Явища природи. Вплив Сонця на сезонні явища у природі



Скачати 135,47 Kb.
Дата конвертації03.07.2017
Розмір135,47 Kb.
Тема: Явища природи. Вплив Сонця на сезонні явища у природі.

Ключові компетентності:



вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • додержується встановленого порядку під час виконання самостійних завдань;

загально мовленнєві вміння і навички:

  • спілкується під час виконання групових і колективних завдань;

контрольно-оцінні вміння:

  • висловлює оцінні судження;

інформаційно-комунікативна:

  • планує створення повідомлення;

загальнокультурна:

  • дотримується правил поведінки на уроці;

здоровязбережувальна:

  • розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

  • співпрацює в групі.

Предметні компетентності

( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)

Початковий рівень:

  • має уявлення про явища природи;

  • наводить приклади явищ природи, які повторюються;

  • знає декілька народних прикмет про явища природи;

Середній рівень:

  • впізнає явища природи за їхнім словесним описом;

Достатній рівень:

Високий рівень:

  • встановлює відповідність між фотоілюстраціями явищ природи і назвами пір року;

  • аналізує вплив Сонця на сезонні явища у природі;

  • робить висновок про вплив Сонця на сезонні явища у природі;

  • обговорює в групі позитивні і негативні наслідки деяких явищ природи;

  • презентує виконану роботу.

Мета уроку: - Формувати поняття явища природи, вчитися розрізняти сезонні явища природи, відтворювати природознавчі знання про явища природи в образотворчій діяльності, розвивати уміння наводити приклади явищ природи;

-розвивати критичне мислення, емоційно-еститичне сприйняття природи.

Тип уроку: комбінований у формі репортажу.

План уроку



  1. Прочитування вчителем вірша для повідомлення теми уроку. (Додаток 1)

  2. Заповнення учнями схеми - «павутинки» «Явища природи». Вправа «Мозковий штурм». (Додаток 2)

  3. Розповідь учителя з елементами бесіди про явища природи та вплив Сонця на сезонні явища у природі.

  4. Наведення учнями прикладів явищ природи, які повторюються.

  5. Упізнавання учнями явищ природи шляхом відгадування загадок. Гра - подорож «Прогулянка Петрика П’яточкіна». (Додаток 3)

  6. Встановлення відповідності між фотоілюстраціями явищ природи і назвами пір року. (Додаток 4)

  7. Доповнення учнями змісту народних прикмет про явища природи. (Додаток 5)

  8. Ілюстрування учнями явищ природи шляхом створення кадрів діафільму. Робота в групах. (Додаток 6)

  9. Аналіз учнями впливу Сонця на сезонні явища у природі за поданою схемою. Робота в групах. (Додаток 7)

  10. Обґрунтування учнями висновку про вплив Сонця на сезонні явища в природі.

  11. Презентація виконаного завдання.

  12. Обговорення в групах позитивних і негативних наслідків деяких явищ природи.

  13. Записування результатів обговорення у таблицю (на плакаті) . Формулювання відповідних висновків. Вправа «Карусель». (Додаток 8)

  14. Підведення підсумків уроку.

  15. Повідомлення вчителем домашнього завдання: написати реферат про улюблене явище природи.

Розкажіть що цікавого відбувалося у природі влітку

Чи завжди стан природи однаковий? (в природі постійно відбуваються зміни)

  • Послухайте вірш і визначте тему нашого уроку:

В усі часи усі народи

Вивчали явища природи.

Природа – матінка дивує:

То дощ паде, то вітер дує,

Мороз тріщить, туман лягає,

На небесах веселка сяє.

-Як ви гадаєте про що ми будемо говорити на уроці?

-Відповіді дітей….

Отож і ми часу не гаймо:

Природні явища вивчаймо.- оголошення теми уроку

Відгадайте загадки про явища природи , які спостерігали наші репортери (фото на планшеті)

Репортер 1

Поскубують травичку

Білесенькі овечки

На тій горі високій,

Що звідси недалечко.

Вітрець тихенько свисне,

І в ту ж таки хвилину

Помчать собі овечки

На іншу полонину.

(Хмари)

Репортер 1



Не дід, а сивий,

Не спить, а стелиться.

Вкриває землю й океан,

А зовуть його…(Туман)

Репортер 1

А тим часом на травичці

Зоря – зоряниця, молода дівиця,

Гуляти ходила, росу зронила,

Місяць побачив – не підняв,

Сонце побачило - підняло.



  • Що це за сльози з’явилися на траві? (Роса)

Репортер 1

Літає часто він довкола,

Дерев чимало поламав,

Але ніхто, ніде й ніколи

Його не бачив, не тримав.

(Вітра)


Репортер 1

І у горах невидима,

І у лісі невловима.

Хтось кричить – вона мовчить.

Хтось мовчить – вона кричить:

Поверта усім назад

Всі кінцівки слів підряд.


  • Кого почув хлопчик? (Луну)

Репортер 1

Сонце вкрилося хмарками.

Хтось невидимий в імлі

Небо срібними нитками

Почав шити до землі.

-Хто цей вправний кравець? (Дощ)

Репортер 1

Тільки дощик прошумів

Над лужком, над лісом

Хтось у небі рушничок вишитий повісив.



  • Що це за рушничок? (Веселка)

Слова відгадки називають…. (слова –відгадки на дошці)

Які народні спостереження говорять нам про явища природи



  • Продовжіть речення:

Рипить сніг під ногами – на ________.

Ластівки літають низько над землею - чекайте ________.

Червоний захід сонця віщує ________.

Робота іноземних репортерів (презентація)

(Для формування груп вчитель пропонує учням обрати одну із силуетних картинок: проліска, полунички, осіннього листочка та сніжинки. Групи формуються відповідно до назв пір року, коли можна побачити ці предмети).



  • Створіть кадри діафільму, змінюючи поданий шаблон відповідно до

назв явищ природи (шаблон виконати простим олівцем для можливості змін; створені в групах кадри доцільно об’єднати в єдину стрічку):

Група «Весна»



Повінь Цвітіння дерев



Група «Літо»

Дощ Веселка



Група «Осінь»

Вітер Листопад


Група «Зима»



Іній Снігопад



Кожній порі року притаманні свої сезонні явища природи в цьому році ми будемо спостерігати за погодою, вести календа, для цього треба позначити явища природи певними позначками. (вводяться позначки –робота зпідручником)

ЯВИЩА ПРИРОДИ


Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка