Закон "Про охорону праці" який має велике соціально-економічне значення, оскільки торкається життєвих інтересів багатьох мільйонів громадян України



Скачати 57.39 Kb.
Дата конвертації23.11.2018
Розмір57.39 Kb.
ТипЗакон
Методичні рекомендації з питань безпеки життєдіяльності

під час занять фізичною культурою та проведення спортивно-масових заходів у навчальному закладі

Найвищі цінності суспільства – це життя і здоров'я людей. Проте з кожним роком зростає кількість чинників, які негативно впливають на безпеку життєдіяльності. Лиху краще запобігти, ніж боротися з його наслідками. Тому 14 жовтня 1992 року Верховна Рада України прийняла Закон “Про охорону праці” який має велике соціально-економічне значення, оскільки торкається життєвих інтересів багатьох мільйонів громадян України.

Закон України “Про охорону праці” визначає основні положення конституційного права громадян на охорону життя і здоров'я під час навчання й трудової діяльності, регулює відносини із власником і працівником із питань безпеки, гігієни праці, а також встановлює єдиний порядок організації охорони, праці в Україні.

Основною метою охорони праці є створення на кожному робочому місці безпечних умов експлуатації обладнання, зменшення чи повна нейтралізація дії шкідливих та небезпечних виробничих чинників на організм людини; як наслідок, зниження виробничого та дитячого травматизму, професійних захворювань.

У зв'язку з тим, що учні, на уроках фізкультури займаються на майданчиках, виконують різні гімнастичні вправи, вчителеві фізкультури необхідно звертати увагу на знання та дотримання учнями вимог техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки, а також навчити учнів надавати необхідну першу медичну допомогу потерпілому при різних видах травм. Особиста безпека учня залежить від нього самого, а тому кожен учень повинен добре знати і суворо дотримуватись вимог і правил з техніки безпеки. Правила техніки безпеки тісно пов'язані з правилами виробничої санітарії та гігієни праці, дотримання яких забезпечує підвищення працездатності працюючих, запобігання різним захворюванням, зменшує дитячий та виробничий травматизм.

Тому знання правил техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці електро- та пожежної безпеки необхідні вчителеві не тільки для повноцінного ведення занять, позакласних, позашкільних заходів, а й для того, щоб створити своїм учням такі умови для навчання і занять фізичними вправами, за яких виключалися б будь-які випадки травматизму.

Проблема дитячого травматизму – це одна з найбільших проблем сьогодення, а тому до неї спрямована увага органів здоров'я, освіти, всіх владних структур, причетних до навчання та виховання дітей. Зважаючи на те, що профілактиці дитячого травматизму приділяється значна увага, питома його вага залишається високою.

Значний відсоток дитячих травм припадає на травми, отримані ними під час занять на уроках фізичної культури.



Основними причинами таких травм є:

1.Незадовільний стан спортивних залів, використання пошкодженого спортивного обладнання, невідповідність розмірів спортивного обладнання для учнів.

У більшості шкіл розміри спортивного залу, їхнє планування, освітлення не відповідають санітарно-гігієнічним вимогам; спортивні зали необладнані спортивним інвентарем, який відповідав би віковим особливостям дітей. Наприклад, гімнастичний канат для лазіння – одного стандартного розміру, що призводить до падіння, а отже, і до травм.

Програма з фізичної культури насичена значною кількістю акробатичних вправ, а спеціальних акробатичних доріжок, які забезпечують безпеку виконання вправ, у школах немає.

Таким чином, невідповідність спортивного обладнання та інвентарю під час виконання вправ призводить до тяжких травм.

2.Перенавантаження спортивних приміщень під час занять фізичною культурою.

Одночасне проведення уроків .фізичної культури з двома, трьома класами в одному спортивному залі призводить до зниження дисципліни, рівня якості уроку, послаблення уваги учнів і в кінцевому результаті – до травматизму учнів.

3. Порушення організації методики проведення уроку. Відомо, що урок фізичної культури учнів - це пов'язані між собою підготовча, основна та заключна частини. Так, підготовча частина уроку передбачає організацію учнів, осмислення ними тих завдань, які необхідно буде виконати на уроці, підготовку організму до основної навчальної діяльності.

Проте у більшості випадків урок починається із запізненням (багато часу витрачають на переодягання, шикування, рапорт, перекличку), а тому завдання підготовчої частини не виконуються.

Внаслідок цього, різні системи організму, зокрема, м'язова система, не готові до виконання вправ в основній частині уроку, а це пов'язано зі збільшенням ризику їхнього травмування.

4. Недостатнє страхування під час виконання вправ. У багатьох випадках учителі не володіють методикою страхування, не знають, в який момент необхідно допомогти виконати вправу та правильно приземлитися.

Травми можуть траплятися і через безвідповідальне ставлення вчителя до страхування, коли він вважає, що учень зуміє виконати цю вправу самостійно, не розуміючи складності вправи, підготовленості учня, невідповідності приладів та ін.

5. Недостатній медичний контроль за учнями, а також за місцями проведення уроків та занять фізичною культурою.

У зв'язку з тим, що лікарі не мають змоги щоденно бути у школі, знижуються контроль за санітарно-гігієнічним станом приміщень, майданчиків, контроль за впливом фізичних вправ на організм дитини.

Крім перерахованих причин, які провокують травматизм на уроках фізичної культури, необхідно враховувати також обставини, які призводять до отримання травм школярами:

а) недостатня фізична та технічна підготовка учнів до виконання шкільної програми а фізичної культури;

б) недостатня наступність програмового матеріалу. Діючі програми з фізичної культури недосконалі своєю наступністю;

в) недостатня кваліфікація вчителів;

У багатьох школах уроки фізичної культури в молодших класах проводять учителі, які не мають спеціальної підготовки (кваліфікації). Відомі випадки недостатньої кваліфікації вчителів фізичної культури, несвоєчасного та неправильного страхування учнів під час виконання фізичних вправ.

г) незадовільна дисципліна учнів на уроці фізичної культури.

Необхідно зазначити, що перераховані чинники, які сприяють травматизму дітей, належать до групи організаційно-методичного порядку, а тому правильно розроблений комплекс заходів матиме позитивні результати щодо зниження травмування дітей на уроках фізичної культури.

Основою організаційних та методичних заходів профілактики дитячого травматизму на уроках фізичної культури є: '

1. Чіткий облік травмувань.

2. З метою профілактики травм необхідно у школах проводити роз'яснювальну роботу щодо попередження травматизму, здійснювати аналіз кожного випадку отриманої травми та виробити заходи щодо їх запобігання.

3. Директорам шкіл необхідно зобов'язати вчителів фізичної культури дотримуватися наступності в навчанні, збільшенні фізичного навантаження на уроці, забезпечити контроль за учнями, особливо, недостатньо підготовленими. Урок фізичної культури повинен проводити лише спеціаліст, який зобов'язаний вимагати від учнів максимальної дисципліни на уроці, здійснювати педагогічний контроль за поведінкою та станом учнів під час занять, звертати увагу на реакцію дітей при різних навантаженнях, виконувати правила страхування, навчати страхуванню та самострахуванню дітей.

4. З метою профілактики травматизму спортивні зали, майданчики інвентар та обладнання повинні відповідати вікові дітей.

5. Шкільна програма з фізичної культури повинна враховувати наступність у вивченні програмового матеріалу.

6. Здійснювати чіткий медичний контроль за санітарно-гігієнічним станом місць проведення занять з фізичної культури, вчасно проводити медичний огляд школярів та визначати їхню медичну групу, здійснювати контроль за проведенням занять з дітьми, зарахованими до спеціальної медичної групи.

7. Для уникнення випадків травматизму вчителям фізичної культури необхідно:



  • тримати у справності спортивне обладнання та інвентар;

  • вимагати від учнів відповідної спортивної форми;

  • заборонити вживати жувальну гумку на уроці;

  • у місцях занять вивісити правила техніки безпеки;

  • не порушувати структури уроку.

Виконання зазначених вище заходів профілактики травматизму сприятиме зниженню дитячого травматизму на уроках фізичної культури.
Каталог: images -> metodrozrobky -> docs -> Topylko
images -> Віртуальна виставка праць викладачів об’єднання сільськогосподарських бібліотек Житомирської області за 2014 рік
images -> Медсестринство в геронтології та геріатрії
images -> Гостра дихальна недостатність
images -> Програма вступного випробування з іноземної мови (англійська, німецька, французька) за професійним спрямуванням
images -> Розвиток вітчизняної системи електронних наукових видань
images -> Програма м. Івано-Франківськ, 2011 міністерство охорони здоров’я україни
Topylko -> «затверджую:» Заступник директора з нр м. В. Стефанишин 20 р. Робочий зошит з легкої атлетики укладач: Н. Я. Топилко Розглянуто та схвалено
docs -> Обробка коротких рукавів
docs -> Методичні розробки


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка