11 клас Складні випадки правопису та вживання числівників



Скачати 117.5 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації11.12.2018
Розмір117.5 Kb.
  1   2

11 клас

Складні випадки правопису та вживання числівників

Мета: створити умови для формування предметних компетенцій та базових компетентностей: повторити відомості про загальне значення числівника, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; узагальнити й систематизувати знання про вживання числівників в українській мові; правила написання й особливості відмінювання; учити застосовувати теоретичні знання на практиці при відмінюванні та написанні числівника, визначенні його граматичних ознак; правильно вживати числівник у мовленні; розвивати пізнавальний інтерес; розширювати світогляд учнів, знайомлячи їх з розмаїттям природного ландшафту, багатовіковою історією та самобутніми культурними пам’ятками України.


Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: картки, комп’ютер, відеопроектор, відеофільм, електронні схеми.



ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

Мотивація навчальної діяльності.

Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина,

тихі зорі, ясні води — моя Україна.
В. Сосюра
1. Наша Батьківщина має неповторні краєвиди, цікаву історію і культуру, тому з метою привернення уваги громадськості до історико-культурних місць України проводилася акція «Сім чудес України».

В інформаційній службі новин повідомлення про підсумки конкурсу два журналісти прочитали по-різному.





На жаль, і в першому, і в другому реченнях були допущені помилки. Знайдіть їх і прочитайте словосполучення правильно.

Щоб надати об’єктивну інформацію, числівники часто використовують у мовленні диктори, журналісти телебачення і радіо. Кожна людина не обходиться без складання ділових документів із наявністю числівників. Індивідуальна мовна культура – це своєрідна візитна картка особи незалежно від її віку, фаху, посади. Навряд чи матиме належний авторитет і вплив той, хто не вміє правильно висловити свою думку, хто неспроможний дібрати лексичні вирази відповідно до конкретної ситуації.

Отже, щоб мовлення наше було не лише багатим, а й правильним, сьогодні на уроці повторимо відмінювання числівників, написання складних слів, до складу яких входять числівники та правильне вживання іменників із числівниками.

Також на уроці проведемо маленьку віртуальну подорож унікальними місцями нашої України.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Повторення вивченого матеріалу.

1. Учням пропонується прочитати ряд слів. Назвати слова, які не є числівниками.



2. Чим відрізняються числівники від інших частин мови, які мають числове значення?


3. Учитель пропонує прочитати спроектоване речення:

Використовуючи приклади із поданного речення, розповісти про розряди числівників за значенням та групи за будовою.


Каталог: doc -> files -> news -> 433
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
433 -> А. Тарковський Використання елементів технології критичного мислення на уроках світової літератури та російської мови
433 -> План-конспект уроку в 9-му класі Тема: О. Пушкін великий російський поет. Аналіз вірша «До моря » Мета
433 -> А. Тарковський Використання елементів технології критичного мислення на уроках світової літератури та російської мови
433 -> Активізація пізнавальних інтересів та реалізація творчого потенціалу учнів в умовах акмеологічного простору уроку математики зміст
433 -> На уроці німецької мови
433 -> Урок узагальнення матеріалу за оповіданням В. Винниченка «Федько халамидник»
433 -> Урок з теми: «Теплові явища»
433 -> Буглівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Лановецької районної ради Тернопільської області
433 -> «Шевченко і світова література. (Спроба компаративного аналізу творчості Т. Г. Шевченка в межах програми зі світової літератури)»

Скачати 117.5 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка