ВСТУП
Одним з основних видів діяльності залізничного транспорту є пасажирські перевезення. Залізничний транспорт був і залишається в України найбільш ефективним перевізником вантажів та пасажирів. На долю пасажирських перевезень приходиться біля 40 % пасажирообороту, від пасажиробороту виконує мого транспортом загального користування. Основною задачею управління пасажирськими перевезеннями є досягнення максимальної ефективності функціонування пасажирського транспорту, забезпечення повного та якісного задовольняння попиту населення.
В умовах ринкової економіки посилюється конкурентна боротьба між різними видами транспорту за залучення пасажиропотоків. При цьому визначним фактором при виборі засобу пересування стає рівень якості транспортного обслуговування пасажирів. Важливу роль в підвищення якості пасажирських перевезень та рівня культури обслуговування пасажирів відводить роботі вокзалів.
1 ХАРАКТЕРИСТИКА ПРИМІСЬКОЇ ДІЛЬНИЦІ
Приміські поїзди обертаються по двоколійній дільниці В-Г, загальною довжиною 120 км, яка обладнана автоблокуванням (див. рис. 1.1). Станція «А» є головною. На дільниці розташовано 6 проміжних станцій.
Крім проміжних станцій на дільниці через 3 км розташовані зупинкові платформи. Кількість зупинкових платформ можна розрахувати наступним чином:
де , – відстань, відповідно між проміжними станціями та між зупинковими платформами, згідно завдання;
– операція здобуття цілої частини числа Х.
Розрахунки зручніші виконувати у вигляді таблиці (див. табл. 1.1).
Визначення кількості зупинкових платформ Таблиця 1.1
Дільниця
|
Відстань, км
|
Кількість зупинкових платформ
|
В-а
|
12
|
3
|
а-б
|
25
|
7
|
б-в
|
15
|
4
|
в-г
|
18
|
5
|
г-д
|
20
|
5
|
д-е
|
21
|
6
|
е-Г
|
16
|
4
|
Всього
|
127
|
34
|
Загальна кількість пунктів зупинки на приміській дільниці складає .
Середньодобовий пасажиропотік складає 35500 пас. Розміри приміського добового пасажиропотоку по проміжним станціям наведено в табл. 1.2.
Розміри добових пасажиропотоків по призначеннях, пас. Таблиця 1.2
Станція
відправлення
|
Середньо- добовий
пасажиропотік
|
Розподіл пасажиропотоку по проміжних станціях
|
а
|
б
|
в
|
г
|
д
|
е
|
Г
|
В
|
35500
|
9940
|
7810
|
5680
|
4615
|
2485
|
2840
|
2130
|
Ходова швидкість поїздів на дільниці складає 75 км/год.
Для приміських пасажирських перевезень використовується електропоїзд ЕР2, який має наступні основні характеристики:
– склад – 5М + 2Г + 3П;
– загальне число місць в поїзді для сидіння – 1056, стояння – 1548;
– загальна довжина поїзда – 200,5 м;
– маса тари поїзда – 450 т;
– маса поїзда брутто – 561 т;
– конструктивна швидкість – 130 км/год.
2 ОРГАНІЗАЦІЯ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ В ПРИМІСЬКОМУ СПОЛУЧЕННІ
2.1 Побудова діаграми приміських пасажиропотоків
Особливості приміських перевезень в тому, що при розрахунках з достатньою ступінню точності можна прийняти ідентичними пасажиропотоки парного та непарного напрямків та можна не враховувати кореспонденцією всередині зони.
Кореспонденцію приміських пасажиропотоків визначаються послідовною обробкою звітних даних о проданих разових та абонементних квитків в приміському сполученні на дільниці. Обліку перевезених пасажирів в приміському сполученні здійснюється на підставі звіту про продаж квитків приміського сполучення (форма ФО-1), який складається за звітний місяць.
Для зручності при розрахунках, на основані кореспонденцій пасажиропотоків (табл. 1.2), планові приміські пасажиропотоки представляються у вигляді діаграми, яка відображає густоту перевезення пасажирів на кожному перегоні приміської дільниці (рис. 2.1).
Пасажиропотоки до станцій та зупинкових пунктів приміської дільниці складають:
Поділіться з Вашими друзьями: |