№ уроку Тема уроку Теорія літератури Примітки Дата



Скачати 175.5 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір175.5 Kb.
#84672
ТипУрок
Календарне планування уроків української літератури

5 клас


№ уроку

Тема уроку

Теорія літератури

Примітки

Дата



Тема 1. ВСТУП. СВІТ ФАНТАЗІЇ, МУДРОСТІ

Слово вжитті людини. Краса світу і людської душі в художньому слові. Образне слово – першоелемент літератури. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Художня література і мистецтво слова. Види мистецтва.



Поняття про образне слово, фольклор











Міфи та легенди українців. «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Дажбог»,

Поняття про міф









Міфи та легенди українців. «Берегиня», «Неопалима купина»












Міфи та легенди українців. «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі»












Народні перекази: «Білгородський кисіль», «Прийом у запорожців», «Ой Морозе-Морозенку»

Лицарство та відвага запорозьких козаків.



ТЛ: міф, фольклор, легенда, переказ.









Народні казки. «Про правду та кривду»

Особливості побудови народної казки









Народна казка «Мудра дівчина»












Народна казка «Ох»












Народна казка «Летючий корабель»












Народна казка. Узагальнення вивченого РЗМ №1. Складання продовження казки.












Контрольна робота №1












Літературні казки. Іван Франко «Фарбований лис»

Особливості літературної казки









Іван Франко «Фарбований лис»

Мова автора і мова персонажів (дійових осіб)









Іван Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру












В. Королів – Старий. Відомості про письменника та його казки. Казка «Хуха – Моховинка»












В. Королів – Старий. Казка «Хуха – Моховинка»

Поняття про портрет









В. Симоненко. Знайомство з життям та творчістю митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон»












В. Симоненко. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон»

Відмінність прозової мови від віршованої мови казок









Бесіда з позакласного читання. В.Симоненко. «Подорож у країну Навпаки»












Контрольна робота №2












Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»  












Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»  

Повість









Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»  












Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»  












РЗМ №2 Написання листа героєві повісті












Загадки як вид усної народної творчості

Поняття про загадку, види загадок

Вивчити напам’ять: кілька загадок, прислів’я і приказки (на вибір).







Загадки. Художні засоби в загадках

Особливості будови загадки, поняття про метафору









Прислів`я та приказки

Поняття про прислів’я та приказки









Краса та мудрість прислів’їв та приказок. Виразне читання прислів’їв та приказок напам`ять












Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Віршовані загадки Л. Глібова












Л. Глібов Акровірші. «Квіткове весілля»

Поняття про алегоричність вірша. Поняття про акровірш









Контрольна робота №3.














ТЕМА 2 ( годин). ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ

Літописні оповіді. «Про заснування Києва», «Про князя Олега»


Поняття про літописні оповіді











Літописні оповіді «Про княгиню Ольгу», «Про хрещення Русі князем Володимиром»












Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину», «Наші предки – слов`яни »












Олександр Олесь. «Початки Києва», «Асколь і Дір», «Олег»












Олександр Олесь. «Поход на Царгород», «Княгиня Ольга», «Ярослав Мудрий»

Казкові та історичні мотиви літописів









Олександр Олесь. Драма – казка «Микита Кожум`яка»

Драматичний твір і його побудова









А.Лотоцький. «Михайло - семиліток».

Тема художнього твору, сюжет, кульмінація









А.Лотоцький. «Михайло - семиліток». Добро і зло . РЗМ «Як я розумію вислів Михайлик – душа народу», «Що я думаю про вчинок князя Володимира?»












Іван Нечуй – Левицький. Казка «Запорожці»

Поглиблення знань про пейзаж, поняття про гіперболу









Іван Нечуй – Левицький. Казка «Запорожці»












Іван Нечуй – Левицький. Казка «Запорожці»

РЗМ Усний твір – роздум «Як запорожці могли б допомогти Україні нинішній?»














Оксана Сенатович. «Малий Віз» РЗМ Усний твір – розповідь про вигадані події на основі прочитаних творів. Скласти власну версію закінчення історії, описаної в оповіданні О.Сенатович. продовжити розповідь про пригоди Дмитрика.












Тематичне оцінювання №4












ТЕМА 3 ( годин). РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ

Тарас Шевченко. Україна – частина Тараса Шевченка, розповідь про поета.














Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе», «Садок вишневий коло хати».

Поняття про епітет і порівняння









Виразне читання віршів Т.Шевченка напам`ять












Костянтина Малицька. «Чом, чом, чом, земле моя»












Виразне читання напам’ять












Костянтина Малицька «Соловей»

Художній опис









Олена Пчілка. «Сосонька»

Поняття про оповідання









Олена Пчілка «Сосонька»












Бесіда з позакласного читання. Олена Пчілка «Збентежена вечеря»












Павло Тичина. «Не бував ти у наших краях!»












Павло Тичина «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла»












Виразне читання віршів П.Тичини












РЗМ Художній (письмовий) етюд про природу












Тематичне оцінювання № 5












Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. «Лось»












Євген Гуцало «Лось»












Богдан – Ігор Антонич. «Весна»

Поняття про ліричного героя









Виразне читання віршів Богдана – Ігоря Антонича.

РЗМ Твір за прислів’ям «Весна красна квітками, а осінь плодами», «Весняний день рік годує»














Григір Тютюнник. «Дивак»












Григір Тютюнник «Дивак»












Микола Вінграновський. «Перша колискова», «Ходімте в сад…», «Сама собою річка ця тече…»












Література рідного краю. Гриць Бойко – український дитячий поет. Гумор і сатира у творах поета – земляка












Література рідного краю. Іван Костиря. Казки з циклу «ЯК звірята розуму набиралися»












Тематичне оцінювання №6












Повторення та узагальнення вивченого за рік з української літератури









Календарне планування уроків з української літератури

5 клас (з російською мовою навчання)

І – ІІ семестр



№ уроку

Тема уроку

Теорія літератури

Дата

1


ТЕМА 1 ( годин) ІЗ ДЖЕРЕЛ НАРОДНОЇ МУДРОСТІ

Вступ. Про Україну, українців та українську літературу



Фольклор





2

Народні казки. «Названий батько»

Народна казка




3

Народні казки. «Мудра дівчина»







4

Особливості народної казки







5

Народні перекази й легенди. «Боротьба з ординцями»

Народні перекази та легенди




6

Народні перекази й легенди. «Запорожці в урочищі Сагайдачному»







7

Народні переказ я та легенди







8

Топонімічні та гідронімічні легенди







9

РЗМ Творчий переказ або складання легенди про походження назви рідного міста, села (чи якогось місцевого топоніма, гідроніма)







10

Тематичне оцінювання №1







11

Прислів`я та приказки.

Прислів`я та приказки




12

Загадки. Скоромовки

Загадки, скоромовки




13

Виразне читання малих фольклорних жанрів напам`ять







14

РЗМ Твір за прислів’ям







15

Дивосвіт літературної казки. І.Франко і його казки

Літературна казка




16

І. Франко, «Фарбований Лис»

Головні та другорядні персонажі




17

І. Франко, «Фарбований Лис»







18

І. Франко, «Фарбований Лис»







19

Урок позакласного читання. Оксана Іваненко «Казка про маленького Піка», Юрій Федькович «Золота кісочка»

Тема та ідея твору




20

Тематичне оцінювання №2







21


ТЕМА 2 ( годин) СЛОВО ДАВНЄ І СЬОГОЧАСНЕ
Тарас Шевченко – великий поет України.







22

Тарас Шевченко. «Мені тринадцятий минало»

Прозова та віршована мова




23

Виразне читання вірша Т.Шевченка







24

Т.Шевченко. «Сон» («На панщині пшеницю жала…»)

Рима




25

І.Франко і стара школа







26

І.Франко. «Грицева шкільна наука»







27

І.Франко. «Грицева шкільна наука»

Мова автора та мова дійових осіб




28

РЗМ Диспут «стара школа й нова школа». Про мову автора і мову дійових осіб за оповіданням І.Франка «Грицева шкільна наука»







29

Гнат Хоткевич. «Чи можна грошима загатити річку?»







30

Тематичне оцінювання №3







31

М.Коцюбинський – видатний український письменник







32

М.Коцюбинський. «Ялинка»







33

М.Коцюбинський. «Ялинка»







34

Опис та порівняння в оповіданні М.Коцюбинського «Ялинка»

Пейзаж




35

Леся Українка – українська поетеса







36

Леся Українка. «Колискова»

Колискові пісні




37

Виразне читання напам`ять вірша Лесі Українки «Колискова »







38

Архип Тесленко – відомий український письменник







39

Архип Тесленко. Оповідання «Школяр»

Літературний портрет




40

Чому плакав герой оповідання А.Тесленка Микола?







41

Літературний портрет (за оповіданням А.Тесленка «Школяр»)







42

Тематичне оцінювання №4







43

Володимир Винниченко. Оповідання «Федько - халамидник»

Поняття про епічний твір




44

В.Винниченко. Оповідання «Федько - халамидник».







45

В.Винниченко. Оповідання «Федько - халамидник». Протиставлення добра злу в оповіданні







46

РЗМ Чи легко розпізнати людину? (за оповіданням В.Винниченка «Федько – халамидник»)







47

Я.Качура. «Іван Богун»







48

Я.Качура. повість «Іван Богун» - уславлення звитяжної боротьби українського козацтва проти ворогів рідного краю







49

Андрій Малишко. «Вчителька»Дмитро Білоус. «Хліб і слово»







50

Дмитро Білоус. «Хліб і слово»







51

Виразне читання віршів Д.Білоуса







52

Тематичне оцінювання №5







53

ТЕМА 3 ( годин). КРАСА РІДНОГО КРАЮ

Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків»









54

Володимир Сосюра. «Зима»

Епітети




55

Л.Смілянського. «Лідер»







56

Стосунки людини і природи за оповіданням Л.Смілянського «Лідер»

Поняття про опис




57

В. Симоненко. «Грудочка землі»







58

Євген Гуцало. «Лось»







59

Євген Гуцало «Лось».Природа й людина у творі







60

Володимир Бровченко. «Два хлопчики»







61

Віктор Близнець. «Кривенька»







62

Віктор Близнець «Кривенька». Взаємини людини з тваринним світом.







63

РЗМ Твір за улюбленим оповіданням про взаємини людини й природи







64

Анатолій Давидов. «Рятували Конотоп»







65

Анатолій Давидов «Рятували Конотоп». Екологічні проблеми рідного краю







66

Тематичне оцінювання № 6







67

Систематизація й узагальнення вивченого з історії літератури







68

Систематизація й узагальнення вивченого з історії літератури







69

Систематизація й узагальнення відомостей з теорії літератури







70

Систематизація й узагальнення відомостей з теорії літератури







Каталог: metodichna
metodichna -> Наталія саціна нові стандарти – нові ідеї методична розробка Саціна Н. Л. Нові стандарти – нові ідеї : Методична розробка. – Луцьк: пвд
metodichna -> Наталія саціна нові стандарти – нові ідеї методична розробка Саціна Н. Л. Нові стандарти – нові ідеї : Методична розробка. – Луцьк: пвд
metodichna -> Правила роботи Порядок денний
metodichna -> «Як зберегти здоров’я молодших школярів»
metodichna -> Уроку на тему: " Наш край в роки війни"
metodichna -> «Посадка на робочому місці водія. Прийоми дій органами керування і сигналізації»
metodichna -> Звіт про методичну роботу за 2014-2015 н р. Знати по-справжньому це означає змінюватися під впливом цього знання. Е. де Мелло
metodichna -> Закон України, національні символи, ознайомити дітей з історією виник­
metodichna -> Завдання на 2014-2015рік

Скачати 175.5 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка