Звіт про дотримання стандартів та кодексів коментар перекладача Звіти про дотримання стандартів та кодексів бухгалтерського обліку та аудиту Містять інформацію про дотримання стандартів та кодексів




Скачати 14,08 Kb.
Дата конвертації26.10.2018
Розмір14,08 Kb.

Впровадження Міжнародних стандартів аудиту Досвід, напрацьований в рамках програми ROSC Світового банку*

  • Джон Хегарті
  • Група Світового банку
  • 20 грудня 2005 р.
  • * ROSC – Звіт про дотримання стандартів та кодексів – коментар перекладача

Звіти про дотримання стандартів та кодексів бухгалтерського обліку та аудиту

  • Містять інформацію про дотримання стандартів та кодексів
  • Є складовою роботи Світового банку/МВФ з формування міжнародної фінансової архітектури, розповсюдження міжнародних стандартів, впровадження Програми оцінки фінансового сектору (FSAP)
  • МСФЗ/МСБО та МСА використовуються як база для проведення оцінки
  • Проводиться оцінка систем інституційного забезпечення бухгалтерського обліку та аудиту окремих країн, порівнюваності національних та міжнародних стандартів, стану дотримання національних стандартів
  • Станом на 30 червня 2005 р. було завершено 51 звіт для країн “Частини ІІ”
  • www.worldbank.org/ifa/

Що означає “прийняти міжнародні стандарти”?

  • Впровадження “сучасної” практики бухгалтерського обліку та аудиту
  • Разова “трансформація” фінансової звітності з використанням національних стандартів
  • Розробка національних стандартів “на основі” МСФЗ/МСБО та МСА
  • Разове впровадження міжнародних стандартів з відсутністю або недостатнім рівнем подальшого оновлення
  • Селективне впровадження міжнародних стандартів
  • Програма поступового “зближення” національних та міжнародних стандартів
  • Інформаційно-просвітницькі матеріали IASB та IFAC не завжди стають у пригоді
  • Чи не означає дотримання “все або нічого”?

Механізми затвердження міжнародних стандартів в якості національних

  • Не маючи сили закону/підзаконного акту, “міжнародні” стандарти стають”офшорними” стандартами
  • Існують обмеження на введення міжнародних стандартів, встановлюваних приватною організацією, в ранг затверджених державою національних стандартів
  • Слідкування за процесом встановлення стандартів з метою внесення змін та доповнень
  • Переклад, авторські права, офіційне видання
  • Роль законодавства порівняно до ролі стандартів
  • Законодавство про господарські товариства або положення про регулювання ринку цінних паперів як нормативна-правова основа формування вимог до здійснення бухгалтерського обліку та аудиту

Зв’язки між звітністю загального призначення та звітністю до регуляторних органів

  • Програмні цілі розвитку міжнародних стандартів не завжди узгоджуються з принципами функціонування режимів регулювання
  • Існує ризик виникнення конфліктів в разі впровадження міжнародних стандартів з використанням механізмів складання звітності до регуляторних органів
  • Однак спеціалізовані регуляторні органи можуть відігравати важливу позитивну роль у здійсненні нагляду/моніторингу/забезпезпеченні дотримання
  • Потрібно уникати використання паралельних систем, сприяти впровадженню єдиної платформи для звітності загального призначення, мінімізувати перелік статей, що потребують узгодження та посилювати регуляторні функції здійснення нагляду/моніторингу/забезпечення дотримання

Сфера застосування міжнародних стандартів

  • Неправильне визначення сфери застосування несе на собі значні ризики підриву культури дотримання
  • МСФЗ/МСБО не відповідають реаліям усіх підприємств
  • Поширеними є зобов’язання щодо складання звітності загального призначення по відношенню до підприємств, що не підпадають під категорію “підприємств, що становлять суспільний інтерес”
  • Управління “великим” та “малим” зводом стандартів
  • Майбутнє національних органів стандартизації (ведення лише “малого” зводу стандартів)
  • МСА можуть застосовуватись для будь-яких різновидів аудиту
  • Існують ризики встановлення надмірних вимог здійснення обов’язкового аудиту
  • Розв’язання суперечностей/недоліків міжнародних стандартів

Сприятливе середовище

  • Ринковий попит на міжнародні стандарти
  • Роль оприлюднення інформації для корпоративного управління та функціонування режимів регулювання
  • Громадський доступ до аудованої фінансової звітності
  • Моделі фінансового посередництва та форм власності
  • Важливість прямих та портфельних закордонних інвестицій
  • Витрати національної економіки та переваги прозорості
  • Потенціал впровадження
  • Освіта, навчання та досвід
  • Досягнення критичної маси попиту на відповідні навички
  • Самофінансування механізмів розвитку потенціалу
  • Залучення ресурсів в міжнародному масштабі

Нагляд, моніторинг, забезпечення дотримання

  • Неможливість користувачів, що представляють треті сторони, здійснювати нагляд за ходом дотримання
  • Покладання на агентів з репутацією; обмеження на саморегулювання
  • Провідна роль нагляду/моніторингу регуляторних органів
  • Відсутність загально прийнятих моделей найкращої світової практики
  • Відсутність достатніх повноважень, ресурсів, методології
  • Брак фінансової підтримки спеціалізованих регуляторних органів в тій частині їхньої роботи, яка не пов’язана з фінансовою звітністю загального призначення
  • Проблеми охоплення регуляторною діяльністю, ефективності судових систем, макро-управління
  • Міжнародні мережеві аудиторські фірми не забезпечують стабільно високу якість послуг в усіх країнах, де вони працюють, тому на них не можна покладатись в якості компенсаторів недоліків національних регуляторних режимів

Заповнення “білих плям” в системі регулювання

  • Потреба в досягненні міжнародного консенсусу щодо засадничих принципів регулювання бухгалтерського
  • обліку та аудиту
    • МСФЗ/МСБО та МСА не є самодостатньою системою
    • Оприлюднення вихідних припущень щодо правових, інституційних та стратегічних передумов, що лежать в основі міжнародних стандартів
    • Моделі окремих країн/регіонів не обов’язково є придатними до міжнародного застосування
    • Розвиток зв’язків з іншими стандартами та кодексами
    • IOSCO / Базельський комітет / модель Спільного форуму IAIS
    • Глобальний моніторинг ходу впровадження

Забезпечення правових, інституційних та стратегічних передумов

  • Необхідно чітко визначити термін “впровадження”
  • Належний баланс потенціалу та інституційних заохочень для забезпечення успішного впровадження
  • Необхідно запровадити ефективні законодавчі та регуляторні механізми затвердження міжнародних стандартів в якості національних та здійснювати нагляд, моніторинг та забезпечувати дотримання
  • Необхідно правильно визначити сфери застосування міжнародних стандартів
  • Міжнародні мережеві аудиторські фірми не в змозі компенсувати недоліків національних регуляторних режимів
  • МСФЗ/МСБО та МСА не є самодостатньою системою регулювання бухгалтерського обліку та аудиту
  • Необхідно здійснити роботу з заповнення “білих плям” в системі регулювання, проводити моніторинг ходу впровадження

Впровадження Міжнародних стандартів аудиту Досвід, напрацьований в рамках програми ROSC Світового банку

  • Джон Хегарті
  • Група Світового банку
  • 20 грудня 2005 р.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка