Зміни в оновлених програмах




Скачати 83,99 Kb.
Дата конвертації12.02.2017
Розмір83,99 Kb.

Зміни в оновлених програмах

  • Закарпатський інститут
  • післядипломної педагогічної освіти
  • Кабінет дошкільної, початкової
  • та інклюзивної освіти ЗІППО

ОСНОВНІ ЗМІНИ ПРОГРАМ:

  • знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми. Учителі визначатимуть їх самостійно, враховуючи рівень підготовки класу, наявність навчально-методичного забезпечення та регіональні особливості;
  • знято дублювання змісту у навчальних предметах «Основи здоров’я», «Я у світі», «Природознавство»;
  • здійснено перерозподіл тем між класами з метою приведення процесу навчання у відповідність до вікових можливостей молодших школярів та принципу здоров’язбереження;
  • уніфіковано термінологію програм, якою мають послуговуватися вчителі та автори підручників, її наближено до вікових особливостей молодших школярів.

1 клас Навчання читати. Добукварний період

  • Знято теми «Умовне позначення слів», «Спосіб умовного позначення речень», «Складання речень за поданою графічною схемою».
  • Додано у вимоги: робить звуковий аналіз простих за звуковою будовою слів типу: сир, тато, калина.

Навчання читати. Післябукварний період

  • Доповнено вимоги:
  • читає доступні тексти правильно, виразно (після попередньої підготовки), усвідомлює їх зміст;
  • дотримується темпу читання, наближеного до повільної зв’язної розповіді.
  • Було за програмою 2012 року:
  • читає доступні тексти правильно, виразно усвідомлюючи їх зміст;
  • дотримується швидкості читання, наближеної до повільної зв’язної розповіді.

Навчання письма. Добукварний період

  • Вилучено теми:
  • Посадка учня під час письма.
  • Положення ручки (олівця) в руці під час письма.
  • Розташування зошита на парті під час письма.
  • Рух пальців під час зображення графічних фігур.
  • Рух кисті і передпліччя уздовж рядка у процесі виконання графічних вправ.
  • Зображення ліній і фігур, штрихування, розфарбовування.

Мовленнєва змістова лінія. Аудіювання

  • Уточнено зміст навчального матеріалу:
  • Сприймання на слух, розуміння змісту невеликих (за складністю подібних до букварних) текстів, що належать до художнього й розмовного стилів (казка, розповідь, вірш).
  • Було за програмою 2012 року:
  • Сприймання на слух, розуміння, запам’ятовування з 1-2 прослуховувань змісту невеликих (за складністю подібних до букварних) текстів, що належать до художнього й розмовного стилів (казка, розповідь, вірш).

Мовленнєва змістова лінія. Аудіювання

  • Уточнено вимоги:
  • слухає і розуміє усне висловлювання (сюжетний текст), обсягом 70-90 слів.
  • Було за програмою 2012 року:
  • слухає і розуміє усне висловлювання (сюжетний текст), звучання якого триває до 1 хвилини (80–100 слів).

Мовленнєва змістова лінія. Аудіювання

  • Доповнено до вимог:
  • визначає на слух кількість речень (2-4) у тексті кількість слів у реченні без прийменників, сполучників, займенників, типу: Іде осінній дощ. (до 4 слів).
  • Вилучено з вимог:
  • виокремлює в почутому слова із заданими ознаками (на початку року – після кількох прослуховувань, у кінці – після одного-двох).

Мовленнєва змістова лінія. Говоріння

  • Уточнено у змісті:
  • читає напам’ять 3-4 вірші (з Букваря або інших джерел).
  • Було за програмою 2012 року:
  • читає напам’ять до 5 віршів (із Букваря або інших джерел).

Мовленнєва змістова лінія. Читання

  • Уточнено вимоги:
  • читає вголос доступні тексти цілими словами (окремі слова ускладненої структури – за одиницями читання).
  • Було за програмою 2012 року:
  • читає вголос у темпі 20–30 слів за хвилину доступні тексти цілими словами (окремі слова ускладненої структури – за одиницями читання).

Мовна змістова лінія. Текст. Речення. Слово

  • Уточнено у змісті:
  • спостереження за роздільним написанням слів у реченні; поділ речень на слова; розпізнавання на письмі прийменників, сполучників як окремих слів (без термінів).
  • Було за програмою 2012 року:
  • поділ речення на слова, розпізнавання в усному мовленні й на письмі прийменників, сполучників, часток як окремих слів (без термінів). Побудова графічних схем речень, які складаються з 1–5 слів.

Мовна змістова лінія. Текст. Речення. Слово

  • Уточнено вимоги:
  • визначає кількість слів у написаному реченні, яке складається з 1-4 слів (на слух - з допомогою вчителя)
  • складає прості речення (до 5 слів), у тому числі зі службовими частинами мови.
  • Було за програмою 2012 року:
  • визначає кількість слів у реченні, яке складається з 1–4 слів (на слух під час читання);
  • складає графічні схеми простих речень (до 5 слів), у тому числі зі службовими частинами мови;
  • складає речення, які відповідають заданим графічним схемам.

Мовна змістова лінія. Звуки і букви. Склад. Наголос

  • Уточнено вимоги:
  • правильно відтворює ланцюжок звуків у почутому слові з 2-6 звуків типу: сир, дід, тато, калина.
  • Було за програмою 2012 року:
  • правильно відтворює ланцюжок звуків у почутому слові з 2–5 звуків (без явищ асиміляції).

Мовна змістова лінія. Звуки і букви. Склад. Наголос

  • Уточнено у змісті:
  • Ознайомлення з голосними і приголосними звуками твердими і м’якими приголосними.
  • Практичне ознайомлення з глухими і дзвінкими приголосними.
  • Було за програмою 2012 року:
  • Ознайомлення з голосними і приголосними звуками; дзвінкими і глухими; твердими і м’якими приголосними.

Мовна змістова лінія. Правопис

  • Уточнено вимоги:
  • списує текст (близько 20 слів), дотримуючись правил каліграфії.
  • Було за програмою 2012 року:
  • списує текст (20-30 слів), дотримуючись правил каліграфії.
  • Із переліку словникових слів:
  • вилучено: влітку, ворота, гроно, ґумка, ґанок, ґрунт, кватирка, новий, посередині, фартух, якір;
  • додано: вірші, допитливий, комп’ютер, кукурудза, радісний, телефон, читання.

Українська мова, 2 клас

  • 1-варіант
  • І семестр – 64 години (4 години на тиждень)
  • ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень)
  • 2-варіант
  • 3,5 години на тиждень, з них (0,5+0,5) один раз на два тижні УРЗМ
  • Мовленнєва змістова лінія
  • Вилучено розділи “Аудіювання”, “Читання”.

Мовленнєва змістова лінія. Говоріння

  • Уточнено вимоги:
  • усно переказує текст із опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, план, опорні слова, словосполучення).
  • Було за програмою 2012 року:
  • усно переказує текст обсягом 40–50 слів із опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, план, опорні слова, словосполучення).

Мовленнєва змістова лінія. Писемне мовлення

  • Доповнено зміст:
  • складання записок (1-3 речень), адресованих батькам, однокласникам, учителю, що вміщують якусь інформацію, прохання тощо.
  • Уточнено вимоги:
  • під кінець навчального року створює коротке (близько 20 слів) зв’язне висловлювання за ілюстрацією (серією малюнків), використовує в ньому найпростіші виражальні засоби мови (Осінь пофарбувала листя. Земля вкрилась білосніжною ковдрою).
  • Було за програмою 2012 року:
  • наприкінці навчального року створює і записує коротке (близько 40 слів) зв’язне висловлювання за ілюстрацією (серією малюнків), використовує в ньому виражальні засоби мови.

Мовна змістова лінія. Звуки і букви

  • Уточнено зміст та вимоги:
  • Відтворення слідом за вчителем і самостійно ланцюжка звуків слова, що складається з 5-8 звуків.
  • Виконує усно звуковий і звуко-буквений аналіз слів та будує звукові моделі слів типу: ящірка, джміль, колосся та з апострофом ( 5-8 звуків).
  • Було за програмою 2012 року:
  • Відтворення слідом за вчителем і самостійно ланцюжка звуків слова, що складається з 3–7 звуків.
  • Виконує усно звуковий і звуко-буквений аналіз слів із 4–5 звуків.
  • Вилучено і перенесено у 3 клас:
  • Спостереження за словами з ненаголошеними голосними, в яких вимова не повністю відповідає написанню (листи – лист, земля – землі). Відпрацювання правильної вимови слів із ненаголошеними голосними [е], [и].

Мовна змістова лінія. Слово

  • У вимоги додано:
  • знає і пояснює термін іменник (прикметник, дієслово)на конкретному прикладі.
  • Вилучено і перенесено у 3 клас:
  • розділ “Корінь слова. Спільнокореневі (споріднені) слова”.

Мовна змістова лінія. Речення

  • У зміст та вимоги додано:
  • побудова речень.
  • будує схему речення, використовуючи умовні позначки для слів, зокрема і зі службовими частинами мови(без терміну).
  • Вилучено:
  • Об’єднання двох простих речень в одне складне – за зразком, без уживання термінів. Використання безсполучникових зв’язків, а також сполучників а, і. (Дме вітер, іде дощ. Батько читає газету, а я готую уроки і т. ін.).
  • Встановлення різниці у змісті подібних речень, які розрізнюються одним-двома словами.

Мовна змістова лінія. Правопис

  • Змінено вимоги:
  • списує текст із друкованого шрифту, дотримуючись правил каліграфії; перевіряє написане, виправляє допущені помилки;
  • пише диктант, в якому написання слів здійснюється за фонетичним принципом та за вивченими правилами.
  • Було за програмою 2012 року:
  • списує текст (30–50 слів) із друкованого шрифту, дотримуючись правил каліграфії; перевіряє написане, виправляє допущені помилки;
  • пише диктант обсягом 30–50 слів, написання яких здійснюється за фонетичним принципом та за вивченими правилами.

Мовна змістова лінія. Правопис

  • Із переліку словникових слів:
  • вилучено: диктант, жайворонок, учитель, читання, ранець;
  • додано: будь ласка, до побачення, на добраніч, ноутбук, рюкзак, співчуття, чернетка, помилки.
  • У розділі “Графічні навички письма” вилучено такі теми:
  • Вільні розчерки.
  • Зображення форми умовного позначення під час виділення частин слова.
  • Письмо на дошці.

Українська мова, 3 клас

  • 1-варіант
  • І семестр – 64 години (4 години на тиждень)
  • ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень)
  • 2-варіант
  • 3,5 години на тиждень, з них (0,5+0,5) один раз на два тижні УРЗМ
  • Мовленнєва змістова лінія
  • Вилучено розділи “Аудіювання”, “Читання”.

Мовленнєва змістова лінія. Писемне мовлення

  • Знято кількісні показники у вимогах:
  • письмово переказує текст розповідного змісту, відтворюючи використані автором виражальні засоби мови;
  • складає письмове висловлювання на основі вражень від прочитаного твору, ситуації з життя класу, сім’ї та ін.
  • Було за програмою 2012 року:
  • письмово переказує текст розповідного змісту (початковий обсяг 50-70 слів), відтворюючи використані автором виражальні засоби мови
  • складає письмове висловлювання (близько 60 слів) на основі вражень від прочитаного твору, переглянутого фільму, ситуації з життя класу, сім’ї та ін.

Мовна змістова лінія. Текст

  • Додано у зміст:
  • Типи текстів: розповідь, опис, есе (розмірковування у довільній формі на будь-яку знайому тему. Не претендує на завершеність); їх характерні ознаки.
  • Знято теми:
  • Побудова тексту-міркування.
  • Складання текстів-інструкцій.

Мовна змістова лінія. Речення

  • Знято у змісті:
  • Побудова речень за схемами.
  • Поширення речень за схемами.
  • Залишено такі теми:
  • Побудова речень.
  • Поширення речень за питаннями.

Мовна змістова лінія. Будова слова

  • Знято і перенесено у розділ “Іменник”
  • тему “форма слова”.
  • Розширено вимови до теми “Аналіз будови слова”:
  • розрізнює, добирає під керівництвом учителя і самостійно спільнокореневі слова, що належать до різних части мови;
  • аналізує в навчальній роботі під керівництвом учителя і самостійно слова за будовою.

Мовна змістова лінія. Прикметник

  • Знято у змісті і у вимогах:
  • словосполучення «у сполученні з іменником» у фразі «змінювання прикметників за родами і числами».
  • Було за програмою 2012 року:
  • Змінювання прикметників за родами у сполученні з іменниками.
  • Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками.

Мовна змістова лінія. Правопис

  • Знято кількісні показники у вимогах:
  • списує текст із підручника, робочого зошита із дотриманням правил правопису і каліграфії;
  • записує під диктування текст, складений зі слів, що пишуться за фонетичним принципом, за правилами, вивченими в 1-3 класах і визначеними програмою для самостійного застосування.
  • Було за програмою 2012 року:
  • списує текст із підручника, робочого зошита обсягом 50-70 слів;
  • записує під диктування текст (50-70 слів).

Мовна змістова лінія. Правопис

  • Із переліку словникових слів:
  • вилучено: автомобіль, агроном, банкір, бензин, бетон, бібліотека, верблюд, грім, комп’ютер, кукурудза, метал, радіо, спасибі;
  • додано: вдячний, внесок, гармонія, милосердний, приязний.
  • У розділі “Графічні навички письма” вилучено:
  • Письмо на дошці.

Українська мова, 4 клас

  • 1-варіант
  • І семестр – 64 години (4 години на тиждень)
  • ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень)
  • 2-варіант
  • 3,5 години на тиждень, з них (0,5+0,5) один раз на два тижні УРЗМ
  • Мовленнєва змістова лінія
  • Вилучено розділи “Аудіювання”, “Читання”.

РОБОТА НАД ЕСЕ

  • Есе – невеликий за обсягом твір, що має довільну побудову, у якому автор висловлює власні думки та враження з конкретного приводу чи питання щодо конкретного явища чи предмета. Есе не претендує на вичерпну відповідь чи категоричну позицію відносно предмета висловлювання.
  • Створюючи есе учень/учениця:
  • висловлює свою власну думку;
  • показує своє ставлення до того, про що говорить;
  • не потрібно дотримуватись якоїсь обов’язкової форми (вступу, основної частини, висновку);
  • не слід усебічно описувати предмет чи подію;
  • можна лише частково, як у розмові, торкатися якихось питань;
  • можна висловлювати спірні міркування;
  • мова повинна бути виразною, можна використовувати образні слова, порівняння тощо;
  • есе – це текст, у якому має бути початок і кінець (завершення);

За бажанням, на початку есе дитина може сказати, про що йтиметься у його висловлюванні, про час, місце й особливості подій. Можна на початку подати вислів, який виражає думку, або викликає різне ставлення в різних людей. Починатись есе може також прислів’ям, приказкою чи чиїмось мудрим висловом.

  • За бажанням, на початку есе дитина може сказати, про що йтиметься у його висловлюванні, про час, місце й особливості подій. Можна на початку подати вислів, який виражає думку, або викликає різне ставлення в різних людей. Починатись есе може також прислів’ям, приказкою чи чиїмось мудрим висловом.
  • Есе може бути схоже на оповідання, під час читання якого виникають якісь особливі відчуття й напрошується важливий висновок. Якщо есе створене у формі опису, то цей опис має бути дуже яскравим, захоплюючим і викликати важливі й цікаві думки.
  • Необхідно, щоб останній абзац есе завершив думку. Слова «я думаю», «я впевнений/упевнена», «я переконаний/переконана», «я знаю» допоможуть учню/учениці підкреслити, що це його власна думка.
  • Есе має налаштовувати людину на добрі вчинки. Речення можуть бути короткі й навіть незавершені. Можна використовувати запитання й окличні речення.

Мовленнєва змістова лінія. Говоріння

  • Додано у зміст та вимоги:
  • для висловлення думки використовуються тексти – розповіді, описи, есе, міркування;
  • будує есе під керівництвом учителя в усній формі.
  • До мовної змістової лінії у тему “Текст” додано есе без додаткових державних вимог:
  • закріплення поняття про будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе).

Мовна змістова лінія. Слово. Значення слова. Частини мови

  • Поглиблено тему “Будова слова” вимогами:
  • самостійно розбирає слова за будовою, окрім дієслова, тому що знята тема «Змінювання дієслів».
  • Повернуто до теми “Іменник” у зміст і у вимоги:
  • Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини», крім позиції Об’ю, верф’ю.
  • Знято у темі “Прикметник”:
  • Вимова і написання закінчень -ій у прикметниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках» (і в темі «Правопис»).
  • Знято у темі “Дієслово”:
  • Змінювання дієслів у всіх часах (і в темі «Правопис»).

Мовна змістова лінія. Правопис

  • Із переліку словникових слів:
  • вилучено: аеродрóм, будь лáска, гектáр, гвинті́вка, до побáчення, інженéр, п'ятдеся́т, револю́ція, респýбліка, телегрáма, телефóн, фанéра, фартýх, цемéнт, чернéтка, шістдеся́т, щодéнно;
  • додано: аеропорт, врівноваженість, життєрадісний, наполегливість, оптимізм, справедливість, спільнота.
  • У розділі “Графічні навички письма” вилучено:
  • Письмо на дошці без графічної сітки.

Літературне читання, 2-4 класи

  • 1-варіант
  • І семестр – 3 години на тиждень
  • ІІ семестр – 4 години на тиждень
  • 2-варіант
  • 3,5 години на тиждень, 3 год літ. читання щотижня та 1 год літературного читання (позакласне читання) кожний другий навчальний тиждень.
  • 2-й варіант дозволить внести в уроки ПЧ (а з укр. мови – в уроки РЗМ) певну системність, оскільки вони будуть проходити за розкладом в один і той самий день тижня, лише буде чергування: перший тиждень – урок РЗМ, другий тиждень – урок ПЧ.

Літературне читання, 2-4 класи

  • Програмові вимоги до розділу “Аудіювання”
  • Слухання-розуміння художніх творів:
  • 2 кл.: казка обсягом 140-160 слів;
  • 3 кл.: оповідання обсягом 210-230 слів;
  • 4 кл.: оповідання обсягом 280-300 слів.
  • Слухання-розуміння інструкцій, що стосуються виконання навчальних дій:
  • 2 кл.: з 2-3 кроків;
  • 3 кл.: з 4-5 кроків;
  • 4 кл.: з 6-7 кроків.
  • У пояснювальній записці: до читацької і творчої діяльності дитини на уроці додано комунікативну

Літературне читання, 2 клас (назви творів рекомендовані для читання)

  • Перелік авторів, які визначені в колі читання оновленої програми з «Літературного читання», має рекомендований характер і може бути змінений учителем з урахуванням читацьких інтересів учнів та авторами чи укладачами підручників, зважаючи на авторську концепцію підручника
  • Ніни Найдич «Музичні казки»
  • Галини Малик «Пригода в зачарованому місті»
  • Сашка Дерманського «Володар макуци, або Пригоди вужа Ониська»
  • Марини Павленко «МИКОЛЧИНІ ІСТОРІЇ» (на грудень перед Миколая)
  • Марини та Сергія Дяченків «Летючий капелюх», «Жирафчик і Пандочка»
  • Лариси Ніцой «Дві бабуські в незвічайній школі або скарб у візку»
  • Лесі Ворониної «Суперагент 000. Таємниця золотого кенгуру»
  • Поезія Оксани Лущевської «Про кита», «Пава з павенятами»
  • Поезія Ігоря Січовика «Про Україну»
  • Дмитра Кузьменка «Зубасті задачки» ( видавались Журнал «Професор Крейд», «Пізнайко»)
  • Поезія Оксани Кротюк збірка поезії «От би мені коника!»
  • Любові Відути У ЦАРСТВІ ЛЕВА/ IN THE LION`S KINGDOM (твір для інтеграції з англійською мовою)
  • «Неслухняники» Сергія Пантюка
  • Поезія Віктора Терена
  • Мар’яни Савки «Казка про старого Лева» (віршована казка)
  • Поезія Наталки Поклад
  • Григорія Фальковича «Хвацькі вірші» (весела поезія)
  • Тетяни Стус «Як не заблукати в Павутині» (про комп’ютер)
  • Катерини Міхаліциної "Хто росте у парку" (інтеграція з природою)

Літературне читання, 3 клас

  • Василь Голобородько  «Віршів повна рукавичка»
  • Іван Андрусяк  «Вісім днів із життя Бурундука»
  • Михайло Григорів поезія із збірки “Зелена квітка тиші” (незвична філософська поезія)
  • Валентина Вздульська  «Горобине різдво»
  • Василь Симоненко  «Подорож у країну навпаки»
  • Дмитро Кузьменко «Зубасті задачки»
  • Галина Вдовиченко, казкова повість «Мишкові Миші»
  • Зірка  Мензатюк  «Каша»
  • Катерина Бабкіна  оповідання із «Шапочка і кит» ( присвячена дітям, які борються з онкологічними хворобами)
  • Лариса Денисенко «Ліза та цюця П.»
  • Леонід Шиян "Пригоди Босмінки" (прочитати цю книжку можна на сайті "Чтиво" послухати неповну аудіоверсію (2 розділи з п'яти) - на сайті Національної бібліотеки
  • Оксана Караванська "Стильна книжка для панянки"
  • Іан Вайброу «Пригоди Малого Вовчика. Капосна книжка Малого Вовчика»
  • Карл Коллоді «Пригоди Піноккіо. Історія дерев'яного хлопчика»
  • Джерем  Стронг «Гармидеру школі»
  • Нузет Умеров  «Ведмідь-гора» (кримськотатарський письменник)

Літературне читання, 4 клас

  • Дмитро Білоус поезія із збірки «Диво калинове»
  • Любов Забашта поезія із збірки «Коли я виросту» (у ІІ семестр, весною)
  • Анатолій Костецький уривок повісті «Мінімакс — кишеньковий дракон» або поезію із збірки віршів для дітей «Джміль про сонечко гуде»
  • Олеся Мамчич -- співавтор видання «Скринька зі шпаргалками» (2012 р.) — збірки мнемонічних віршів для дітей на тему неправильних англійських дієслів (гарна тема для інтегрування) або «А на нас упав ананас» — сьома, щаслива, книжка із серії «Сучасна дитяча поезія»
  • Володимир Лучук поезія із збірки «Подарунки для мами» (у планування розмістити на травень до Дня Матері)
  • Оксана Сенатович «Малий віз» (уривок)
  • Михайло Чабанівський оповідання «Вірний»
  • Оксана Іваненко казка «Чорноморденький», «Бурулька» або інші із збірки «Лісові казки»
  • Саша Кочубей «Сім нескладух Говорухи»
  • Галина Ткачук книжки – білінгви «Гойдалка під кленом»(для інтегрування з англійською мовою, двомовна книга)
  • Мар’яна та Тарас Прохаськів "Хто зробить сніг" і "Куди зникло море"
  • Ірен Роздобудько «Пригоди на острові Клаварен»(уривок)
  • Іван Андрусяк «Стефа і її Чакалка», «Хто боїться зайчиків», «Кабан дикий — хвіст великий», «М'яке і пухнасте»
  • Юля Смаль «Перед Святвечором», «Різдвяна пригода», «Новорічна казка»
  • Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»(уривок)
  • Пауль Маар «Що не день то субота»
  • Марія Парр «Вафельне серце»
  • Математика,
  • 1-4 класи
  • В оновленій програмі реалізується принцип «ножиць»:
  • при потребі, учитель той чи інший зміст може подати глибше,
  • а перевіряти - лише обов’язковий мінімум і то не на рівні знання правил, формулювань,
  • а здебільшого на рівні їх застосування при виконанні практично – зорієнтованих вправ, завдань тощо.

Математика, 1-4 класи

  • Вилучено вимоги:
  • «розуміє спосіб складання таблиць додавання та віднімання чисел з переходом через десяток в межах 20» (2 клас);
  • «виконує додавання і віднімання чисел з переходом через десяток в межах 20 способом округлення з опорою на зразок» (2 клас);
  • «має уявлення» про довжину, масу (1 клас), про кут;
  • «розуміє, що через одну точку можна провести безліч прямих; класифікує кути та многокутники за певними ознаками; будує коло (круг) заданого радіуса за допомогою циркуля, позначає на рисунку елементи кола та круга: центр, радіус, діаметр» (3 клас).

Математика, 3-4 класи

  • Вилучено вимоги:
  • «знає означення периметра многокутника; розв’язує задачі на обчислення довжини сторони прямокутника за відомими периметром і довжиною однієї сторони прямокутника»;
  • «планує послідовність виконання дій під час письмового множення і ділення; розуміє спосіб множення на трицифрове число»;
  • «розуміє, що рух тіл описується за допомогою трійки взаємопов’язаних величин: шлях, швидкість і час»;
  • «визначає площу плоскої фігури за допомогою палетки».
  • Мінімізовані вимоги:
  • при ознайомленні із додаванням і відніманням без переходу через розряд в концентрі «Сотня» (1 кл.), зазначено лише: «розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток», а у змісті цієї теми вилучено деталізацію випадків обчислення.
  • Мінімізовані вимоги у змістових лініях:
  • Математичні вирази. Рівності. Нерівності (1-2 кл.);
  • Просторові відношення. Геометричні фігури (2 кл.);
  • Сюжетні задачі (4 клас).
  • У окремих випадках обчислень знято вимоги:
  • «коментує свої дії під час виконання обчислень»;
  • «визначає площу плоскої фігури за допомогою палетки».
  • Математика
  • Математика
  • Знято вимоги:
  • у програмі 1 класу – щодо знання напам’ять таблиць додавання та віднімання в межах 10 та в межах 20;
  • у програмі 2 класу – щодо знання напам’ять таблиць множення та ділення (Таблиці множення чисел 6-9 та ділення на 6 – 9 (ознайомлення);
  • Щодо порівняння чисел, виконання арифметичних дій, розв’язування простих рівнянь знято вимогу застосування учнем способів міркування, запропонованих учителем (учень зможе виконувати відповідні завдання зручним для себе способом).
  • Опис змісту та державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів мають нове формулювання з передбаченням, що дитина зможе практично виконати дії на стаціонарному, портативному, будь-якому мобільному пристрої.
  • Інформатика

Інформатика

  • Вилучено теми:
  • Повторення і систематизація навчального матеріалу за минулий рік, узагальнення та систематизація навчального матеріалу за поточний рік;
  • 2 клас: Основні складові комп’ютера. Історія обчислювальних пристроїв. Комп’ютерна підтримка вивчення навчальних предметів;
  • 3 клас: Файли та папки. Вікна та операції над вікнами;
  • 4 клас: Файл. Папка. Операції над папками і файлами. Презентації.
  • Натомість, необхідний для вивчення зміст з видалених тем було додано в інші теми

Інформатика, 2 клас

  • Розділи оновленої програми:
  • Інформація.
  • Комп’ютери та інші пристрої.
  • Інтернет (додано).
  • Графіка.
  • Команди та виконавці (повернуто).

Інформатика, 3 клас

  • Розділи оновленої програми:
  • Інтернет.
  • Людина та інформація.
  • Графіка (додано).
  • Алгоритми і виконавці.
  • Текст (додано).
  • Презентації.

Інформатика, 4 клас

  • Розділи оновленої програми:
  • Графіка.
  • Текст.
  • Співпраця в Інтернеті.
  • Алгоритми з розгалуженням і повторенням.
  • Інформація (додано).

Природознавство

  • Надано роз’яснення щодо організації проектної діяльності у пояснювальній записці („Особливості організації вивчення програмового матеріалу”).
  • Зменшено кількість проектів - по 4 у кожному класі, з них один – дослідницький.
  • Назви проектів, практичних робіт та уроків-екскурсій учитель визначає самостійно або обирає із запропонованих у програмі варіантів.
  • За рахунок розвантаження програми кількість годин на екскурсії може бути збільшена.
  • Додано до програми розширену тематику екскурсій.

Природознавство, 1 клас

  • Практичні роботи за розділами:
  • НАВКОЛИШНІЙ СВІТ
  • Дослідження дрібних деталей предметів за допомогою лупи.
  • НЕЖИВА ПРИРОДА
  • Ознайомлення з властивостями повітря.
  • Ознайомлення з властивостями води.
  • Ознайомлення з властивістю піску та глини пропускати воду.
  • Вилучено розділ “РІДНИЙ КРАЙ”

Природознавство, 1 клас

  • Практичні роботи за розділами:
  • ЖИВА ПРИРОДА
  • Вивчення будови рослин (корінь, стебло, листок, квітка, плід,) за наочністю.
  • Догляд за рослинами у класі (полив, розпушення ґрунту, очищення листків від пилу).
  • Упізнавання дерев, кущів і трав за наочністю.
  • МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА
  • Добування олії із насіння соняшника.

Природознавство, 1 клас

  • Рекомендовані екскурсії:
  • Ознайомлення з об’єктами неживої та живої природи.
  • Спостереження за змінами в живій та неживій природі.
  • Упізнавання дерев, кущів та трав у саду, парку, лісі, урочищі.
  • Упізнавання листяних та хвойних рослин.
  • Упізнавання квіткових рослин.
  • За вибором: ферма, парник, парк, сад, город, шкільна ділянка, краєзнавчий музей, природничий музей, зоопарк, зоомагазин, квітковий магазин, еколого-натуралістичний центр, ветеринарна клініка, притулок для тварин, інше.
  • За можливості: до джерела, річки, озера, ставка.

Природознавство, 1 клас

  • Рекомендовані навчальні проекти:
  • Хто живе в моїй оселі?
  • Як економно використовувати воду в повсякденному житті?
  • Як живуть мурахи?
  • Дніпро – найбільша річка України.
  • Добра справа для природи.

Природознавство, 2 клас

  • Практичні роботи за розділами:
  • СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ПОРАМИ РОКУ (було “Вплив Сонця на природу і погоду на Землі”)
  • ПРИРОДА ВОСЕНИ
  • Визначення показів термометра за малюнками.
  • Вимірювання температури повітря та води.
  • Розпізнавання їстівних та отруйних грибів за наочністю.
  • ПРИРОДА ВЗИМКУ
  • Сніг і лід – це вода. Порівняння властивостей льоду та снігу.
  • Дослідження сніжинок за допомогою лупи та за малюнками.

Природознавство, 2 клас

  • Практичні роботи за розділами:
  • ПРИРОДА ВЗИМКУ
  • Сніг і лід – це вода. Порівняння властивостей льоду та снігу.
  • Дослідження сніжинок за допомогою лупи та за малюнками.
  • ПРИРОДА НАВЕСНІ
  • Розпізнавання органів трав’янистих рослин.
  • ПРИРОДА ВЛІТКУ
  • Розпізнавання деяких отруйних рослин рідного краю за ілюстраціями.

Природознавство, 2 клас

  • Рекомендовані екскурсії:
  • Спостереження за явищами природи восени, навесні, взимку.
  • Здрастуй, літечко! (спостереження за ознаками літа, що наближається).
  • За вибором: ферма, парник, парк, сад, город, шкільна ділянка, краєзнавчий музей, природничий музей, зоопарк, зоомагазин, квітковий магазин, еколого-натуралістичний центр, ветеринарна клініка, притулок для тварин, інше.

Природознавство, 2 клас

  • Рекомендовані навчальні проекти:
  • Як тварини готуються до зими?
  • Червона книга України.
  • Пташина їдальня.
  • Як рослини готуються до зими?
  • Рослини та тварини – символи України (калина, верба, соняшник, пшениця, лелека, ін.).
  • Збережемо життя ялинці.
  • Пташка року України.
  • Добра справа для природи.

Природознавство, 3 клас

  • Практичні роботи за розділами:
  • ВОДА
  • Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті.
  • Порівняння властивостей води та інших рідин.
  • ПОВІТРЯ
  • Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря.
  • КОРИСНІ КОПАЛИНИ. ҐРУНТИ (було “Гірські породи. Ґрунти”)
  • Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин.
  • Виявлення повітря та води у складі ґрунту.

Природознавство, 3 клас

  • Практичні роботи за розділами:
  • ЕНЕРГІЯ В НАШОМУ ЖИТТІ (було “Сонце джерело енергії на Землі”)
  • ЖИВІ ОРГАНІЗМИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ
  • Розпізнавання квіткових рослин за наочністю.
  • ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ
  • Аналіз запропонованого раціону харчування (або складання раціону здорового харчування).

Природознавство, 3 клас

  • Рекомендовані екскурсії:
  • Різноманітність тварин і рослин рідного краю (заповідник, заказник, ботанічний сад, національний парк, пам’ятка природи, ферма, зоопарк, інше).
  • Твоє здоров’я (шкільний медичний кабінет, фельдшерсько-акушерський пункт, лікарня, поліклініка, магазин екопродуктів, аптека, інше).
  • Корисні бактерії (дріжзавод, молокозавод, хлібзавод, інше)
  • Культурні рослини (город, квітник, сад, теплиця, оранжерея, інше).
  • Тепло у твоєму домі (шкільна котельня, магазин електроприладів, електростанція, теплиця, інше).

Природознавство, 3 клас

  • Рекомендовані навчальні проекти:
  • Звідки береться пил?
  • „Шукачі скарбів” (корисні копалини рідного краю).
  • Чому не можна випалювати стерню?
  • „Теплиця на моєму підвіконні” (виготовлення моделі теплиці та вирощування рослин з насіння).
  • Як зберегти тепло і світло в нашому домі?
  • Який дар природи для людства найцінніший (повітря, вода, тварини, рослини, ґрунт, корисні копалини)?
  • Добра справа для природи.
  • Різноманітність речовин і матеріалів та використання їх людиною.

Природознавство, 4 клас

  • Практичні роботи за розділами:
  • ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА
  • ПЛАН І КАРТА
  • Читання плану місцевості.
  • Читання карти. Порівняння плану та карти.
  • ПРИРОДА МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ
  • Читання карти світу.
  • Позначення на контурній карті назв материків і океанів.
  • ПРИРОДА УКРАЇНИ
  • Позначення на контурній карті столиці та міст України; основних форм земної поверхні; водойм України.
  • Або (за вибором учителя): Подорож Україною з використанням електронних ресурсів.
  • Вилучено розділ “ТІЛА І РЕЧОВИНИ”

Природознавство, 4 клас

  • Рекомендовані екскурсії:
  • Визначення сторін горизонту за Сонцем, компасом або місцевими ознаками.
  • Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтами рідного краю.

Природознавство, 4 клас

  • Рекомендовані навчальні проекти:
  • „Таємниця Червоної планети” (про Марс).
  • „Крижані велетні” (про Юпітер, Сатурн, Нептун, Уран).
  • „Сестра Землі” (про Венеру).
  • „За що Плутон вигнали з родини великих планет?” (про позбавлення Плутона статусу великої планети).
  • Розмаїта Африка.
  • Подорож Антарктидою.
  • Цікавий світ Австралії.
  • Такі різні Америки.
  • Ми живемо в Євразії.
  • Земля – планета „Вода” (природа океанів).
  • Добра справа для природи.
  • Я у світі
  • Знято тему “Розвиток людини протягом життя, зовнішність людини”
  • Доповнено, конкретизовано такі теми:
  • «Людське Я» (3 клас);
  • «Символи держави: Герб, Прапор, Гімн , їх значення» (3 клас);
  • Дискусія на одну із тем (на вибір): «Де закінчується щедрість і розпочинається марнотратство?», «Чим відрізняється стійкість від упертості?» (4 клас);
  • Національні та державні символи України. Робота з документами. Обговорення с.10, с. 20, с.67. Конституції України (4 клас).
  • Я у світі, 3-4 класи
  • Змінено назви розділів:
  • Я – українець (було “Людина”).
  • Я та інші (було “Людина серед людей”).
  • Я – Людина (було “Людина в суспільстві”).
  • Я – європеєць (було “Людина і світ”).
  • Я у світі, 3-4 класи
  • Включено в програму:
  • практичні роботи, рольові ігри, дискусію, навчальні проекти.
  • практичні види діяльності, які можуть активізувати формування соціальної та громадянської компетентностей:
    • Дослідження діяльності дитячих екологічних організацій, станцій чи груп в твоєму селі, місті чи регіоні.
    • Екологічний рейд «Рідній природі - на допомогу».
    • Благодійна акція “Допомагаємо творити добро”.
    • Волонтерство як добровільна суспільно корисна діяльність.

Музичне мистецтво, 1-4 класи

  • Змінено
  • Основний матеріал для сприймання та виконання на
  • Орієнтовний матеріал для сприймання та виконання
  • Вилучено
  • перелік варіативного матеріалу для сприймання та виконання;
  • окремі підтеми та музичні твори для сприймання та виконання;
  • терміни “симфонічний оркестр”, “симфонія” (2 клас).
  • Вилучено
  • Термін «бесіда» у вступних уроках до тем.
  • «Види та типи ліній» як тему уроку, але самі види та типи ліній вживаються як терміни обр. мистецтва в загальному вжитку і вчителем і учнями.
  • Cловосполучення «природні матеріали» в техніці аплікації.
  • Термін «співрозмірність» у вивченні цілого та частин.
  • В темі 3 вираз «усвідомлення про вибір формату аркуша» змінено на «Поняття про вибір положення аркуша».
  • У вимогах до рівня підготовки учнів «передавати у зображенні елементарні співвідношення частин форми».
  • У темах, що вивчають будову тіла тварин та людини порівняння частин за розміром.
  • У темі 5 «орігамі» як вид роботи.
  • Образотворче мистецтво, 1 клас
  • Вилучено термін «бесіда» у вступних уроках до тем.
  • З поняттями «хроматичні та ахроматичні кольори» тільки знайомимо.
  • У темі уроку «рельєф» з опуклістю за заглибленістю тільки знайомимо.
  • У темі 3 розповідаємо лише про роль композиції в картині, але не заучуємо основні прийоми.
  • Не вживаються поняття про пропорції та масштаб у зображенні людини та тварин.
  • Визначаємо спосіб передачі глибини простору методом загороджування об’єктів і частково кольором.
  • У темі 4 забрано поняття стилізація, натомість – спрощення як створення декоративного образу.
  • Образотворче мистецтво, 2 клас
  • Бесіди на уроках замінено на екскурсію чи відеомандрівку у майстерню художника (митця).
  • Поняття «ритм» у композиції замінено на словосполучення «динамічна композиція».
  • У темах уроків, що вивчають будову тіл людини та тварин: звернути увагу на форму частин тіла (але не акцентувати на пропорціях).
  • У темі 2 забрано актуалізацію знань про трансформацію паперу, натомість додано урок про гончарство в Україні.
  • У темі 3 зосередити увагу на створенні пейзажних композицій, а не на вивченні видів пейзажів.
  • Образотворче мистецтво, 3 клас
  • Зосередити увагу на способах створення художнього образу, а не на теорії про нього.
  • У темі 1 із державних вимог вилучено «називає 1-2 прізвища….».
  • У темі 2 наголошено на вивченні особливостей різних декоративних розписів України.
  • Забрано тему уроку «інтер’єр».
  • З теми 3 забрано «Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше. Уведення поняття “естамп”».
  • Вилучено тему про будову людського обличчя.
  • У темі 4 вилучено «Узагальнення знань про мову образотворчого мистецтва, його види і жанри», натомість зосередити увагу на художніх традиціях рідного краю.
  • Образотворче мистецтво, 4 клас
  • Вилучено орієнтовну сітку розподілу навчальних годин за темами, проте для кожного класу відводиться:
  • Екскурсії (1 год)
  • Резерв (4 год)
  • Вилучено до кожного класу
  • перелік тем для бесід.
  • Змінено назви тем:
  • Робота з пластиліном на Робота з пластичними матеріалами (3-4 класи);
  • Художнє оздоблення та дизайн на Дизайн, оформлення та оздоблення виробів (4 клас).
  • Трудове навчання
  • Вилучено такі теми:
  • Види і властивості паперу (1 клас);
  • Витинанка (2 клас);
  • Робота з волокнами та нитками (3 клас);
  • Виготовлення об’ємних фігур із дроту (3 клас);
  • Бісероплетіння (3 клас);
  • Оригамі (4 клас);
  • Бісероплетіння (4 клас);
  • Об’ємні фігури із дроту (4 клас);
  • Декоративне панно (4 клас).
  • Додано тему “Комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів” (4 клас).

Основи здоров’я, 1 клас

  • Вилучено дві практичні роботи:
  • «Фізкультхвилинки для зменшення втоми і підвищення працездатності (розслаблення очей і м’язів рук, тулуба)».
  • «Знайомство зі школою».
  • Додано наступні дві практичні роботи:
  • «Екскурсія шкільним подвір'ям».
  • Створення малюнку: «З дому до школи».

Основи здоров’я, 1 клас

  • Зроблена заміна практичної роботи
  • «Перегляд та обговорення поведінки персонажів мультфільмів, їхнє ставлення до свого здоров'я та до здоров'я інших»
  • на
  • «Обговорення поведінки казкових і літературних персонажів, їхнє ставлення до свого здоров'я та до здоров'я інших».

Вилучено тему «Вплив алкоголю на здоров’я» з відповідними держаними вимогами.

  • Вилучено тему «Вплив алкоголю на здоров’я» з відповідними держаними вимогами.
  • Словосполучення «план евакуації» замінено на «шляхи виходу дитини зі школи».
  • Додано до розділу «Психічна і духовна складові здоров’я»:
  • тему «Життєрадісність і здоров’я»;
  • практичну роботу «Написання листа-подяки» (на вибір учня).
  • Основи здоров’я, 2 клас

Додано до змісту навчального матеріалу до державних вимогах:

  • Додано до змісту навчального матеріалу до державних вимогах:
  • учні пояснюють значення життєрадісності для збереження здоров’я;
  • взаємозв’язок прав і обов’язків людини;
  • чому необхідно виконувати свої обов’язки в сім'ї;
  • чому батьки є найкращими порадниками і захисниками дітей.
  • Основи здоров’я, 2 клас

Вилучено

  • Вилучено
  • практичну роботу «Вимірювання пульсу».
  • Тему «Профілактика вживання тютюну і алкоголю» переміщено до розділу «Соціальна складова здоров’я» для 4-го класу.
  • Додано до розділу «Психічна і духовна складові здоров’я»
  • тему «Доброзичливість і здоров’я людини».
  • Основи здоров’я, 3 клас

Змінено формулювання наступних тем:

  • Змінено формулювання наступних тем:
  • «Можливі небезпеки при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді» на «Правила безпеки при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді»;
  • «Небезпечні місця в своєму мікрорайоні; загальні правила безпечної поведінки дітей надворі» на «Загальні правила безпечної поведінки дітей надворі, в своєму мікрорайоні»;
  • практична робота «Обговорення літературних джерел про толерантність» на «Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям».
  • Основи здоров’я, 3 клас

Вилучено

  • Вилучено
  • практичні роботи «Як діяти в небезпечній ситуації» (розділ «Здоров’я людини») та «Моделювання ситуацій відмови від небезпечних пропозиції» (розділ «Соціальна складова здоров’я»).
  • З розділу «Фізична складова здоров’я» тему «Організація самонавчання і взаємонавчання».
  • З розділу «Соціальна складова здоров’я» вимогу проведення досліду про шкоду куріння.
  • Додано до цього розділу вимоги: учні пояснюють вплив самооцінки на поведінку людини, значення позитивного ставлення до життя.
  • Основи здоров’я, 4 клас

Замінено назву теми «Небезпека куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин» на «Профілактика вживання тютюну і алкоголю».

  • Замінено назву теми «Небезпека куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин» на «Профілактика вживання тютюну і алкоголю».
  • Замінено у вимогах «учні аналізують небезпеку перебування дитини у місцях великого скупчення людей» на «учні аналізують поведінку дитини у місцях великого скупчення людей».
  • Замінено у розділі «Психічна і духовна складові здоров’я» назву практичної роботи «Виконання проекту «Моя мета» на «Відомі параолімпійці».
  • Основи здоров’я, 4 клас

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА

  • Змінено назви способів рухової діяльності:
  • Основи знань з фізичної культури (було Теоретико-методичні знання).
  • Вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики (було Школа культури рухів із елементами гімнастики).
  • Вправи для оволодіння навичками пересувань (було Школа пересувань).
  • Вправи для опанування навичками володіння м’ячем (було Школа м’яча).

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА

  • Змінено назви способів рухової діяльності:
  • Стрибкові вправи (було Школа стрибків).
  • Ігри для активного відпочинку (було Школа активного відпочинку).
  • Вправи для розвитку фізичних якостей (було Школа сприяння розвитку фізичних здібностей).
  • Вправи для формування постави і профілактики плоскостопості (було Школа постави).

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА

  • Додано:
  • - ігри у бадмінтон, фрісбі;
  • - вправи з фітболом та степ – кроки.
  • Вилучено деякі ігри на зразок: " Клас, струнко!", "На свої місця".
  • Виокремлено у варіативний модуль
  • - лижну підготовку і ковзани (ігри та вправи в інших розділах, що пов'язані з цим видами рухової діяльності).
  • - плавання.
  • Осучаснено танцювальні кроки.
  • Знято нормативні показники.
  • Додатки вчитель використовує за своїм бажанням


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка