№ уроку Дата Тема (сфери) спілку вання Мовленнєві функції Експоненти функцій



Скачати 150.5 Kb.
Дата конвертації19.11.2018
Розмір150.5 Kb.
#64919
ТипУрок
Календарно-тематичне планування Your English Self” (академічний рівень)

11 клас



уроку

Дата

Тема

(сфери)

спілку

вання


Мовленнєві функції

Експоненти

функцій

Мовленнєва компетенція

Мовна компетенція

Соціокультурна компетен

ція

Говоріння

Аудіюван

ня

Читання

Письмо

Фонети

ка

Лексика

Граматика

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Getting Started







Summing

up Summer!

Розповідати про літній відпочинок, визначні місця Великої Британії, важливість охорони навколишнього середовища.

-to leave one’s heart for ever;

-to socialize with;

-surprisingly;

- to join the ecological movement.



Розповідати про літній відпочинок, поїздки у видатні Британські місця, про участь в екологічному русі.

Quotes about leisure

SB p 10


Articles from teenagers’ magging

SB p 10


Writing e-mail to your e-pal about your summer holiday.

Intonation of statements.


disco club; electronic newspaper; British must-sees; deforestation; pollution.

Grammar revision of the previous year: relative clauses, modal verbs, questions for more information.

Summer rest of teenagers from different countries.







School:

Now for it!

Обговорю

вати плани на майбутнє, майбутні професії.



-to get ready for the future career;

- to achieve goals;

- to be in doubt.


Обговорювати плани на майбутнє, вибір професії, як досягти мети.

A professional rhyme

SB p 16-17



Future career plans

SB p 18-19



Writing a letter of application

Sounds

[Λ], [i]


Teaching, computing journalism, optional classes.

Grammar revision of the previous year; gerund, past tenses, will be going to.

Comparing different learning styles.

Unit 1





Free!

L. 1.1




In the Peace and Quiet of Nature: Social Studies.

Обмінюватись думками про проведення вільного часу.

-to show enthusiasm about smth;

-to get a cultural improvement;

-to be

in favor of.



Обговорити переваги й недоліки проведення вільного часу вдома і на природі.


Let’s have a picnic

TG p ___


SB p 35

p. 324-325



Choosing a free time activity

SB p 29-31




Writing an advertisement

SB p 36-37




Intonation of general questions; a song

SB p 25



- luxurious; family;

-abseiling;

- to overlook smth;

- to tempt smb out.




Grammar Revision:

The 1-st conditional



New:

the 2-nd conditional.



Culture Comparison

SB p 37



L. 1.2




Leisure Cultures: Psychology.

Розповідати про улюблені розваги.

-to find delight in smth;

-to get off to a good start at one’s leisure.




Розповідати про улюблені розваги, вільний час с друзями.

Quotes

SB p 39


Teenagers’ leisure-time activity

SB p 42-45




Writing an advertisement about leisure-time activity

SB p 47-48




Sentence stress

SB p 39




- be a treat;

- to swap smth with;

- heart-breaking.


Revision of the 1-st and 2-nd conditional.

Culture Comparison

SB p 48



L. 1.3




The Fun you Have: Sociology.

Обговорювати різні молодіжні напрями, організації.

-to perform on a voluntary basis;

- to set up smth;

- to rebel against smth.


Обговорювати молодіжні організації в Україні та за кордоном.


Slogans

SB p 50


Popular British youth movement

SB p 57-62




Writing an advertisement for joining a youth organization

SB p _65



Intonation of exclamatory sentences

SB p 50



-to show off;

- to dress up;

- to develop one’s intelligence.

SB p 54-55





Revision:

Zero conditionalNew:

Linking words of the first conditional

SB p 50-54



Culture Comparison

SB p 66



L. 1.4




Hobby Pursuits: Communication Skills.

Як формувати цілі.


-What is the aim of…?

- What are your intentions?

- My ultimate aim is…


Діалог-обговорен

найближчих цілей.



Talking about Hobbies.

SB p 70


SB p 322

Work your wisdom

SB p 69


Writing a Project

SB p 70-71



The sounds

[e]


[ŋ]

[ɔ:]


-I’m intended to...;

- I can dream about;

- I’m supposed...


Grammar revision.

Culture Comparison

SB p 71




Cross-Cultural Reader “Horses my Hobby” SB p305-308

L. 1.5






Test yourself SB p72-74



Unit 2





Your Nearest and Dearest



L 2.1




Family Lifestyles: Health Education.

Описувати різні стилі життя в сім’ях.

-to promote a healthy way of life:

- to limit junkfood;

- to change one’s old habits.


Описувати стиль життя своєї сім’ї.

Discussing Lifestyles

SB p 87


SB p 325-326



Promoting a healthy family lifestyle

SB p 82-84




Writing an essay suggesting solutions to problems

SB p 87-88



Intonation of imperative sentences. Sounds [w]

[u:]


SB p 78

-health education;

- nutrition habits;

- picky eater.


Grammar Revision:

I wish, if only



New:

The 3-rd conditional

SB p 78-81


Culture Comparison

SB p 89



L 2.2




Building Family Bonds: Psychology and Law.

Обговорювати стосунки в сім’ї, як їх правильно збудувати.

-to interact with;

- to learn right from wrong;

- to resolve a conflict.


Обговорювати стосунки в сім’ї, сімейні конфлікти.

The Day no Child would Cry

SB p 91



Family Relationships

SB p 93-95




Writing opinion essays

SB p 97-98




Sounds

[ai]


[w]

-adoption domestic unit;

-dependency.




Grammar revision.

Culture Comparison

SB p 99




L 2.3




Gender Roles in a Family: Sociology.

Розповісти про гендерні ролі в сім’ї і в суспільстві.

-to make important decisions;

- to be an advocate of equality;

- to be a staunch feminist.


Обговорювати гендерні зміни в сім’ї і в суспільстві.

Women’s Hall of Fame

SB p 100-102




Gender Roles in the Media

SB p 105-106; 106-108



Writing “For and Against” essays

SB p 114-115




Emphatic intonation

SB p100-101




- drug abuse;

- child-care;

- to get equal pay.


Revision:

Word order



New:

Mixed conditionals

SB p 102-104


Culture Comparison

SB p 116



L 2.4




The Special Occasion: Communication Skills.

Як виражати емоції.

-I’m sorry, I didn’t notice you;

- I’m in a world of my own today;

- What a shock!


Діалог-обмін емоціями.


British engagement traditions

SB p 121-122; 326-328




Work your Wisdom

SB p 121



Writing a project

SB p 122-123



Sentence stress

SB p 118


-disgust;

- anger;


- anticipation;

- sadness.




Grammar revision.

Culture Comparison

SB p 123



Cross-Cultural Reader “Philip at Blackstable ”SB p 308-311


L 2.5





Test Yourself SB p124-126


Unit 3




The World we Live and Learn in!

L. 3.1




Facts about Canada: History, Geography and Culture.

Розповідати про визначні місця Канади.

-to get one’s name from…;

- to be recognized by…;

- to play a major role in…


Розповідати цікаві факти про Канаду.

Talking about Canadian Sights

SB p 142;

329-330


World Heritage Sights in Canada

SB p 134-136




Writing informative reports

SB p 142-144




Sentence stress

SB p 129-130




-to designate;

- ice-field;

- polar region;

- dim past.



Revision:

Modal verbs



New:

Words with similar meanings to modal verbs

SB p 130-133


Culture Comparison

SB p 144



L. 3.2




Australia Bond: Career Counselling

Описувати можливості навчання в Австралії.

-to employ oversea students;

- to seize an opportunity;

- to develop maturity.


Описувати систему освіти в Австралії,

програми обміну студентами.



A poem “I Love a Sunburnt Country”

SB p 145


Studying in Australia

SB p 150-153




Writing Survey Reports

SB p 158-160




Sounds

[ei]


[i:]

-global marketplace;

- once in a lifetime;

- to keep a personal blog of smth.


Grammar revision

Culture Comparison

SB p 161



L. 3.3




Destination New Zealand: Geography and Sociology

Розповідати цікаві факти про Нову Зеландію.

-to reveal a view of;

- to be of paramount importance;

- to come down under.


Розповідати про видатні місця Нової Зеландії.

“Maori Culture Myth”

SB p 163-164



New Zealand Guide Book Entry

SB p 171-174



Writing Reporting Travel Experiences

SB p 177-179




Sounds

[au]


[əu]

SB p 163



- outdoor exploration;

- maritime climate;

- glacial valleys.


Grammar revision:

articles


New:

definite articles.




Culture Comparison

SB p179



L. 3.4




Going International: Communication Skills

Як обґрунтовувати причини.

-Any practical tips?

-So what?

-Have you heard…?

- They have started…



Діалог-обгрунтування причин.

Going International

SB p 186; 331-332



Work your Wisdom

SB p 185



Writing a Project

SB p 187-188



Sentence stress

SB p 182



-adapt to...;

- apply for...;

- in some ways.


Grammar revision.

Culture Comparison

SB p 188



Cross-Cultural Reader “An Epoch in Anne’s Life” SB p 311-314


L. 3.5





Test Yourself SB p188-190


Unit 4




Art for Heart’s Sake

L 4.1




A Wealth of Culture: the Arts

Обговорювати різні художні напрямки.

-to be depicted in;

- to give way;

- to feelings;

- to develop a style.




Обговорювати різні напрями у зображальному мистецтві.

The Petrykivka Style of Painting

SB p 206-207; 334-335.




From Old to New Art

SB p 201-203




Writing an art style review

SB p 207-208




Sentence

Stress


SB 194

- trend of art;

- canvas;

- sketch book murals.


Grammar Revision:

Indirect speech



New:

Reporting words

SB p 194-200


Culture Comparison

SB p 208


L 4.2




Art and Artists: Arts and Architecture

Описувати різні жанри живопису, художників.

- to make smb gasp;

- to stand the test of time;

- to leave smb breathless.


Описувати картини різних жанрів.

Mona Lisa

SB p 210-211



Unforgettable Impressions

SB p 215-216




Writing an Interview

SB p 219-220




Intonation of “yes and no” questions

SB 210


- genre of painting;

- seascape;

- still-life;

- masterpiece.



Grammar Revision.

Culture Comparison

SB p 221



L 4.3




Going Museums: Arts and Architecture

Розповідати про відвідування картинної галереї.

- to feel a revelation;

- to go down on one’s knees;

- to stir emotions.


Розповідати про картинну галерею або музей зображального мистецтва.

At the Art Studio

SB p 223


A visit to the National Gallery

SB 227


National Treasures

SB p231-233



Writing Invitations.


Intonation of statements

SB 223


- shrine;

- to worship;

- to do the gallery.


Revision:

articles


New:

Reporting verbs

SB p 223-227


Culture Comparison

SB p 237



L 4.4




On Display: Communication skills

Як акцентувати увагу на найважливішому.

- I would like to stress...;

- It’s crucial...;

- I’d like to emphasize.


Діалог-обговорення витворів-мистецтва.

Talking on Arts

SB p 241;

P 335-337


Work your Wisdom

SB p 241


Writing a Project

SB p 242-243



Sounds

[ai]


[ei]

- to appreciate;

- the highlight of …

- true-to-life


Grammar revision.

Culture Comparison

SB p ___




Cross-Cultural Reader “The Moon and the Sixpence” SB p 314-316


L 4.5





Test Yourself SB p 243-245

Unit 5





Science and Technology


L 5.1




Scientific Discoveries: Science and History

Розповідати про наукові відкриття.

- to make a comeback;

- to feel comfortable with new technology;

- information society.


Розповідати про найважливіші наукові відкриття.

A New Solar Plane

TS.B. p260-261; 338-339



Modern Inventions in Everyday Life

SB p 255-257




Writing a

Speech


SB p 261-262

Intonation of statements

SB p 248-249



- scholar;

- artificial satellite;

- cordless phone.


Revision:

The Passive Voice



New:

The gerundial construction

SB p 249-254


Culture Comparison

SB p 263



L 5.2




Outstanding Scientists: Sociology and History

Розповідати про видатних вчених.

- to be in smb’s power;

- to encourage a scientific discovery;

- up-to-date technologies.


Розповідати про видатних вчених та їх наукові відкриття.

Quotes of great scientists

S.B. p 264



Who Moves Scientific Progress?

SB p _269-273




Writing a

Speech about great scientists

SB p 276-277


Sentence stress

SB p 264-265



- inventive genius;

- evidence for…

- to upgrade.


Grammar revision.

Culture Comparison

SB p 277-278




L 5.3




Technological Disasters: Technology

Описувати глобальні технічні катастрофи.

- to cause a great damage;

- to advert a catastrophy;

- technology-caused disaster.


Описувати важливі техногенні катастрофи.

True Disasters

SB p 291-292



Great Technological Disasters

SB p 286-289




Writing a speech on a technology caused disaster

SB p 293-294




Intonation of enumeration in complex sentences

SB p 279-280



- casualty;

- fallout;

- oil leak;

- to suspend.



Revision:

The Passive Voice



New:

Gerund and Infinitive

SB p 280-283


Culture Comparison

SB p 294



L 5.4




Science or Fiction: Communication skills

Як порівнювати винаходи.

- unlike;

- compared to..;

- in contrast with...


Діалог-порівняння думок.

Discussing the problems of science and fiction

SB p 299-300; 339-341



Work your Wisdom

SB p 299


Writing a Project

SB p 300-301



Sounds

[i:]


[ai]

[ou]


SB p 295

- in relation to;

- to draw a parallel;

- similarly.


Grammar revision.

Culture Comparison

SB p 301



Cross-Cultural Reader “The Bicentennial Man” SB p 317-321

L 5.5





Test Yourself SB p 301-304


Каталог: predmety -> inoz -> media -> files
predmety -> Схвалено комісією з економіки Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України
predmety -> Використання творчості письменників рідного краю на уроках словесності та в позаурочній роботі
files -> Викладання іноземних мов у дошкільних навчальних закладах та початковій школі (2012-2013 н р.) Дошкільна освіта
files -> Державний стандарт початкової загальної освіти прийнятий Постановою Кабінету Міністрів від 20 квітня 2011 року
files -> Методичні рекомендації щодо особливостей проведення підсумкових контрольних робіт у 2010/2011 навчальному році що додаються. Заступник Міністра Б. М. Жебровський
files -> Календарний план до підручника о. Карп’юк “English
files -> Аналіз уроку іноземної мови
files -> № уроку Дата Підтема Фонетичний матеріал Лексичний матеріал Граматичний матеріал Читання Мовлення
files -> Предмети та курси за вибором

Скачати 150.5 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка