Запитуйте відповідаємо. Повернення (обмін) неякісного товару




Скачати 43,19 Kb.
Дата конвертації13.06.2017
Розмір43,19 Kb.
ЗАПИТУЙТЕ - ВІДПОВІДАЄМО. ПОВЕРНЕННЯ (ОБМІН) НЕЯКІСНОГО ТОВАРУ
У яких випадках здійснюється повернення (обмін) продовольчих товарів?

Згідно ч. 8 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" продовольчі товари неналежної якості продавець зобов'язаний замінити на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо недоліки виявлено у межах строку придатності.

Продовольчі товари належної якості не підлягають обміну або поверненню, так як включені до відповідного Переліку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. N 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів" .
У яких випадках споживачеві може бути відмовлено в поверненні ( обміні ) неякісного товару

Вимоги споживача не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника ( ч. 14 ст . 8 Закону України "Про захист прав споживачів" ).


В який термін зобов'язані замінити товар неналежної якості

Згідно з п. 6 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів " за наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом 14 днів або за домовленістю сторін. У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару у встановлений термін неможливо, споживач має право за своїм вибором пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, виконуючому їх функції) інші вимоги, зокрема про повернення грошей за товар, зменшення ціни товару, відшкодування витрат на усунення недоліків товару.


В який термін споживачеві повинні повернути гроші за повернений товар

Згідно абз. 3 ч. 7 ст. 8 ЗУ "Про захист прав споживачів" гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів.


У якому випадку споживач має право повернути товар неналежної якості

Згідно зі ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" у разі виявлення істотних недоліків, які виникли з вини виробника, або фальсифікації товару споживач має право вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2 ) заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця ( виробника ), товар.


Протягом якого терміну споживач має право повернути ( обміняти ) товар неналежної якості

Протягом встановленого гарантійного строку товар неналежної якості можна обміняти або повернути продавцю або виробнику (ч. 1 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів").


Якщо на момент повернення товару його ціна змінилася , яка сума повертається споживачу

Повернення товару неналежної якості ( абз. 3 ч. 7 ст. 8 ЗУ "Про захист прав споживачів" ):

у разі підвищення ціни - виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги;

у разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі.

Повернення товару належної якості (ч. 3 ст. 9 ЗУ "Про захист прав споживачів" ):

виходячи з вартості товару на час його купівлі.

Гроші , сплачені за товар , повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін , але не пізніше ніж протягом 7 днів.
Які документи повинен пред'явити споживач для повернення ( обміну ) товару

Згідно ч. 11 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" вимоги споживача про повернення товару розглядаються після пред'явлення розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк , - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.


Який порядок повернення ( обміну ) неякісного товару , купленого в кредит

Згідно з п. 9 ст. 11 Закону України "Про захист прав споживачів " у разі повернення ( обміну ) споживачем неякісного товару кредитодавець зобов'язаний повернути споживачеві суму вже здійснених ним виплат при розірванні договору купівлі - продажу або здійснити відповідне коригування кредитних зобов'язань споживача.


Який порядок повернення великогабаритних товарів неналежної якості

Згідно ч. 5 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" великогабаритні товари та товари вагою понад 5 кілограмів доставляються на ремонт та повертаються споживачеві за рахунок продавця, виробника, виконавця.


Чи проводиться перерахунок вартості товару при заміні неякісного товару на якісний

Згідно з п. 7 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" у разі заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі , артикулу , модифікації ) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не проводиться. Якщо замінюється товар з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі , артикулу , модифікації ) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.



Начальник районного

управління юстиції Е.В. Пижик


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка