Зміни в біологічній освіті: перехідний період



Дата конвертації09.09.2018
Розмір7.17 Kb.

Зміни в біологічній освіті: перехідний період


Руслан Шаламов,

кандидат біологічних наук,



заслужений вчитель України

Ключові компетентності

Новий стандарт Новій школі

Competences for democratic culture, 2016

Компетентність — це здатність мобілізувати та застосовувати відповідні ціннісні ставлення, навички, знання і/або розуміння, аби належним чином і ефективно реагувати на потреби, проблеми і використовувати можливості відповідно до контексту

Провідна ідея природничої освіти — інтеграція природознавства з метою створення цілісної картини світу у випускника української школи

Інтеграція

ІНТЕГРАЦІЯ – ЦЕ ЯК ПОДОРОЖ ДО ІНШИХ КРАЇН

Інтеграція
  • сприяє творчим рішенням і звиканню бути гнучким у вирішенні проблем
  • дозволяє знаходити помилки
  • рятує теми, що існують на стиках
  • забезпечує свободу
  • береже час та енергію

Перша зміна у програмі 6-9

  • Знанням відведено належну позицію: бути підґрунтям в оволодінні вміннями та навичками, у формуванні компетентностей
  • Знання не є самоціллю освіті

Друга зміна

  • Зміст навчання розташовано після очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів
  • Очікувані результати навчання починаються з діяльнісного складника компетентності; це дозволяє зосередити увагу саме на діяльнісному підході
  • У основній частині програми зроблено акцент саме на уміннях і ціннісних ставленнях, що формуються в учнів при вивченні кожної теми

Третя зміна

  • У межах кожної теми виділено до 40 % навчального матеріалу в опційне навчання (виділені курсивом)
  • Це дозволить учителеві обирати з опцій ті теми, які ввижаються найбільш корисними і доцільними, і додасть свободи у педагогічній діяльності (до можливості змінювати порядок тем та кількість годин на вивчення теми)

Четверта зміна

  • У програмі знайшли своє відображення наскрізні змістові лінії. У преамбулі прописано, на що орієнтувати учнів кожного класу, а в змістових лініях показана дотичність кожної з них до формування важливих умінь.

Ще важливі зміни

  • Введено кінцевий перелік термінів, якими учень оперуватиме після вивчення кожної теми. Кількість цих термінів дорівнює приблизно 0,6 на урок, що є оптимальним для цього віку
  • Впорядковано вимоги до проектної діяльності: вказано на пріоритет проведення дослідницьких проектів, вилучено теми інформаційних проектів (“проектів”-рефератів)

Як виглядає оновлена програма

Програма для 10-11 класів

  • 10 клас — теми: «Біорізноманіття», «Обмін речовин і перетворення енергії»,  «Спадковість і мінливість», «Репродукція та розвиток організмів»;
  • 11 клас — теми: «Адаптації», «Біологічні основи здорового способу життя», «Екологія», «Збалансований розвиток та раціональне природокористування», «Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології».
  • На вивчення курсу відводиться:

  • 10 клас – 52 години (1,5 год. на тиждень);
  • 11 клас – 52 години (1,5 год. на тиждень).

Каталог: uploads -> editor -> 1444 -> 91428 -> sitepage 33 -> files
files -> Методичні рекомендації щодо викладання біолог I ї у знз у 2017/2018 н р. У 2017-2018 навчальному році в основній школі завершується перехід на навчальні програми, розроблені
91428 -> Сценарій " Сценарій відкритого уроку: Чорнобильська трагедія"
91428 -> Рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з хімії 2014/2015 н р
91428 -> Програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, складеною з розрахунку 1 година на тиждень
91428 -> Формування стресостійкості як важливий аспект соціального становлення, самореалізації особистості
91428 -> Міський семінар для вчителів зарубіжної літератури, за темою «музейна педагогіка. Передача культурного досвіду в умовах музейного середовища на уроках зарубіжної літератури»
91428 -> Підсумки 2017 – 2018 н р


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка