Збірник вправ для учнів Міні-збірник вправ професійної спрямованості для учнів з професії «Кухар-офіціант»




Сторінка1/4
Дата конвертації23.03.2017
Розмір0,55 Mb.
  1   2   3   4
ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ М.КОМСОМОЛЬСЬКА




Збірник вправ для учнів

Міні-збірник вправ професійної спрямованості для учнів з професії «Кухар-офіціант»

Збірник містить інформаційні матеріали, задачі, кросворди, тестові завдання для використання на уроках математики.

Розрахований для учнів І-ІІ курсу з професії «Кухар-офіціант»

Автор та укладач: Скрипник С.Ф., викладач математики

Джерело і мета математики – в практиці.



Академік С.Л. Соболєв

Вдумайтесь у слова академіка С.Л.Соболєва “Джерело і мета математики – в практиці”. Джерело математики – звідки воно? Чи не з практичних потреб людини?

Ще первісним людям, які полювали на звірів, приходилось ділити тушки тварин на кількість учасників полювання.

А коли люди починали будувати будівлі із дерева, їм приходилось розбиратись у тому, якої форми повинні бути стіни, покрівля. Наприклад, не обтесані колоди круглої форми будуть котитися, тому, щоб побудувати дім, треба надати колоді форму паралелепіпеда. А покрівля повинна бути похилою, щоб з неї стікав дощ. Тобто, самі того не знаючи, люди використовували математичні знання.

А ще люди давно помітили, що глина не пропускає воду. Із неї стали ліпити горщики та інший посуд. Проте глина не була міцною. Але одного разу первісна людина поставивши горщик на вогонь помітила, що посуд став твердим і міцним. І настав день, коли був виготовлений перший гончарний круг, на якому посуду, різного за величиною об’єму, придавали округлену форму. Так практична діяльність людини привела до поглиблення знань про форми фігур, площі, обєми і т.д., тобто, математика бере свій початок із практики. Вона потрібна не лише інженерам, конструкторам, бухгалтерам, а й працівникам робітничих професій, бо без вимірювань неможливо зробити навіть стільця, шафу, побудувати дім.

А чи потрібно кухарю добре знати математику? Які теми є основними при розрахунку складових у меню, приготуванні страв, сервірування столу і т. д.?

У даному збірнику ви повторите та систематизуєте знання з основних тем математики, необхідних кухарю у своїй роботі, розширите кругозір з прикладної спрямованості математики для професії кухар-офіціант. І тоді вам легко даватимуться такі предмети як: калькуляція і облік, технологія приготування страв, організація обслуговування, устаткування підприємств харчування.
Ви зрозумієте, що математика тісно пов’язана з трудовою діяльністю людини. Яку б професію ви не обрали вам потрібно знати математику. Математика – цариця всіх наук, наука давня, точна, цікава і серйозна. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості.

Хто в дитинстві займається математикою, той розвиває увагу, тренує мозок, волю, виховує в собі наполегливість і завзятість у досягненні мети. Діапазон практичного застосування математики величезний! Яку б науку ви не вивчали, до якого б ВУЗу не вступали, в якій би галузі ви не працювали, всюди обов’язково потрібні математичні знання.



ПРОЦЕНТИ

Проценти - одне з математичних понять, які часто зустрічаються у повсякденному житті. Відсотки та їх обчислення мають дуже давню історію. До нас дійшли таблиці відсоткових нарахувань стародавнього Вавілону, складені майже 3 тис. років тому.

У різних країнах прагнули законодавчо встановити максимально допустимі відсоткові такси. Так, банк Делоського Храму у 4 ст. до н. е. встановив норму 10 % при позиках для людей, а для позик пов'язаних з торгівлею при морських перевезеннях ця норма становила 30 % . У Стародавньому Римі у 4 ст. до н. е. такса позики становила 5 %, а в 1 ст. н. е. становила 12 % .

(Слайди на екрані):

Перші друковані відсоткові таблиці видав у 16 столітті Симон Стевін. У 18 століті стали користуватися Формулою для обчислення відсотків. Вона була такою:

, де I – інтерес, тобто відсоткові гроші , k– капітал,

p – процентна такса, t – час користування грошима

У 19 столітті ця формула вже з'явилася у шкільних підручниках. Згодом відсотки почали використовувати не тільки при грошових розрахунках. Сьогодні у відсотках виражається вологість, жирність, схожість насіння, вміст металу в руді, цукру в цукрових буряках і т. д.

Дуже часто ми з вами чуємо, що, наприклад, рейтинг переможця хіт-параду дорівнює 70 %, банк нараховує 12 чи 16 відсотків річних. Або читаємо на упаковках: молоко містить 2,5% жиру, на бірках одягу тканина містить 100% бавовни, або 60% акрілу, 30% нейлон і т. д.

Очевидно, що без розуміння такої інформації в сучасному суспільстві просто важко було існувати.



Ще з молодших класів нам відомо, що відсотком від будь-якої величини називається одна сота її частини.

Отже, відсотки - це дроби зі знаменником 100. Оскільки такі дроби часто вживаються, то для їхнього позначення ввели спеціальний символ % (процент), який виник у 15 столітті в Італії.
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка