Звіт про діяльність Державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» у 2017 році



Скачати 335,64 Kb.
Дата конвертації19.03.2019
Розмір335,64 Kb.
ЗВІТ

про діяльність Державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» у 2017 році

Протягом 2017 року Державний навчальний заклад «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» продовжував свою роботу. Змістовна творча робота педагогічного колективу у 2017 році дала можливість успішно реалізувати завдання по підготовці висококваліфікованих робітників, конкурентоспроможних в умовах ринкової економіки метою якого було обґрунтування створення сучасного навчального закладу із власною матеріально-технічною базою, яка відповідатиме стандартам та дозволить підготувати високопрофесійні робочі кадри у відповідності до потреб ринку праці.

Головним завданням ДНЗ «Сумського центру ПТО ДСЗ» є забезпечення права громадян України на професійне навчання відповідно до їх покликань, інтересів і здібностей та стану здоров'я з метою задоволення потреб економіки країни у кваліфікованих і конкурентоспроможних на ринку праці робітниках.

Моніторинг проведеної роботи за звітний період свідчить про те, що зусилля колективу ДНЗ «Сумського центру ПТО ДСЗ» були спрямовані на виконання цих завдань.

На підставі вимог статті 63 Закону України «Про освіту», статей 8 і 22 Закону України «Про професійно-технічну освіту» у відповідності до Концепції розвитку Державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості», яку розроблено з урахуванням положень стратегії регіонального розвитку Сумської області до 2020 року, особливостей розвитку ситуації на ринку праці Сумської та Чернігівської областей, у взаємодії з Сумським та Чернігівським обласними центрами зайнятості визначені пріоритетні напрямки діяльності Центру у 2017 році, а саме:

- здійснення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітних, які зареєстровані в державній службі зайнятості;



  • організація навчально-виробничого процесу та забезпечення належної якості професійного навчання слухачів, укладання договорів з підприємствами, установами та організаціями, а також фізичними особами-підприємцями для організації виробничої практики слухачів;

  • співпраця та взаємодія з роботодавцями, соціальними партнерами, засобами масової інформації, з метою якісного надання послуг з професійного навчання дорослого населення;

  • ліцензування нових робітничих професій;

  • створення сучасної матеріально-технічної бази згідно Державних стандартів професійно-технічної освіти;

  • вирішення кадрових питань.

1. Стан виконання плану роботи ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» за 2017 рік.


Річний план з навчання безробітних громадян перевиконано. У 2017 році завдяки належній організації навчального процесу протягом року вдалося перевиконати обсяги навчання з курсів цільового призначення на 43% - з 2945 безробітних в 2016 році до 5153 особи у 2017 році. Професійне навчання планували провчити - 310, в 2017 році провчили – 184 особи. Так згідно потреб регіону було організовано навчання 13 груп за професіями і 243 групи слухачів з числа безробітних КЦП. Для слухачів навчального закладу за робітничими професіями крім професійно - теоретичної підготовки належним чином було організовано проходження виробничої практики шляхом укладання з роботодавцями договорів, за професіями «Продавець продовольчих товарів» - 28, «Продавець непродовольчих товарів» - 11 договорів, «Перукар (перукар–модельєр)» - 28 договорів, «Манікюрник» - 30 договорів, «Машиніст (кочегар) котельні» - 45 договори, «Оператор котельні» - 30 договорів, «Зварник пластмас» - 12 договорів.

Слід зазначити, що 270 безробітних закінчили навчання і отримали оцінки державної кваліфікаційної атестації достатнього і високого рівня.

У звітному році в навчальному закладі проводились курси цільового призначення за різними напрямами. За кожним напрямом на замовлення роботодавців розроблено робочі навчальні плани курсів цільового призначення. У 2017 році переважно розроблялися робочі навчальні плани КЦП під конкретні підприємства. Як і в попередньому році попитом користуються курси цільового призначення, спрямовані на оволодіння ІТ та прикладними програмами:

- «Основи малого підприємництва»;

- «Ком’ютерні технології обробки бухгалтерської документації»;

- «Основи обробки інформації та програмного забезпечення»;

- «Охорона праці та використання сучасних технологій при виробництві швейних виробів»;

- «Охорона праці та використання сучасних технологій у галузі поштового зв’ язку».

Додатково були запропоновані курси:

- «Дотримання санітарних норм і правил працівниками дитячих оздоровчих таборів»;

-«Дотримання правил безпечного ведення робіт на підприємствах теплоенергетики»;

- «Основні вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічних норм при організації громадського харчування»;

- «Охорона праці та дотримання безпечного ведення робіт на сучасному елеваторі»;

- «Охорона праці та дотримання безпечного ведення робіт у молокопереробній галузі»;

- «Сучасні технології роботи в садовому господарстві в період збору врожаю та підготовки саду до зими»;

- «Використання сучасних технологій та дотримання безпечного ведення робіт на підприємствах цукрового виробництва»;

- «Охорона праці та дотримання безпечного ведення робіт при розведенні та утриманні свійської птиці»;

- «Охорона праці та дотримання безпечного ведення робіт у деревообробній галузі»;

- « Охорона праці працівників сільськогосподарської галузі»;

- «Охорона праці та дотримання безпечного ведення робіт при виробництві цегли»;

- «Охорона праці та дотримання безпечного ведення робіт в лісовому господарстві»;

- «Дотримання правил безпечного ведення робіт при обслуговуванні водогрійних та парових котлів які працюють на газоподібному паливі (щорічна перевірка знань)»;

- «Дотримання правил безпечного ведення робіт при обслуговуванні водогрійних та парових котлів які працюють на твердому паливі (щорічна перевірка знань)»;

- Дотримання безпечного ведення робіт при обслуговуванні котельних агрегатів та установок, що працюють на різних видах палива» (щорічна перевірка знань);

- «Основи охорони праці та правове регулювання взаємовідносин у сільському господарстві»;

- «Охорона праці та дотримання безпечного ведення робіт в сільстїькому господарстві»;

- «Використання новітніх технологій та дотримання безпечного ведення робіт у хімічній галузі».

Ці тенденції були враховані при визначенні напрямів навчання та складанні орієнтовного графіку формування груп на 2018 рік.

За кошти юридичних та фізичних осіб в ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» навчалися 187 осіб, серед яких 22 особи – за професіями «Машиніст (кочегар) котельні», «Оператор котельні». Отримано коштів від платних послуг у 2017 році 60614 тис. грн., а саме від навчання груп КЦП – 42764 тис. грн., а за професіями - 17850 тис. грн. У порівнянні з 2016 роком кількість осіб, які проходили професійну підготовку в ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» на 22,4%, кількість осіб, які проходили професійне навчання за власні кошти збільшилася на 52%.

Згідно прогнозу обсягів навчання був складений графік формування груп, затверджені та погоджені робочі навчальні плани, підписані договори про навчання безробітних з обласними центрами зайнятості. За договорами цивільно-правового характеру до проведення занять залучалися кваліфіковані викладачі інших навчальних закладів. Для зручності безробітних навчання було організовано не тільки в ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ», а й у Лебединському, Роменському, Білопільському, Краснопільському, Глухівському, Охтирському, Шосткинському, Тростянецькому, Путивльському, Конотопському, Недригайлівському, Буринському, Ямпільському, Середино – Будському районах Сумської області, а також в Ніжинському, Корюківському, Куликівському, Варвинському, Бахмачському, Сосницькому, Талалаївському, Ріпкінському, Борзнянському, Срібнинському, Коропівському, Городнянському, Новгород - Сіверському, Прилуцькому, Козелецькому, Менському районах Чернігівської області, а також Іллінецькому, Погребищенському, Жмеренському, Літинському, Піщанському, Барському, Тиврівському, Оратівському районах Вінницької області.

В 2017 році триває розширення співпраці з регіональними службами зайнятості щодо організації та проведення навчання безробітних: продовжено  співпрацю з Чернігівським та Вінницьким регіональними центрами зайнятості щодо навчання безробітних.

2. Стан виконання обсягів професійно-технічного навчання на 2017 рік (табл..1).


3. Стан працевлаштування безробітних, які пройшли навчання в ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» протягом 2017 року

Таблиця 2.

Вид навчання

Чисельність слухачів, які завершили навчання

Кількість документів державного зразка про освіту (свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації)

Працевлаштовано слухачів


%

ПТН, ПрП, ПК

189

189

189

98,8

КЦП

5233

*

5233

98,8

Всього:

5417

189

5422

98,8

Професійно-теоретична підготовка здійснюється за робочими навчальними планами, які розроблені та затверджені у 2017 році. Всі навчальні програми з навчальних дисциплін за професією складені відповідно діючих вимог і розглянуті на засіданнях методичних комісій.

Випускникам ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ», які успішно пройшли кваліфікаційну атестацію, присвоюється кваліфікація «кваліфікований робітник» та видається свідоцтво встановленого зразку. Всі свідоцтва видані системою «ЄДБО». Працевлаштовані 189 слухача, з них слухачі, які мають категорії АТО – 69 осіб, ВПО – 7 осіб, інвалідів – 18 осіб. Працевлаштування слухачів здійснюється згідно договорів, які укладені з роботодавцями.

У Державному навчальному закладі «Сумський центр професійно – технічної освіти державної служби зайнятості» було поповнено матеріально-технічну базу для забезпечення підготовки кваліфікованих робітників за робітничими професіями «Продавець продовольчих товарів», «Продавець непродовольчих товарів», «Перукар (перукар–модельєр)», «Манікюрник», «Машиніст (кочегар) котельні», «Оператор котельні», «Зварник пластмас».

Виконання державного замовлення - одне з пріоритетних завдань ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ». Прийом слухачів на навчання здійснюється згідно державного замовлення та на підставі правил прийому. Навчання проводиться за кошти фонду соціального страхування на випадок безробіття. Підготовка фахівців здійснюється на денній формі навчання.

Ключовим у виконанні держзамовлення є профорієнтаційна робота.

Для стабільної ефективної профорієнтаційної роботи в ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» проводяться наступні заходи:


  • демонструються фільми про ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» в районних та міських центрах зайнятості в Сумській,Чернігівській та Вінницькій областях;

  • здійснюються поїдки в базові центри викладачем та майстрами виробничого навчання згідно графіка;

  • розміщується інформація в обласних газетах «Урядовий кур’єр», «Ваш шанс»;

  • показ відео- сюжетів на місцевому обласному телебаченні ТРК «Відікон», на телеканалі «СТС» та «АТV»;

  • проводяться Дні відкритих дверей .

  • Завдяки цій роботі план державних замовлень за звітний період покращився.

Освітня діяльність здійснювалась в орендованих приміщеннях загальною площею 1675, 9м2. Навчання здійснювалось у 11 кабінетах, 4 лабораторіях, 1 комп'ютерному класі, 3 майстернях, які оснащені відповідно до Державних стандартів професійно-технічної освіти України:

- меблями;

- комп’ютерами та оргтехнікою;

- найсучаснішим електронним обладнанням та устаткуванням;

- робочими місцями, інструментами, приладдям та пристосуванням.

Усі навчальні кабінети та лабораторії мають навчальну та додаткову літературу, науково-методичне забезпечення в повному обсязі, обладнані технічними засобами навчання. Бібліотека нашого закладу звітній період поповнила книжковий фонд на 108 книжок, за саме:




№з/п

Найменування

Кількість шт

1

"Товарознавство продовольчих товарів" Сирохман І.В.

15

2

Ф.В. Юрко «Організація торгівлі» Довідник продавця продовольчих товарів. Навчальний посібник. Харків 2015 р.

15

3

Інтегрований курс підготовки продавця непродовольчих товарів в 2-х книгах

32

4

Поведінка споживача. Навчальний посібник

15

5

Психологія торгівлі. Цимбалюк І.М.

15

6

Історія перукарської справи. Оболенська І.І.

16

Середній за професіями рівень забезпечення слухачів підручниками становить 85% посібниками – 72% забезпечення методичними матеріалами – 76%. План роботи складається на рік, затверджений заступником директора з навчально-виробничої роботи, документація бібліотеки ведеться належним чином.

В наявності є електронні книги для загально професійної, професійно-теоретичної та професійно – практичної підготовок: «Бухгалтерський облік», «Етика ділового спілкування», «Охорона праці», «Товарознавство непродовольчих товарів», «Товарознавство продовольчих товарів», «Перукар (перукар-модельєр)», «Манікюрник», «Машиніст (кочегар) котельні», «Оператор котельні», диски з навчальними фільмами для професій «Продавець продовольчих товарів», «Продавець непродовольчих товарів», «Перукар (перукар-модельєр)», «Манікюрник», «Машиніст (кочегар) котельні», «Оператор котельні».

В навчальному закладі є 86 одиниці оргтехніки (комп’ютери, телевізори принтери, сканери, проектори, багато функціональні пристрої, інтерактивна дошка,), які використовуються для потреб навчального процесу та організації діяльності центру. Викладачі використовували сучасні інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виробничому процесі.

В кабінетах та лабораторіях є наочні посібники (плакати, стенди, макети, муляжі), нормативні документи. В організації навчально-виробничого процесу використовувалися матеріали публікацій з передплатних періодичних видань з питань професійного навчання, охорони праці, бухгалтерського обліку та правового забезпечення.

Навчальний заклад забезпечений комп’ютерними прикладними програмами, які впроваджені у навчальний процес з усіх професій. («Комплексна система автоматизації підприємства «IS- pro», система електронного документообігу «M.E.Doc»)

На виконання вимог ринку праці, для забезпечення якісної підготовки слухачів державним навчальним закладом «Сумський центр професійно–технічної освіти державної служби зайнятості» 17 травня 2017 року було укладено договір з «Суми–Софт–Сервіс», що надає можливість використовувати в процесі навчання систему електронного документообігу «М.Е.Doc» та комплексну систему автоматизації підприємства «IS- pro». Крім того, слухачі курсів за результатами навчання можуть пройти безкоштовну сертифікацію, що підтверджує їх рівень володіння даною програмою та надає право на одноразову 50% знижку для компанії – роботодавця, яка приймає на роботу випускника.

Також в кожному кабінеті наявний доступ до Інтернету (за wi–fi технологією, а також за допомогою локальних мереж, які підключені до глобальної мережі Інтернет)

Вся інформація про ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ», про освітні послуги, про кадрове забезпечення та навчально-виробничий процес, про стан матеріально-технічної бази, про організацію навчального процесу та функціонування центру була розміщена на сайті навчального закладу, який було оновлено в цьому році. Безробітні мали можливість своєчасно отримати певну інформацію, яка постійно поповнювалась. Кожен педагогічний працівник та майстри виробничого навчання створили свої власні блоги, де систематично викладають інформацією, обмінюються досвідом зі своїми колегами.

Запровадження ІКТ- технологій дозволяє здійснити перехід від традиційного до особистісного орієнтованого й компетентного підходів до організації навчально-виробничого процесу, сприяє накопиченню нових моделей його організації, підвищує інтерес педагогів до застосування інноваційних технологій у вирішенні проблем. З цією метою в нашому закладі продовжуємо впроваджувати інноваційні проекти: «Електронні книги», при проведенні уроків теоретичного та виробничого навчання майстри та викладачі при показі трудових навичок застосовують мультимедійні дошки; на уроках проводяться ділові ігри, уроки – квести, уроки – тренінги, впроваджуємо у навчальний процес елементи дистанційного навчання безробітних 

Упровадження інновацій сприяє виявленню нових творчих можливостей педагогічних працівників, а також вирішенню проблеми підготовки високоякісних конкурентоспроможних фахівців.

Так у 2017 році наш заклад успішно одержав ліцензію на підготовку кваліфікованих робітників за професією «Зварник пластмас» та розпочав навчання слухачів за даною професією. Стан виконання плану набору склав 98%.

В грудні 2017 року була проведення атестація за професією 8232 «Зварник пластмас»  - матеріали подані на розгляд до регіональної експертної ради в Сумській області.

Навчально-виробничий процес в ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» здійснюється на основі робочих навчальних планів та програм. Урок є основною формою організації навчальної діяльності. Педагоги постійно працюють над вдосконаленням комплексно-методичного забезпечення предметів, свою діяльність спрямовують на оновлення змісту освіти, використовуючи інноваційні методи навчання, інформаційно-комунікаційні технології.

Для підготовки кваліфікаційних робітників є в наявності: кваліфікаційні характеристики з професій, робочі навчальні плани, робочі навчальні програми, розроблені у відповідності з вимогами типової базисної структури та стандартів. Робочі навчальні плани розглянуті на засіданнях методичних комісій, погоджені з обласним центром зайнятості та затверджені Департаментом освіти і науки Сумської облдержадміністрації.

Організація контролю за якістю навчання здійснювалась директором, заступником директора з навчально-виробничої роботи, заступником директора з методичної роботи, методистом згідно графіку. Методи його проведення: контрольні роботи, перевірка якості виконання робіт на виробничому навчанні; атестаційні роботи, відвідування уроків теорії і виробничого навчання. Стан виконання навчальних планів і програм контролюється постійно та систематично, результати роботи виносяться на обговорення до педагогічної ради та інструктивно-методичних нарад. Постійно перевіряються журнали теоретичного і виробничого навчання.

У 2017 році був проведений «День відкритих дверей», в якому приймали участь гості, школярі 11 класів, ті, хто стояв на обліку у Сумському центрі зайнятості, з метою презентації навчального закладу, профорієнтаційної роботи, популяризацією робітничих професій в сфері обслуговування та торгівлі.

Заступник з НВР Будюк О.О. приймав участь у регіоналіній експертній раді, де піднімалось питання атестації навчальних закладів, які атестувались у 2017 році.

В лютому на запрошення навчально - методичного центру ПТО у Cумській області майстри виробничого навчання Стецун С.М. та Токар Ж.Ю. приймали участь в вебінарі «Підвищення пізнавальної активності учнів через створення сучасного комплексно-методичного забезпечення для викладачів та майстрів виробничого навчання з професій «Продавець продовольчих товарів», «Продавець непродовольчих товарів». В лютому за запрошенням НМЦПТО у Сумській області проводили оцінювання робіт обласної олімпіади з професії «Продавець продовольчих товарів» 3-го розряду.

В червні з робочим візитом заступник голови Державної служби зайнятості Сергій Кравченко С.С. відвідав державний навчальний заклад «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості». У супроводі директора обласного центру зайнятості В. Підлісного, директора навчального закладу Гузя М.О. обговорювались питання забезпечення якісної професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітних для прискорення їх працевлаштування та конкурентоспроможності на ринку праці. 



В вересні 2017 року відбулась зустріч в форматі круглого столу за участі директора Сумського обласного центру зайнятості Підлісного В.І., директора ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» Гузя М.О., члена правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття Тарасенко О.П., а також запрошеного голови Сумського відділення «Спілки підприємців малих, середніх та приватизованих підприємств України» Когана Б.Г., на якій обговорювалися питання ліцензування нових професій, забезпечення якісної професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітних для прискорення їх працевлаштування.

В жовтні 2017 року заступник директора з навчально-виробничої роботи Будюк О.О. відвідав дев’яту Міжнародну виставку «Інноватика в сучасній освіті» та шосту Міжнародну виставку освіти за кордоном «World Edu» в Київському Палаці дітей та юнацтва. Під час виставкових семінарів обговорювались ключові питання  імплементації  Закону України «Про освіту» у сфері професійної освіти інноваційного розвитку професійної освітньої системи, упровадження нових форм і технологій науково-освітньої діяльності, участі в міжнародних наукових програмах і проектах, демонстрували інноваційні розробки навчальних закладів.

У вересні 2017 року на базі ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» відбулося засідання творчої групи викладачів та майстрів виробничого навчання за професіями «Продавець продовольчих товарів», «Продавець непродовольчих товарів» та «Манікюрник»: «Створення сучасного комплексно – методичного забезпечення навчального процесу на основі інформаційних технологій», в якому взяли активну участь методисти навчально-методичного центру професійно – технічної освіти у Сумській області Темченко О.В., Висоцька Ю.М., також викладачі та майстри виробничого навчання навчальних закладів професійно – технічної освіти м. Суми та Сумської області.

Впродовж року проводилися відкриті уроки за професіями: «Продавець продовольчих товарів», «Продавець непродовольчих товарів», «Перукар (перукар-модельєр)», «Манікюрник», «Оператор котельні», «Машиніст (кочегар) котельні»; вивчався досвід роботи викладачів спецдисциплін та майстрів виробничого навчання. Були проведені на базі ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» семінари - практикуми: майстром виробничого навчання Калмиковою Л.В. за професією «Перукар (перукар-модельєр)» семінар на тему: «Основи колористики», «Фарбування блонд. Стайлінги», «Креативне фарбування»; майстром виробничого навчання Сухіною А.С. за професією «Манікюрник» семінари на тему: «Мій кабінет. Робоче місце майстра манікюру», «Гель-лаки фірми Kodi, сучасний дизайн», «Робота з гель-лаками, сучасні дизайни».

Також на базі «Сумський центр СЦПТО ДНЗ» були проведені майстер класи з професії «Перукар (перукар-модельєр) майстром виробничого навчання Калмиковою Л.В.: «Виконання жіночих стрижок», «Завивка волосся звичайними щипцями з подальшим укладанням в зачіску», «Виконання пасма з тресованого волосся», «Виконання чоловічої стрижки «Полька»». Майстер класи майстром виробничого навчання Сухіною А.В. за професією «Манікюрник»: «Простий візерунок, чорно-біла графіка» для набуття навичок малювання у слухачів з теми «Виконання елементів художнього оформлення нігтів», «Декоративне оформлення. Кріплення стразів» для набуття навичок слухачами якісного оформлення декоративних елементів з теми «Особливості виконання нейл - арту, правила виконання об’ємного дизайну», «Градієнт, способи нанесення» для набуття навичок художнього мислення у слухачів з теми «Технологія покриття нігтів лаком, гель-лаком», «Виконання художнього оформлення нігтів за допомогою декоративних засобів. Техніка «бите скло», аплікації, оформлення гліттером» для набуття навичок у слухачів правильного технологічного процесу з теми «Декоративне оформлення нігтів».

Крім цього, методист Ткаченко Л.В. та майстри виробничого навчання навчального центру Калмикова Л.В. та Сухіна А.С. прийняли участь у Сумському відкритому регіональному чемпіонаті перукарського мистецтва, нігтьової естетики та макіяжу, де майстер виробничого навчання Калмикова Л.В. виконали зачіску з елементами плетіння, а майстер виробничого навчання Сухіна А.С. виконала комерційний дизайн гель- лаками та гелеве нарощування нігтів, де отримали I та II місце в цих конкурсах.Розроблена методична робота на тему «Інноваційні технології навчання професії».

Проведені позакласні заходи майстром виробничого навчання Стецун С.М. з професії «Продавець продовольчих товарів» присвячені темі «Всесвітній день продовольчих товарів» у січні на тему «Її величність сіль – народжена сонцем і морем», в травні на тему «Не риба, не м’ясо – А…!»(про ковбасні вироби). Проводився урок виробничого навчання з вивчення класифікації, підготовки до продажу , викладки та розміщення на торговому обладнанні сичугових сирів з дегустацією на торговому підприємстві «Королівство сирів».

Майстром виробничого навчання Токар Ж.Ю. була створена методична розробка на тему: «Психологія конфлікту» та «Декоративне оформлення подарункових покупок», а викладачем Милостною Г.П. методична розробка на тему: «Бінарний урок-як інноваційна форма оволодіння професією слухачами навчального закладу». Також розроблені завдання для контролю знань з предметів: «Харчова безпека товарів» та «Товарознавства продовольчих товарів» на теми: «Прянощі та приправи», «Яйця» ,«Ковбасні вироби.»

Викладачем Милостною Г.П. організовувалися уроки-екскурсії на підприємствах торгівлі, зустрічі з фахівцями Управління «Держпродпоживслужби» з питань захисту прав споживачів та харчової безпеки товарів, фахівцями Управління соціального захисту та праці та недержавних закладів соціального страхування «Metlite».

Викладач Гузь М.О. створив он – лайн тести з охорони праці для перевірки знань слухачів, методистом Ткаченко Л.В. перелік презентацій з цього предмету.

В навчальному закладі, згідно з графіком систематично проводилися заняття для працівників нашого закладу на тему: «Правила організації діловодства у державних органах, в установах і організаціях», «Документообіг між навчальним закладом та Державною службою зайнятості», «Використання офісної та комп’ютерної техніки у роботі».

Навчально-методична робота в Державному навчальному закладі «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» організована на основі Положення про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі (№ 582 від 12.12.2000), Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, затвердженого наказом № 419 від 30.05.2006, Статуту навчального закладу, плану роботи на навчальний рік (протокол засідання педагогічної ради від 17.01.2017 № 1), планів роботи педагогічної ради, методичної комісії тощо.

В навчальному закладі видаються відповідні накази про структуру методичної роботи з педагогічними працівниками (наказ від 17.01.2017 № 12 «Про організацію методичної роботи у 2017 році»).

Другий рік колектив працює над методичною проблемою «Інтеграція теоретичної та професійно-практичної підготовки слухачів до подальшого працевлаштування» (ІІ етап ‒ виявлення проблеми на тему «Удосконалення змісту, організації, методики теоретичного і виробничого навчання з метою здійснення органічного зв’язку професійно-теоретичної підготовки та працевлаштування слухачів навчального закладу»). Питання дослідження даної проблеми розглядаються на педагогічних та методичних радах.

Педагогічна рада проводиться не рідше одного разу на два місяці. Усі питання фіксуються у книзі протоколів педагогічної ради. На засіданнях педради розглядаються питання організації навчально-виробничого процесу, допуски до державної кваліфікаційної атестації, рівень працевлаштування, матеріально-технічне забезпечення навчального закладу, вивчається як стан викладання предмету так і окремо професія, тощо. На даний час проведено 9 засідань педагогічних рад. Систематично проводиться аналіз виконання рішень педагогічної ради. Усі питання, які виносилися на обговорення педагогічної ради, були розглянуті. На кожній педраді проводиться аналіз виконання рішень попереднього засідання.

Інструктивно-методичні наради проводяться відповідно до плану один раз на місяць з питань поточної роботи навчального закладу, виконання нормативно-правових документів, результатів моніторингу професійних предметів, вивчення досвіту, самоосвіти, методик викладання, тощо.

В методичному кабінеті навчального закладу постійно ведеться робота з координації роботи викладачів, узагальненню і поширенню інформації про передові технології навчання, щомісячному плануванню, підводяться підсумками роботи попереднього року, складаються звіти, визначаються основні напрямки роботи тощо.

В навчальному закладі налагоджена самоосвітня робота. Позитивно на процес самоосвітньої роботи впливає поповнення закладу педагогічною, науково-методичною літературою, періодичними фаховими виданнями.

Особлива увага приділялась питанням роботи викладачів та майстрів виробничого навчання щодо створення та оновлення навчально-програмної документації та навчально-методичних комплексів за ліцензованими професіями, впровадження в навчально-виробничий процес сучасних інформаційно-комунікативних технологій, в тому числі елементів дистанційного навчання та передового педагогічного досвіду

В навчальний процес впроваджуються інформаційні технології: 100 % педагогічних працівників володіють комп’ютерною технікою. Майстри виробничого навчання та викладачі постійно розробляють та оновлюють навчально-методичні відео- та презентаційні матеріали.

ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» оновлено сайт, який працює за адресою: http://scptu.sumy.ua.

Також навчально-методична робота проводилась відповідно до організаційно-методичних заходів у НМЦ ПТО у Сумській області.

В ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» організованого педагогічні виставки:


  • портфоліо в системі роботи закладу;

  • з досвіду викладачів;

  • на допомогу молодому викладачу.

Ведеться робота з молодими викладачами, а саме:

  • навчання зі складання тематичних і поурочних планів;

  • ознайомлення молодих викладачів із нормативними документами в галузі освіти;

  • діагностика роботи і надання конкретної методичної допомоги;

  • діагностика методичної майстерності молодих фахівців.

На підставі листа Державної служби зайнятості (Центральний апарат) № 33/06/5420-17 від 29.09.2017 «Щодо проведення моніторингу працевлаштування випускників ЦПТО ДСЗ» та наказу по навчальному закладу від 09.11.2017 № 165 «Про проведення моніторингу працевлаштування випускників державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» Сумським обласним центром зайнятості спільно з ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» проведено анкетування випускників та роботодавців з метою удосконалення організації навчально-виробничого процесу та забезпечення якості професійної підготовки робітничих кадрів в навчальному закладі.

Анкетування випускників ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» здійснювалось за такими професіями:



  • Продавець продовольчих товарів;

  • Продавець непродовольчих товарів;

  • Манікюрник;

  • Перукар (перукар-модельєр);

  • Машиніст (кочегар) котельні;

  • Оператор котельні

та напрямом підготовки «Основи малого підприємництва».

Зразок анкети був розміщений на офіційному сайті навчального закладу http://scptu.sumy.ua. Випускники ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» показали високу професійну придатність та успішне працевлаштування.

В закладі існує зведена Книга відгуків, де слухачі висловлюють задоволення умовами навчання та якістю отриманих знань, рівнем підготовки викладачів; критичні зауваження відсутні. По організації проживання безробітних під час навчання ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» співпрацював з відділом організації профнавчання Сумського обласного центру зайнятості.

Аналіз анкетування показав, що всі професії та напрямки підготовки, за якими відбулося анкетування, затребувані на ринку праці м. Суми та області. Випускники набувають актуальну  професійну освіту, яка стає розвитком не тільки їх кар’єри, але і вкладом у промисловий та соціальний розвиток регіону.

За результатами анкетування можна зробити висновок, що завдяки якості навчання у Сумського центрі професійно – технічної освіти, випускники мають можливість оволодіти конкурентоспроможною професією та успішно працевлаштуватись.

В навчальному закладі були організовані:

- зустрічі з фахівцями Головного управління праці та соціального захисту населення Сумської обласної адміністрації щодо надання роз’яснень з питань соціального захисту;

- зустріч з роботодавцем ТОВ «Преміум Стар» ,начальника відділу організації професійного навчання Сумського обласного центру зайнятості Москаленко С.О., начальника відділу активної підтримки безробітних Сумського міського центру зайнятості Перинської О.С., директора ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ»  Гузя М.О.,заступника з навчально- виробничої роботи Будюка О.О.

- зустріч із заступником голови Сумської облдержадміністрації І.Боршошом


роботодавцем  ТОВ «КБ-Екопроект» Р.В. Кошлачем;

- засідання «круглого столу» з роботодавцями ТОВ «КБ-ЕКОПРОЕКТ» та ПАТ «МОТОР СІЧ», в якому взяли участь Підлісний В. І — директор Сумського обласного центру зайнятості, Дмітрієв В. В. — заступник директора обласного центру зайнятості, Гузь. М. О. — директор державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості», Будюк О. О. — заступник директора з навчально-виробничої роботи державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості», Кошлач Р. В. — директор ТОВ «КБ-ЕКОПРОЕКТ»;

- засідання «круглого столу» з роботодавцями: директором Колошею М.О. КП «Глухівський тепловий район», директором Лисенко С.М. ТОВ «Сумирайтепломережа», головним інженером Озол М.М. КП «Теплопункт», директор державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» Гузем. М. О., та заступник директора з навчально-виробничої роботи державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» Будюком О. О.;

- зустріч з директором Ревою В.І. приватного виробничо – комерійного підприємства «Берегиня», ФОП Стадником В.М. магазина «Верблюд», директором Медведєвою О.І.ТОВ «Еко», директор державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» Гузем. М. О., та заступник директора з навчально-виробничої роботи державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» Будюком О. О.;

- зустріч з директором ПАТ «Укрпошта» О.В. Мельником, начальником відділу організації професійного навчання Сумського обласного центру зайнятості Москаленко С.О. та заступником директора з навчально-виробничої роботи державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» Будюком О. О.;

- засідання «круглого столу» з роботодавцями: директором ТОВ «Хіммашбуд» Рапутою Н.М., директором Яковчук Л.П. ТОВ «Стиль. Утог», начальником відділу організації професійного навчання Сумського обласного центру зайнятості Москаленко С.О. та заступником директора з навчально-виробничої роботи державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» Будюком О. О.

Серед роботодавців було проведено анкетування. Результати анкетування показали, що вони задоволені рівнем професійної підготовки слухачів, оцінюють їх теоретичні знання та професійні навички й уміння на достатньому й високому рівні. Роботодавці запрошуються на держану кваліфікаційну атестацію за професіями .
4. Забезпечення організації навчально-виробничого процесу у 2016року.




Перелік ліцензованих професій

2015 рік

2017

рік


2018

рік


(проект)

1

Продавець продовольчих товарів










2

Продавець непродовольчих товарів










3

Перукар (перукар-модельєр)










4

Манікюрник










5

Оператор котельні

+







6

Машиніст (кочегар) котельні

+







7

Педикюрник




+




8

Зварник пластмас




+




9

Електромонтер з ремонту та зварювання електроустаткування







+

10

Електрогазозварник







+




Всього:

2

2

2


5. Якісний склад педагогічних працівників
Протягом року навчання в центрі здійснювали 10 штатних педагогічних працівників, з них 3 викладача вищої категорії, 1 кандидат наук, 2 викладача 1 категорії і 4 спеціалістів; та педагогічні працівники навчальних закладів, оформлених за договорами цивільно-правового характеру 163 з них.

Адміністрацією закладу створено умови для підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом проходження курсів, участі у семінарах тощо. До викладання за цивільно-правовими договорами на базі Центру постійно залучаються викладачі вищих навчальних закладів (серед яких 3 мають науковий ступінь кандидата наук) та педагоги коледжів, технікумів та ПТНЗ.

Велика увага приділяється роботі по залученню якісних педагогічних кадрів для організації навчання на базах районних центрів зайнятості: відповідність фахової освіти, дотримання вимог підвищення кваліфікації, проходження медичних доглядів. Всі педагогічні працівники відповідають займаним посадам.

В штатному розписі ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» 20 працівників серед них: 5 майстрів виробничого навчання, 1 штатний викладач, 1 методист, з яких у 2017 році була введена посада: інженер – електронник.

З метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виробничого процесу у 2017 році проведено атестацію педагогічних працівників.

Атестаційна комісія ІІІ рівня атестувала викладача Милостну Г.П. на відповідність раніш присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії», присвоєно педагогічне звання «викладач-методист», Будюка О.О. на відповідність займаній посаді та присвоїла кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та Гузя М.О. на відповідність займаній посаді та присвоїла кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»

Підвищили кваліфікацію в Білоцерківському інституті непереривної професійної освіти педагогічних працівників – методист першої категорії Ткаченко Л.В. та майстри виробничого навчання Калмикова Л.В.,Стецун С.М.,Токар Ж.Ю, а у Державному вищому навчальному закладі «Університет менеджменту освіти» НАПН України підвищили кваліфікацію директор Гузь М.О. та заступник директора з навчально - методичної роботи Шамота Г.М.

Також заступник директора з навчально – виробничої роботи Будюк О.О. та методист першої категорії Ткаченко Л.В. пройшли навчання посадових осіб з питань охорони праці в Комунальному обласному підприємстві «Навчально – виробничому центрі». Інженер – електронік Крутько Ю.О. та головний бухгалтер Крекотень А.М. проходили навчання спеціалістів у сфері здійснення публічних закупівль, яке відбувалося у приміщенні Сумської торгово – промислової палати.

Викладачі, які працюють за цивільно-правовими договорами, проходять підвищення кваліфікації за основним місцем роботи.
Таблиці 4, 5

6. Організація співпраці з роботодавцями.

У 2017 році було проведено 4 засідань Ради роботодавців на яких розглядалися питання щодо рівня організації виробничого навчання та виробничої практики за професіями «Зварник пластмас», «Продавець продовольчих товарів», «Продавець непродовольчих товарів», «Перукар (перукар – модельєр)», «Манікюрник», «Машиніст (кочегар) котельні», «Оператор котельні», обговорювались питання працевлаштування випускників, а також підсумки роботи ЦПТО. ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» з метою покращення обслуговування безробітного населення регіону продовжив співпрацю з Сумською обласною організацією роботодавців «Сумський регіон». З метою розвитку приватного підприємництва у Сумському, Чернігівському регіоні центр продовжує співпрацювати з Сумським та Чернігівським обласними фондами підтримки підприємництва, обласним об’єднанням організацій роботодавців Чернігівщини.


7. Створення та удосконалення існуючої матеріально-технічної бази ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» у 2017 році.

Таблиця 6

Створена матеріально-технічна база Центру за ліцензованими професіями є найсучаснішою та відповідає державним стандартам професійно-технічної освіти.

Протягом 2017 року проведено роботу щодо створення, оновлення та розширення матеріально-технічної бази ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» відповідно до вимог оновлених державних стандартів за ліцензованими професіями; оформлення наочності закладу та створення мікроклімату в навчальних аудиторіях відповідно до діючих санітарних норм.
8. Інформаційно-роз’яснювальна робота.

Для формування позитивного іміджу ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» та з метою професійної орієнтації безробітних у звітному періоді проведено наступні заходи:



  • протягом 2017 року на сайті ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ»

 http://scptu.sumy.ua. постійно  висвітлювалася всі аспекти діяльності навчального закладу. Оновлено  всі сторінки сайту, в тому числі розділи навчально-методичного, матеріально-технічного та кадрового забезпечення Центру, законодавчі та нормативні документи.

- постійно оновлюється інформація про наш заклад та додаються презентаційні матеріали на сторінках соціальних мереж: www.facebook.com/pages

- протягом 2017 року проводяться презентації Сумського ЦПТО ДСЗ базовими центрами зайнятості Сумської області;

- постійно працює програма «OOVOO», яка з допомогою режима «відео конференції» допомагає спілкуватися з де - кільками слухачами з різних районів, областей одночасно.


У 2017 році була виготовлена презентаційна продукція, а саме: буклети, які висвітлюють роботу центру, умови навчання, стан матеріально-технічної бази, буклети за окремими професіями. У засобах масової інформації Сумської області публікувались статті про організацію та діяльність навчального закладу, на місцевому телеканалі 3 рази транслювалися спеціально підготовлені репортажі, а саме про підготовку кваліфікованих робітників з професії «Зварник пластмас» на обласній телерадіокомпанії. А також у газеті «Урядовий кур’єр» від 20.10.2017 року в статті «І кочегари, і стельмахи, і зварники… пластмас» було опубліковано про наш навчальний заклад та про нову опановану професію «Зварник пластмас». На місцевому телебаченні транслювалися телерепортажі: канал «СТС» від 14 червня 2017 року «Бліц інтерв’ю з заступником голови Державної служби зайнятості Сергієм Кравченко», ТРК «Відікон» від 01 листопада 2017 року «Візит заступника голови Сумської облдержадміністрації І. Боршоша до державного Сумського обласного центру зайнятості»; ТРК «Відікон» від 05 жовтня 2017 року «Навчатися ніколи не пізно». Також у 2017 році проведено профорієнтаційну роботу відповідно графіків погодженого з відділами профорієнтації регіональних центрів зайнятості у всіх районах Сумської області та у Прилуцькому, Ніжинському, Варвинському, Козелецькому, Чернігівському міському, Чернігівському районному центрах зайнятості.

Директор ДНЗ «Сумський центр ПТО ДСЗ» М.О. Гузь
Каталог: wp-content -> uploads -> 2017
2017 -> Програма навчальної дисципліни підготовки бакалавра спеціальності 010101 «Дошкільна освіта» 2016
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи Львів 2016 Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи
2017 -> План роботи обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів
2017 -> Галицько-Волинське князівство
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи студентів 3,4 курсу з дисципліни Іноземна мова
2017 -> Вплив струму на організм людини. Заходи техніки безпеки під час роботи з електричними пристроями
2017 -> Картка самооцінювання
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни «Проблеми вищої освіти» галузь знань 06 «Журналістика»
2017 -> Філософія Середньовіччя
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни соціальна педагогіка Галузь знань: 0101 «Педагогічна освіта»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка