З образотворчого мистецтва



Скачати 132,77 Kb.
Дата конвертації11.10.2018
Розмір132,77 Kb.
Погоджено Затверджено

Заступник директора Директор школи

Круче нова В.М. ______________ Алексєєнко В.І. _________

Календарне планування



з образотворчого мистецтва

в 4 класі

Автори : Любарська Л. , Вовк Л.

35 годин , 1 година на тиждень
Метою художнього виховання засобами образотворчого мистецтва є розвиток у дітей високих естетичних ідеалів на основі особистісно- ціннісного ставлення до реального світу та творів мистецтва , здатності до сприймання , розуміння і створення художніх образів , формування потреб і здібностей до творчої самореалізації у процесі художнього осмислення світу .

Матеріал програми згруповано в блоки , кількість уроків та тематика бесід і завдань в яких є орієнтовною . Вчитель на свій вибір може вилучати окремі художньо – творчі завдання , беручи за основу кількість уроків у навчальних семестрах . Крім того , вчитель самостійно визначає послідовність виконання репродуктивно - творчих та художньо – творчих завдань і вправ , обирає художні техніки і матеріали із запропонованих програмою . ( програма , ст. 397)

Після вивчення кожної теми проводиться підсумковий урок за вивченою темою ( кількох тем ) і виставляється кожному учневі тематичний бал ( Тем. бал ).

Письмові тематичні перевірки ( контрольні , самостійні роботи ) з образотворчого мистецтва не проводяться .

Кількість тематичних перевірок визначається залежно від кількості годин навчального предмета за тиждень та логічно завершеними темами ( 1 год на тижд – 2 темат , 2 -3 год на тижд – 2-4 темат . – вимоги щодо вед. кл. журн . )

Програмою не передбачаються окремі уроки тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів .


І семестр


№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Сторінки підручника, посібника

Дата

Примітки

Примітки

Образи природи у мистецтві ( 8 годин )

Художні техніки і матеріали :

Гуаш , акварель ( в т .ч. по вогкій основі ) ; графічні техніки ( в т. ч. « плямографія ») ; аплікація ( можливо з доопрацюванням ) ; папір білий , кольоровий та тонований , м’який круглий пензель , однокольоровий фломастер , гелева ручка , туш .

Поняття про художній образ як основу мистецтва .


1.

Поняття про художній образ як основу мистецтва .

Пейзажні твори образотворчого мистецтва . засоби створення художнього образу в пейзажі .

Репродуктивно – творчі вправи : « Радість і сум природи ».

Бесіда « Краю мій рідний »



Ст..6

Ст. 4











2.

Поняття про колорит , колірну гаму . Введення понять « хроматичні » , « ахроматичні » кольори . Колірні асоціації .

Репродуктивно – творчі вправи : « Приснись мені зелений Репродуктивно – творчі вправи : ( синій , рожевий ) сон », « А навколо синій вечір сині чари розпустив ».



Ст..11

Ст.. 6











3.

Удосконалення навичок роботи акварельними фарбами ( вливання кольору в колір ).

Репродуктивно – творчі вправи : « Беру многобарвну палітру і землю малюю свою »




Ст..16

Ст..8











4.

Свідомий вибір формату , положення аркуша , межі зламу простору ( вище, нижче на аркуші ). Передача глибини відкритого простору вже відомими засобами . Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній , що йдуть у глибину ( річка , доріжка тощо ).

Репродуктивно – творчі вправи : пейзажні композиції « Мелодія осені », « Осіння мряка ».



Ст..20

Ст..10











5.

Бесіда «Натюрморт в образотворчому мистецтві». Елементарне виявлення об’єму округлих предметів засобами світлотіні . Введення понять про світлотну градацію : світло , тінь , повінь , тінь власна , тінь , що падає .

Репродуктивно – творчі вправи : малювання простого натюрморту з 2 – х предметів овочів та фруктів .



Ст..22

Ст.. 12











6.

Перші ( пропедевтичні ) уявлення про перспективні зміни кола .

Порівняння декоративного зображення об’єктів природи з реалістичним . Свідома переробка реальних форм ( квітів ) у декоративні .

Художньо – творче завдання : декоративна композиція « Осінні квіти ».


Ст..26

Ст..14











7.

Вибір засобів графічної художньої виразності для передавання характеру форми та створення образу дерев . Насичення силуетного зображення деталями , фактурою .

Художньо – творче завдання : « Як живуть дерева »




Ст.30

Ст..16











8.

Вибір засобів графічної художньої виразності для передавання характеру форми та створення образу дерев . Насичення силуетного зображення деталями , фактурою .

Художньо – творче завдання : «Осінь за вікном».



Тематичне оцінювання 1


Ст..34

Ст..18












Образи тварин і людей у мистецтві .( 8 годин)
Художні техніки і матеріали :

Гуаш , акварель , туш , крейди , вуглина , пензлі , папір білий та тонований ; ліплення , глина , пластилін , стеки , палички або дріт для часткового каркасу ; об’ємна та напівоб’ємна паперопластика ; друк з матричної основи , картон та інші різнофактурні матеріали , ножиці , клей .




9.

Твори художників – анімалістів . Введення понять «пропорції », « динаміка » , « статика » .

Репродуктивно – творчі вправи : виконання начерків фігур людей і тварин у русі ( на основі спостереження натури , з пам’яті , за уявою ).

Бесіда « Образ людини у мистецтві ».

Художньо – творче завдання : « Вірні друзі ».



Ст..40

Ст..20











10.

Зображення фігури людини та тварин у статистичному та динамічному станах . Механіка руху ( на елементарному рівні ).

Бесіда : « Світ тварин у мистецтві ».

Художньо – творче завдання : « Кіт - воркіт».


Ст.. 46

Ст..22











11.

Образи людей і тварин як центр композиції .

Художньо – творче завдання: « Здрастуйте , звірі , малі і великі !».





Ст.. 49

Ст.. 24











12.

Пластична виразність об’ємної форми .

Художньо – творче завдання: « Карнавал тварин ».



Ст..52

Ст..26










13.

Створення декоративної композиції з образами людей.

Художньо – творче завдання: «Малюємо людину».



Ст.. 56

Ст. 28










14.

Створення декоративної композиції з образами людей.

Художньо – творче завдання: « Олімпійські ігри ».



Ст..61

Ст.. 30










15.

Ознайомлення з графічною технікою « друк з картонної матриці ». Введення поняття « естамп».

Художньо – творче завдання: групова робота ( на вибір ) - декоративне новорічне панно .



Ст..73

Ст.31











16.

Ознайомлення з графічною технікою « друк з картонної матриці ». Введення поняття « естамп».

Художньо – творче завдання: декоративна стіннівка .



Тематичне оцінювання 2

Ст.. 68

Ст..32









Погоджено Затверджено

Заступник директора Директор школи

Круче нова В.М. ______________ Алексєєнко В.І. _________


Календарне планування

з образотворчого мистецтва

в 4 класі

Автори : Любарська Л. , Вовк Л.

35 годин , 1 година на тиждень

Метою художнього виховання засобами образотворчого мистецтва є розвиток у дітей високих естетичних ідеалів на основі особистісно- ціннісного ставлення до реального світу та творів мистецтва , здатності до сприймання , розуміння і створення художніх образів , формування потреб і здібностей до творчої самореалізації у процесі художнього осмислення світу .

Матеріал програми згруповано в блоки , кількість уроків та тематика бесід і завдань в яких є орієнтовною . Вчитель на свій вибір може вилучати окремі художньо – творчі завдання , беручи за основу кількість уроків у навчальних семестрах . Крім того , вчитель самостійно визначає послідовність виконання репродуктивно - творчих та художньо – творчих завдань і вправ , обирає художні техніки і матеріали із запропонованих програмою . ( програма , ст. 397)

Після вивчення кожної теми проводиться підсумковий урок за вивченою темою ( кількох тем ) і виставляється кожному учневі тематичний бал ( Тем. бал ).

Письмові тематичні перевірки ( контрольні , самостійні роботи ) з образотворчого мистецтва не проводяться .

Кількість тематичних перевірок визначається залежно від кількості годин навчального предмета за тиждень та логічно завершеними темами ( 1 год на тижд – 2 темат , 2 -3 год на тижд – 2-4 темат . – вимоги щодо вед. кл. журн . )

Програмою не передбачаються окремі уроки тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів .
ІІ семестр

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Сторінки підручника , посібника

Дата

Примітки

Примітки

Край , де я хотів би побувати ( 4 години)
Художні техніки і матеріали :

Гуаш , акварель , пастель ; техніка набризку ; пензлі , папір білий , слабо тонований , кольоровий .



1.

Передавання плановості відкритого простору за допомогою відмінності планів за світлотоном та кольором .

Художньо – творче завдання: « Краще гір лише гори ».



Ст..78

Ст..34











2.

Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі . Введення в пейзажну композицію зображення тіней , що падають від об’єктів , як засобу визначення положення джерела світла .

Художньо – творче завдання: « В далекій пустелі».



Ст..83

Ст.. 36











3.

Усвідомлення залежності колірної гами від освітлення .

Художньо – творче завдання: «Біліє парус одинокий ».



Ст. 89











4.

Морський пейзаж . Колір води .

Художньо – творче завдання: «Подорож до моря ».



Ст..86

Ст..38












Художній образ у декоративно – ужитковому мистецтві та архітектурі ( 7 годин )
Художні техніки та матеріали :

Гуаш, акварель, графічні матеріали ; аплікація , колаж ; ліплення ; гратографія ; пензлі ( палець , палички ), папір білий , кольоровий , картон тканина , пластилін , солоне тісто .



5.

Побутові теми у творах живопису . Уведення поняття « інтер’єр » . Розташування предметів у закритому просторі з урахуванням межі зламу ( підлога - стіна ).

« Що робить посуд гарним ?».

Бесіда « Зображення посуду у художніх творах ».


Ст..106

Ст.. 46











6.

Образ жінки – матері в образотворчому мистецтві .

Художній образ у декоративному та декоративно – ужитковому мистецтві .

Художньо – творче завдання: « Мама в інтер’єрі ».

Бесіда . «Образ жінки – матері в образотворчому мистецтві ».



Ст.. 92

Ст.. 40












7.

Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису . Декоративна стилізація рослинних форм . Композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів . Підпорядкованість композиції головному (найкрупнішому елементу ).

Репродуктивно – творча вправа : « Казкова квітка Петриківка » ( прийоми петриківського розпису ).



Ст..96 -

Ст..42











8.

Введення цифри ( слова ) в симетричну декоративно - орнаментальну композицію .

Художньо – творче завдання : орнаментальна композиція з уведенням цифри або слова - «Привітання зі святом ».



Ст..103

Ст.. 44











9.

Особливості декоративного образу ( на прикладах творів народних майстрів Опішні , Косова , Києва , Вінниці та ін.. ).

Художньо – творче завдання : « Подарунок для мами » - ескіз кухонної дощечки .

Бесіда « Мистецькі вироби побуту».


Ст.. 100

Ст.. 42











10.

Пріоритетна роль форми у створенні художнього образу посуду , глиняної іграшки , будівлі тощо .

Художньо – творче завдання : « Ліпимо диво – звіра ».

Бесіда « Народна іграшка ».


Ст.111

Ст..48











11.

Архітектура як будівельне мистецтво ; поняття про взаємозв’язок архітектури з природним середовищем та призначенням ; основні принципи архітектури . Створення на основі асоціацій образу казкового будинку .

Художньо – творче завдання : «Кому належить будинок ?» , « Чарівний будинок ».

Бесіда « Що може розповісти про себе будинок ?».

Тематичне оцінювання 1.


Ст..119

Ст.. 50












У світі добра і краси ( 7 годин )
Художні техніки та матеріали :

На вибір .



12.

Світ казок в образотворчому мистецтві .

Бесіда « Про художні твори з казковими сюжетами , світ фантастичних тварин та істот у мистецтві »

Художньо – творче завдання : « В гостях у казки »


Ст..126

Ст..52











13.

Узагальнення знань про засоби досягнення художньої виразності у композиції ( вибір формату , колірної гами, художньої техніки та манери зображення ( реалістичної чи декоративної ) , визначення композиційного центру ).

Художньо – творче завдання : « Портрет казкового богатиря»



ст.135










14.

Казкові звірі , істоти та образи фантазії у творах образотворчого мистецтва . Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу .

Художньо – творче завдання : « Казковий звір».



Ст..140

Ст.. 56











15.

Узагальнення знань про ескіз як підготовчий пошуковий начерк основного твору .

Художньо – творче завдання : « Свято весняної природи »



Ст.149

Ст..60











16.

Декоративні композиції :

  1. Симетрична ( з однією віссю симетрії );

  2. Асиметрична . Досягнення рівноваги в асиметричній композиції .

Народне мистецтво витинанки . Витинанки прості і складені .

Художньо – творче завдання : на вибір .



Ст.142

Ст.57











17.

Портретні зображення у творах образотворчого мистецтва . Особливості форми та пропорцій голови людини ( обличчя ) ; засоби створення виразного ( казкового ) портретного образу .

Бесіда « Портрет ».

Художньо – творче завдання : На вибір .


Ст.131

Ст. 54











18.

Вікторина « Про що і як розповідає художник ».

Тематичне оцінювання 2.















Каталог: 2013
2013 -> Програма для складання вступного іспиту до аспірантури
2013 -> Архітектура та скульптура в Україні 19 століття
2013 -> Київський національний лінгвістичний університет
2013 -> «Архітектура І скульптура XX століття» Неокласицизм
2013 -> Тематичний план занять: Заняття 1 «Патологія червоної крові
2013 -> Медичного факультету
2013 -> Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного заняття
2013 -> Методична розробка
2013 -> Коматозні стани при цукровому діабеті. Кетоацидоз. Кетоацидотична і гіпоглікемічна кома. Клініка. Діагноз. Диференціальний діагноз. Лікування


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка