Їстівні та отруйні гриби. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів за наочністю. Правила збирання грибів



Дата конвертації23.03.2019
Розмір20.1 Kb.
Івано-Франківська область

Косівський район

Кутська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

вчитель 2-Б класу

Поступак Людмила Степанівна

Інтегрований урок

Природознавство. Українська мова

Тема: Їстівні та отруйні гриби. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів за наочністю. Правила збирання грибів.

УРЗМ. Складання казки за малюнком, планом і змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися»



Мета:

формування предметних компетентностей:

поглибити знання школярів про гриби, формувати уявлення про їстівні та отруйні гриби, уміння розпізнавати гриби, уміння аналізувати, робити висновки; ознайомити школярів із правилами збирання грибів; формувати потребу в пізнанні природи; розвивати спостережливість. Мислення, мовлення; розширювати словниковий запас; виховувати інтерес до слова;



формування ключових компетентностей:

вміння вчитися; формувати здатність зосереджено слухати товаришів, говорити чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення; переключатися з одного виду роботи на інший;



комунікативної: удосконалювати вміння ефективного спілкування, спільно працювати;

соціальної: розвивати вміння гнучко поводитися з партнером по спілкуванню, вислуховувати, погоджуватися, відстоювати свою думку.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: ілюстрації їстівних і отруйних грибів, таблиця, тести для перевірки домашнього завдання, малюнки для інсценізації сценки «Де сховалися гриби?»

Хід уроку

І Вступна частина



  1. Організація класу

  2. Рефлексія настрою

Психотренінг

На дошці усміхнене сонечко. Посміхніться у відповідь йому, посміхніться одне одному та висловимо впевненість у собі і своїх знаннях:



  • У мене все вийде на уроці.

  • Я впораюсь із будь яким заданням.

  • У мене гарний настрій.

  1. Оголошення інтегрованого уроку

Сьогодні у нас інтегрований урок з природознавства і української мови

  1. Вправа «Синоптична хвилинка»

  • Яка зараз пора року?

  • Який місяць? Яке число?

  • Тепло чи холодно надворі?

  • Яка температура повітря?

  • Який стан неба?

  • Чи були сьогодні опади?

  • Які зміни у природі ви побачили йдучи вранці до школи?

  1. Перевірка домашнього завдання з природознавства

Тести

  1. З якого органа рослин утворюються плоди й насіння?

А. Стебла

Б. Листки

В. Квітки

2. Як поширюються плоди дуба (жолуді)?

А. Вітром

Б. Тваринами

В. Водою

3. Як поширюються плоди клена?

А. Вітром

Б. Тваринами

В. Водою

4.Як поширюється насіння кульбаби?

А. Водою

Б. Вітром

В. Тваринами

5. Як поширюється насіння калини?

А. Птахами

Б. Вітром

В. Тваринами


  1. Мотивація навчальної діяльності

Загадка

І великі і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці однонішки

Не бояться анітрішки.

Ліс – улюблений їх край,

А як звуться відгадай!

(Гриби)


  • То ви здогадалися, що на уроці йтиме мова про ….?

Вправа «Гриби я буду вивчати, щоб знати…»

Відповіді дітей

(Які гриби є, як правильно збирати, які можна збирати, де шукати їх у лісі, які можна їсти?)


  1. Повідомлення теми та мети уроку

Отже, сьогодні, ми дізнаємось про значення і будову грибів; про їстівні та отруйні гриби; їх різноманітність та складемо казку за малюнком і планом з опорою на авторську казку.

ІІ Основна частина



  1. Технологія «Обери позицію»

Робота у групах

Рослини


Гриби Тварини

?

Ми вивчили два царства живої природи: рослини і тварини. Поміркуйте над схемою і оберіть позицію. Щоб перевірити, чи дійшли ви правильної думки попрацюємо з підручником на сторінці 46 (Запам’ятай!).



(Діти співставляють свою думку з твердженням у підручнику)

  1. Бесіда

Осінь дарує нам багато грибів. У лісі їх сили силенна. Напевно, кожен з вас побував у лісі з дорослими, а може й збирав гриби. І знаєте назви деяких грибів.

  1. Розвиток мовлення

Розгляньте малюнки на сторінці 46 у підручнику з «Української мови».

  • Що помітили ви цікавого?

  • Чи насправді так буває?

    1. Складання казки за розглянутими малюнками і запитаннями.

  • Де зібралися гриби?

  • Які гриби прийшли на свято?

  • Як вони веселилися?

  • Кого злякалися гриби?

  • Де який гриб заховався?

  • А чому мухомор не заховався від грибників?

(Учні усно складають казку за малюнками та запитаннями)

  1. Розповідь вчителя

Отже, існує дуже багато видів грибів: є їстівні та отруйні. На планеті близько 100 000 видів. Їстівні це дуже смачно і корисно: білки, жири, вітамін В2 – енергія для тіла. Деякі гриби є антибіотиками. Білі гриби зміцнюють імунітет, суглоби. Однак, слід пам’ятати, дітям до 7 років не можна вживати грибів. Важливо знати, що усі гриби є санітарами, переробляють суху деревину та очищують ліс.

Фізкультхвилинка



  1. Робота за підручником з природознавства

Читання статті на сторінці 46 – 47 підручника.

  1. Робота з таблицею: їстівні не їстівні гриби.

  2. Робота у групах

Збір грибів у кошики

У кожній групі є козубок. А окремо малюнки з грибами. Вам потрібно вибрати тільки їстівні гриби і покласти їх у козубок.



    1. Презентація роботи

  1. Робота над текстом

    1. Читання авторської казки на сторінці 46 – 47 з підручника «Українська мова»

    2. Порівняння складеної і авторської казки

Порівняйте, складену казку вами з казкою автора.

8.3.Робота з фразеологізмом: «Стоїть як укопаний»

Поясніть, як ви розумієте цей вислів?

8.4.Читання виділених слів у тексті (назви грибів)

Поміркуйте, як утворилися назви грибів?


    1. Інсценізація частини казки «Хто де сховався?»

( Одні діти виконують ролі дерев, а інші – грибів і розігрують сценку: «Де який гриб сховався?»)

  1. Робота з таблицею «Будова гриба».

Кожен гриб складається з двох частин: шапинка і ніжка. Разом вони утворюють плодове тіло. Це тіло виростає з грибниці, а грибниця схожа на білі розгалужені нитки. Завдяки їй гриби ростуть і розмножуються.

  1. Інтерактивна вправа «Гронування»

Будова гриба

грибниця плодове тіло

шапинка ніжка


  1. Робота в парах

Доповнити пам’ятку юного грибника

  1. Збирай гриби тільки разом з _____________________________

  2. Не збирай грибів: якщо не впевнений, що __________________

поблизу_______________________________________________

  1. Не куштуй _______________________________________грибів.

  2. У разі отруєння грибами слід______________________________

ІІІ Заключна частина

  1. Вправа « Закінчить речення»

  • Гриби належать до …?

  • Гриб складається з …?

  • Гриби поділяються на …?

  • Гриби потрібно не зривати, а …?

  • Збирай гриби тільки з …?

  • Отруйні гриби залишати, бо …?

  1. Рефлексія розумової діяльності.

  • Що для вас було найцікавішим?

  • Що нового дізналися?

3.Домашнє завдання

1.Спостерігати за змінами в природі.



2. Опрацювати статтю підручника на сторінках 45 – 48

3.Завдання на вибір: намалювати або принести фото грибів. З’ясувати , які гриби ростуть у нашому лісі
Каталог: doc -> files -> news -> 595
news -> Положення про опорний загальноосвітній навчальний заклад в питань роботи з основ здоров’я Загальні положення
news -> Тема майстер-класу: використання хмарних технологій у навчанні англійської мови. Мета: Освітня
news -> Різноманітність плодів. Лабораторна робота №10 "Будова і різноманітність плодів."
news -> Учнівська конференція «Чорнобиль – біль і трагедія України» Мета
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
595 -> «Розучування комбінацій класичного екзерсису на середині залу згідно програми курсу»
595 -> Байронічний герой і настрої «світової скорботи» у віршах поета
595 -> Конспект уроку образотворчого мистецтва 5 клас Тема. Подія12


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка