Закон Джоуля-Ленца. Електронагрівальні прилади Фізика 9 клас Підготувала вчитель фізики і математики




Сторінка1/2
Дата конвертації15.05.2017
Розмір1,19 Mb.
  1   2
Дмитрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів


Закон Джоуля-Ленца. Електронагрівальні прилади



Фізика 9 клас

Підготувала вчитель фізики і математики

Ніколаєва Леся Дмитрівна

2013


Тема. Закон Джоуля-Ленца. Електронагрівальні прилади

Мета: дати учням знання про кількість теплоти, яка виділяється в провіднику при проходженні електричного струму; обґрунтувати нагрівання провідника зі струмом на основі молекулярно-кінетичних уявлень; формувати і розвивати вміння розв’язувати задачі; розвивати пам'ять, логічне мислення; підвищувати інтерес до предмету.

Основні поняття: кількість теплоти, робота струму.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку


  1. Організаційний момент. Вправа «Кольоропис»

Учні обирають колір смужки, який відповідає їхньому настрою:

Червона – гарний настрій;

Синя – нейтральний:

Чорна – поганий



  1. Актуалізація опорних знань учнів ( заповнити пропуски в таблиці)





Назва фізичної величини

Позначення

Одиниці вимірювання

Формула

Прилад

1

Сила струму













2




U










3












омметр

4







Дж







5

Потужність електричного струму













План-схема уроку

Етап уроку

Час, хв.

Форми і методи діяльності вчителя

Результат

  1. Розминка

2

Вправа «Кольоропис»

Визначення психоемоційного стану учнів за кольорами

  1. Актуалізація опорних знань

5

Вправа « Заповни пропуски»

Повторення вивченого матеріалу

  1. Мотивація навчальної діяльності

3

Вправа «Чорний ящик»

Розвивати інтерес, логічне мислення

  1. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

10

Пояснення вчителя

Засвоєння навчального матеріалу

  1. Осмислення об’єктивних зв’язків

18

Розв’язування задач

Закріплення вивченого та застосування набутих знань під час розв’язування задач

  1. Узагальнення знань

3

Доповнення таблиці «Фізичні величини»

Узагальнення вивченого матеріалу

  1. Підсумки уроку

2

Вправа «Кольоропис» (закінчення)

Визначення психоемоційного стану учнів

  1. Домашнє завдання

2

Завдання репродуктивного характеру, формування вмінь розв’язувати задачі, робота з додатковою літературою

Ефективне засвоєння теми уроку



  1. Мотивація навчальної діяльності.

Підніміть руки, у кого бабуся живе в селі і можливо ви бачили, як доглядають за маленькими курчатами. Для чого над ними ставлять лампу? 9відповіді учнів)

Так, це роблять, щоб їх зігріти. Сьогодні ми на уроці розглянемо теплову дію струму. Але це ще не вся тема. Для того , щоб дізнатися іншу частину нашої теми, я пропоную зіграти вам у чорний ящик, в якому знаходиться те, що має відношення також до теми нашого сьогоднішнього уроку. Отже, я виступаю від ролі того, що є в ящику:



  1. Народилася я в 19 ст. батьки мої – російський інженер Олександр Лодигін і американський винахідник Томас Едісон. Спочатку я була недовговічною. Слабкою, швидко виходила з ладу. Але завдяки моїм винахідникам. Які довго працювали над моїм удосконаленням, тривалість мого життя значно збільшилася. Досконала форма скляного балона приваблює погляди охочих мене придбати. Тоненькі молібденові ніжки всередині балона тримають сріблясту вольфрамову спіраль – нитку розжарювання, яка нагрівається до 3000°C. Ви вже здогадалися, хто я? (вийняти лампочку)



  1. Я – вірна ваша помічниця, я роблю вас привабливими. А знаєте, як мені буває спекотно. Коли я привожу до ладу ваш одяг, а особливо хлоп’ячі брюки? Добре, що зараз усі носять джинси. Здогадалися, хто я? (вийняти праску)

Що спільного між лампою та праскою? (обидва прилади – електронагрівальні)

Отже, тема нашого уроку:



Закон Джоуля-Ленца. Електронагрівальні прилади.



  1. Вивчення нового матеріалу.

Електричний струм нагріває провідник. Це явище нам добре відоме. Якщо металевий провідник приєднати до джерела струму, то при проходженні струму дріт нагріється до червоного кольору. Чому так відбувається. Бо вільні електрони, які переміщаються під дією електричного поля , взаємодіють із зустрічними атомами або іонами речовини провідника й передають їм частину своєї енергії. Якщо провідник нерухомий, то ця енергія перетворюється у внутрішню енергію провідника, і його температура підвищується.

Необхідно знати, від чого залежить кількість теплоти, яка виділяється в провіднику при проходженні стуму. Ці знання допоможуть або збільшити тепловий ефект дії струму, або звести його до мінімуму.



Це питання вдалося вирішити експериментально у 1841 році англійському вченому Джорджу Джоулю, а через рік російському ученому Емілю Ленцу. Тому встановлений ними закон має назву «закон Джоуля-Ленца»

Отже. робота струму може повністю витрачатися на збільшення внутрішньої енергії тіла, тоді:

A = UIt;

A = Q;

Q = UIt;

За законом Ома U=IR, тоді Q = I²Rt . Це і є закон Джоуля-Ленца.






  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка