З досвіду управління впровадженням інновацій Експеримент регіонального рівня «Навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку»



Скачати 26,86 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір26,86 Kb.
ТипРішення
  • Створення здоров’язберігаючого простору уроку
  • через впровадження ідей природовідповідного (ноосферного) навчання
  • З досвіду управління
  • впровадженням інновацій
  • Експеримент регіонального рівня
  • «Навчання і виховання учнів
  • через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку»
  • 2013-2017 рр.
  • Наукові керівники:
  • Кузнецова А.Ф., доктор педагогічних наук, професор кафедри управління
  • якістю освіти Харківської академії неперервної освіти.
  • Кравченко Г.Ю., кандидат педагогічних наук, проректор з наукової та
  • експериментальної роботи КВНЗ «Харківська академія
  • неперервної освіти».
  • Наукові консультанти:
  • Маслова Н.В., доктор психологических наук Российской академии
  • естественных наук, Ноосферной академии науки и
  • образования.
  • Курмишев Г.В., доктор педагогічних наук, дійсний член Ноосферної
  • академії науки і освіти.
  • Рішення колегії Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 06.09.2013
  • Мета дослідження:
  • Збереження здоров’я вчителів і учнів у навчальному процесі за умови:
  • формування у вчителів поняття про людину як складну біоенергоінформаційну систему, в якій взаємодіють Дух, Душа, тіло;
  • ставлення вчителя до себе і до учня як до унікальної неповторної особистості, яка є копією Всесвіту;
  • набуття учителем знань про фізіологію роботи мозку людини, геометрію її фізичного тіла, типи нервової системи і організація на основі цих знань учбового процесу і життєдіяльності учнів в ньому
  • Завдання:
  • 1. Підготувати вчителів до проведення ноосферних уроків з використанням біоадекватної Real-методики викладання.
  • 2. Сприяти становленню свідомості вчителя, в основі якої – новий погляд на людину як копію Всесвіту.
  • 3. Провести семінари для вчителів, учасників експериментального дослідження, за спеціально розробленими програмами, націленими на реалізацію природовідповідного принципу навчання.
  • Кожна ідея повинна бути вистраждана,
  • мета – обґрунтована
  • (на шляху до прийняття ідей
  • ноосферної освіти)
  • Захворюваність дітей шкільного віку в Україні за останні 10 років зросла на 27%:
  • у 1-х класах - більше 30% дітей, які мають хронічні захворювання;
  • у 5-х - майже 50%;
  • у 9-х - майже 64%
  • І, як висновок, - сьогодні в Україні серед підлітків від 12 до 18 років відносно здорові лише 6-10%.
  • Равіль Сафіуллін,
  • Міністр молоді та спорту

Психолого-педагогические факторы, влияющие на здоровье школьников:

  • психологический климат в классе, на уроке, наличие эмоциональных разрядок
  • стиль педагогического общения учителя с учащимися;
  • характер проведения опросов, проблема оценок;
  • степень реализации учителем индивидуального подхода к ученикам (особенно, группы риска);
  • соответствие используемых методик и технологий обучения возрастным и функциональным возможностям школьников;
  • степень ограничений в свободе естественных телесных, эмоциональных и мыслительных проявлений учащихся на уроках ;
  • личные, психологические особенности учителя, его характера, эмоциональных проявлений;
  • состояние здоровья учителя, его образ жизни и отношение к своему здоровью;
  • обременение учителя собственными проблемами, его способность психоэмоционального переключения;
  • степень педагогической автономии и возможности инновационной деятельности учителя;
  • профессиональная подготовленность учителя по вопросам здоровьесберегающих образовательных технологий.

Напрямки для реалізації складових здоров'я

  • 1
  • Фізична складова
  • 2
  • Соціальна
  • складова
  • 3
  • Психічна складова
  • 4
  • Духовна складова
  • Створення здоров’язбережувального простору уроку неможливе без реалізації всіх складових здоров‘я
  • На шляху до прийняття ідей ноосферної освіти
  • 1. Моніторингові дослідження якості надання освітніх послуг
  • Проаналізувавши загальні результати, висунули гіпотезу, що основними факторами, які впливають на формування думки учнів та їх батьків є:
  • рівень комфортності (емоційний стан) учнів на уроці (перший факторний показник);
  • рівень навчальних досягнень та ступінь важкості (легкості) засвоєння нових знань (перший факторний показник);
  • рівень мотивації учнів до навчання (третій факторний показник) .

Висновки

  • Простежується наявність прямого зв’язку між ступенем важкості отримання нових знань та емоційним станом учнів під час уроку
  • Педагогами здебільшого не враховуються вікові особливості учнів та природовідповідні (притаманні людині від природи) способи, методи і канали сприйняття інформації
  • Вербальний/лінгвістичний інтелект – особливе сприйняття звуків, структур, значень і функцій слів, мови.
  • Логіко-математичиий інтелект особливе сприйняття і розпізнання логічних або числових операцій, здатність розуміти довгі логічні ланцюги.
  • Просторовий інтелект здатність чіткого сприйняття візуально-просторового світу і можливість трансформувати це сприйняття.
  • Музичний інтелект – здібність відчувати та оцінювати ритм, тон, тембр, форми музичного вираження.
  • Міжособистісний інтелект – здатність розпізнавати і відповідно реагувати на настрій, темперамент, мотивацію і бажання інших.
  • Внутрішньо-особистісний інтелект – особливе сприйняття власних почуттів і здатність розрізняти власні емоції, знання власних сильних та слабких сторін.
  • Кінестетичний інтелект – особлива здібність контролювати рухи тіла та спритно робити вправи з предметами.
  • Теорія множинності інтелекту
  • (за Говардом Гарднером)
  • Мультисенсорний підхід у навчанні англійської мови

МУЛЬТИСЕНСОРНИЙ ПІДХІД у навчанні англійської мови

  • Чим більше каналів відкрито для сприйняття інформації, тим ефективніше йде процес навчання.

МУЛЬТИСЕНСОРНИЙ ПІДХІД

  • Візуали - запам'ятовують інформацію візуально, через зір
  • Аудіали – краще сприймають інформацію на слух
  • Кінестетики – у цих учнів краще працює відчуття дотику, нюху та смаку
  • Екологія душі
  • – чистота помислів та вчинків
  • Екологія Землі випливає з екології душі, її внутрішнього стану. Людина як мікрокосмос і довкілля як макрокосмос глибоко взаємозв’язані.
  • Від того, в якому просторі живе наша душа: в істині, любові і добрі чи в брехні, ненависті і злі – залежить якість і спрямованість нашого життєвого діалогу зі світом.
  • Віктор Жуковський,
  • докторант богослов’я
  • Місія школи:
  • виховання екологічної культури учнів, громадянської зрілості, відповідальності перед природою, суспільством, людиною, самим собою;
  • формування ноосферного мислення.
  • Єдина педагогічна тема:
  • Підвищення якості освіти, становлення моральності учнів через створення природовідповідного, здоров’язберігаючого та здоров’яформуючого освітнього простору”
  • Экологизация образования
  • Включение экологических аспектов во все образовательные предметы, экологизация процесса обучения, экологизация среды образовательного учреждения, экологизация взаимоотношений учитель-ученик
  • (Н.М. Мамедов)
  • Транслирование в содержание учебного предмета экологического стиля мышления…
  • (А.Ю. Либеров)
  • Обращение к естественным, присущим человеку от природы, способам, методам и каналам восприятия информации
  • (Л.М. Зайцева)

У березні 2012 року на базі нашої школи відбувся районний науково-практичний семінар для вчителів біології під керівництвом Кузнєцової А.Ф., доктора педагогічних наук, професора кафедри теорії і методики професійної освіти ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, за темою: «Ноосфера. Ноосферна освіта. Ноосферна педагогіка. Ноосферний урок»

  • Атмосферою творчості і краси, яка панувала на уроці, екологічною чистотою, націленістю на розкриття вищого «Я» учителя й учня через їхню творчу взаємодію по всіх каналах сприйняття і, нарешті, високою результативністю засвоєння навчальної інформації урок буквально заворожив усіх присутніх.

Етапи біоадекватного уроку

  • I
  • (сенсорно-моторний) символьний)
  • II
  • (символь-
  • ний)
  • III
  • (логічний)
  • IV
  • (лінгвістичний)
  • Репрезентація,
  • представлення образу
  • Представ-лення інформації
  • Осмислення,
  • перепрацювання
  • інформації
  • Творче використання
  • Формування вміння використовувати знання
  • (словесний опис, малювання образу - символу, закріплення через виконання різно-манітних вправ…)
  • Закріплення навичок використання знань
  • (пошук самостійних образів, прикладів, творча робота)
  • Архівування інформації

Діти мислять формами, фарбами, звуками, відчуттями взагалі. К. Ушинський

  • Мета дій учителя і учнів:
  • сформувати, закріпити і дати учневі навички роботи з навчальним мислеобразом (мислеобраз – індивідуально сприйнятий всіма органами почуттів - колір + смак + запах + звук - цілісний образ предмета або явища);
  • сформувати навчальний образ як «одиницю», мікроструктуру з навчального предмета;
  • закласти його в довготривалу пам’ять;
  • навчити користуватися новим образом, тобто зробити його творчою рухомою одиницею мислення

ФОРМА РЕЛАКСАЦіОННО-АКТИВНА

  • Етап релаксації: накопичення інформації, робота правої (творчої) півкулі.
  • Етап активності:
  • тренування лівої півкулі (логіка, аналіз, структурування інформації).
  • Формується цілісне мислення
  • Українська мова, 1 клас
  • “Написання слів з апострофом”
  • Урок при-
  • родознавства,
  • 6-й клас
  • Козак перша письмова згадка 1489 рік
  • Запорізька Січ заснована у 1556 році на острові Хортиця
  • Козак - універсальний воїн
  • (артилерист, піхотинець, моряк, вправний вершник)

Висновок

  • 1. На біоадекватному уроці здійснюється дуже важливий психологічний процес - синхронізація роботи обох півкуль головного мозку.
  • 2. Взаємодія лівої і правої півкуль призводить до того, що розвивається цілісне мислення.
  • 3. Така методика дозволяє створити ситуацію моделювання самим учнем навчальних знань.
  • 4. Учень, що володіє роботою обох півкуль, сприймає інформацію творчо.
  • Місія школи:
  • виховання екологічної культури учнів, громадянської зрілості, відповідальності перед природою, суспільством, людиною, самим собою;
  • формування ноосферного мислення
  • Єдина педагогічна тема:
  • Підвищення якості освіти, становлення моральності учнів через створення природовідповідного, здоров’язберігаючого та здоров’яформуючого освітнього простору”

Результативність

  • Зростання мотивації учнів до навчання та інтересу до вивчення відповідних предметів.
  • Підвищення рівня навчальних досягнень учнів усіх категорій.
  • Формування навичок роботи з інформацією (перенесення на інші предмети).
  • Розкриття та розвиток творчих здібностей.
  • Розвиток естетичних емоцій та почуттів, зв’язного мовлення, вміння аргументовано, образно висловлювати свої думки, судження, оцінки.
  • Виховання громадянськості.
  • Здоров’я-
  • зберігаючий
  • та
  • здоров’я-відновлю-вальний ефект
  • Розділ I.
  • Назви з усіх предметів, які вивчаються у школі:
  • а) ті, що подобаються;
  • б) ті, що не подобаються
  • Підкресли причини, що характеризують твоє ставлення до предмета.
  • Допиши відсутні.
  • Методика вивчення ставлення до навчальних предметів Г.Н. Казанцевої
  • Чи потрібний етап комфортного мислення на інших уроках?
  • Так – 100% респондентів-учнів 7-Б класу
  • Як ти вважаєш, чому?

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка