Як навчити дітей планувати свою роботу та роботу колективу




Скачати 12,31 Kb.
Дата конвертації31.10.2017
Розмір12,31 Kb.

Як навчити дітей планувати свою роботу та роботу колективу

  • Як навчити дітей планувати свою роботу та роботу колективу

Головна мета сучасної школи Сьогоднішня школа повинна навчити учня вчитися, тобто забезпечити розвиток навичок самостійного навчання, здатності до самоорганізації і планування часу, відповідальності, комунікабельності, уміння працювати в команді .

Особистісно орієнтоване навчання це таке навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самоцінність.

  • Особистісно орієнтоване навчання – це таке навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самоцінність.
  • Мета особистісно орієнтованого навчання – психологічна допомога дитині в становленні її суб’єктності, культурної ідентифікаціїї, соціалізації, життєвому самовизначенні (О.М.Леонтьєв).

В центрі особистісно орієнтованого навчального процесу знаходиться дитина як

  • В центрі особистісно орієнтованого навчального процесу знаходиться дитина як
  • суб’єкт навчальної діяльності.
  • Щоб стати суб’єктом навчальної діяльності, учень має оволодіти її етапами:
  • Орієнтація – Покладання мети – Проектування – Організація – Реалізація – Контроль –Оцінка.

Можливості планування (проектування) як компонента навчальної роботи

  • навичок самостійного навчання здатності до самоорганізації і планування часу
  • відповідальності комунікабельності
  • уміння працювати в команді
  • розвиток

Типові варіанти навчальної діяльності учня

  • 1. Навчальна діяльність відбувається під керівництвом учителя:
  • - прийняття пропонованих ним навчальних завдань і плану дій;
  • - здійснення навчальних дій і операцій для розв’язання поставлених завдань;
  • - регулювання навчальної діяльності під контролем учителя і самоконтролем;
  • - аналіз результатів навчальної діяльності.
  • 2. Навчальна діяльність здійснюється учнем самостійно:
  • - планування або конкретиза-ція завдань своєї навчальної діяльності;
  • - планування її методів, засо-бів і форм;
  • - самоорганізація навчальної діяльності;
  • - саморегулювання навчання;
  • - самоаналіз результатів навчальної діяльності.

Рекомендації по формуванню у учнів вміння планувати свою роботу на уроці

  • Рекомендації по формуванню у учнів вміння планувати свою роботу на уроці
  • Вчителю необхідно самому володіти навичками планування навчальної діяльності, до якого входить:
  • тематичне та поурочне планування;
  • підготовка матеріалів для поточної та тематичної атестації;
  • укладання технологічної карти;
  • складання індивідуальних планів проходження теми для окремих учнів.

Структура особистісно орієнтованого уроку

  • I. Етап орієнтації.
  • II. Етап покладання мети.
  • III. Етап проектування.
  • IV. Етап організації виконання плану діяльності.
  • V. Етап контрольно-оцінювальний.

Рекомендації по формуванню у учнів вміння планувати свою роботу на уроці

  • Використання технології особистісно орієнтованого уроку, яка дозволяє:
  • - на етапі орієнтації залучити учнів до визначення місця конкретного заняття в цілісному навчальному курсі, розділі, темі шляхом складання схем, таблиць.
  • - на етапі покладання мети визначити разом з учнями особистісно значущі завдання тієї діяльності, яку передбачено здійснити протягом уроку.
  • - на етапі проектування залучити учнів до планування діяльності, яка здійснюється на уроці через попередню роботу (випереджальні завдання, повідомлення, реферати, підготовка наочності), а саме:
  • складання плану наступної роботи;
  • обговорення плану роботи, яку передбачено виконати.
  • - на етапі організації виконання плану роботи надавати:
  • варіативність у виборі способів навчальної діяльності (письмового або усного; індивідуального або в групі; переказ окремих положень або розгорнута відповідь; в узагальнюючому вигляді або на конкретних прикладах тощо);
  • можливість вибору учнями способів фіксації пояснення нового матеріалу (конспект, схема, таблиця, опора, план, тези, висновки, тощо);
  • варіативність домашнього завдання (диференціація за рівнями складності та способами виконання).

Рекомендації по формуванню у учнів вміння планувати свою роботу на уроці

  • Загальні поради до структури проекту
  • 1. Вибір теми проекту, його типу, кількості учасників.
  • 2. Обмірковування вчителем можливих варіантів проблем, які важливо дослідити в рамках наміченої тематики. Самі ж проблеми впроваджуються учнями з подачі вчителя (навідні запитання, ситуації), можлива «мозкова атака» з наступним колективним обговоренням.
  • 3. Розподіл завдань по групах, обговорення можливих методів дослідження, пошук інформації, творчих рішень.
  • 4. Самостійна робота учасників проекту за своїми індивідуальними чи груповими дослідженнями, творчими завданнями.
  • 5. Обговорення отриманих даних у групах (на уроках чи на заняттях у наукових спілках, у груповій роботі в бібліотеці).
  • 6. Захист проектів.
  • 7. Колективне обговорення, експертиза, результати зовнішнього оцінювання, висновки.

Рекомендації по формуванню у учнів вміння планувати свою роботу на уроці

  • 1. Використання допоміжних дидактичних матеріалів: зразків та алгоритмів виконання певних дій, схем, пам’яток або плану роботи з завданнями різних видів.
  • 2. Організація роботи учнів в парах та групах.
  • 3. Сприяння оволодінню учнями різноманітними навчальними взаємовідносинами (в якості консультантів, лаборантів, рецензентів).
  • 4. Формування навичок раціонального розподілу та використання часу на окремі види діяльності на уроці та під час виконання домашнього завдання.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка