Звук [г], позначення його буквою «ге». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів




Скачати 93,37 Kb.
Дата конвертації03.11.2018
Розмір93,37 Kb.
Тема: Звук [г], позначення його буквою «ге». Звуко-буквений аналіз слів. Читання

складів, слів.



Мета: Ознайомити учнів з літерою Гг, її назвою та звуковим значенням, формува-

ти навички читання слів з цією літерою, вміння виконувати звуковий та

звуко-буквений аналіз слів; розвивати уважність, спостережливість, логічне

мислення, пам’ять учнів; виховувати любов до природи, інтерес до народних

традицій.

Обладнання: каса букв, фішки для побудови звукових моделей, предметні малюн-

ки, зображення Сніговика, таблиця «містечко Алфавіт», сніжинки із завдан-

нями, мікрофон, складові таблиці, розрізані крижинки, складові таблиці, ноут-

бук, підручник (Захарійчук М.Д., Науменко В.О. Буквар: Підруч. для 1 кл. – К.:

«Грамота», 2012).

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Учитель. Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі,

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.


Учні. Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас!

І запрошуєм ласкаво

На урок читання в перший клас.



ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Вправа «Мікрофон»

— Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?

— А ви якими повинні бути на уроці?

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати будемо:

Швидко! Дружно! Вміло!



2. Створення емоційного фону уроку

— Дітки, сьогодні зі мною трапилася незвичайна пригода. Ідучи до школи, я по-

чула, як перешіптуються гілочки дерев з бурульками:

Пролетіли в трійці коні-скакуни,

У санях повезли дівчину вони.

Має біле личко дівчина чудова,

Рукавом змахнула – у дерев обнова.

Все навкруг іскриться, все переливається,

Білокоса дівчина дітям усміхається.

Ви ж часу не гайте, швидко відгадайте:

Як дівчина називається? (Зима.) (Слайд 1.)

—Так, правильно. До нас на конях приїхала Зима-чарівниця. У наш клас вона

прислала Сніговичка і сніжинки, але не прості, а чарівні. Ці сніжинки принесли

нам різні завдання з теми «Звук [г], позначення його буквою «ге». Якщо завдання

буде виконано правильно, то цю сніжинку ми будемо чіпляти на вікно. Снігови- чок буде спостерігати за вами чи правильно ви виконуєте ці завдання. Проїж-

джаючи, Зима-чарівниця побачить, що діти виконали всі завдання правильно.



ІІІ. Актуалізація опорних знань

- 1 -

1. Стежинка розчитування

— Сніговичок хоче побачити як ви готуєтеся до читання.

Покажіть, як дує легенький вітерець.

— Покажіть, як лютує віхола.

— Покажіть, як вам на долоньку впала сніжинка і ви її здмухнули.

— Як гріємо ручки від морозу.



2. Чистомовка

— Добре, ми зігрілись. Давайте промовимо чистомовку-добавлянку.

Ма-ма-ма – ой весела в нас…(зима)!

Ло-ло-ло – скільки снігу…(намело).

Мі-мі-мі – дуже раді ми…(зимі).

Мо-мо-мо – пташкам корму ми…(дамо).

Му-му-му – а морквиночку…(кому)?

Ям-ям-ям – цим білесеньким…(зайцям).



3. Робота з складовою таблицею

— А зараз покажемо Сніговичку як ми вміємо читати. Візьмемо складову таблицю.

Читаємо склади з буквами Д, З.

Учні читають усі разом, потім тільки дівчатка і, нарешті, виключно хлопчики.

— Молодці, діти, ви з цим завданням впоралися добре. Сніговичок вас похвалить

Зимі-чарівниці.

4. Відгадування загадки

— Яку ж букву ми вивчали на попередньому уроці?



Учні називають букву, знаходять її в касі букв.

— Який звук позначає буква «бе»?

— Відгадайте загадку:

Що росте тільки взимку? (Бурулька) (Слайд 2)



5.Звуко-буквений аналіз слова «бурулька»

— Сніговичок пропонує вам виконати звуковий аналіз слова «бурулька».



Учень біля дошки викладає фішками, а всі інші діти працюють за партами.

— Молодці, діти, ви з цим завданням впоралися також. Сніговичок радий за вас.



ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота

— Ми забули за сніжинки. Які ж завдання нам передала Зима-чарівниця. Перша

сніжинка принесла нам вірш.

а) виділення звука [г] з вірша.

— Якщо взимку росте тільки бурулька, то все інше… Правильно, влітку. Давайте

на хвилинку побуваємо в гостях у літа. А там…

Грім гуркоче за горою,

Грім гуркоче над рікою.

Гуси з лугу йдуть додому.

Не бояться того грому. (Слайд 3, 4)

— Який звук найбільше чуємо у вірші?

— Завдання першої сніжинки ви виконали. Молодці!

б) спостереження за артикуляцією звука [г].

Читання вчителем тексту З. Мензатюк (ст. 112 в Букварі)

— Що виросло на городі?

— Розгляньте звукову схему гарбуз. Який перший звук у цьому слові?

— Як вимовляється звук [г]?

- 2 -

— Де натрапляє на перешкоду струмінь повітря в ротовій порожнині?



(Язик ніби перекриває гортань, струмінь повітря виштовхується з голосом.)

Отже, звук [г] – приголосний.

— В якому будинку живе буква Г в містечку Алфавіт?

(У будинку із синім дахом.)

в) гра «Упіймай слова зі звуком [г] у слові»

Друга сніжинка пропонує грати гру, адже в слові гра міститься звук [г].

Гриб у лісі заблукав,

Бо листок на нього впав.

Глянув вліво він і вправо,

Та й подумав: «Кепські справи».

Тут горобчик пролітав

І листочок з гриба зняв. (Слайд 5)

— Завдання другої сніжинки ви виконали. Молодці!

г) гра «Знайди місце звука [г] у слові»

Третя сніжинка принесла вам також гру.



Вчитель показує предметний малюнок, учні називають і вказують місце звука [г].

Огірок, гранат, кенгуру (Слайд 6), горох, носоріг (Слайд 7), граблі, берег (Слайд 8),

гелікоптер, тарган. гвоздика.

— Завдання третьої сніжинки ви виконали. Молодці!



2. Ознайомлення з буквою Гг

а) аналіз будови

— Уважно розгляньте букви Гг. Чим вони схожі? Чим відрізняються? (Букви різні

за розміром.)

Глянь, Галинко! Гнате, глянь,

Подивись, Ганнусю, −

Буква «ге» гачком зігнулась,

Як на груші гусінь!

Запам’ятовування назви літер та визначення її місця в кишеньковій азбуці.

Фізкультхвилинка

Білі гуси налетіли,

Все подвір’я стало білим.

Поклювали, походили,

Піднялись та й полетіли,

Гуси летять – відлітають,

А діти тихенько за парти сідають.

б) робота в парах «Маленький конструктор»

Четверта сніжинка бажає щоб ви стали на хвильку маленькими конструктора-

ми і сконструювали букву Г , використовуючи паперові смужки.

Діти виконують роботу і демонструють.

— Завдання четвертої сніжинки ви виконали. Молодці!



в) гра «Чарівний пензлик»

П’ята сніжинка хоче щоб ви попрацювали чарівним пензликом. Запам’ятали нову букву? Напишіть її пальчиком на долоні один одному.

Діти виконують.

— Завдання п’ятої сніжинки ви виконали. Молодці!



3. Робота за Букварем (ст.112 – 113)

Шоста сніжинка дає завдання працювати з підручником.

- 3 -

а) повторне читання тексту за З. Мензатюк

Словникова робота

Огудиння – стебла, гілки виткої, повзучої рослини; гудина.

— Яка квітка зацвіла на городі? Що сказав джмелик, побачивши її?

— Яку відповідь почув джмелик? Що виросло восени з яскравої жовтої квітки?

б) бесіда за сюжетним малюнком (ст.112)

— Розгляньте малюнок.

— Розкажіть, який виріс гарбуз? Яким зобразив його художник?

в) читання буквосполучень, слів, поданих у «променевих» таблицях

Учні читають склади спочатку хором, а потім індивідуально.

г) читання стовпчиків слів з опорою на злиття га, гу, го

— Прочитайте односкладові, двоскладові слова.

— Прочитайте слова з м’якими приголосними звуками.

ґ) аналіз предметів, зображених у «віночку»

Горобина, снігур, голуб, герань, гарбуз, горобець, гусінь, годинник.

— Доберіть слова до поданих звукових схем. (Снігур, гусінь)

— Назвіть слова, у яких є м’який приголосний звук. (Снігур, герань, горобець, гу-



сінь)

— У якому слові чотири склади? (Горобина)

— Які слова відповідають на питання хто?

д) читання слів у стовпчиках

— Назвіть спільну частину в словах кожного стовпчика.



Зображення гепарда (Слайд 9)

Фізкультхвилинка

— Ой, щось стало холодно, мабуть, до класу потрапив морозець.



Діти виконують пісню «Морозець» із рухами.

е) опрацювання тексту за Л. Ворониною (ст.113)

читання тексту вчителем

— Як ви вважаєте, у яку пору року дівчинка побувала в лісі?

читання стовпчиків слів «луною» за вчителем

повторне читання тексту «луною» за вчителем

— Куди поїхали Олянка з мамою і татом?

— Кого нагодувала дівчинка?

— Чому Олянка промочила ноги?

— Як лікувалась Олянка?

— Через що найбільше засмутилася Олянка?

— Який настрій був у Олянки спочатку? Який – потім? Знайдіть потрібні слова із

запропонованих: веселий, радісний, похмурий, сумний, урочистий.

— Завдання шостої сніжинки ви виконали. Молодці!

4. Розгадування ребуса

— Що ж приготувала нам сьома сніжинка? Потрібно розгадати ребус:


да
(Вода)

— Чим стає вода взимку? (Кригою) (Слайд 10)

— Давайте викладемо це слово, використовуючи букви із каси.

Діти викладають дане слово.

- 4 -


— Завдання сьомої сніжинки ви виконали. Молодці!

5. Робота в групах

— І ось у нас залишилася остання восьма сніжинка. Сталося лихо, наша крижи-

нка розпалася на декілька шматочків. Необхідно її скласти. Це завдання складне,

і тільки уважні учні зможуть його виконати.


Ніс Став

Гнат на горіх,

пиріг упав


де поріг на поріг

— Прочитайте слова на кризі. Що вийшло? (Речення)

— Давайте прочитаємо хором спочатку одна група, а за ними друга.

— Що ж написано на кризі? (Скоромовка)

— Хто зможе проскоромовити?

— Завдання восьмої сніжинки ви також виконали. Молодці!

V. Підсумок уроку

— Дітки, ви дуже гарно працювали. Виконали всі завдання Зими-чарівниці. Наш

Сніговичок вас їй похвалить. Гадаю, під час зимових канікул снігу випаде багато

і ви гарно розважитесь.



Вправа «Мікрофон»

— Яку букву вивчали на сьогоднішньому уроці?

— Які звуки вона позначає?

— Чого сьогодні навчились на уроці?



— Які види роботи вам найбільше сподобалися?


- 5 -


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка