Завдання для ІІІ (обласного) етапу Міжнародного конкурсу з української мови




Скачати 196,61 Kb.
Дата конвертації16.07.2017
Розмір196,61 Kb.

Завдання для ІІІ (обласного) етапу

Міжнародного конкурсу з української мови


імені Петра Яцика
7 клас


  1. Прочитайте діалог із шкільного життя. Згадайте кумедну ситуацію, яка склалася у вашому класі (вашій школі), опишіть її. Обсяг – 20 речень.

    • Чого з ганчірками весь клас?

    • За чистоту змагались в нас!

    • Ну, а чого так розкричались?

    • Бо ми за тишу всі змагались.

  1. Запишіть словами позначені цифрами числівники.

Виступили перед 7 492 виборцями, посаджено близько 3 568 кущів троянд, приватизовано 6 149 підприємств, бібліотека поповнилася 2 624 примірниками нових книг, відбулася зустріч з 75 учасниками марафону, на 1 587 гектарах зібрано врожай, привітання надіслано 424 делегатам.

  1. Замініть рисочки буквами так, щоб утворилися дієслова недоконаного виду – синоніми до поданих слів, і запишіть.

    • Ждати – ч - - - ти.

    • Вбирати – о - - - - ти.

    • Ігнорувати – н - - - - - - ти.

    • Наголошувати – а - - - - - - - - ти.

    • Автоматизувати – м - - - - - - - - - ти.

    • Повідомляти – с - - - - - - ти.

  1. Перекладіть текст українською мовою.

Четыре дома на высоком яру – это и есть посёлок Шипичиха. Чуть в стороне, в устье реки

Шипичихи, стоит ещё один дом. В нём живёт объездчик.

Посёлок получил название от речки. А почему так именуется речка, даже объездчик толком не знает. Может быть, потому что в устье всё лето колышется белая подушка пены и шипит она так, будто под ней спрятались рассерженные гуси. А может, потому что по склонам гор, между которыми она петляет, расселился ежистый шиповник.

(За В. Астаф’євим)



  1. Пригадайте 4 речення з відомих поезій, у яких використано неозначену форму дієслова.

  2. Зробіть фонетичний розбір слів джеркотіння, витонченість.

  3. Знайдіть правильну відповідь на тестові питання.

7.1. Визначте рядок, у якому всі дієслова доконаного виду, випишіть їх:

    • пошити, зв’язати, пересіяти, подивитися;

    • мити, шукати, допомагати, плакати;

    • допомогти, принести, досіювати, зайти;

    • пересіяти, писати, відчинити, збудувати.

7.2. Позначте речення, у якому НЕ з дієсловом треба писати окремо, випишіть його:

    • Новенького чомусь (не) долюблювали в класі;

    • Хлопці (не) зчулися , як надійшов вечір.

    • У будинку навпроти (не) має ні вікон, ні дверей.

    • Тато (не) має навіть вільної хвилинки.

7.3. Визначте синтаксичну роль виділеного слова в поданому реченні:

Ученому – світ, а невченому – тьма.

    • підмет;

    • обставина;

    • означення;

    • додаток.

7.4. Укажіть, які розділові знаки і де саме потрібно поставити в поданому реченні:

Хрипко крякаючи пролетів грак мало не черкаючи вершечків сонних дубів.

    • кома лише після слова “крякаючи”;

    • кома лише після слова “грак”;

    • коми після слів “крякаючи” і “грак”;

    • коми після слів “грак” і “черкаючи”.

Завдання для усного туру

Опишіть портрет Лесі Українки (усний твір).

Кожне завдання оцінюється 12 балами. Максимальна кількість балів – 96.


Завдання для ІІІ (обласного) етапу

Міжнародного конкурсу з української мови

імені Петра Яцика
7 клас


  1. Викладіть свої думки (у письмовій формі) щодо значення родини в житті людини після прочитання уривку з вірша В. Крищенка “Родина”.

Може, в житті хтось принаду підкине

У чарівничих звабливих очах..

Тільки родина, як зірка єдина,.

Твій порятунок, надійний причал.

Ні, не шукай в свому серці причину,

Якщо зневіра тебе обпече...

Тільки родина у прикру годину


Схилить надію тобі на плече...

  1. Новий рік споконвіку відмічали родиною. Дуже шанували українці своїх близьких. Спробуйте назвати імена всіх своїх найближчих родичів. Поставте їх у родовому, давальному й кличному відмінках.

  2. Подані нижче сполучення слів перетворіть на дієприкметникові звороти, увівши їх у речення.

Зібрати зошити, списати в сусіда вправу, швидко прикрасити ялинку, вишити рушник, скосити траву вранці, вкрити снігом.

  1. Перекладіть українською мовою.

Если бы изучить «биографию» сказочных героев, то одним из самых молодых оказался бы Дед Мороз. О времени своего рождения ему бы пришлось написать: девятнадцатое столетие… Издавна у нас олицетворяли силы природы, наделяя их именами и «соответствующей» внешностью. Не был обойдён и мороз, он занимал большое место в жизни земледельца: его боялись и одновременно чтили, уважали. С давних времён почитался образ повелителя холодов, буранов, метелей – Мороза. В фольклоре он упоминается и как Мороз, и как Морозко, и как Мороз Морозович. Позже – Дед Мороз.

(За М. Горбаневським)



  1. Доберіть антоніми до фразеологізмів:

Бити байдики – ... ;стріляний горобець – ... ; мороз поза спиною ходить – ...; одного поля ягоди – ... .

  1. Розберіть слова за будовою:

Сухозлітка, верхівка, снігуронька, припорошувати, переліс, підморожений, снігопад, таночок, сузір’я, сосонка, заледенілий, новорічний.

7. Напишіть твір-мініатюру з теми “Значення мистецтва в житті людини”.

Завдання для усного туру


  1. Розкажіть про свого улюбленого літературного героя.

  2. Прочитайте напам’ять 1 вірш (І. Франка або Олени Теліги, або Івана Багряного, або Є. Маланюка, або Лесі Українки).

Оцінювання


Кожне завдання оцінюється 12 балами. Максимальна кількість балів – 108.
Завдання для ІІІ (обласного) етапу Міжнародного

конкурсу з української мови імені Петра Яцика
7 клас


  1. Викладіть свої думки (у письмовій формі) щодо значення матері в житті людини після прочитання уривку з вірша З. Дударчик “Мамі”.

Мамусю, матінко, матусю,

За Вас я Богу помолюся,

Надія, зіронька в путі,

Ви з нами в щасті, у журбі.


На цілім світі Ви єдина,

За всіх піклуєтесь невпинно,

Сльоза гірка, як ми не дужі,

Спесиві, горді чи байдужі.


Мамусю, я в усьому каюсь,

Я буду краща – намагаюсь.

Пробачте доньку неслухняну,

Люблю я мамочку кохану.




  1. Зробіть морфологічний розбір слова виділеного слова.

Через яблуні та вишні блищала ясно-зелена трава, як килим, розстелений на крутих горах.


  1. Утворіть форму кличного відмінка наведених іменників:

Павло, Юрій, Олена, Генріх, Анатолій, Тетяна, Майя, Серафима, Юлія, Георгій,

Олександра Миронівна, Ілля Григорович.




  1. Визначте спосіб творення поданих слів.

Жовтогарячий, навчально-виховний, літературознавчий, світловий, листопад, зелень, узбережжя, горбок, швидкоплинність, вуглепостачальник, лють, хліб-сіль.
5. Утворіть дієприслівники від дієслів підбіг, подумав, писати, вдарили, терплять, грають.
6. Доберіть синоніми до фразеологізмів:

Слинку ковтати, гнути спину, гострити зуби, кривити душею.
7. Напишіть короткий твір-роздум з теми “Без вірного друга велика туга”.
Завдання для усного туру Конкурсу:

Розкажіть, якою ви уявляєте Україну через 40 років.
Оцінювання:

Кожне завдання оцінюється 12 балами. Максимальна кількість балів – 96.



Завдання

ІІІ (обласного) етапу Міжнародного конкурсу

з української мови імені Петра Яцика

(для учнів 7-го класу)


1. Подумайте і запишіть, у формі твору-роздуму, чому пізній осінній листочок, тримаючись обома руками за гілочку, все ж співає пісню? Використайте подані займенники: хто, ця, вся, дехто, будь-хто, який, чомусь.

12 балів
2. Згадайте і запишіть назви кінофільмів, мультфільмів, у яких трапляються числівники. Підкресліть їх, визначте розряди за значенням та за будовою.

4 бали
3. Утворіть назви мешканців населених пунктів (в однині і множині).
Вінниця, Суми, Житомир, Харків, Полтава, Чернігів, Чернівці, Львів, Миколаїв, Рим, Канів, Луганськ, Херсон, Луцьк, Кам’янка.

5 балів
4. Замість крапок вставте потрібну букву чи знак. Із двома словами складіть речення.



В...яз, д...юшес, ф...юзел...яж, верф...ю, возз...єднанн...я, під...йом, м...ясо, кон...як, арф...ярка, т...м...яність, пан...європейс...кий, сап...янці, барел...єф, черв...ячок, л...яда, безхліб...я, підв...язаний, сім...янин, батал...йон, бал...юстрада.

6 балів
5. Із поданими іменниками утворіть словосполучення, визначте рід іменників.
Кенгуру, міс, каланхое, НЛО, ательє, таксі, АЕС, фойє, поні, аташе, Тбілісі, Чилі, ЕОМ, Онтаріо, райво, Гайне, Золя, ООН, інтерв’ю, колібрі.

5 балів
6. Уявіть, що вашого друга (подругу) скривдив хтось старший за віком, приміром – старшокласник. Заспокойте друга, вживаючи фразеологізми (свої думки висловіть у творі-мініатюрі або діалозі).

6 балів
7. Поставте наголос.

Лабети, лінощі, походеньки, городки, хрестини, розглядини, ліки, пожитки, патьоки, ворота, живопис, обценьки, пахощі, запросини, відвідини, святки, парфуми, ночви, памороки, солодощі.

5 балів

Загальна кількість балів за письмовий тур 43

Завдання ІІІ туру ІІІ Міжнародного конкурсу



з української мови ім. Петра Яцика

7 клас
І. Написати твір на одну із тем:

1. Прийшла зима біловолоса…

2. Мій дім – моя фортеця. 12 б.

ІІ. Записати речення. Зробити його синтаксичний розбір та морфологічний

розбір виділеного слова.

Легенький вітерець колише по той бік річки нескошені трави. 5 б.

ІІІ. Дібрати до поданих слів українські відповідники, скласти з ними

речення.


Рейтинг -

дисципліна –

дайджест –

альтруїст –

симпатія - 5 б.

ІV. Утворити і записати імена по батькові брата й сестри, батька яких

звуть:

Андрій, Марко, Лука, Сава, Кузьма, Хома, Франко. 3 б.



V. Розкрити зміст кожного з фразеологізмів. Вказати в них дієслова,

визначити час, особу, число, рід дієслів. Два – три фразеологізми

ввести до самостійно складених речень.

З очей іскри полетіли -

Не сходить з язика –

Було за царя гороха -

Як рак свисне –

Як Бог на душу покладе - 5 б.


Завдання усного туру.
У незнайомому товаристві ви стали свідком суперечки щодо

походження назви “Україна”. Більшість доводила походження цієї

назви від слова “окраїна”. Як поведетесь у цій ситуації? Чи спростуєте

це неправильне твердження і як? 10 б.


Всього: 40 балів


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка