Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави




Скачати 199,12 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації08.03.2019
Розмір199,12 Kb.
  1   2
ТЕМА: Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави

МЕТА: ознайомити учнів з поняттями демократія, самоврядування, громадські організації; формувати розуміння важливості громадських організацій, самоврядування для демократичного суспільства; сприяти залученню учнів до розв’язання питань громадського життя, школи, територіальної громади, держави; виховувати активну громадянську позицію учнів.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:


  • пояснювати поняття «демократія» і розповідати про форми участі громадян у житті демократичної держави;

  • тлумачити поняття «самоврядування», оцінювати важливість участі громадян у вирішенні загальнодержавних питань та питань місцевого значення.

  • розпочати дослідження демократичних процесів у житті школи, функціонування органів учнівського самоврядування.

ОБЛАДНАННЯ: підручник: Сутковий В.Л. Правознавство (практичний курс ). – К.: Генеза, 2009., Конституція України, Закони України «Про всеукраїнський та місцевий рефендуми», «Про місцеве самоврядування в Україні». «Про обєднання громадян», опорний конспект, схеми, таблиці.

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань
Епіграф до уроку: «Демократія – це народне правління,

яке здійснює народ заради народу»



Авраам Лінкольн

СТРУКТУРА УРОКУ:

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Оголошення теми уроку, формування мети уроку та доведення результатів уроку.

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.



  1. Що таке «демократія».

  2. Що таке «самоврядування»

  3. Громадські об’єднання та дитячі організації.

  4. Демократія у шкільному житті.

V. Інструктаж з виконання домашнього завдання.

VІ. Рефлексія.

VІІІ. Підведення підсумків уроку.

VІІІ. Інструктаж з виконання домашнього завдання.


ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.

Привітання вчителя.

Для створення емоційного настрою кожному учню підготовлено бейджики зі словами «Я – народ» та фотографією кожної дитини, що дає можливість відчути кожній дитині свою значущість не лише на уроці, а й в дорослому житті, а фото свідчить про те, що «народ» - не просто слово, а конкретно взята особистість, здатна розбудовувати свою країну.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Галерея асоціацій»

Учням пропонуються малюнки, які містять ознаки основного поняття (бюлетень, виборча дільниця, народ на мітингу, булава), використовуючи які учні називають явища, події, з якими у них асоціюються ці малюнки. Вчитель записує їх на дошці (голосування, вибори, мітинг, влада).



ІІІ. Оголошення теми уроку, формування мети уроку та доведення результатів уроку.

Тема нашого уроку «Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави» (записана на дошці).

Подивіться на план уроку (записаний на дошці). Пропоную вам сформувати мету нашого уроку використовуючи вправу «Дерево цілей».

Вправа «Дерево цілей». Учні разом із вчителем формують мету уроку – вчитель записує на дошці у вигляді дерева.


Мета уроку:
- ознайомитись - формувати

з поняттями розуміння важливості

громадських організацій, самоврядування

для демократичного суспільства,

- сприяти - виховувати



залученню

Отже, ми сформували мету уроку, нашої спільної діяльності.


- Епіграфом уроку я обрала відоме висловлювання 16 президента США Авраама Лінкольна «Демократія – це народне правління, яке здійснює народ заради народу».

- Як ви його розумієте? (Учні висловлюють свої думки)

- В ході уроку ми будемо повертатися до цього висловлювання, щоб з’ясувати вірність ваших припущень або уточнити їх.


ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.


  1. Що таке «демократія».

Суть демократії полягає в тому, що народ є носієм державної влади. В перекладі з грецької «демократія» походить від «demos» - народ і «kratos» - влада, тобто влада народу або народовладдя.

Зокрема у ст. 5 Конституції України сказано: «…єдиним джерелом влади в Україна є народ». Щоб таке твердження не було формальним, у Конституції міститься механізм здійснення народовладдя.



Робота з нормативним актом.

Пропоную вам звернутися до статей 5 та 69 Конституції України.



Ст.5. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Ст.69. Народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.

Отже, демократія - це можливість народу впливати на ситуацію в державі, а народовладдя є вираженням демократії.



Демократія – це форма організації суспільства, що ґрунтується на визнанні народу джерелом влади, участі громадян в управлінні справами суспільства і держави. (Визначення записане в опорному конспекті).

Статті 5 та 69 Конституції визначають дві форми народовладдя – безпосередня (пряма) і представницька демократія.


ФОРМИ НАРОДОВЛАДДЯ



Пріоритетною формою народовладдя вважається безпосередня демократія.



Основні форми народного волевиявлення



Самостійна робота. Використовуючи матеріал підручника ст.. 79-80 заповнити порівняльну таблицю «Вибори та референдум»

  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка