Закону України «Про дошкільну освіту»




Скачати 339,72 Kb.
Дата конвертації23.12.2016
Розмір339,72 Kb.


ЗВІТ ЗАВІДУВАЧА

Дошкільного навчального закладу

(ясла-садок) комбінованого типу

«Веселка»

за 2015-2016 навчальний рік

Осипенко Т.М.

м. Обухів


Відповідно до статі 20 Закону України «Про дошкільну освіту», наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та профтехнічних закладів» від 28.01.2005р. №55 та з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної системи управління навчальними закладами, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, я сьогодні звітуюсь перед колективом, радою ДНЗ, батьками та громадськістю.

Основною метою мого звітування є бажання розкрити присутнім основні напрямки діяльності за навчальний рік та роботу із створення належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної дошкільної та початкової освіти.



  1. Загальна інформація про дошкільний навчальний заклад

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу «Веселка» знаходиться за адресою м. Обухів, Київська обл., вул. Миру 10-А, тел. 6-61-70, 6-44-62 працював з серпня 1983 року як дошкільний навчальний заклад Київського картонно-паперового комбінату.

З січня 1993 року дошкільний заклад переданий у комунальну власність Обухівської міської ради.

Навчальний заклад розміщений у типовому приміщенні розрахованому на 320 місць.

З вересня 2003 р. дошкільний навчальний заклад був реорганізований у навчально-виховний комплекс, який був зареєстрований розпорядженням виконавчого комітету Обухівської міської ради від 26.08.2003р. № 941. Згідно рішення сесії Обухівської міської ради від 31.01.2013 року № 457-34-VІ про реорганізацію НВК «ДНЗ-ЗНЗ «Веселка» в дошкільний навчальний заклад шляхом поступового вивільнення класів. Згідно рішення сесії Обухівської міської ради від 29.01.2015 року № 821-62-VІ про закриття загальноосвітнього навчального закладу І ступеня та перейменовано в дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу «Веселка».

В зв’язку із реорганізацією закладу був змінений статут дошкільного навчального закладу.

Свідоцтво про державну реєстрацію № 13421050001001253 від 03.03.11р.

Довідка про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організації України, видана Державним комітетом статистики України АБ № 360761.

З 09 вересня 2015 року в зв’язку з заявою про звільнення за власним бажанням завідувача ДНЗ Тарахкало М.М. заклад очолив новий завідувач спеціаліст вищої категорії Осипенко Т.М.

На сьогоднішній день у дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) комбінованого типу «Веселка» працює 12 груп, в яких навчається та виховується 362 дітей з них:

2 групи І молодшого віку – 61 дитина

2 групи ІІ молодшого віку – 114 дітей;

2 групи середнього віку – 67 дітей;

4 групи старшого віку –120 дітей.

Дошкільний навчальний заклад відвідують діти різного соціального статусу:

6 дітей - напівсироти

6 дітей - інваліди

22 дітей - з багатодітних сімей

20 дітей - потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС

5 дітей – із малозабезпечених сімей

8 дітей, батьки яких в АТО

16 дітей – переселенців з Східних областей

6 дітей - напівсироти

4 дітей – з неповних сімей.


  1. Нормативно-правова база та планування

У своїй роботі в 2015-2016 н.р. я керувалась державними, урядовими та відомчими документами з урахуванням змін, які в них відбуваються, а саме:

Конституцією України, законами України „Про освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Про мови”, новою програмою «Українське дошкілля» створеною за вимогами Базового компоненту дошкільної освіти; програмою для дітей старших груп «Впевнений старт», статутом дошкільного навчального закладу, нормативними документами Міністерства освіти і науки України, Головного управління освіти і науки Київської облдержадміністрації, управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради.

У 2015-16 н/р. продовжують видаватися багато нових нормативних документів МОіН України, які відображають нові вимоги і підходи, що потрібні саме зараз, щоб не втрачати відчуття змін вимог до якості освіти. Добре, що вони друкуються в журналі «Практика управління закладом освіти», який передплачує наш заклад. Це дає змогу мені оперативно бути в курсі всіх змін.

Освітня програма збагачена додатковими освітніми послугами: англійська мова та хореографія, здоровя-зберігаючими технологіями. Вибір додаткових предметів варіативної складової навчального плану здійснюється з обов'язковим урахуванням побажань батьків, обговоренню на батьківських зборах та засіданнях педагогічної ради ДНЗ «Веселка».

Головна мета роботи, керованого мною колективу є «Створення умов для формування основ принципово нової особистості: творчої, самостійної, здатної цінувати себе і поважати інших, особистості адаптованої до умов життя, що швидко змінюється».

Інноваційні педагогічні технології, які впроваджуються в практику роботи дошкільного навчального закладу.



  1. Технологія розвиваючого навчання :

  1. Технологія оздоровлення в процесі навчання і виховання .

  2. Технологія розвитку індивідуальних здібностей та інтересів.

  3. Стратегія оздоровлення дітей в процесі навчання та виховання.

  4. Технологія соціального захисту дитини в сучасному навчальному закладі.

  5. Технологія проектної діяльності.

  1. Кадрове забезпечення

В дошкільному навчальному закладі працює 25 педагогів (з них 17 вихователів), якісний рівень яких складає 62% - 16 педагогів мають повну вищу освіту.

25 педагогічних працівника, серед них:

завідувач ДНЗ - 1

вихователь-методист - 1

вихователі – 17

логопеди – 2

психолог - 1

музичний керівник - 2

інструктор з фізичного виховання - 1

керівник гуртка зображувальної діяльності – 2.


Якісний склад



Кількість


%

Вища освіта

18

72

Базова вища освіта

5

20

Середньо-спеціальна

2

8


Кваліфікаційний рівень педагогів:

З вищою категорією – 4 особи

з першою категорією – 2 особи

з другою категорією –6 осіб

з категорію «спеціаліст» - 14 осіб.

мають звання : старший вихователь – Тимошенко М.С.

вчитель-методист – Базь Р.З.

Старший вихователь та «Відмінник освіти України»- Сторчеус Г.Б.

На курси підвищення кваліфікації були направлені такі педагоги:

Лимаренко Н.І. , Масло В.Ю. , Танащук О.П. В 2015 році курси підвищення кваліфікації пройшла лікар-педіатр Капустіна М.І.

Атестувалися в 2015-2016 н.р. такі педагоги:

Масло В.Ю. - присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію;

Сокур І.Ю. - присвоєно І кваліфікаційну категорію;

Гончарук С.А. - присвоєно І кваліфікаційну категорію;

Танащук О.П. - присвоєно вищу кваліфікаційну категорію;

Атестація педагогічних та медичних працівників закладу, за звітний період, пройдена в повному обсязі.

В поточному навчальному році розрахувалось з посади вихователя 8 людей за сімейними обставинами та 4 вихователя пішли в декретну відпустку.

4. Організація навчально-виховного процесу

Протягом року педагогічний колектив ДНЗ брав активну участь у різних методичних заходах міста – Фестиваль дитячої музичної творчості «Сузір’я талановитих дошкільнят», «ІІІ Малі олімпійські ігри» .

Протягом своєї діяльності дошкільний навчальний заклад був і залишається осередком методичної роботи в місті. На його базі року працювала Школа молодого вихователя «Росток» під керівництвом вихователя-методиста Тимошенко М.С. в листопаді 2015 року, лютому та квітні 2016 року.

Для якісної реалізації головної задачі з удосконалення форм, змісту та методів роботи щодо розвитку творчої, гармонійно-розвиненої особистості дитини, орієнтуючись на концептуальні положення програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», в дошкільному закладі у 2015-2016 навчальному році було заплановано та проведено два тематичних вивчення:



  • «Робота педагогічного колективу щодо реалізації особистісно діяльнісного підходу в навчально-виховному процесі»;

  • «Актуальність проблем становлення духовності дитини в сучасному навчальному закладі».

Зміст та матеріали тем узагальнені в довідках із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення, а також, за потреби, визначенням коригувальних заходів. Результати вивчень були оголошені на нарадах, педагогічних радах закладу.

Важливими формами підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів ДНЗ була участь у проведенні семінарів:



  • «Забезпечення особистісно-орієнтованого підходу у навчально-виховному процесі»;

  • «Розвиток духовності на основі соціально-культурних досягнень українського народу».

Тренінг з профілактики синдрому емоційного вигорання в педагогів «Подорож до міста Педагогів» проведений кандидатом педагогічних наук , доцентом кафедри психології державного університету ім. Т.Г. Шевченка Захарченко В.Г. (січень 2016); майстер-клас «Лялька - мотанка» (керівник гуртка Лимаренко Н.І.); колективні перегляди занять та режимних моментів (на протязі року), консультації (щомісяця), підгрупові консультації (листопад, січень, березень, квітень) та індивідуальні (за необхідністю); виставки методичних матеріалів.

21.11.2015 року вихователі Масло В.Ю., Сокур І.Ю., Гайдук Н.П., Янковська Р.В., Танащук О.П., Коваленко А.О., Литвин А.Ш. пройшли навчання з ейдетики за проектом «Школа життєвого успіху». Всі учасники отримали сертифікати. В квітні 2016 року вчитель-логопед Базь Р.З. брала участь у роботі Всеукраїнського навчального семінару «Диференційна діагностика важких мовленнєвих порушень у дітей раннього та дошкільного віку» та отримала сертифікат про навчання.


З метою якісної організації навчального процесу у 2015-2016 н.р. в дошкільному навчальному закладі та реалізації Всеукраїнського експерименту за програмою «Інтел», навчалися Масло В.Ю., Гайдук Н.П., Слюсаренко М.В., Сокур І.Ю., Гончарук С.А., Мелешко Ю.С. метою якого є озброєння педагогів практичними знаннями щодо використання комп’ютерної техніки та роботи на персональних комп’ютерах в якості користувачів. Тренером вищезазначених форм навчання була практичний психолог ДНЗ Мелешко Ю.С., яка отримала подяку за активну методичну допомогу в оформленні портфоліо за програмою Intel «Навчання для майбутнього». 29 березня 2016 року було проведено презентацію робіт всіх педагогів, що пройшли навчання Інтел, обмінялися досвідом. В травні 2016 року всі отримали сертифікати.

Результатом проведеної роботи стало вільне володіння педагогів персональними комп’ютерами, комп’ютерною технікою, технічними засобами, користування Інтернетом. Свої презентації вихователі застосовують на заняттях, при проведенні педагогічних рад, семінарів, аналізу занять. Широко використовується мультимедійний центр для презентацій.

Вихователями старшої групи з успіхом використовується телевізор для демонстрування навчальних програм дітям (через флешку) під час проведення занять. Всі наявні технічні засоби широко використовуються в роботі з дітьми, їх застосування роблять процес пізнання цікавим, творчим, яскравим як для дітей, так і для педагогів.

Протягом 2015- 2016 навчального року на високому методичному рівні були проведені відкриті заняття та відкриті заходи:

30.09.2015 р. «Овочевий кошик осені» в середній групі вихователь Танащук О.П.

09.10.2015 р. відкритий перегляд прогулянки в ІІ молодшій групі Литвин А.Ш.

06.11.2015 р. відкритий перегляд заняття в старшій групі «Ми українці» вихователь Сокур І.Ю.

12.11.2015 р. перегляд роботи в ІІ половину дня в старшій групі, вихователь Гайдук Н.П.

20.11.2015 р. відкрите заняття в ІІ молодшій групі «Моя сімя» , вихователь Пустовойтова Л.О.

02.02.2016 р. відкрите заняття в старшій групі «Для чого людині потрібні гроші» вихователь Масло В.Ю.

05.02.2016 р. відкрите заняття в старшій групі «Вода – найдорожчий скарб» вихователь Гайдук Н.П.

10.02.2016 р. відкрите заняття в середній групі «Ми пасажири» вихователь Гончарук С.А.

15.02.2016 р. відкрите заняття в старшій групі «Світ - дарунок любові і Творця, а людина – чудовий задум» вихователь Сторчус Г.Б.

В квітні 2016 року відбувся День відкритих дверей для батьків старших груп. Вони були присутні на підсумкових заняттях у вихователів та керівників гуртка з англійської мови.

Для забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості дитини на протязі року були проведені консультації для педагогів «Особистісно-орієнтований підхід до розвитку і виховання дитини дошкільного віку», «Креативний розвиток дошкільників, його місце та роль у підготовці до системного шкільного навчання», «Прищеплення дітям культури поведінки та спілкування, навчання способів розв’язання конфліктів», «Використання спадщини В.О.Сухомлинського в педагогічній діяльності», Райдуга-порад «Загартовуючі процедури в дошкільному дитинстві», «Колективна пошукова діяльність «Використання схем-моделей в процесі мовленнєвого розвитку дошкільника», «Оздоровлення і загартування дітей в літній період».

Спрямовуючи роботу на формування комунікативних навичок та розвиток зв’язного мовлення дітей, були проведені теоретично-практичний семінар «Розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку» (грудень 2015), консультація для вихователів «Мовленнєве середовище в групі та чітка, правильна мова вихователя» (лютий 2016). Цьому питанню приділялась належна увага, але наслідки вивчення свідчать, що необхідно продовжувати працювати над формуванням мовленнєвої компетентності дітей; є необхідність у подальшій роботі більше уваги приділяти збагаченню активного словника дітей українською мовою.



5. Методична робота

Центром методичної роботи в дошкільному навчальному закладі є методичний кабінет. Вихователь-методист М.С.Тимошенко налагодила роботу методичного кабінету, в якому зосереджено традиційний матеріал з різних розділів програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та «Впевнений старт»: таблиці, серії картин, демонстраційні та дидактичні посібники, плани-конспекти, сценарії свят, аудіокасети, відео касети, фонограми до музично - хореографічних дійств. Наочний та дидактичний матеріал систематизований за розділами, розташований для зручного користування.

Методичний кабінет забезпечений дитячою та методичною літературою. Книжковий фонд включає в себе: методичну літературу; журнали; газети з питань дошкільної освіти; дитяча література; збірки дитячих поетів Обухівщини, новинки методичної літератури, періодична преса.

У методичному кабінеті збирається матеріал з досвіду роботи вихователів, музичних керівників, спеціалістів – це реферати, підготовлені вихователями для виступів на педрадах, конспекти занять, сценарії свят, зберігаються зразки планів роботи. Вихователь-методист регулює видачу та повернення посібників і матеріалів за графіком методичного кабінету.

Вся робота методичного кабінету планується в підрозділах річного плану (організаційно-педагогічна, методична робота, підвищення кваліфікації, узагальнення та впровадження педагогічного досвіду). Робота методичного кабінету проводиться в напрямку надання групових та індивідуальних консультацій, організації тематичних виставок методичної літератури (відповідно до теми дня та до тем педагогічних рад), підготовці тематичних стендів ( наприклад «Моя країна – Україна», «Місто, в якому я живу», «Малишковими стежками», «Літературний віночок Обухівщини» і т.д.).; організації колективних переглядів занять, взаємовідвідування молодими спеціалістами вихователів із досвідом роботи в дошкільному закладі, оглядів новинок методичної літератури; допомоги вихователям з підготовки рефератів, доповідей, повідомлень на методичні семінари, педагогічні години, консультації.

Методична робота з педагогічними кадрами координується на основі вивчення результатів навчально-виховного процесу, а також якісного та кількісного складу працівників та їх діагностування. Це педагогічні ради, консультації, семінари, семінари-практикуми, педагогічні КВК, брейн-ринги, методичні мости, ділові ігри, круглі столи, педагогічні години та педагогічні читання, мозкові штурми, дискусії, проблемні столи, огляди новинок методичної літератури, колективні перегляди роботи педагогів, передбачені річним планом. Методична робота спрямована на виконання науково- методичної проблеми, над якою працює дошкільний навчальний заклад: «Творче використання принципів розвивального навчання на основі особистісно-орієнтованого підходу до навчання та виховання». Педагогічний колектив вирішує завдання поставлені перед ним – це: перебудова освітнього та виховного процесів з позицій особистісно-орієнтованого підходу, вивчення рідної мови, трудове виховання дошкільників, творче використання ідей, традицій народної педагогіки, педагогіка співробітництва педагога та батьків, розвиток математичних здібностей дошкільнят, актуальність становлення духовності дитини в сучасному навчальному закладі. Ставились завдання про створення умов для всебічного розвитку особистості дошкільнят шляхом залучення до різноманітних форм творчої діяльності, про вплив науково-методичної підготовки та професійної майстерності вихователів на формування творчої особистості дошкільнят.

У методичній роботі дошкільного закладу важливе місце належить плануванню роботи всього колективу. Дошкільний навчальний заклад працює за річним планом роботи, в якому визначені конкретні завдання та зміст, форми, засоби і методи досягнення перспектив. Побудований план з урахуванням конкретних педагогічних умов: програм розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та «Впевнений старт», аналізу роботи педагогічного колективу за минулий рік. Він спирається на такі основні принципи: актуальність завдань, перспективності, цілісності і логічності, наступності, реальності заходів. Червоною ниткою через усю навчально-виховну роботу проходить принцип інтеграції, комплексності, який підпорядковує завдання всіх розділів програми єдиній меті – цілісному розвитку особистості. Через консультативний постійно діючий пункт, через засоби масової інформації ( матеріали про роботу навчального закладу друкуються в газеті «Обухівські вісті») та висвітлюються на сайті дошкільного закладу.

Відповідно до Інструкції ведення документації в дошкільному закладі вихователем-методистом ведуться усі документи згідно її посадових обов’язків. Документи зберігаються в установленому місці, ведуться чітко, систематично, охайно.

У методичному кабінеті проводиться робота з узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду.

Протягом року узагальнено педагогічний досвід 4 педагогів дошкільного закладу:



  • Танащук Ольга Петрівна «Навчання грамоти, як особлива ступінь оволодіння первинними уміннями читання та розвитку мовлення дошкільнят»;

  • Гончарук Світлана Андріївна «Роль народних традицій у патріотичному вихованні дітей дошкільного віку»;

  • Сокур Інна Юріївна «Формування соціально-морального розвитку дітей дошкільного віку»;

  • Масло Віта Юріївна «Використання дидактичної гри на заняттях з логіко – математичного розвитку».

У графіку роботи методичного кабінету визначені дні та години для індивідуальних консультацій.

Методична робота спрямована на те, щоб допомогти працівникам удосконалити знання з сучасної української мови, що відповідає Закону про державну мову. Адміністрація та педагогічний колектив велику увагу приділяють вивченню рідної мови, формуванню мовної культури, навичок і поведінки мовного спілкування. Вся ділова документація закладу ведеться державною мовою. Дотримання нормативності мовлення є обов’язковими при проведенні педагогічних рад, виробничих нарад, зборів. Педагогічні знання серед населення пропагуються.

З метою надання педагогам-початківцям методичної допомоги у розв’язанні першочергових проблем, подоланні труднощів, з якими зустрічаються молоді педагоги, з метою підтримання їхньої творчої наснаги, бажання плідно працювати в дошкільному закладі організована робота школи молодого педагога «Педагогічна стежина». Призначені наставники, відбувається взаємне відвідування режимних моментів та зайнятості вихователів з дітьми, здійснюється спільне обговорення новинок методичної літератури, планування роботи з дітьми, психологічні тренінги, консультації.

Вся методична робота в дошкільному закладі спирається на сучасний особистісно орієнтований підхід до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість; утвердження вихователем у дитини позитивного погляду на себе та іншого; розвиток у дошкільнят досвіду свободи прийняття власних рішень. Ці домінуючі ідеї особистісно орієнтованого підходу до дитини реалізуються в плануванні роботи вихователів, обговорюються на педагогічних радах, під час індивідуальних та групових консультацій, на їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів.

Окрема робота ведеться з помічниками вихователів, активними учасниками навчально-виховного процесу. Постійно підвищується загальнокультурний рівень помічників вихователя; проводиться індивідуально-роз’яснювальна робота, колективно відпрацьовуються загальні вимоги і нормативні правила на педагогічних п’яти хвилинках.

6. Стан здоров’я та фізичний розвиток дітей

Пріоритетним напрямком роботи ДНЗ є фізкультурно – оздоровча робота. Протягом багатьох років у садку створена система оздоровлення та профілактики захворювань, яка вдосконалюється.

У вересні 2015 року проведено фізкультурно-спортивне свято «Подорож до країни Спортландії», присвячене Дню Дошкілля. В листопаді 2015 року серед старших груп дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу «Веселка» відбулося спортивне свято «Малі олімпійські ігри». Чотири команди «Сонечко», «Журавлик», «Калинка», «Струмочок» змагалися за право бути найшвидшими, найспритнішими, творчими у веселих спортивних естафетах і конкурсах. До спортивного дійства були залучені батьки, які теж брали участь у змаганнях. Переможцем Малих Олімпійських ігор стала група «Калинка», яка виборола Олімпійський перехідний кубок переможця та грамоту за І місце, а всі присутні отримали грамоти та солодощі. Діти, їх батьки та педагоги мали неабияке задоволення від фізичних вправ, конкурсів й доброзичливої атмосфери, яка панувала на святі. Підготувала і провела свято досвідчений педагог, інструктор з фізичного виховання дитячого навчального закладу «Веселка» Дяченко Оксана Володимирівна.

В лютому 2016 року проведено загально-садове спортивне свято «Святкуй, гуляй та обережність май», де були задіяні батьки та діти старших груп. Діти отримали масу задоволення від змагань. Переможцем між групами стали група «Сонечко» вони отримали перехідний кубок. Всі учасники змагань отримали грамоти за участь у змаганнях.

Вже 3 роки поспіль доброю традицією в м.Обухові, стало проведення Малих Олімпійських ігор серед дітей дошкільного віку, метою яких є популяризація занять фізичною культурою і спортом. Водночас, вони є своєрідним підсумком фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми у дошкільних закладах міста. В ході підготовки до участі у цих змаганнях інструктори з фізичної культури кожного садочка спільно з вихователями, медичними працівниками уважно вивчають вихованців старших груп (досліджують стан здоров’я, фізичні можливості, витривалість, стійкість до фізичних навантажень), організовують різноманітні фізкультурно-оздоровчі заходи. На спортивні змагання, які відбулися 28 квітня 2016 року в спортивній залі РЦКД, прибуло сім команд з садочків міста ДНЗ «Катруся», «Веселка» , «Рушничок», «Зірочка», «Дударик», «Світлячок», та «Пролісок». Організатори «ІІІ малих олімпійських ігор» став дошкільний навчальний заклад «Рушничок», які в минулому році здобули перемогу і отримали перехідний кубок. У  спортивних естафетах команди змагалися на перемогу, виконуючи основні рухи: біг, стрибки, стрибки на м’ячах, біг павучком та інші. Усіх переможців змагань було нагороджено грамотами та подарунками від адміністрації ДНЗ.


  1. Медичне обслуговування

Медичне обслуговування дітей у навчальному закладі здійснюється відповідно до нормативно-правової бази - це закони України, постанови Кабінету Міністрів України, розпорядчі документи центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів управління освітою та охороною здоров’я.

Лікар Капустіна М.І. та медичні сестри ДНЗ Кравченко А.М. та Бешовець Н.В., щоденно виконують роботу регламентовану їх службовими обов’язками:



  • постійно контролюють стан здоров’я дітей та проводять візуальний медичний огляд;

  • планують та здійснюють профілактичні щеплення;

  • надають невідкладну допомогу у разі гострого захворювання або травми;

  • здійснюють контроль за своєчасністю проходження обов’язкових медичних оглядів працівниками ДНЗ;

  • організовують та контролюють харчування дітей;

  • проводять оздоровчо-профілактичну роботу;

  • здійснюють контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму та багато іншого.

Аналіз захворюваності дітей за 2015 рік показав, що порівняно з минулим 2014 роком вона збільшилась за рахунок розширення мережі ДНЗ. Кількість днів невідвідувань однією дитиною через хвороб установить 5,1 %.

За 2015рік зареєстровано 746 випадків захворювань: ясла –– 122, садок ––624. Із них: ОРЗ - 450: ясла - 69, садок - 381, пневмонія – 14, ясла - 2, садок-12; бронхіти – 173, ясла - 35, садок - 138, інші захворювання –– 108, ясла - 16, садок - 92; ангіна -1. Зовсім відсутні інфекційні захворювання, грип, та захворювання шкіри.

У приміщеннях закладу кілька разів на день проводиться вологе прибирання, слідкуємо за дотриманням повітряного режиму - це обов'язкове щоденне провітрювання та дотримання відповідної температури в опалювальний сезон – з цією метою закуплені додаткові електронагрівачі, які використовуються в період до включення подачі тепла, за своєчасною зміною білизни , використанням допустимих дезинфікуючих засобів.

Фізіотерапія ефективно сприяє доліковуванню і одужанню дітей. ЇЇ вплив є природним та безпечним.

Медичні сестри Кравченко А.М. та Бешовець Н.В. вчасно проводять профілактичні огляди, здійснюють медико-педагогічний контроль за здоров’ям дітей, виконують фізіотерапевтичні процедури, призначені лікарем, слідкують за санітарним станом приміщень, контролюють роботу харчоблоку, проводять курси аромотерапії, фітотерапії, кисневі пінки, вигрівають дітей на турманієвому килимку за згодою батьків.


  1. Організація харчування

Для повноцінного фізичного розвитку у дошкільному віці має організація правильного харчування.

Для його забезпечення я тримаю на постійному контролі наступні питання:



  • збалансованість раціону харчування відповідно до натуральних норм;

  • дотримання технології приготування страв;

  • закладка продуктів харчування;

  • дотримання встановлених вимог до якості продуктів та обладнання харчоблоку;

  • забезпечення та використання устаткування, інвентарю, посуду;

  • дотримання об’єму порцій готових блюд;

  • дотримання санітарно-гігієнічних вимог працівниками харчоблоку.

В річному плані в розділі «Медична робота» передбачені заходи з організації та контролю харчування із визначенням конкретних дат та відповідальних осіб.

Фінансове забезпечення харчування здійснює централізована бухгалтерія управління освіти ВК ОМР, батьки сплачують 60% . Діти дошкільники харчуються 3-х разово. Середня вартість 3-х разового харчування 1 дитини дошкільного віку з 01.01.2016 року складає – 25 грн.; –для батьків – 15грн.

Діти пільгових категорій харчуються відповідно до державних постанов за рішенням управління освіти, та за наказом від 10.09.2015р № 30 – аг. «Про організацію пільгового харчування у 2015 – 2016 н.р.». Діти пільгових категорій в ДНЗ мають безоплатне харчування малозабезпечені та інваліди – 6 чоловік, багатодітні та батьки АТО - 18 чоловік сплачують 50% від загальної вартості.

У ДНЗ розроблені графіки прийому їжі у дошкільних групах,а також графіки видачі їжі з харчоблоку.

Відповідальність за організацію харчування покладена на медичну сестру з дієтичного харчування Кравченко А.М.

Для чіткої і оперативної роботи встановлена комп’ютерна програма «Меню», яка дає можливість вести облік продуктів, їх списання, виписувати і розраховувати меню-розкладку, обраховувати вартість продуктів у меню, об’єм порцій, контролювати та аналізувати виконання натуральних та грошових норм, розраховувати енергетичну цінність блюд та вносити оперативні корегування.

У всіх входах навчального закладу для батьків вивішується меню, затверджене керівником, в якому є інформація про назву блюд, їх об’єм, складові продуктів. Є в наявності журнали контролю за якістю блюд.

Старша медична сестра Бешовець Н.В. та комірник Івахненко В.Ф. постійно контролюють якість продуктів харчування від постачальників, про що свідчить вся наявна документація. З метою попередити кишково-шлункові захворювання та харчові отруєння серед дітей здійснюється суворий контроль за умовами зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів харчування й технологією приготування їжі. Регулярно проводили зняття проб їжі, виставляли добові проби. Бешовець Н.В., старша медична сестра, своєчасно вела всю необхідну документацію.

Для правильної організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів харчування та продовольчої сировини складали щоденне меню з С-вітамінізацією третіх страв відповідно до картотеки страв.

На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину проводили аналіз та корекцію виконання натуральних норм харчування.

Аналіз показав, що за 2015 рік середнє виконання щоденних норм продуктів харчування становив 64 %, зокрема:



  • м’ясо, м’ясопродукти ––76 %,

  • риба ––65 %,

  • олія ––78 %,

  • масло вершкове ––96%,

  • молоко ––52 %,

  • сир кисломолочний ––48%,

  • сметана ––94 %,

  • яйце ––71 %,

  • цукор ––90%,

  • картопля ––94%,

  • овочі ––58%,

  • фрукти ––7%,

  • соки ––16 %,

  • хліб ––99 %,

  • борошно ––86 %,

  • крупи ––97%,

  • сухофрукти ––30 %,

  • сир твердий ––52%.

Таке виконання щоденних норм продуктів харчування пов’язане з високою вартістю на них, адже харчування було до 01.01.2016 року - 15 грн. в день на 1 дитину.

За перший квартал 2016 року грубих порушень в організації харчування дітей не було.

Проте, як показав аналіз кількісних показників виконання норм, існують проблеми щодо їх недовиконання. А саме:

- м'ясо – виконано в середньому на 75 % ;

- риба - виконано на 85% ;

- олія соняшникова – виконано на74% ;

- масло вершкове – виконано на 98% ;

- молоко – виконано на 55% ;

- сир кисломолочний – виконано на 67 % ;

- сир твердий – виконано на 84 % ;

- яйце – виконано на 94 % ;

- цукор – виконано на 91 % ;

- картопля – виконано на 99 % ;

- овочі – виконано на 68 % ;

- фрукти – 71%;

- соки – виконано на 25% .

Середній показник виконання норм за 1-й квартал становить 76 %.

Найбільші показники недовиконання норм харчування таких продуктів:

м'ясо, молоко, сир кисломолочний, овочі, фрукти, соки. Незначне недовиконання: риба, сир твердий , яйце. Враховуючи не сезон на фрукти, більше вживаються соки.

Питний режим організовується згідно санітарно-гігієнічних вимог. У ДНЗ закуплений і працює потужний фільтр для води фірми «Емвей» та щотижнево завозиться питна якісна вода.

У групах є куточки з кувшинами для води та індивідуальними кружками.

Комірник ДНЗ разом з медичною сестрою з дієтичного харчування займаються замовленням, прийманням та обліком продуктів. Продукти приймаються відповідно до сертифікатів та маркування-якісні.

Вони слідкують за терміном їх реалізації та зберіганням.

Перспективне меню складається за сезонними періодами: літньо-осіннє та зимово-весняне, яке затверджене управлінням держсанепідемслужби.

У наявності є картотека блюд з обрахуванням їх енергетичної цінності.

Санітарно-гігієнічний режим витримується: є в достатній кількості миючих, чистящих та дезінфікуючих засобів, рідини для миття рук, спеціального одягу.

У дошкільних групах витримується культура споживання їжі. Здійснюється повна сервіровка столів для прийому їжі. Вони сервіровані скатертями або серветками, підставними тарілками, тарілками для І та ІІ страви, ложками, виделками ножами, паперовими серветками. Посуд в ДНЗ є в достатній кількості

Вихователі постійно працюють над правильним користуванням столовими приборами. Допомагають сервірувати столи чергові.



  1. Матеріально-технічна база та фінанси

Хороший стан матеріально-технічної бази навчального закладу дає змогу на значно якіснішому рівні проводити навчально-виховну роботу та обслуговувати дітей.

Тому однією із важливих ділянок моєї роботи є щорічне покращення стану приміщень та обладнання.

Загальна площа всіх приміщень складає 2550м2. Щорічно організовуються та проводяться капітальні та поточні ремонти як групових блоків, де безпосередньо перебувають діти, так і підсобних та додаткових приміщень та території дошкільного навчального закладу.

Матеріальна база дошкільного навчального закладу за останні роки значно покращена. Успішно функціонують та добре обладнані спортивний та музичний зали, кабінет іноземної мови, кабінети логопеда, психолога - 2 , медичний кабінет, кабінет щеплень, ізолятор та кабінет фізпроцедур.

У дошкільних групах встановлені меблі, які виготовлені за індивідуальними ескізами і забезпечують максимальні зручності для організації ігрової та пізнавальної діяльності. Кімнати обладнані зволожувачами та очищувачами повітря, соляними та бактерицидними лампами, лампами для ароматизації повітря.

ДНЗ для роботи має 3 фортепіано( музичний зал, група «Малятко», фізкультурний зал), акордеон, синтезатор, ямаху, музичний центр, телевізор, караоке, відеоапаратуру, мікрофони.

Спортивний зал має також певну кількість спортивного та нестандартного обладнання, яке відповідає кількості дітей.

На навчальний 2015-2016 рік до дитячого навчального закладу прийняли 107 діток: за вступними внесками – 105 діток, в т.ч. діти пільгових категорій – 1 дитина з малозабезпеченої сім’ї, 4- із східного регіону України. Також батьками 2-х вихованців було виконано ряд робіт, зокрема, пофарбовано 15 секцій огорожі, була здійснена установка в одній із груп бойлера.

Благодійних вступних внесків було зібрано на суму 99 500,00грн. Залишок коштів на початок року (01.09.15) склав 9 662,00 грн.

Влітку 2015 року витрачено 100 040,00 грн, в т.ч. на 63 865,00грн. – придбано будівельні матеріали, на 30 050,00грн – виконано ремонтних робіт.

За зібрані кошти було здійснено капітальний ремонт в гр.№ 3 Бджілка (колишній четвертий клас): виготовлення та встановлення 4 пластикових вікон (16 200,00 грн), зроблені віконні відкоси, відремонтовано каналізацію, туалетну кімнату, вирівняли та відшліфували стелю та стіни, поклеєні шпалери, встановлені плінтуса, облаштовано гіпсокартонну перегородку, встановлено радіатори;

- відремонтовано туалетну кімнату для працівників;

- здійснено ремонт тамбура гр..№ 5;

- відремонтовано східці, підфарбовано плінтуса, 25 дверних блоків, полаковано підлогу в музичному залі.

Для гр. Бджілка було придбано б/у килим, вартістю 2 000,00 грн, світильники 2 шт. – 130,00 грн., бра - 2 шт – 150 грн., люстра з лампами – 345,00грн, штори тюлеві 3 шт. – 1 500 грн.

Залишок по благодійним внескам становив – 9 122,00 грн

З вересня по листопад 2015 року було зібрано 3 500.00 грн,повернено вступні внески -1 000.00грн..

По логопедичному пункту, який ремонтувався в жовтні 2015 року витрати складають 11 618.00грн., в т.ч. замінено пластикове вікно-4 700.00 грн, буд.матеріали-4 100.00грн, буд.роботи-2 818.00грн.

Після здійснення ремонту,залишилося 4.00 грн.

За період з 01.09.2015 по 23.05.2016 на розвиток матеріально-технічної бази навчального закладу зібрано 70 585,00 грн. Залишок на 01 вересня 2015 р. складав 1 679,41 грн.

За 9 місяців роботи закладу витрати становили 63 159,00 грн., а саме:









МЕБЛІ

9 100,00

шафи для інвентаря 12 шт.

5500,00

Куточок природи в логопедичний кабінет

1300,00

Диван для кімнати релаксації

2 300,00







Інші придбавання

29 259,00

Килим в гр..Чомучка

6 000,00

Бактерицидна лампа гр..Колосок

2520,00

Турманієвий килим для кімнати релаксації

9 500,00

Холодильник для вакцини в медпункт

2 895,00

Мийки 2 шт. на харчоблок

8 344,00

Загальні витрати по навчальному закладу:

Медикаменти (6500,00)

6500,00

миючі засоби (9540+2220)

11 760,00

кан.товари




Таз пластиковий 20шт

725,00







підписка періодичних видань (2090,00)

2090,00

господарські витрати(лампочки, дверні ручки, замки, болти, силікон, стартери,резетки, клей, піна монтажна тощо)

(300+27,00+500,00+460,00+723,00)

2010,00


Заправка і відновлення катриджа д/ксерокса і принтерів (885,00+130,00)

1 015,00

Ремонт обладнання:




1.ремонт зливного насоса

200,00

виготовлення нової емблеми і табличок на двері нових груп (300,00+200,00)

500,00




24800,00

Залишок коштів на 23.05.2016 р. становить 9 105,41грн

Основні засоби поставлені на баланс установи зг. бух. обліку, витратні матеріали списано актами на списання.



За бюджетні кошти в грудні 2015 року (28000 грн.) придбано:

На групу «Ромашка» придбано: шафа для посібників – 1150 грн., куточок «Лікарня»- 2100грн., кварцова лампа - 1020 грн.;

Група «Калинка» - куточки: «Кухня»- 1390грн., «Перукарня» -1500 грн., «Магазин»-1960грн.;

Група «Бджілка» - куточки: «Лікарня»- 2100грн., «Кухня»-1390грн., «Перукарня»-1500грн., «Магазин»- 1960грн., «Куточок природи» ;

Група «Малятко» - кварцова лампа - 1020 грн.;

Шафа напівзакрита 4 дверна-695грн. та шафа для одягу-693грн. придбані у комп’ютерний кабінет;

В кабінет психолога – придбано стіл для гри - 1290грн.;

В медичний кабінет – кварцова лампа - 1шт. 1020 грн. та тубус кварц - 800 грн.;

На групи закуплені ще 9 шаф для притирального інвентарю;

Посуд та ножі на харчоблок: 50 тарілок супових та 50 тарілок мілких - 2217,88 грн.;

Шафи для притирального інвентарю 9 шт. - 4050 грн.

2 пилососи для прибирання груп «Сонечко» та «Волошка» - 2060 грн.



На 3500 грн. (в листопаді 2015 року) закуплено лікарські засоби - 2359,64 та дезинфікуючі засоби ДЕЗАКТИН- 6 банок.

З грудня 2015р. по березень 2016 року було виділено міською радою 12000 грн. на закупівлю миючих засобів.

В квітні 2016 року на 3800 грн. – закуплено дезактин 18 банок.

22900 грн. в квітні 2016 року було виділено на миючі засоби до кінця року.
27875+12000+ 3500+ 3800+22900=70075.88 грн.

Всього бюджетних коштів витрачено 70075.88 грн.
Але не всі заплановані роботи були виконані через відсутність коштів. Потребує капітального ремонту покрівля, група «Волошка», косметичний ремонт групи «Калинка» та «Струмочок»; пральня, фасад будівлі, покриття на спортивному майданчику, добудова двох ігрових майданчиків, ігровий комплекс. Потрібно закупити м’ясорубку на харчоблок, повністю замінити пожежні шафи.

  1. Управлінська діяльність

Головною метою управління дошкільним навчальним закладом я вбачаю у забезпеченні виховання, навчання, розвитку особистості дитини дошкільного віку.

В управлінні я намагалась передбачити напрями довготривалого характеру та вирішення повсякденних завдань та проблем, тому управління дошкільним навчальним закладом здійснюється згідно перспективного та поточного планування.

Як керівник, ставлю на меті наступні завдання:

- визначити і розробити стратегічні цілі розвитку дошкільного закладу та педагогічного процесу в ньому;

- сформувати шляхи досягнення поставлених цілей з урахуванням внутрішніх та зовнішніх умов функціонування;

- вибрати і поступово здійснювати управлінські рішення, які забезпечать ефективну роботу з виховання, навчання, розвитку дітей, професійного і творчого зростання педагогічних, медичних кадрів та всіх працівників;

- забезпечити кадрами, фінансовими, інформаційними, енергетичними ресурсами, матеріально-технічною базою;

- підтримувати зв’язки дошкільного навчального закладу із зовнішнім середовищем (владою, школою, іншими ДНЗ, громадськими організаціями)

Для цього ми розробили перспективний план розвитку навчального закладу і ці завдання я ставлю перед собою на наступний навчальний рік. Як завідуюча я займаюся забезпеченням організаційно-правової основи функціонування дошкільного навчального закладу, підбираю кадри, визначаю зміст діяльності структур дошкільного навчального закладу, координую та регулюю діяльність всіх учасників навчального процесу; збереженням та зміцненням здоров'я, соціальним захистом дітей та працівників.

Трудові відносини між працівниками та навчальним закладом я старалась врегулювати нормативно-правовими документами: трудовим та колективним договором, правилами внутрішнього трудового розпорядку, службовими обов'язками, інструкціями з техніки безпеки та інше.

До складу органів самоуправління дошкільним навчальним закладом входять:


  • рада ДНЗ;

  • батьківські комітети груп;

  • профспілковий комітет;

  • педагогічна рада;

  • загальні збори членів трудового колективу;

  • загальні збори батьків;

  • комісія з ОП і БЖ;

  • комісія з ЦЗ та пожежної безпеки.

Для ефективного керівництва та координації всіх напрямів управління у дошкільному навчальному закладі створена рада. Рада створювалася з метою залучення батьків та педагогічних працівників до розв’язання проблем дошкільного навчального закладу, забезпечення сприйнятливих умов для його ефективної роботи. До складу ради входять адміністрація навчального закладу, батьки, педагогічні працівники. Рада навчального закладу погоджує питання організації навчально-виховного процесу, затверджує структуру та штатний розклад з організації додаткових освітніх послуг, заслуховує та затверджує щорічні звіти директора про результати діяльності дошкільного навчального закладу, розподіл та використання додаткових та благодійних коштів. В процесі роботи зараз створення благодійного фонду в дошкільному закладі.

Для вирішення питань організації навчально-виховного процесу, питань педагогічної діяльності в дошкільному навчальному закладі працює педагогічна рада, членами якої є всі педагоги навчального закладу, а я очолюю її роботу.

У 2015-16н/р. в дошкільному навчальному закладі активно продовжували впроваджуватись інтерактивні технології, у тому числі і в управлінській діяльності.

Інтерактивні технології застосовуються в різних формах управлінського процесу: засіданнях, нарадах, зборах. Стало традиційним проведення засідань педагогічних рад із використанням таких технологій: мозковий штурм, круглий стіл, фестиваль педагогічної майстерності, мікрофон та інше.

Значну частину свого робочого часу я віддаю внутрішньому контролю, як однієї із функцій управління дошкільним навчальним закладом. Він має на меті вивчити стан навчально-виховної роботи і проаналізувати її якість з тим, щоб внести корективи. У дошкільному навчальному закладі здійснюється фронтальний, тематичний, попереджувальний, персональний контроль. Усі матеріали, одержані під час здійснення контролю обговорюю з педагогами, висвітлюю в наказах, довідках, обговорюю на засіданнях педрад, нарадах.

Робота із зверненням громадян є важливою складовою управління дошкільним навчальним закладом. Продовж звітного періоду до завідуючої надійшло 24 письмових звернення з різних питань (всі звернення знаходяться в книзі пропозицій, звернень та скарг громадян). На особистому прийомі у керівника побувало 153 громадяни. Головними питаннями, які порушувались під час бесід є питання здачі благодійних внесків, працевлаштування, влаштування дітей в дошкільний заклад, конфлікти між дітьми та інше.

Питання соціального захисту вирішуються профспілковим комітетом, який функціонує в навчальному закладі і тісно співпрацює із завідуючою.

2015-2016 навчальний рік пройшов у напруженій роботі, був насичений різноманітними заходами і хорошими результатами.

Як керівник дошкільного закладу, шукаю мотивації для творчого зростання колективу і за допомогою їх виконую такі завдання:

- досягаю мети діяльності нашого дошкільного закладу;

- підвищую результативність роботи кожного працівника й дитсадка в цілому;

- формую імідж дошкільного навчального закладу «Веселка»;

- намагаюсь створити комфортні морально-психологічні умови в колективі.

Протягом звітного року я намагалася віднайти ключ до ефективного управління, який вбачаю в здатності отримати високий результат в інших людях, через інших людей і в єдності з іншими людьми.



Я дякую педагогічному колективу, технічним працівникам, батькам за хорошу спільну роботу, взаєморозуміння та підтримку.
Завідуюча ДНЗ: Т.М. Осипенко




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка