 61

Народжуваність старіння націй урбанізація християнство

Тривалість життя

Вигідне ЕГП спільність економ.розвитку ЄС – ядро регіону

Істор. лідер висока продуктивність високо інтенсивне с\г

Мінер. Ресурси виснажені розв.транспорт

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Читати параграф 15 підр. О.М. Топузова, Л.В. Тименко;

Або опрацювати п.28,29 за ред. Б.П. Яценка

Позначити країни Західної Європи в контурних картах



Теми для творчих робіт: «Мої канікули в Західній Європі» , «Рекреаційні ресурси Західної Європи». Форма виконання – комп’ютерна презентація, реферат.

Михальченко Валерій Євгенійович, вчитель географії та біології Шевченківської СЗШ


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка