Звіт про роботу Головного управління юстиції у Полтавській області щодо державної реєстрації нормативно-правових актів за 2010 рік у порівнянні з 2009 роком




Сторінка1/3
Дата конвертації29.05.2018
Розмір0,81 Mb.
  1   2   3

Звіт

про роботу Головного управління юстиції у Полтавській області щодо державної реєстрації нормативно-правових актів за 2010 рік

у порівнянні з 2009 роком

Державною реєстрацією нормативно-правових актів в Головному управлінні юстиції у Полтавській області займається відділ правової роботи, правової освіти та державної реєстрації нормативно-правових актів.

Відділ очолює Зубарєва Світлана Віталіївна (тел. 0532-56-92-93).

Безпосередньо здійснюють роботу з державної реєстрації нормативно-правових актів головні спеціалісти Давиденко Олена Михайлівна та Левенець Олена Володимирівна (тел. 0532-56-92-93).

Організацію роботи та контроль на цій ділянці роботи забезпечує перший заступник начальника управління, з 30.09.2010 посада вакантна (тел. 05322-7-37-96).

Положення про відділ та посадові обов’язки працівників відділу затверджені в установленому порядку. Робота проводиться відповідно до річного, піврічного (управління) та щомісячних (відділу) планів роботи, які також затверджуються в установленому порядку.

Протягом 2010 року Головним управлінням юстиції у Полтавській області (далі – Головне управління юстиції) здійснено ряд організаційних заходів з метою покращення роботи з державної реєстрації нормативно-правових актів, а саме:
1. Питання державної реєстрації протягом 2010 року розглядались на 3 засіданнях колегій (протягом 2009 року - 3 ). Зокрема,

15.01.2010 (постанова колегії №1 «Про підсумки роботи органів юстиції Полтавської області у 2009 році та завдання щодо підвищення ефективності їх діяльності у 2010 році» - розширене засідання);

28.01.2010 (постанова колегії №4 «Про стан роботи районних, міськрайонних управлінь юстиції з державної реєстрації нормативно-правових актів протягом 2009 року»);

29.07.2010 (постанова колегії №21 «Про стан роботи районних, міськрайонних управлінь юстиції з державної реєстрації нормативно-правових актів протягом І півріччя 2010 року»).


2. Стан роботи Головного та районних, міськрайонних управлінь юстиції з питань державної реєстрації нормативно-правових актів розглядався на 11 апаратних нарадах Головного управління юстиції (протягом 2009 року - 15):

29.03.2010 розглядалося питання «Про результати комплексної перевірки роботи Гадяцького районного управління юстиції»;

19.04.2010 розглядалося питання "Про роботу Головного управління юстиції з державної реєстрації нормативно-правових актів у І кварталі 2010 року";

26.04.2010 розглядалося питання "Про роботу районних, міськрайонних управлінь юстиції з державної реєстрації нормативно-правових актів у І кварталі 2010 року";

11.05.2010 розглядалося питання «Про стан проведення перевірок районними, міськрайонними управліннями юстиції області з державної реєстрації нормативно-правових актів»;

17.05.2010 розглядалося питання «Про результати комплексної перевірки роботи Новосанжарського районного управління юстиції»;

14.06.2010 розглядалося питання «Про результати комплексної перевірки роботи Семенівського районного управління юстиції»;

13.09.2010 розглядалося питання «Про результати комплексної перевірки роботи Гребінківського районного управління юстиції».

11.10.2010 розглядалося питання «Про роботу Головного управління юстиції з державної реєстрації нормативно-правових актів за 9 місяців 2010 року»;

18.10.2010 розглядалося питання «Про роботу районних, міськрайонних управлінь юстиції з державної реєстрації нормативно-правових актів за 9 місяців 2010 року»;

22.10.2010 розглядалося питання «Про результати комплексної перевірки роботи Великобагачанського районного управління юстиції»;

08.11.2010 розглядалося питання «Про результати комплексної перевірки роботи Оржицького районного управління юстиції».


3. Головним управлінням юстиції проведено 29 семінарів-нарад та «круглих столів» (протягом 2009 року – 16), на яких розглядалися питання державної реєстрації нормативно-правових актів:
а) 5 семінарів-нарад для начальників та спеціалістів районних, міськрайонних управлінь юстиції (протягом 2009 року – 4 для начальників, 0 - для спеціалістів):

15.01.2010 для начальників районних, міськрайонних управлінь юстиції проведено семінарське заняття, на якому було обговорено порядок здійснення перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів та контролю за своєчасним поданням на державну реєстрацію нормативно-правових актів (скасуванням актів), виявлених під час перевірок. Звернуто увагу на організацію співпраці райміськуправлінь юстиції із суб’єктами нормотворення щодо підготовки, подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію та організацію спільних заходів з метою попередження прийняття незаконних нормативно-правових актів.

11.02.2010 першим заступником начальника Головного управління юстиції проведено селекторну нараду для начальників районних, міськрайонних управлінь юстиції, на якій поряд з іншими було розглянуто питання про стан діяльності районних, міськрайонних управлінь юстиції з державної реєстрації нормативно-правових актів.
18.02.2010 для начальників районних, міськрайонних управлінь юстиції проведено семінарське заняття, на якому було розглянуто порядок проведення правової експертизи нормативно-правових актів на відповідність вимогам Конституції, чинного законодавства України та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та підготовки висновків за результатами проведеної експертизи.

31.08.2010 для начальників районних, міськрайонних управлінь юстиції проведено семінарське заняття, на якому було розглянуто питання ефективності діяльності територіальних органів юстиції з державної реєстрації нормативно-правових актів за І півріччя 2010 року.

21.09.2010 для начальників та спеціалістів районних, міськрайонних управлінь юстиції проведено селекторну нараду, на якій поряд з іншими було розглянуто питання про зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.92 № 731, якою зобов’язано всіх суб’єктів нормотворення надсилати щомісяця органам юстиції для проведення перевірки додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів переліки актів, прийнятих протягом місяця, та звернуто увагу на порядок проведення таких перевірок.
б) 1 семінар-нараду з працівниками юридичних служб райдержадміністрацій, управлінь та відділів облдержадміністрації (протягом 2009 року - 4):

25.03.2010 Головним управлінням юстиції спільно з юридичним відділом апарату Полтавської облдержадміністрації проведено семінар-нараду з працівниками юридичних служб райдержадміністрацій, відділів та управлінь облдержадміністрації, де поряд з іншими питаннями розглянуто основні напрямки розвитку законодавства України про державну реєстрацію нормативно-правових актів.

в) 23 «круглих столів» в органах виконавчої влади за результатами перевірок стану дотримання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів та стану відповідності розпорядчих документів суб’єктів нормотворення Конституції та чинному законодавству України, положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (протягом 2009 року – 8):

11.02.2010 в Головному управлінні статистики у Полтавській області;

16.02.2010 в Інспекції якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції Полтавської облдержадміністрації;

23.02.2010 в управлінні культури Полтавської облдержадміністрації;

10.03.2010 в Гадяцькій районній державній адміністрації із залученням працівників юридичної служби, загального відділу апарату райдержадміністрації, управління праці та соціального захисту населення, управління агропромислового розвитку, відділу освіти Гадяцької райдержадміністрації, які перевірялися;

30.03.2010, 24.06.2010, 28.09.2010, 24.12.2010 в Полтавській облдержадміністрації;

16.04.2010 у відділі з питань туризму і курортів Полтавської ОДА;

21.04.2010 в Новосанжарській районній державній адміністрації із залученням працівників юридичної служби, загального відділу апарату райдержадміністрації, управління праці та соціального захисту населення, відділу освіти Новосанжарської райдержадміністрації, які перевірялися;

15.04.2010 в Головному управлінні МНС у Полтавській області;

12.05.2010 в управлінні зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності Полтавської облдержадміністрації;

26.05.2010 в Семенівській районній державній адміністрації із залученням працівників юридичної служби, загального відділу апарату райдержадміністрації, відділу освіти Семенівської райдержадміністрації, які перевірялися;

15.06.2010 в Козельщинській районній державній адміністрації із залученням працівників юридичної служби, загального відділу апарату райдержадміністрації, управління праці та соціального захисту населення, управління агропромислового розвитку, відділу освіти Козельщинської райдержадміністрації, що перевірялися;

26.08.2010 в Гребінківській районній державній адміністрації із залученням працівників юридичної служби та загального відділу апарату райдержадміністрації;

16.09.2010 у Великобагачанській районній державній адміністрації із залученням працівників юридичної служби, загального відділу апарату райдержадміністрації, відділу освіти райдержадміністрації, що перевірялися;

21.09.2010 у Головному управлінні освіти і науки Полтавської облдержадміністрації;

12.10.2010 у Головному управлінні охорони здоров’я Полтавської облдержадміністрації;

13.10.2010 у Головному управлінні Держкомзему у Полтавській області;

21.10.2010 в Оржицькій районній державній адміністрації із залученням працівників юридичної служби, загального відділу апарату райдержадміністрації, відділу освіти райдержадміністрації, які перевірялися;

11.11.2010 у Головному управлінні інформаційної та внутрішньої політики Полтавської облдержадміністрації;

12.11.2010 в управлінні капітального будівництва Полтавської облдержадміністрації;

25.12.2010 в Зіньківській районній державній адміністрації із залученням працівників юридичної служби, загального відділу апарату райдержадміністрації, відділу освіти райдержадміністрації, які перевірялися,

на яких висвітлювалися питання щодо державної реєстрації нормативно-правових актів, а також було наголошено на окремі недоліки та порушення, які є в цій роботі, основні вимоги Примірної інструкції з діловодства, правил нормотворчої техніки та надано роз’яснення щодо усунення причин, які породжують недоліки в роботі.


4. З питань державної реєстрації проведено 16 стажувань працівників районних, міськрайонних управлінь юстиції (протягом 2009 - 35), із них 8 начальників та 8 спеціалістів районних, міськрайонних управлінь юстиції.
5. Проведено стажування 12 юрисконсультів та осіб, відповідальних за підготовку та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів, державних установ, місцевих органів виконавчої влади з питань державної реєстрації нормативно-правових актів (за 2009 рік - 20).
6. Підготовлено 1 методичну рекомендацію та 3 листа-роз’яснення з питань державної реєстрації нормативно-правових актів.


  1. Проведено 2 засідання консультативної ради з питань державної реєстрації нормативно-правових актів (за 2009 рік - 0):

    1. щодо необхідності погодження з представництвом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Полтавській області та державної реєстрації у районних, міськрайонних управліннях юстиції «Положення про комісію з розгляду питань, пов’язаних з погодженням документації із землеустрою», затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації;

    2. щодо необхідності погодження з представництвом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Полтавській області наказу інспекції державного технічного нагляду Полтавської обласної державної адміністрації від 26.04.2010 №18-В «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення уповноваженої юридичної особи з присвоєння ідентифікаційних номерів, установки реєстраційних обліково-ідентифікаційних табличок з ідентифікаційним номером на машинах, вузлах і агрегатах».

Про проведену роботу Головне управління юстиції щоквартально інформує обласну державну адміністрацію, в т.ч. з питань виконання в області законодавства про державну реєстрацію нормативних актів. Так, за звітній період на адресу обласної державної адміністрації направлена інформація про стан виконання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів в області за 2009 рік, за І квартал 2010 року, за І півріччя 2010 року (26.01.2010 №514/09-35, 30.04.2010 №3736/09-35, 16.07.2010 №6217/09-35, 15.10.2010 №9014/09-35).


Головним управлінням юстиції підтримується діловий зв'язок з Державною інспекцією по контролю за цінами в Полтавській області та Полтавським відділенням Антимонопольного комітету України, який здійснюється шляхом обміну інформацією щодо виявлення в ході перевірок порушень чинного законодавства, в т.ч. законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.

З метою недопущення державної реєстрації актів, що суттєво впливають на ринкове середовище, права та інтереси підприємців, налагоджена співпраця Головного управління юстиції з Представництвом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Полтавській області щодо виконання Указу Президента України від 22.01.2000 № 89/2000 “Про запровадження єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва”. Реєстрація регуляторних нормативно-правових актів здійснюється тільки за наявності їх погодження з зазначеним Представництвом.


Протягом 2010 року на державну реєстрацію до Головного управління юстиції подано 87 нормативно-правових актів, із них 34 розпорядження голови обласної державної адміністрації (за 2009 рік було подано 66 нормативно-правових актів, із них 22 розпорядження голови облдержадміністрації). Статистичний аналіз свідчить про те, що кількість актів, поданих на державну реєстрацію за 2010 рік, збільшилась у порівнянні з 2009 роком, особливо це стосується розпоряджень голови облдержадміністрації.

За звітній період Головним управлінням юстиції із 87 поданих на державну реєстрацію нормативно-правових актів:
зареєстровано 79, у тому числі 31 розпорядження голови Полтавської обласної державної адміністрації (за 2009 рік відповідно 60/16);
прийнято 1 рішення про відмову в державній реєстрації (за 2009 рік - 0), а саме:

1) у державній реєстрації наказу інспекції державного технічного нагляду Полтавської обласної державної адміністрації від 26.04.2010 №18-В «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення уповноваженої юридичної особи з присвоєння ідентифікаційних номерів, установки реєстраційних обліково-ідентифікаційних табличок з ідентифікаційним номером на машинах, вузлах і агрегатах» відмовлено відповідно до підпункту «б» пункту 13 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 № 731 (із змінами) (далі - Положення про державну реєстрацію), оскільки поданий на державну реєстрацію наказ інспекції відповідно до листа Представництва державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Полтавській області від 25.05.2010 №21-16/260 є регуляторним актом та згідно статті 21 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» потребував погодження представництвом Держпідприємництва у Полтавській області (НАКАЗ СКАСОВАНО);
повернуто 2 акти без державної реєстрації як такі, що їй не підлягають, (протягом 2009 року - 0), а саме:


  1. Тимчасове положення про закупівлю товарів, робіт і послуг, затверджене в.о. голови правління ВАТ «Полтаваобленерго», повернуто без державної реєстрації, оскільки відповідно до пункту 6 Положення про державну реєстрацію ВАТ «Полтаваобленерго» не являється суб’єктом нормотворення;


2) розпорядження голови облдержадміністрації від 24.03.2010 №108 “Про затвердження переліку техногенно і екологічно небезпечних підприємств та підприємств життєзабезпечення області, документація на вироби, продукцію та споруди яких підлягає закладенню до обласного страхового фонду документації”, повернуто без державної реєстрації, оскільки відповідно до пунктів 3 та 5 Положення про державну реєстрацію на державну реєстрацію подаються нормативно-правові акти, прийняті уповноваженими на це суб’єктами нормотворення, що містять норми права, мають неперсоніфікований характер і розраховані на неодноразове застосування, незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом), проте розпорядження має оперативно-розпорядчий характер і не містить норм права;
повернуто на доопрацювання за ініціативою реєструючого органу 5 нормативно-правових актів, підготовлених з порушенням чинного законодавства (протягом 2009 року - 6). Після доопрацювання 1 акт скасовано суб’єктом нормотворення, 4 – подано на державну реєстрацію повторно та зареєстровано, а саме:
1) розпорядження голови Полтавської обласної державної адміністрації від 22.02.2010 №52 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 29 грудня 2003 року №426» повернуто на доопрацювання відповідно до пункту 111 Положення про державну реєстрацію, оскільки було подано на державну реєстрацію до Головного управління юстиції у Полтавській області з порушеннями вимог пункту 7 зазначеного Положення, відповідно до якого у разі наявності положень, норм та доручень, що поширюються на інші органи, нормативно-правовий акт повинен бути погоджений з відповідними заінтересованими органами у формі, встановленій пунктом 4.5.7 Примірної інструкції з діловодства, проте погодження відповідних установ, які залучаються до роботи комісії, відсутні.

Також відповідно до пункту 9 Положення про державну реєстрацію разом з нормативно-правовим актом до органу державної реєстрації подаються копія нормативно-правового акта, до якого вносяться зміни або який визнається таким, що втратив чинність, у контрольному стані та порівняльна таблиця, проте суб’єктом нормотворення такі документи не надано.

Пункт 2 розпорядження було викладено з порушенням правил нормотворчої техніки, оскільки відсутнє посилання, що Умови проведення конкурсу «Населений пункт найкращого благоустрою і підтримки громадського порядку», які визнаються такими, що втратили чинність, були зареєстровані в Полтавському обласному управлінні юстиції (РОЗПОРЯДЖЕННЯ СКАСОВАНЕ).
2) наказ Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області від 25.01.2010 №6 «Про затвердження Положення  про регіональну (обласну) систему моніторингу довкілля» повернуто на доопрацювання відповідно до пункту 111 Положення про державну реєстрацію, оскільки наказ не узгоджувався із пунктом «в» статті 20 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», яким передбачено, що до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належить організація моніторингу навколишнього природного середовища. Також не узгоджується із пунктом 4.9 Положення про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі”, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006 № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.02.07 року за № 119/13386, яким передбачено, що управління організовує регіональний моніторинг навколишнього природного середовища. Крім того, наказ підготовлено з порушенням пункту 2.11 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Головного управління юстиції у Полтавській області та його територіальних органів, проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Головного управління юстиції у Полтавській області від 17.09.2007 № 341/5, зареєстрованого 20.09.2007 за №75/1342 (далі – Порядок подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію), відповідно до якого кожна структурна одиниця нормативно-правового акта (крім абзацу) відокремлюється від попередньої пропуском рядка. Також відповідно до пункту 2.35 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію зовнішнє погодження нормативно-правового акта оформляється грифом, який ставиться нижче підпису на лицьовому боці останнього аркуша розпорядчого документа, і включає в себе слово "ПОГОДЖЕНО", найменування посади особи, якою погоджується проект документа (ураховуючи найменування органу), підпис, ініціали, прізвище та дату погодження, а також засвідчення печаткою, проте підписи керівників установ, на які поширюється дія наказу, печаткою не засвідчені.

Наказ не відповідав вимогам Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду з прав людини, оскільки підготовлений з порушенням принципу юридичної визначеності, тобто строки надання інформації суб'єктами регіональної (обласної) системи моніторингу повинні бути сформульовані достатньо чітко і відповідати вимозі передбачуваності (для того, щоб особа могла передбачити наслідки своєї поведінки) та не суперечити принципу верховенства права, проте пунктом 2.5 нормативно-правового акту передбачається, що суб'єкти регіональної (обласної) системи моніторингу подають інформацію до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області «щомісячно», «щоквартально», «за рік». Також пунктом 3.2 нормативно-правового акту зазначено, що організаційна взаємодія суб’єктів моніторингу здійснюється Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Полтавській області на основі «інших угод здійснення моніторингу довкілля». (ПІСЛЯ ДООПРАЦЮВАННЯ НАКАЗ ЗАРЕЄСТРОВАНО).


3) розпорядження голови облдержадміністрації від 12.01.2010 №1 “Про визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень голови обласної державної адміністрації” повернуто на доопрацювання відповідно до пункту 111 Положення про державну реєстрацію, оскільки відповідно до абзацу п’ятого пункту 2.33 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію у переліках нормативно-правових актів, які підлягають визнанню такими, що втратили чинність, акти розміщуються в хронологічному порядку. Відповідно до вимог підпункту «д» пункту 2.3 Порядку про державну реєстрацію у розпорядчому документі необхідно обов’язково зазначати дату набрання чинності нормативно-правовим актом.

Відповідно до абзацу третього пункту 2.6 та абзацу п’ятого пункту 2.11 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію, кожна структурна одиниця розпорядчого документа, нормативно-правового акта (крім абзацу) відокремлюється від попереднього пропуском рядка (ПІСЛЯ ДООПРАЦЮВАННЯ РОЗПОРЯДЖЕННЯ ЗАРЕЄСТРОВАНО).


4) наказ управління зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності Полтавської обласної державної адміністрації від 17.06.2010 №12 “Про затвердження Порядку проведення особистого прийому громадян” повернуто на доопрацювання відповідно до пункту 111 Положення про державну реєстрацію, оскільки відповідно до вимог пункту 2.2. Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію розпорядчий документ виготовляється на бланку та повинен мати обов'язкові реквізити й стабільний порядок їх розміщення: найменування суб'єкта нормотворення, назву виду документа, дату і номер, місце видання, структурні складові, підпис, візи. Проте поданий на державну реєстрацію наказ підготовлений з порушеннями зазначених вимог, а саме дата в наказі оформлена не цифровим способом, номер документа проставлений по середині аркуша, тоді як його місце у правому верхньому куті, відсутнє внутрішнє погодження наказу на звороті останнього аркуша. Крім того, відповідно до вимог підпункту «д» пункту 2.3 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію у розпорядчому документі необхідно обов’язково зазначати дату набрання чинності нормативно-правовим актом, відповідно до пункту 2.18 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію у нормативно-правовому акті під грифом «ЗАТВЕРДЖЕНО» повинно бути вільне місце для напису про державну реєстрацію нормативно-правового акта (6х10 см), проте зазначені вимоги не дотримані. Крім того, нормативно-правовий акт, затверджений розпорядчим документом, не підписаний керівником структурного підрозділу суб’єкта нормотворення на лицьовому боці останнього аркуша, як це передбачено пунктом 4.11 Примірної інструкції з діловодства (ПІСЛЯ ДООПРАЦЮВАННЯ НАКАЗ ЗАРЕЄСТРОВАНО).
5) наказ Головного управління охорони здоров’я Полтавської обласної державної адміністрації від 26.11.2010 №1186 «Про визнання такими, що втратили чинність, деякі накази управління охорони здоров'я облдержадміністрації» без державної реєстрації для доопрацювання відповідно до пункту 111 Положення про державну реєстрацію, оскільки відповідно до вимог підпункту «д» пункту 2.3. Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію у розпорядчому документі необхідно обов’язково зазначати дату набрання чинності нормативно-правовим актом. Згідно вимог пункту 2.7. Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію не допускається включення до одного розпорядчого документа структурних одиниць, якими затверджуються, змінюються або визнаються такими, що втратили чинність, нормативно-правові акти, які підлягають державній реєстрації у реєструючому органі, та акти, які не підлягають державній реєстрації у реєструючому органі. Такі акти мають бути затверджені різними розпорядчими документами. Відповідно до вимог 3.8. Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію нормативно-правові акти подаються на державну реєстрацію у трьох примірниках: оригінал та дві завірені в установленому законодавством порядку копії розпорядчого документа (наказу, розпорядження, рішення, постанови), а також затверджених ним правил, положення, інструкції тощо і додатків до них (ПІСЛЯ ДООПРАЦЮВАННЯ РОЗПОРЯДЖЕННЯ ЗАРЕЄСТРОВАНО).
Головним управлінням юстиції протягом звітного періоду рішення про скасування державної реєстрації нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру, не приймались (протягом 2009 року - 0), нормативно-правові акти, зареєстровані Головним управлінням юстиції, до суду не оскаржувалися, протести прокурора не вносилися. Скарги на зареєстровані нормативно-правові акти за звітний період не надходили.
Головним управлінням юстиції систематично здійснюється аналіз чинного законодавства з метою належного визначення переліку органів, акти яких підлягають державній реєстрації в Головному управлінні юстиції, та постійно проводиться моніторинг кола цих органів. На сьогоднішній день кількість суб’єктів нормотворення – 36.
З метою здійснення контролю за дотриманням суб’єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів та стану відповідності розпорядчих документів Конституції та чинному законодавству України, положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод Головним управлінням юстиції протягом 2010 року проведено 39 планових перевірок (протягом 2009 року - 22), під час яких було переглянуто 27833 розпорядчих документів (протягом 2009 року – 16894).

Перевірки суб’єктів нормотворення з питань дотримання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів проводяться за наказом начальника Головного управління юстиції на підставі плану-графіка перевірок, затвердженого першим заступником начальника Головного управління юстиції, відповідно до Порядку проведення органами юстиції перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 01.02.2005 № 13/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.02.2005 за №121/10401 (далі - Порядок проведення органами юстиції перевірок). Перевірки в районних державних адміністраціях проводяться із залученням начальників відповідних районних управлінь юстиції.

За наслідками планових перевірок було виявлено 145 нормативно-правових актів, які підлягали державній реєстрації, але на державну реєстрацію не подавалися (протягом 2009 року – 44), листів, що встановлюють нові праві норми не виявлено (протягом 2009 року – 0). Також в ході перевірок були виявлені розпорядчі документи, підготовлені з перевищенням компетенції (16), з порушенням чинного законодавства (27), з порушенням правил нормотворчої техніки та Примірної інструкції з діловодства (98).

Крім того, під час проведення планових перевірок спеціалістами Головного управління юстиції аналізувалися положення про юридичну службу суб'єкта нормотворення та посадові інструкції працівників юридичної служби щодо відповідності їх Загальному положенню про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 №1040; перевірялися нормативно-правові акти з питань державної реєстрації, що приймались суб'єктом нормотворення, а також рекомендації чи інші документи з цього питання, визначення відповідальних осіб за цю роботу; аналізувалися графіки та протоколи роботи комісії по перегляду нормативно-правових актів на відповідність до Конституції та законам України, іншим актам законодавства, положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, строки проведення цієї роботи та її ефективність. Зверталася також увага на роботу суб'єкта нормотворення з нормативно-правовими актами, що пройшли державну реєстрацію у відповідному управлінні юстиції, порядок їх зберігання та ведення відповідного журналу обліку. В ході перевірок аналізувалися нормативно-правові акти, зареєстровані органами юстиції, на відповідність їх чинному законодавству у зв’язку із змінами в законодавстві. Перевірялася робота суб'єкта нормотворення з його структурними підрозділами щодо забезпечення останніми виконання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, зокрема проведення суб'єктом перевірок з цього питання, результати цих перевірок.


Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.92 №731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» (із змінами) та Порядку проведення органами юстиції перевірок Головним управлінням юстиції щомісяця проводяться безвиїзні перевірки суб’єктів нормотворення щодо стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів шляхом перегляду надісланих переліків актів з основної діяльності, прийнятих протягом місяця, крім актів персонального характеру, а у разі потреби та на вимогу Головного управління юстиції - завірених в установленому законодавством порядку копій зазначених актів. В ході проведення безвиїзних перевірок Головним управлінням юстиції було переглянуто 2714 актів з основної діяльності (по перелікам), прийнятих 36 суб’єктами нормотворення протягом вересня-листопада 2010 року. Для додаткового вивчення було витребувано та проаналізовано 51 акт, із яких 12 - підлягали державній реєстрації в Головному управлінні юстиції.
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка