1. Пояснювальна записка Фахове вступне випробування з дисципліни «Теорія і методика сучасного танцю»



Скачати 241.92 Kb.
Дата конвертації16.03.2017
Розмір241.92 Kb.
1. Пояснювальна записка
Фахове вступне випробування з дисципліни «Теорія і методика сучасного танцю» складають абітурієнти, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр» або «спеціаліст» і рекомендовані кафедрою хореографії для подальшого навчання в магістратурі. Вони повинні мати досвід практичної роботи вчителя хореографії, або керівника хореографічного колективу. Перевага надається абітурієнтам, що мають власні публікації, ведуть активну концертно-конкурсну діяльність, мають власні нагороди, грамоти, дипломи тощо.
Мета фахового вступного випробування – відбір абітурієнтів для подальшого підвищення рівня освіти зазначеного фаху, які мають здібності до викладацької діяльності та науково-дослідної роботи.

Фахове вступне випробування з дисципліни «Теорія і методика сучасного танцю» для навчання за кваліфікацією «Викладач сучасного танцю, вчитель хореографії та художньої культури» передбачає наступні завдання:



  1. Перевірка рівня теоретичної підготовки абітурієнтів методом тестування.

  2. Виявлення рівня знань абітурієнтів з основ наукових досліджень, вмінь визначати предмет та об’єкт до запропонованої викладачем теми наукового дослідження.

  3. Виявлення рівня виконавської майстерності шляхом виконання завчасно підготовленої етюдної форми, створеної на лексиці одного з напрямків сучасного танцю.

  4. Виявлення рівня розвитку творчих та акторських здібностей абітурієнта (імпровізація на задану тему).

  5. Виявлення рівня методичної підготовки (складання та виконання вправ розігріву (біля станка, на середині та в партері), побудованих на лексиці сучасного танцю).

  6. Виявлення рівня балетмейстерських знань та вмінь (розробка та запис програми хореографічного етюду за відповідною тематикою).

Для реалізації завдань вступного випробування абітурієнти мають знати:



    • основні етапи історичного розвитку хореографічного мистецтва, імена видатних виконавців і балетмейстерів, кращі зразки професійного та самодіяльного хореографічного мистецтва, як складової світової культури;

    • термінологію сучасного танцю;

    • лексику сучасних напрямків хореографічного мистецтва;

    • основні етапи побудови занять сучасним танцем;

    • методику виконання та викладання сучасних напрямків хореографії;

    • основні принципи музичного оформлення занять сучасним танцем;

    • закони драматургії для створення танцювального твору.

Абітурієнти мають вміти:

  • правильно поєднувати танцювальні елементи в комбінацію, враховуючи функціональні особливості тренувальних вправ;

  • грамотно працювати з музичними технічними засобами;

  • володіти методикою запису танцювальних комбінацій та етюдів, використовуючи знання термінології;

  • чітко, технічно, легко виконувати танцювальні рухи, враховуючи темп, динамічні відтінки, метроритмічні особливості музичного твору;

  • відтворювати художній образ танцювального номеру, яскравою виразністю міміки та експресивною насиченістю танцювальних рухів, відповідно до сучасного танцювального напрямку.



  1. Зміст фахового вступного випробування

Фахове вступне випробування має комплексний характері включає 95 тестових, 3 практичних і 2 творчих завдання.



Тестові завдання включають основні теми провідних фахових хореографічних дисциплін («Теорія та методика класичного танцю», «Теорія та методика сучасного танцю», «Мистецтво балетмейстера»).

Практичні та творчі завдання

Завдання 1. Передбачає виявлення рівня знань абітурієнтів з основ наукових досліджень, вмінь визначати предмет та об’єкт запропонованої викладачем теми наукового дослідження.

Зразки наукових тем:



  1. Педагогічні засади формування творчої діяльності підлітків засобами сучасного танцю.

  2. Прогнозування хореографічних здібностей дітей в самодіяльному хореографічному колективі.

  3. Формування педагогічної майстерності керівника дитячого хореографічного об’єднання.

  4. Застосування методів танцювальної терапії на уроках сучасної хореографії.

  5. Педагогічні умови застосування контактної імпровізації в практиці роботи дитячих хореографічних колективів.

Завдання 2. Передбачає виявлення рівня виконавської майстерності абітурієнтів шляхом виконання ними завчасно підготовленої етюдної форми, створеної на лексиці одного з напрямків сучасного танцю.

Завдання 3. Передбачає виявлення рівня розвитку творчих та акторських здібностей абітурієнта (імпровізація на задану тему).

Завдання 4. Передбачає виявлення знань та вмінь абітурієнтів з методики складання та виконання комбінацій для розігріву за завданням екзаменатора (біля станка, на середині або в партері), побудованих на лексиці сучасного танцю.

Завдання 5: Передбачає виявлення навичок балетмейстерської майстерності, вміння визначати тему та мету хореографічної композиції сучасного напрямку, розробляти до неї програму стосовно законів драматургії.
Зміст хореографічних дисциплін

Теорія та методика сучасного танцю

Тема. Роль та місце сучасного танцю в системі хореографічної освіти. Характеристика основних видів сучасного танцю

Місце та роль сучасного танцю в системі хореографічної освіти. Особливості сучасної хореографії. Види сучасних напрямків хореографії (джаз, модерн, диско, контемпорарі, хіп-хоп, контактна імпровізація, тектонік, ньюстайл). Їх характеристика.



Тема. Сучасні підходи до джаз-модерн танцю. Історія виникнення та шляхи розвитку танцю джаз та модерн

Історія виникнення та розвитку джаз-танцю. Види джаз танцю (степ, афро, слоу, бродвей джаз, класичний джаз, флеш, стрит, фанк джаз). Історія виникнення розвитку танцю модерн. Можливість синтезу сучасних хореографічних систем. Утвердження джаз-модерн танцю на професійній сцені.



Тема. Вклад теоретиків та практиків хореографічного мистецтва в систему джаз-модерн танцю

Провідні представники джаз танцю (Кетрін Данхем, Перл Примюс, Теллі Бітті, Г. Чемпіон, Б .Фосс, Г. Росс та Джеральдін Армстронг). Вклад видатних хореографів у розвиток танцю модерн (А. Дункан, М. Грехем, Т.Шоун, Р. Сен-Дені, Л. Фуллер, Д. Хамфрі, Рудольф фон Лабан, М.Каннінгем, Х. Лимон). Характеристика основних шкіл (технік) цього напрямку (школа Д. Хамфрі, школа Г. Джордано, школа М. Каннінгема).



Тема. Основні позиції, пози та положення джаз-модерн танцю. Техніка дихання

Позиції ніг (паралельні: I, II,III,IV,V, аут та ін-позиції). Положення стопи (флекс, поінт). Позиції рук (І-ІІ-ІІІ) (округлені, скорочені, прямі). Положення рук (А-Б-В, пресс-позішн, V-позішн) та кисті (лонг, флекс та джаз). Поза коллапса – основа розслаблення хребта, flat back (флет бек), contraction (контракшин), release (реліз), roll down (ролл даун), roll up (рол лап), side stretsh (сайд стрейч). Техніка дихання.

Основні технічні принципи модерн-джаз танцю (поза коллапса, ізоляційні рухи, ритмічно складні та синкоповані рухи, поліритмія танцю, координація рухів, рівні).

Тема. Структура уроку джаз-модерн танцю та його музичне оформлення. Види вправ та їх характеристика

Навчально-виховне та розвивальне значення уроку. Структура уроку за В.Ю.Нікітіним: розігрів, ізоляція, вправи для хребта, рівні, крос-переміщення, танцювальні комбінації та імпровізації, вправи на відновлення дихання та релаксацію. Мета кожного розділу, дозування навантаження, тривалість відносно до загального об’єму заняття. Варіативність занять джаз-модерн танцю. Музичне оформлення, як важливий фактор естетичного та фізичного виховання студентів. Вимоги до музичного матеріалу, принципи його добору.



Тема. Розігрів біля станка та на середині

Мета та зміст розігріву. Тривалість розігріву. Види розігріву (біля станка, на середині, в партері). Види вправ розігріву біля станка (перегинання й нахили тулубу, розтяжка, демі пліє і гранд пліє за паралельними позиціями, вправи для розігріву стопи та гомілко ступа). Основні принципи підбору вправ розігріву на середині (спіралі, вигини тулубу, вправи на розслаблення та напруження, вправи для розігріву хребта, вправи, які були взяті з уроку класичного танцю). Техніка виконання партерних вправ розігріву, спрямованих на розвиток сили та еластичності різних груп м’язів, рухливості та виворітності суглобів (вправи для хребта, вправи стрейч-характера, вправи для розігріву стопи та гомілко стопа). Групи вправ класифікованих за функціональними завданнями (1-вправи стрейч-характеру; 2-нахили та повороти торса; 3-розігрів ніг, 4-свінгові рухи, падіння у різних напрямках). Техніка виконання рухів.



Тема. Трансформація рухів класичного екзерсису на уроці джаз-модерн танцю

Мета та особливості використання рухів класичного екзерсису в сучасному танці. Трансформація рухів класичного екзерсису на уроці джаз-модерн танцю.

Особливості використання demi i grand plie (за паралельними позиціями; перехід з виворітного положення в паралельне і навпаки; зміна динаміки, з’єднання з releve та plie releve); rond de jambe par terre (по паралельних позиціях та у поєднанні з demi-plie і з підніманням на 450 та 900; зі скороченою стопою).

Види батманів: battement tendu, battement tendu jete (за паралельними позиціями; перехід з паралельного у виворітне положення і навпаки; виконання з скороченою стопою (флекс) та ін); battement fondu, battement frappe (зі скороченою стопою, за паралельними позиціями); grand battement (зі скороченою стопою, з підніманням опорної п’ятки під час кидка, за паралельними позиціями).

Технічні характеристики adajio. Види рухів (battement developpe, battement releve lent, demi rond, flex стопи, flet back, arch, contraction, release). Наповнення adajio танцювальними елементами.

Тема. Техніка виконання ізоляційних вправ та комбінацій

Мета та завдання ізоляційних вправ. Етапи навчання ізоляційних рухів. Характеристика видів рухів та варіантів комбінацій: голова (нахили вперед і назад, праворуч і ліворуч, повороти вправо і вліво, sundari вперед-назад та з боку в бік; хрест, квадрат, коло, півколо); плечі (піднімання одного чи двох плечей, рухи вперед-назад, твіст та шейк; хрест, квадрат, півколо, коло, вісімка); грудна клітина (з одного боку в інший бік, вперед-назад, піднімання та опускання, твіст, хрест, квадрат, півколо, коло ); тазостегнева частина (пелвіс) (вперед-назад, із сторони в сторону, shimmi, jelly roll , hip lift; хрест, квадрат, коло, півколо, вісімка); руки (вгору, вниз, коло, рухи кистю і передпліччям); ноги (вгору, вниз, флекс, поінт, коло стопою і гомілкою).

Техніка виконання ізоляційних рухів та принципи побудови комбінацій. Засвоєння зразків комбінацій ізоляційних вправ різного характеру (зі зміною темпу, з ускладненим ритмічним малюнком).

Тема. Техніка виконання рухів та вправ для розвитку рухливості хребта

Мета використання вправ для хребта. Рухливість хребта, як запорука засвоєння техніки джаз-модерн танцю. Види рухів та техніка їх виконання: нахили торса (flat back, deep body bend, side stretch); твіст торса (керф, арка, твіст плечей, roll down i roll up); спіралі (розвиток рухливості хребта в тазостегнових суглобах); body roll („хвилі”); tilt („кут”); contraction („зжимання”), release („розширення”), high releare. Варіанти комбінування рухів для хребта з іншими рухами, характерними для системи джаз-модерн танцю.



Тема. Просторова організація рухів. Основні танцювальні рівні

Просторова організація рухів. Основні танцювальні рівні (стоячи, лежачи, навколішки; акробатичні рівні). Принципи виконання рухів у різних рівнях. Складання „ланцюжків” на переміну рівнів – додатковий тренаж на координацію і орієнтацію у просторі.



Тема. Види та техніка виконання рухів крос-переміщень

Крос-переміщення як основа використання простору, розвитку танцювальності, почуття стилю, координації. Основні види рухів (кроки, стрибки, обертання) та особливості їх використання на уроці джаз-модерн танцю. Види кроків та техніка їх виконання (кроки афро-танця, кроки в джаз-манері, кроки в рок-манері, кроки з мультиплікацією, канканіруючі кроки, допоміжні та з’єднуючі кроки). Види стрибків (з двох на дві, на одну (jump); з однієї на іншу з переміщенням (leap); з однієї ноги на ту саму (hop). Трансформація основних стрибків класичного танцю за рахунок рук, торса і паралельних позицій. Приклади стрибкових комбінацій. Види обертань (на двох ногах, на одній нозі, обертання по колу навколо уявної осі, обертання у різних рівнях, лабільні обертання).

Принципи складання кросових комбінацій. Засвоєння техніки виконання кросових комбінацій (поєднання кроків, стрибків, обертань з активним переміщенням уперед по діагоналі).

Тема. Танцювальна імпровізація – структурна частина уроку джаз-модерн танцю

Імпровізація і хореографія як одна з особливостей джаз-модерн танцю. Види імпровізації: вільна, тематична, контактна. Індивідуальні імпровізації у загальному танці.



Теорія та методика класичного танцю

Тема. Формування та розвиток системи класичного танцю


Класичний танець – першооснова хореографічного мистецтва. Театральний танець, перші спроби його осмислення в Італії, розвиток у Франції. Створення термінології. Подальше формування системи класичного танцю. Збагачення виразних засобів класичного танцю новими формами народної, сучасної хореографії.

Тема. Основні вимоги класичного танцю


Розгорнутість, її естетичні функції. Значення розгонутості при оволодінні школою класичного танцю. Гнучкість, її розвиток. Танцювальний крок, його розвиток. Апломб, роль тулубу, рук, ніг, голови у вихованні апломбу. Стрибок, балон та елевація. Музичність, єдність музики та хореографії.

Тема. Термінологія класичного танцю


Виникнення та формування термінології. Основні елементи, терміни, поняття класичного танцю. поняття: en face, epaulement, crouse, efface, en dehors, en dedans. Елементи: battement, ronds, port de bras. Пози: crouse, effacee, attitude та ін. Положення рук: arroundi, allonje. Зв’язуючі рухи: temps lie, pas de bouree та ін.

Тема. Принципи побудови комбінувань


Визначення мети і завдань вправи. Поступовість викладання матеріалу, відповідність програмним вимогам. Логічність поєднання окремих елементів у одній комбінації. Підбір музичного оформлення, його відповідність завдання та характеру вправи. Технічне опанування комбінації.

Тема. Розвиток координації рухів на уроках класичного танцю


Координація як неодмінна умова оволодіння школою класичного танцю. Поступовість в освоєнні координації, необхідність її свідомого опрацювання.

Тема. Розвиток музичності у процесі оволодіння основами класичного танцю


Єдність руху і музики в її елементарній формі на початковому етапі навчання. Організація рухів в умовах певного темпу і ритму, поступове ускладнення музичного оформлення відповідно до розвитку рухів і вправ. Різноманітність форм взаємозв’язку музики і танцю.

Тема. Методика та принципи побудови екзерсису біля станка


Визначення мети і завдань екзерсису, обсягу програми, врахування раціональності м’язового навантаження. Визначення нового матеріалу та його поєднання з раніше засвоєними рухами. Логічність побудови комбінацій, змістовна насиченість в загальному контексті екзерсису.

Тема. Музичне оформлення уроку класичного танцю


Роль музики, її образного та емоційного змісту для виховання музичності і виразності виконання. Ясність, зрозумілість, завершеність мелодій, чіткість метроритмічних формул, змістовність – необхідні вимоги до музичного оформлення. Методи музичного оформлення уроку.

Тема. Методика та принципи побудови екзерсису на середині залу


Визначення мети, завдань екзерсису, обсягу програми. Значення зв’язуючих вправ, танцювальних елементів у комбінаційних сполученнях на середині залу. Велике adajio як сполучення рухів, спрямованих на розвиток музичності, акторської майстерності, технічності виконання класичного танцю.

Тема. Методика вивчення та виконання рухів класичного танцю


Методика постанови тулубу, ніг, рук, голови. Позиції ніг, правила та послідовність вивчання. Формування вірного положення китиць, позиції рук. Вивчення рухів класичного екзерсису обличчям до станка, пізніше – тримаючись однією рукою у напрямках вбік, уперед, назад. Опанування методики виконання вправ екзерсису на середині залу. Основи виконання вправ allegro.

Опанування техніки виконання рухів класичного танцю, виконання комбінувань, розгляд принципів їх ускладнення, згідно з програмою навчання. Подальше оволодіння основами класичного танцю, навичками координації рухів. Робота над технікою, музичністю виконання вправ, здобуттям апломбу, елевації.

Завершення роботи над постановою рук, ніг, голови, тулубу, оволодіння рухами і вправами класичного танцю, навичками виконання екзерсису біля станка на пів пальцях. Ускладнення координації на середині залу (поєднання рухів, положень, поз, port de bras, підготовча робота над обертанням.

Вивчення та оволодіння технічно-складними елементами і обертаннями, „заносками” та ін. Розвиток координації рухів, поворотів голови у стрибках, музичності виконання. Удосконалення техніки виконання рухів і вправ на середині залу. Взаємовплив та взаємозалежність частин уроку.


Мистецтво балетмейстера

Тема. Хореографічне мистецтво та його особливості

Різні підходи до визначення поняття „хореографія”, характерні особливості хореографічного мистецтва. Роль та місце музики в хореографічному мистецтві. Взаємозв’язок музики та танцю. Різноплановість і багатогранність музики, яка використовується в хореографічних композиціях. Види (класичний, народно-сценічний, естрадний та інші), жанри (романтичний, казковий, драматичний, комічний та інші) форми хореографії (за кількістю виконавців – сольна, дуетна, групова, масова; за композиційною побудовою – етюд, хоровод, кадриль, парна пляска, літературно-хореографічна композиція, сюїта та інші). Засоби виразності в хореографії. Природа танцювальних рухів, їх класифікація. Можливості ритмопластики, пантоміми, жестів, поз в образному вирішенні тематики хореографічних творів.



Тема. Закони драматургії та особливості їх використання в хореографії

Поняття драматургії в літературному та хореографічному жанрах. Закони драматургії (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка) та їх характеристика стосовно використання в хореографії. Графічна побудова хореографічних творів. Архітектоніка. Програма, лібретто хореографічного твору. Аналіз балетних лібретто стосовно законів драматургії. Аналіз хореографічних зразків у відеозапису (П.Вірський, І.Моісєєвв, Н.Надєждіна та інших) у відповідності до законів драматургії.



Тема. Композиція і постановка танцю

Поняття „композиція” та „композиція танцю”. Характеристика структурних компонентів композиції танцю: хореографічний текст та малюнок танцю. Закономірності сценічного простору та просторова організація танцю. Види танцювальних малюнків: прості та складні; колові, лінійні та орнаментальні; симетричні та асиметричні; абстрактні та змістові (дійові). Залежність малюнку від задуму танцю, його ідеї, лексичного та музичного матеріалу. Хореографічна лексика, як найважливіший компонент композиції танцю. Засоби розвитку танцювальних рухів.

Етапи роботи балетмейстера над постановкою хореографічного твору (виникнення задуму, визначення теми та ідеї танцю, розробка композиційного плану, добір музичного матеріалу, створення танцю, робота з виконавцями (ознайомчий та репетиційний період)). Методи постановчої діяльності (постановка танцю за записом, метод реставрації, метод вибору музичних творів, метод співтворчості з композитором). Прийоми розвитку хореографічних постановок (зміна музичного та танцювального темпу, зміна малюнків танцю, зміна кольорової гами, зміна амплітуди рухів, включення трюкових елементів та інше).

Тема. Система запису танцю

Історичні та сучасні підходи до системи фіксації хореографічних постановок. Графічне зображення малюнків танцю, умовні позначки. Система запису хореографічного тексту та окремих танцювальних рухів.



Тема. Робота балетмейстера над створенням хореографічного образу

Поняття „хореографічного образу” та „образності хореографічної лексики”. Художній образ у хореографії як синтетичне явище. Його складові: соціальна, національна, вікова, професійна належність образу, його характер, світосприйняття та ін. Джерела виникнення задуму для створення хореографічного образу. Взаємозв’язок хореографічного та музичного образу. Залежність вирішення образу від сюжету та ідеї танцювального номера.

Танцювальна лексика та композиційна побудова як основа розкриття хореографічного образу. Стильова єдність у вирішенні образу в хореографічному творі. Філософія та глибина образу в сучасній хореографії. Приклади яскравих хореографічних образів створених видатними балетмейстерами минулого та сучасності.


  1. Критерії оцінювання

Екзаменаційний тест складається із 100 завдань, з яких – 95 тестів закритого типу (з альтернативними вибірковими відповідями в 4-х варіантах) та 5 завдань відкритого типу практичного та творчого напрямку.



Від 1-го до 95-го завдання за кожну правильну відповідь нараховується 0,8 бала.

Кількість правильних відповідей за тестові питання

Бал за 200-бальною шкалою оцінювання

Кількість правильних відповідей за тестові питання

Бал за 200-бальною шкалою оцінювання

0

100,0

48

138,4

1

100,8

49

139,2

2

101,6

50

140,0

3

102,4

51

140,8

4

103,2

52

141,6

5

104,0

53

142,4

6

104,8

54

143,2

7

105,6

55

144,0

8

106,4

56

144,8

9

107,2

57

145,6

10

108,0

58

146,4

11

108,8

59

147,2

12

109,6

60

148,0

13

110,4

61

148,8

14

111,2

62

149,6

15

112,0

63

150,4

16

112,8

64

151,2

17

113,6

65

152,0

18

114,4

66

152,8

19

115,2

67

153,6

20

116,0

68

154,4

21

116,8

69

155,2

22

117,6

70

156,0

23

118,4

71

156,8

24

119,2

72

157,6

25

120,0

73

158,4

26

120,8

74

159,2

27

121,6

75

160,0

28

122,4

76

160,8

29

123,2

77

161,6

30

124,0

78

162,4

31

124,8

79

163,2

32

125,6

80

164,0

33

126,4

81

164,8

34

127,2

82

165,6

35

128,0

83

166,4

36

128,8

84

167,2

37

129,6

85

168,0

38

130,4

86

168,8

39

131,2

87

169,6

40

132,0

88

170,4

41

132,8

89

171,2

42

133,6

90

172,0

43

134,4

91

172,8

44

135,2

92

173,6

45

136,0

93

174,4

46

136,8

94

175,2

47

137,6

95

176,0

Від 96-го до 100-го завдання за кожну відповідь нараховується від 0 до 4,8 бала в залежності від повноти відповіді. Отже, за 5 тестів відкритого типу вступник може набрати від 0 до 24 балів.

При виконанні першого практичного завдання враховується вміння абітурієнта узгоджувати науковий апарат з темою дослідження, вміння володіти науковими термінами.

При виконанні другого завдання враховується: вміння узгоджувати танцювальні рухи з темпом, акцентами, динамічними відтінками, метроритмічними особливостями музичного твору; співвідносити кульмінаційні моменти музичного та хореографічного творів; відтворювати художній образ танцювального етюду яскравою виразністю міміки та експресивною насиченістю танцювальних рухів, узгоджуючи з музикою, рухами та змістом композиції; вміння чітко, технічно (біомеханічно правильне, раціональне виконання), пластично (розтяжка, стрибок, координація), легко виконувати танцювальні рухи й комбінації, враховуючи темп і ритм; розмаїтість танцювальних рухів обраного напрямку сучасного танцю (фізичні вправи, танцювальні, сюжетно-образні, акробатичні та ін.), різноманітних малюнків і композиційних перебудов (при створенні абітурієнтами художніх образів враховується кількість повторюваних танцювальних елементів); збагаченість лексичного матеріалу технічно складними рухами; вміння грамотно та гармонійно поєднувати танцювальні елементи і рухи в комбінації.

При виконанні третього завдання враховується рівень розвитку творчих та акторських здібностей абітурієнта, вміння імпровізувати на задану тему, влучно знаходити виразні рухи, перевтілюватися у відповідний образ, застосовуючи підручний матеріал та реквізит.

При виконанні четвертого завдання враховується: вміння грамотно та раціонально поєднувати танцювальні елементи у комбінацію, враховуючи функціональні особливості тренувальних вправ розігріву; вміння комбінувати з іншими танцювальними рухами; відповідно до положення корпуса, рук і голови в комбінації біля станка (на середині, в партері), відповідно до музичного супроводу.

При виконанні п’ятого завдання враховується: вміння абітурієнта визначати мету розробленого крос-переміщення, знання принципів комбінування основних видів рухів для крос-переміщень, чіткість, технічність, пластичність, легкість розробленої комбінації; узгодженість танцювальних рухів з темпом, ритмом, динамічними відтінками музичного супроводу.
Остаточна конкурсна оцінка (КО) за 200-бальною шкалою (від 100 до 200) формується за формулою:

КО = ЗТ + ВТ,

де ЗТ – бали за виконання тестів закритого типу (див. таблицю); ВТ – бали за виконання тестів відкритого типу (від 96-го до 100-го).




  1. Список рекомендованої літератури




  1. Александрова Н.А. Танец модерн. Пособие для начинающих / Н. А. Александрова, В. А. Голубева. – СПб. : Издательство «Лань», 2007. – 128с.

  2. Голдрич О. Хореографія: Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю / Олег Голдрич. – Львів : Край, 2003. – 124 с.

  3. Запашный В. М. Вольтижная акробатика / В. М. Запашный. – К. : Искусство, 1961. – 133 с.: ил.

  4. Костровицкая В. С. Школа классического танца / Вера Костровицкая, Алексей Писарев. – Л. : Искусство, 1968. – 260 с.

  5. Никитин В. Ю. Модерн джаз танец. Начало обучения / Вадим Никитин. – М. : ВЦХТ, 1998. – 128 с.: ил.

  6. Никитин В.Ю. Модерн-джаз танец. Методика преподавании / Вадим Никитин. – М. : ВЦХТ («Я вхожу в мир искусств), 2002. – 160 с.

  7. Никитин В.Ю. Модерн-джаз танец: Начальный курс обучения / Вадим Никитин. – М. : ВЦХТ, 1998. – 128 с.

  8. Пастух В. В. Модерні хореографічні напрямки в Галичині (20-30-і року ХХ ст.) / В. Пастух. – К. : Знання, 1999. – 41 с.

  9. Полятков С.С. Основы современного танца / С.С. Полятков. – Ростов н/Д : Феникс, 2005. – 80с.

  10. Серебренников Н. Н. Поддержка в дуэтном танце / Н. Н.Серебренников. – Л. : Искусство, 1985.

  11. Сидоров А. А. Современный танец / А. Сидоров. – М. : Первина, 1922. – 59 с.

  12. Шереметьева В. Танец на эстраде / В. Шереметьева. – М. : Искусство, 1985. – 154 с.

Електронні ресурси

  1. Танцевальное искусство. – Режим доступу: www.danse. net. – Загол. з екрану.

  2. Сучасний танець в Україні. – Режим доступу: www.ukrdance.com.ua. – Загол. з екрану.

  3. Постмодерный балет. Морис Бежар. – Режим доступу: www.iprinet.kiev./ua/wumang/4_99/bejart.htm . – Загол. з екрану.

  4. Рудоьф фон Лабан. Система запису танцю. Лабанотация .–Режим доступу: www.rz.uni-frankfurt.de/driesbec/LABANE.htm. – Загол. з екрану.

  5. Сучасний танець. Импровизация, Модерн, Контемпорари, Перфоманс. – Режим доступу: www.sab.org/сontemporary dance.htm. – Загол. з екрану.





Каталог: sites -> bdpu.org -> files
files -> Пояснювальна записка машинознавство І основи виробництва вивчаються на 1-5 курсах Інституту фізико-математичної І технологічної освіти
files -> Бердянськ 2007 (06) ббк 74я5
files -> Пояснювальна записка фахове вступне випробування з української мови є не тільки перевіркою теоретичних знань І практичних навичок абітурієнтів, які здобувають освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста, з усіх лінгвістичних дисциплін
files -> Міністерство освіти І науки україни бердянський державний педагогічний університет збірник тез наукових доповідей студентів бердянського державного педагогічного університету
files -> Бердянськ 2008 (06)
files -> Пояснювальна записка фахове вступне випробування з української мови є не тільки перевіркою теоретичних знань І практичних навичок абітурієнтів, які вступають до магістратури, з усіх лінгвістичних дисциплін
files -> Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни бердянський державний педагогічний університет збірник тез наукових доповідей студентів бердянського державного педагогічного університету
files -> Бердянськ 2008 (06) ббк 74я5
files -> Міністерство освіти І науки україни бердянський державний педагогічний університет збірник тез наукових доповідей студентів

Скачати 241.92 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка