15–25 хвилин кожного дня вранці. Мета проведення: створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі



Дата конвертації07.11.2018
Розмір2.05 Mb.
#61262

Ранкові зустрічі

Колективна творча робота вчителів

Любешівського району,

які будуть працювати за концепцією НУШ

Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. 

Тривалість:

15–25 хвилин кожного дня вранці.

Мета проведення: створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.

Нехай ранкові зустрічі приносять дітям радість, налаштовують на позитив і продуктивну працю.

Під час ранкової зустрічі учні вчаться:
  • висловлювати свої думки таким чином, щоб їх зрозуміли інші;
  • уважно слухати, коли говорять інші;
  • розв’язувати власні проблеми за допомогою слів;
  • пропонувати свої ідеї групі;
  • активізувати та збагачувати свій словниковий запас;
  • аналізувати та оцінювати матеріал;
  • використовувати вивчену інформацію.

Вітання

Групове заняття

Обмін інформацією

Щоденні новини

Основні компоненти ранкової зустрічі

ПРОСТІ

Рукостискання.

Арабське привітання – Ассалам Алейкум.

»Хай-файв» (привітання, коли одна людина плескає піднятою долонею в долоню іншої людини).



Привітання адресується кожній дитині по черзі, вербально або невербально.

ФОРМИ ПРИВІТАННЯ

ВІРШОВАНІ

Доброго ранку – сонце привітне! Доброго ранку – небо блакитне! Доброго ранку – в небі пташки! Доброго ранку – пахучі квітки! Доброго ранку – люди привітні!

Я всім бажаю щоб посмішки квітли!

Під час обміну інформацією учні висловлюють свої ідеї, стурбованість, досвід, почуття, а також обмінюються важливими для них речами. 

Прочитайте вислів:

«Дружба – це золота нитка, яка поєднує усіх людей світу». 

                     Джон Івлін

– Як ви розумієте цей вислів?

– Що це за золота нитка, яка поєднує друзів?

– З чого починається дружба?

  • Діти, а яка тема нашої зустрічі ?
  • Розкажіть з ким ви дружите?
  • З ким із друзів ви любите гратися на подвір’ї? Чому?
  • Що ви можете сказати про свого друга? Який він?
  • Що означає дружити?
  • Сьогодні ми будемо вчитися цінувати тих, хто поруч, налагоджувати дружні стосунки.

Мета групових занять полягає в об’єднанні групи, потребують від учнів використання навичок критичного мислення і сприяють самовираженню.

“Характеристики людей”.

Оберіть кількох учнів і поставте їх поруч один з одним. Вони повинні мати щонайменше одну спільну ознаку (наприклад, темне волосся). Решта дітей, які стоять у колі, мають визначити цю характеристику. Якщо хтось здогадується, то пропонує іншій дитині з кола, хто має таку ж характеристику, приєднатися до групи.



“Оцінювальна банка”.

Покладіть у банку певну кількість будь-яких предметів. Запропонуйте учням припустити кількість предметів у банці. Можливо змінити цю вправу, записуючи відповіді на великому аркуші паперу. Запишіть припущення кожної дитини. Збережіть ці записи та розмістіть їх у класі або з’єднайте разом і зробіть Книгу приблизних оцінок нашого класу.



Щоденні новини сприяють розвитку демократичної практики через надання інформації, важливої для всіх, у письмовій або усній формі.

Наша сьогоднішня зустріч так і називається

  Дружба починається з …

     Ми з’ясуємо, що потрібно для того, щоб стосунки стали дружніми.



Вправи для

ранкових зустрічей

Привітання

Привітання

  • В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)
  • Я і ти, і ми, і ви.                                  (три хлопки)
  • Добрий день, тому, хто зліва.            (поворот наліво)
  • Добрий день, тому, хто справа.         (поворот направо)
  • Ми – одна сім’я.          (розвести руки в сторони, показати на всіх) 
  • В цьому класі друзі всі:                  (три клацання пальцями)
  • Я і ти, і ми, і ви.                               (три клацання пальцями)
  • Не лякайся, той, хто зліва.    (торкнутися плеча сусіда зліва)
  • Не лякайся, той, хто справа. (торкнутися плеча сусіда справа)
  • Ми – одна сім’я.      (розвести руки в сторони, показати на всіх)
  • В  цьому класі друзі всі:         (три плескання по грудях)
  • Я і ти, і ми, і ви.                      (три плескання по грудях)
  • Пожалій того, хто зліва.     (погладити по голові сусіда зліва)
  • Пожалій того, хто справа. (погладити по голові сусіда справа)
  •  Ми – одна сім’я.      (розвести руки в сторони, показати на всіх) 
  • В цьому класі друзі всі:                     (три плескання по колінах)
  • Я і ти, і ми, і ви.                                   (три плескання по колінах)
  • Помирися з тим, хто зліва.                 (взяти за руку сусіда зліва)
  • Помирися з тим, хто справа.               (взяти за руку сусіда справа)
  • Ми – одна сім’я.                              (розвести руки в сторони, показати на всіх) 
  • В цьому класі друзі всі:                     (три притопи ногами)
  • Я і ти, і ми, і ви.                                  (три притопи ногами)
  • Посміхнись, тому, хто зліва.            (посміхнутися сусідові зліва)
  • Посміхнись, тому, хто справа.         ( посміхнутися сусідові справа)
  • Ми – одна сім’я.                                  (розвести руки в сторони, показати на всіх) 
  • В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)
  • Я і ти, і ми, і ви.                                  (три хлопки)
  • Любі гості, вчителі,                            ( повернутися до гостей уроку, вчителів)
  • Вас вітаєм щиро всі.
  • Ми – одна сім’я

Вправа «Букет»


Вправа « Я обираю настрій… »
  • Вчитель пропонує дітям прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає їхньому настрою і який би вони хотіли б зберегти на цілий день;
  • Діти чіпляють прищепки до смайликів.

Девіз дня:

Клас у мене дружний є.

Він мене не підведе.

Гра «Що спільного»

Двоє-троє учнів стають поруч один з одним.Вони повинні мати щонайменше одну спільну ознаку.Решта дітей мають визначити цю характеристику.Якщо хтось здогадується, то пропонує іншій дитині,хто має таку ж характеристику,приєднатися до групи.


Вправа «Букет»

- Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко переламати і викинути, а якщо я зберу і спробую переламати всі разом, то мені це не вдасться. Ось так і в житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, усі негаразди легко подолаєте. Ми з вами зберемо ці квіти у букет, і це буде букет нашої єдності.


Вправа «Все одно ти молодець»

Учитель пропонує дітям об’єднатися в групи по двоє, за ознакою «день« і «ніч«. Один учасник говорить про свій недолік : «Мене не люблять за те, що…«, а інший відповідає :«Ну і що, все одно ти молодець, тому що…«



Вправа «Мережа вражень»

Для вправи потрібен клубок з нитками. Клубок передається від одного учасника до іншого розмотуючи нитку. Діти діляться своїми враженнями від зустрічі.



Вправа «Приємні побажання»

Усі учасники зустрічі знаходячись у колі, сильно труть свої руки, потім «віддають« тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч,посміхаються і говорять компліменти.



Вправа «Комплімент»

Діти з учителем стають в коло. Кожна дитина, дивлячись на сусіда ліворуч, вітається з ним і говорить, яка звичка цієї дитини найбільше їй подобається, тобто робить комплімент.

Наприклад :«Привіт, Маринко. У тебе гарні очі«

Математичні привітання

Математичні привітання

Привітання починається з називання імені особи, яка сидить праворуч, після чого дається задача, наприклад: »Дмитрику, 3 + 5 дорів-нює...». Дмитрик відповідає, називаючи ім’я особи, яка її склала. Наприклад: »Карина, 8». Дитина, яка розв’язала математичний приклад, повертається до особи, яка сидить праворуч від неї, називає її ім’я і пропонує нову задачу. Це привітання йде по колу доти, доки кожний учасник не отримає привітання, вирішить приклад і у свою чергу привітається з іншим членом групи. Залежно від віку дітей, їхніх навичок і навчальної програми вчителі можуть установлювати певні обмеження, наприклад, використовувати лише додавання в межах 10, тощо.


Психогімнастична вправа

(Діти стоять у колі)

Ми у класі дружні всі?

Ми у класі дружні всі!

Усміхнись тому, хто зліва!

Усміхнись тому, хто справа!

Ми у класі дружні всі?

Ми у класі дружні всі!

Ти погладь того, хто зліва,

Ти погладь того, хто справа

Ми у класі дружні всі?

Ми у класі дружні всі!

Гра «Впіймай посмішку»

Діти виконують дії, які називає вчитель.

Посміхніться, «зніміть« посмішку долонькою та «киньте« своєму сусідові. «Спіймайте« посмішку, «прикрасьте« нею своє обличчя.

Зобразіть на обличчі радість, «подаруйте її своєму товаришеві.

Відправте повітряний поцілунок.

Привітання - побажання

  • Я хочу подарувати тобі щастя!
  • Прийми від мене у подарунок хороший настрій!
  • Я хочу подарувати тобі натхнення!
  • Я дарую тобі міцне здоров’я!
  • Я хочу подарувати тобі красу!
  • Прийми в подарунок від мене посмішку!
  • Прийми в подарунок від мене повагу!
  • Я дарую тобі щиру ласку!
  • Я хочу подарувати тобі чарівну казку!

Вправа «Сонячний зайчик»  

Вчитель.

      -   Ось Зайчик, а в лапках у нього Сонячний зайчик. Сядьте зручніше та уявіть собі, що ми на галявині. Сонячний зайчик зазирає у ваші оченята. Заплющить їх. Зайчик пробіг по обличчю - погладьте його ніжно долоньками, на лобі, на щічках, на підборідді. Правда, приємно?

     -   Погладжуйте легенько, щоб не сполохати його - голову, ручки, ніжки. Раптом він заліз за комір! Погладьте його й там. Він любить і пестить вас. А ви подружіться з ним. Прислухайтеся ще трохи до своїх відчуттів і повертайтеся в клас.

    -    Дякуємо тобі, Сонячний зайчику, що ти нас розвеселив. Давайте подякуємо Зайчику оплесками.

-         Отже, Колобок котиться, котиться, а назустріч йому ... (Діти: Вовк).

-         Хто скаже повним реченням? (Дитина: Колобок зустрів Вовка). Повторіть усі. (Діти повторюють).



Вправа «У бабусине віконечко...»

Вчитель.

-   Діти, сідайте на стільчики.

-         Я знаю, що ви знайомі з багатьма казками. Зараз  я почну, а ви підкажете мені, про кого вона...    Жили собі дід та баба. Дід сидить на печі, а баба...

-   Зайшла баба до хати, а дід їй і каже: »Спечи, бабо, ... (Діти).

-  Спекла баба колобка і поставила на вікно.

А що було далі? (Діти: Колобок утік покотився до   лісу).

-  Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому... хто? (Діти: Колобок зустрівся з Зайчиком)

Вправа «Ось який я!»


Вправа «Закінчи речення...»

   Я мрію...     Я люблю...     Мені сумно, коли...      

Я стараюся…   Я вірю... Я турбуюсь...

Мої батьки хочуть...    Я радію, коли... Я не люблю...



Вчитель.

-         Діти, а яка зараз пора року?

-         А що взимку робить ведмідь?

-         А що він любить? А що не любить? Не любить, щоб його тривожили взимку. Тому хай іде наш Ведмедик у барліг спати. І ми трішки відпочинемо.



Вправа «Ладусі-ладусі».

Вчитель.

-         А наш Колобок котиться, котиться, а назустріч йому... хто?

-         Дайте повну відповідь:  »Колобок зустрів хитру Лисичку».

-         Лисичка також прийшла із завданням.


Вправа «Ось який я!»

Хто народився навесні, плесніть двічі у долоні, хто влітку – стрибніть тричі на одній нозі, хто восени – доторкніться правою рукою до лівого вуха, хто взимку – присядьте стільки разів, скільки вам років.

Вправа «Іграшка по колу»


Гра «І я ...»

  Вчитель.

   -      Правила гри такі: я називаю

 риси характеру. Якщо у когось

є така риса, то  він має  відповісти: »І я...».

   -      Лисичка каже:  Я – ледача…, я – охайна…, я – чесна…,  я -   

          сором'язлива…, я-жадібна…,    я – весела…, я – працьовита…, я – хитра…

   -   А яка Лисичка? (Повним реченням: Лисичка руда. Лисичка хитра. Лисичка обережна.  Лисичка красива, пухнаста, хутро красиве).

-         Діти, а в казочці Лисичка хотіла з'їсти

Колобка. Давайте ми врятуємо його. А для цього кожен з нас придумає і скаже Лисичці добрі, ввічливі слова, щоб вона Колобка не їла. (Діти беруть Лисичку і звертаються до неї:

»Лисичко, будь добра, не їж Колобка, я краще дам тобі цукерку» та ін.).

Вправа «Іграшка по колу»

Усі учасники стають у коло, тримаючи руки за спиною. У ведучого в руках іграшка, яку треба передати по колу з рук у руки якомога швидше так, щоб шка не впала на підлогу.


Вправа «Фотограф»

Ведучий запрошує бажаючого стати »фотографом». Усі інші учасники створюють »похмуру команду», яка має сфотографуватися.



Завдання »фотографа» під час зйомки — розсмішити »похмуру команду», а завдання команди — не піддаватися на заохочення »фотографа» (звуки, слова, жести, міміка тощо).

Вправа «Я люблю...»

Учасники працюють у групах. Один учасник тримає м'яку іграшку і продовжує фразу: »Я — ... (ім'я). Я люблю... А ти?», — і кидає іграшку одному з учасників. Потім учасники по черзі називають, що вони запам'ятали одне про одного.


Вправа «Пальчики»

Вправа «Пальчики»

― Уявіть собі, що ваш кулачок - це пелюстки квіточки, яка буде розкриватися з кожним твердженням, на яке ви погодитися.

― У мене зараз гарний і піднесений настрій.

― Сьогодні я закріпив та ще більше поглибив свої знання про рослини.

― Я хотів би ще більше дізнатися про рослин.

― Мені сподобалося грати в різні пізнавальні ігри разом зі своїми однокласниками.

― Вдома я поділюся враженнями про набуті знання з батьками.

― У кого розкрилася долонька – квіточка, прошепотіть їй ласкаве і тепле слово та одним подихом подаруйте її своєму товаришеві.


Вправа «Дзеркальце»

— Діти, я передаю по колу дзеркальце, усміхаюся і говорю собі комплімент. Ви зробите так само.

— Скажіть, коли ви собі дужче сподобались: коли були серйозні, чи коли усміхались ? То ж запам’ятайте: доброта — це перш за все усмішка.

(Учитель прикріплює на дошку вирізану з червоного картону усмішку під словом »доброта»)

Вправа «Цікаві мішечки»

Діти передають по колу мішечки. На дотик мають здогадатися що в них.



(У одному насіння (квасоля), у другому – плоди (яблуко, груша).

Вправа «Ласкаві імена»

Вправа «Ласкаві імена»

Учасники пригадують і по черзі кажуть, якими ласкавими іменами їх називають родичі, близькі люди, знайомі, що вони відчувають при цьому. Потім діти пригадують, кого та якими ласкавими іменами називали вдома, говорять про свої почуття.


Вправа «Слухай хлопки»

Діти йдуть по колу один за одним. Ведучий хлопає один раз - поза »лелеки» (стояти на одній нозі), два рази - поза »жабки» (присісти, руки на підлозі), три рази - діти йдуть по колу.



Гра «Найдобріший »

Вчитель повідомляє, що в українців є прислів’я: «Доброго добром згадують». Пропонує пограти в гру і сказати, які добрі діти навчаються в класі.

Дітям пропонують кидати м’ячика і тому, хто впіймає його, треба назвати ім’я однокласника і пояснити, чому він добрий.

Гра «Уяви собі…»

- У врятованому лісі Муха Цокотуха святкує свій День народження. Хто прийшов її вітати? Які вони принесли подарунки?

- Уяви, що це ти прийшов(прийшла) до неї на День народження. Як ти привітаєш Муху?

Гра «Автобус«

  • Любі друзі, запрошую вас на прогулянку автобусом до театру пантоніми(звучить музика, діти стоячи у колі роблять відповідні рухи.)

  • - Діти розрахуйтесь на водія та пасажира. Поділіться на дві групи, утворюючи дві шеренги, і станьте один навпроти одного.

    Інструкція:уявіть собі,що ми всі їдемо в автобусах: одна підгрупа їде в одному автобусі, друга – в іншому. Автобуси зупинилися поруч у транспортному заторі. Ви сидите біля вікна і бачите, що в іншому автобусі просто навпроти вас і теж біля вікна сидить ваш знайомий. Це велика удача, тому що вам потрібно терміново передати йому важливу інформацію, і ви, скориставшись ситуацією робите це. Але зробити все це ви маєте тільки мовчки, без слів, за допомогою жестів.



    Варіанти повідомлень:

    1.Давай сьогодні зустрінемось.

    2.Ти забув у мене свою іграшку.

    3.Я завтра не піду до школи, бо захворів.



Гра «Чарівні окуляри«

Учитель показує дітям коробку й повідомляє:

-Тут у мене лежать «чарівні окуляри«. Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той. хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.

Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри« і називають гарні риси своїх однолітків.


Вправа «Промінчики сонечка» 

Вправа «Промінчики сонечка» 

Колом сонечко іде,

За собою день веде.

Станьмо разом , станьмо в колі –

Станем сонечком у школі!

(Діти стають у коло, спочатку дівчатка, а потім між ними хлопчики)

 

Ви сьогодні вже проснулись?

Добрий день!

Мамі зранку посміхнулись?

Добрий день!

Клас наш радо вас вітає!

Добрий день!

Настрій кожен гарний має?

Добрий день!

Потягніться, синочки й донечки!

Добрий день!

Ми всі разом – промінчики сонечка!

Добрий день! Добрий день! Добрий день!

 


Вправа «Пересідалка»

Діти стоять у колі. Ведучий у грі - вчитель, а потім - дитина. Передаючи м'яч, діти пересідають зі свого місця на місце ведучого.

- На моє місце сідає наймолодша (найстарша) дівчинка нашого класу…

- На моє місце сідає найнижча (найвища)дівчинка нашого класу…

- На моє місце сідає дівчинка, ім'я якої починається на літеру…

- На моє місце сідає хлопчик, ім'я якого починається на літеру…

- На моє місце сідає хлопчик, який сьогодні найпершим прийшов до школи… 

Вправа «Моя мрія»

Вправа «Моя мрія»

Діти , ви любите подорожувати? У кожного з вас є своя мрія. Де б ви захотіли побувати? Складіть долоньки разом, піднесіть їх до ротика і пошепки вимовте свою мрію: »Я мрію про…». Заховайте свою мрію в кулачок, притуліть до серця і відпустіть, дмухнувши на неї. Нехай ваші мрії летять і обов’язково збудуться.


Вправа «Розкажи віршик без слів»

Дружить хмарка з дощиком:

Носить воду горщиком.

Дощик — із травичкою,

А трава — з копичкою,

А копиця — з коником,

Що гасає з дзвоником.

А іще — з телятком,

баранцем, лошатком.

Всі вони — з Даринкою,

Дівчинка — з хмаринкою,

З тою, що із дощиком

Носить воду горщиком.

Ось замкнулось дружнє коло,

Подружились всі довкола.

(вчитель читає вірш, а дітям пропонується передати його зміст за допомогою міміки й пантоміми)

Коди або «таємні» вітання

«Таємні» вітання – найпопулярніші серед дітей. Код є «таємним», оскільки він невідомий іншим учасникам. «Таємні» або «закодовані» вітання бувають простими або складними (складність може зростати упродовж кількох днів або тижня). Приклад «таємного» коду: у понеділок – два моргання, у вівторок – два моргання й одне примружування ока, у середу – два моргання і примружування ока, легке смикання правого вуха. Цей сигнал по черзі передається кожній дитині, доки перший «відправник» не отримує зворотне послання.



Гра «Котилася торба»

Зараз ми пограємо в гру «Котилася торба».

А ось і торбинка. У ній у конвертах цікаві завдання: треба із окремих слів скласти речення.

А хто буде виконувати завданнями дізнаємося за допомогою лічилки:

Котилася торба

З великого горба.

У цій торбі не хліб – паляниця,

Кому ж доведеться сьогодні трудитись?

(після цих слів учень,якому дісталася торба розв’язує мішечок та дістає кубики,виставляє на поличку і складає речення. На кубиках:сила, дружбі, В, ми.

Давайте сьогодні підтвердимо цей вислів!



Вправа « Сіамські близнюки»

На столах лежать: газета, згорнута в кілька разів пакетом; пляшка з кришкою, що загвинчується, яка лежить окремо; коробка, поруч з якою знаходяться різні дрібні предмети.

Діти об’єднуються в пари. Пара «близнюків» обіймає одне одного міцно за талію так, щоб у кожного була вільною лише одна рука: в одного – ліва, у другого – права. Пари підходять до столу з предметами й за командою вчителя своїми вільними руками виконують команди:

розгорнути газету повністю;

щільно закрутити кришку на пляшці;

скласти предмети до коробки;



усі предмети покласти на газету, акуратно її згорнути подарунковим пакетом.

РАНКОВА ЗУСТРІЧ на тему «День вишиванки в Україні»

Привітання

Привітання

Вчитель. Доброго дня, маленькі українці! Давайте сьогодні ми будемо вітатися незвичайно. До привітання «Доброго дня» додамо слово, яким можемо себе описати, це слово має починатися на той самий звук, що і ваше ім’я. До прикладу: «Доброго дня, я мила Марійка».

Діти. Доброго дня, я сміливий Сашко. Доброго дня, я бадьорий Богдан.


Групове заняття

Вчитель. Зараз діти, я виберу трьох діток, які мають одну спільну ознаку. Ваше завдання відгадати її. ( Вчитель обирає кількох учнів і ставить їх поруч один з одним. Вони повинні мати щонайменше одну спільну ознаку (наприклад, темне волосся). Решта дітей, які стоять у колі, мають визначити цю характеристику).

Вчитель. А зараз подумайте, яка ознака поєднує сьогодні нас усіх.

Діти. Сьогодні ми усі прийшли у вишиванках.

Обмін інформацією

Вчитель. А зараз я пропоную кільком учням розповісти про свою вишиванку. Що на ній зображено? Хто її вишивав? Чому вона вам подобається? ( На цьому етапі вчитель може використати «стілець автора»)

Щоденні новини

Вчитель. 17 травня 2018 року українці відзначатимуть День вишиванки. Це чудове свято не має певної фіксованої дати, його відзначають щорічно у третій четвер травня.Це свято є досить молодим, оскільки воно з’явилося відносно недавно – в 2006 році. Вишиванка є національним одягом українців, який має багатовікову історію, відому ще з часів Київської Русі. Про неї написано чимало пісень, віршів, вона згадується у літературних творах українських письменників. Існує навіть свято, присвячене цій деталі гардеробу.Щороку у третій четвер травня мільйони людей одягають вишиті сорочки на роботу, виробництво, до школи, вузу, дитячого садочку, офісу або просто на прогулянку. В акції беруть участь люди різного віку та соціального становища.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка