3. повідомлення теми І мети уроку



Скачати 22.55 Kb.
Дата конвертації22.11.2018
Розмір22.55 Kb.
#65961
Тема. Які міни відбуваються в природі восени? Спостереження за явищами природи восени
Мета.  Поглибити знання учнів  про природні зміни пізньої осені;  вчити  помічати  їх у природі,спостерігати за природою свого краю ; формувати розуміння взаємозв’язків у природі на основі спостережень та раніше набутих занань; розвивати спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота над загадкою

У садах, лісах блукає,


В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль – 
Жде сестрицю білу в гості.
(Осінь)

Звучить музика П.І.Чайковського "Пори року. Жовтень."

- Які слова допомогли вам відгадати загадку?(Жовті шати, золотиста постіль,жде сестрицю білу)

Перевірка домашнього завдання

—  Що є причиною зміни пір року?

—  Скільки осінніх місяців? Назвіть їх.

—  Який  з  цих  місяців  вінчає  початок  осені,  який  —  середину,  а  який є  передвісником  зими?  (Вересень —  початок  осені,  жовтень — середина, листопад — кінець цієї пори року.)



3.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся які зміни відбуваються в природі восени



4. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ



  • Робота за підручником (с. 44-45)

—  Роздивіться малюнки на с.  44  і розкажіть,  чи  світло на вулиці, коли ви вранці прокидаєтеся,  чи ввечері лягаєте спати.  Пригадайте,  як це було влітку та на початку осені?

— По скільки  годин тривають день і ніч? Що відбувається з днем і ніччю впродовж жовтня і листопада?Коли день осіннього рівнодення?

—  Поміркуйте  над  змістом  народних  висловів: "У жовтні до обіду осінь,а після обіду зима", "Листопад- ворота зими"

2. Робота в групі. Змагання « Хто найспостережливіший у класі?»

—  Коли була остання гроза?(12 жовтня)

—  Коли вперше цієї осені був заморозок на ґрунті?(7 жовтня)

—  Скільки днів цієї осені були із ранковими туманами?(5 днів)

—  Скільки було дощових днів?(7 днів)

—  Чи була на небі після дощу райдуга?(Ні)



Переможцем  стає  той,  хто  ретельніше  за всіх  веде записи у своєму календарі погоди.

3.Фізкультхвилинка

5. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Літературна хвилинка

—  Про осінь Г. Бойко сказав так:

Ясне сонце не гріє
Холодок повіва,
Затихає, жовтіє
На узліссі трава.
Осипаються клени,
Листя з дуба летить…
Лиш ялинка зелена
Серед лісу стоїть.

—  Про  які  ознаки  осені  ви  дізналися?  Які  з  них  відбуваються  у  неживій природі?

Осіння пора! Як заворожує вона своєю красою. Але найбільш чаруючим і гарним постає перед нами осінній ліс. 

Чудово, неначе в казці! Все навколо виблискує під яскравими промінчиками лагідного сонечка. Вже не почуєш веселих пісень дзвінкоголосих пташок. З дерев повільно опадає останнє листя, наче пофарбоване чарівним пензлем у жовтогарячий колір. Воно замріяно кружляє у повільному таночку, поки тихо долетить до землі. Приємно йти доріжкою, коли під ногами лагідно шарудить різнобарвний килим осені. А вітерець, пустотливо граючись, розносить по всьому лісу приємні пахощі достиглих ягід. Поважно хитають маленькі ялинки та високі сосни своїми вічнозеленими верхівками, ніби мирно розмовляючи між собою. Тільки свіжий подих вітру інколи порушує цю розмову. Аж ось у густих вітках блискавично промайнула і миттєво сховалась руденька білочка — весела сусідка всіх дерев і невпинна трудівниця. 

Де-не-де з-під опалого листя виглядають маленькі боровички, лисички, підберезовики. 

А високо в блакитному небі безперестанку пливуть темно-сині хмаринки, нагадуючи своїми обрисами різних казкових персонажів. Розсікаючи небесну блакить, повагом летять і зажурливо курличуть журавлі. 

Як хороше, як гарно навкруги! Спасибі тобі, осінь, за цю красу! 

-За якими прикметами ви дізналися, що це осінь? Які з цих змін відбуваються у живій природі? У неживій?



  1. Робота над загадками Розкажіть, діти, хто те добре знає
    Яке коротке літо восени буває? 
    (Бабине літо) 

    * * * 
    Жовте листячко летить, 


    Під ногами шелестить 
    Сонце вже не припікає 
    І коли це все буває? 
    (Восени) 

    * * * 
    Виснуть хмари низько-низько, 


    Опустили пасма-коси. 
    Всюди мокро, всюди слизько – 
    Ходить нашим краєм… 
    (Осінь) 







2.Тестування

—  Підкресліть прикмети осені.



•  Ночі стали темні і довгі;

•  вранці заморозки;

•  сонце піднімається вище на небосхилі;

•  червоніє і облітає листя з осики;



•  птахи висиджують пташенят;

•  часто гримлять грози;

•  моросять дощі;

•  весело співають пташки.



6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Які знання ви зможете використати в щоденному житті?

—  Назвіть декілька осінніх явищ в неживій природі.

—  Про що вам захотілося розповісти своїм друзям?



7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 44-45.



—  Порівняйте, чим відрізняються між собою жовтень і листопад?
Каталог: doc -> files -> news -> 527
527 -> Запорізька Січ в др пол. ХVІІ ст. Іван Сірко
527 -> Українська мова,8 клас
527 -> Урок світової літератури у 11 класі Тема уроку: Сила зла, що творить добро. Воланд і його свита в романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита»
527 -> Сценарій проведення музичної вікторини «Музична вітальня»
527 -> Тема: Світ гармонії. Гармонічні коливання Мета
527 -> 7 «Квіти, плоди та насіння»
527 -> За здоровий спосіб життя
527 -> Правила вживання знака м’якшення. Мета уроку: навчальна закріпити знання, вміння, навички правопису слів із знаком м’якшення
527 -> Чисте повітря запорука здорового життя на Землі

Скачати 22.55 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка