5 клас Альтернативна олімпіада зі світової літератури 2013 – 2014 н р. І. Тести з вибором однієї правильної відповіді



Сторінка1/5
Дата конвертації23.03.2017
Розмір0.64 Mb.
  1   2   3   4   5
5 клас

Альтернативна олімпіада зі світової літератури

2013 – 2014 н. р.
І. Тести з вибором однієї правильної відповіді


  1. Фольклор є видом:

а) музичного мистецтва;

б) словесного мистецтва;

в) мистецтва живопису;

г) театрального мистецтва.




  1. До малих жанрів фольклору належать:

а) казки;

б) думи;


в) балади;

г) прислів’я.




  1. Продовженням прислівя Краще мала допомога… є:

а) «навчишся кусатись»;

б) «ніж легка війна»;

в) «риби не наловиш»;

г) «ніж велика жалість».




  1. Українським відповідником італійського прислівя З лисицею жити — по-лисячому крутити є:

а) «Без труда не буде плода»;

б) «З вовками жити — по-вовчому вити»;

в) «Хто рано встає, тому Бог дає»;

г) «Гусак свині не товариш».




  1. До малих жанрів фольклору належать:

а) романси;

б) історичні пісні;

в) балади;

г) приказки.




  1. Автором фольклорних творів є:

а) народ;

б) художники;

в) письменники;

г) архітектори.




  1. До жанрів фольклору не належить:

а) забавлянка;

б) прислів’я;

в) казка;

г) роман.




  1. До великих жанрів фольклору належать:

а) забавлянки;

б) приказки;

в) загадки;

г) казки.




  1. Українським відповідником африканського прислів'я “Черепаха йде повільно, але далеко є:

а) «Не плюй у криницю, знадобиться води напиться»;

б) «Не ходи в воду за птицею, а в ліс за рибою»;

в) «Тихіше їдеш, далі будеш»;

г) «Добре роби — добре й буде».




  1. Фольклорні твори цілеспрямовано збирають, записують і дослі­джують:

а) фольклористи;

б) філателісти;

в) філантропи;

г) філокартисти.




  1. До дитячих жанрів фольклору належать:

а) думи;

б) легенди;

в) балади;

г) забавлянки.




  1. Продовженням прислівя «Краще важкий мир...» є:

а) «ніж велика жалість»;

б) «ніж легка війна»;

в) «по-лисячому крутити»;

г) «навчишся кусатись».




  1. Українським відповідником японського прислівя “Порожня боч­ка гуде” є:

а) «Колос повний до землі гнеться, а порожній угору пнеться»;

б) «Око бачить далеко, а розум ще дальше»;

в) «Вірний приятель — то найбільший скарб»;

г) «Не думай про страх, то й його не буде».




  1. Слово “казка” походить від слова:

а) танцювати;

б) малювати;

в) співати;

г) казати.




  1. Жили-були дід і баба...” — це:

а) зачин народної казки;

б) основна частина;

в) кінцівка;

г) не є елементом народної казки.




  1. Народною казкою є:

а) «Малюк і Карлсон, що живе на даху»;

б) «Пригоди Цибуліно»;

в) «Про дідову дочку й бабину дочку»;

г) «Буратіно».




  1. У яку фарбу вскочив герой казки «Фарбований шакал»?

а) червону;

б) золотаву;

в) синю;

г) зелену.



  1. Казка «Фарбований шакал» належить до..

а) індійського фольклору;

б) українського фольклору;

в) японського фольклору;

г) китайського фольклору.




  1. Чому сильні лісові звірі так злякалися Чандарави (народна казка «Фарбований шакал»)?

а) він мав великі пазурі;

б) його очі палали вогнем;

в) він був незвичайно синього кольору;

г) він займав високу посаду.




  1. Казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» належить до..

а) індійського фольклору;

б) українського фольклору;

в) японського фольклору;

г) китайського фольклору.




  1. Іссумбосі в однойменній казці став великим за допомогою...

а) чарівної палички;

б) чарівного молотка;

в) чудодійного напою;

г) ліків для росту.



  1. Казка «Пензлик Маляна» належить до..

а) індійського фольклору;

б) українського фольклору;

в) японського фольклору;

г) китайського фольклору




  1. Як Малян з казки «Пензлик Маляна» отримав чарівний пензлик?

а) знайшов;

б) йому подарувала його добра чарівниця;

в) уві сні сивобородий дідусь подарував його;

г) учитель малювання дав його хлопцеві.




  1. Як Малян використовував чарівний пензлик?

а) малював селянам усілякий реманент;

б) ніяк не використовував;

в) малював на замовлення імператора;

г) для власного задоволення.



  1. Казка «Синдбад-мореплавець» належить до..

а) індійського фольклору;

б) арабського фольклору;

в) японського фольклору;

г) китайського фольклору.



  1. Казка «Синдбад-мореплавець» входить до збірки..

а) «Панчатантра»;

б) «Дитячі і сімейні казки»;

в) «Казки моєї матінки Гуски»;

г) «Тисяча і одна ніч».



  1. Казка «Фарбований лис» входить до збірки..

а) «Панчатантра»;

б) «Дитячі і сімейні казки»;

в) «Казки моєї матінки Гуски»;

г) «Тисяча і одна ніч».



  1. Чандарава є героєм народної казки..

а) «Синдбад-мореплавець»;

б) «Фарбований лис»;

в) «Пензлик Маляна»;

г) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик».



  1. Яких фантастичних істот зустрів Синдбад під час своєї третьої подорожі?

а) однооких велетнів;

б) дракона;

в) волохатих мавп, людожера та страшного дракона;

г) людожера та дракона.



  1. «Тисяча і одна ніч» - це назва:

а) нічного зоряного календаря;

б) старовинного довідника мандрівника;

в) збірки арабських казок;

г) народної казки.




  1. До якої групи народних казок належить “Пані Метелиця”?

а) чарівних;

б) казок про тварин;

в) побутових;

г) не є народною казкою.




  1. Удова, героїня казки “Пані Метелиця”, мала:

а) доньку й сина;

б) двох рідних доньок;

в) доньку й падчерку;

г) двох синів.




  1. Зачином народної казки називають:

а) заключну частину казки, яка містить завершення оповіді;

б) частину казки, у якій описуються події, що розвиваються швидко і

напружено;

в) вступну частину казки, у якій вказуються дійові особи.




  1. Якби і ми з вами там були, солодко попоїли б і всмак попили” — це:

а) зачин народної казки;

б) основна частина;

в) кінцівка;

г) не є елементом народної казки.




  1. Народною казкою є:

а) «Пеппі Довгапанчоха»;

б) «Попелюшка, або Соболевий черевичок»;

в) «Пані Метелиця»;

г) «Піноккіо».




  1. До збірки народних казок “Дитячі та домашні казки”, яку видали брати Грімм, входить казка:

а) «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»;

б) «Бременські музики»;

в) «Снігова королева»;

г) «Дюймовочка».




  1. Падчерка, героїня казки “Пані Метелиця”, впустила в колодязь:

а) клубок;

б) прядку;

в) починок;

г) спиці.




  1. Яку роботу виконувала падчерка у казці “Пані Метелиця”?

а) перебирала крупи;

б) доглядала господиню;

в) порала худобу;

г) вибивала подушки.




  1. Прикладом казки про тварин є:

а) «Розумна жінка»;

б) «Пані Метелиця»;

в) «Царівна-жаба»;

г) «Троє поросят».




  1. Кінцівкою народної казки називають:

а) частину казки, у якій описуються події, що розвиваються швидко і напружено;

б) вступну частину, у якій вказуються дійові особи;

в) заключну частину казки, яка містить завершення оповіді.


  1. І я на тому весіллі був. А потім сів на кобилицю й розповів вам небилицю” — це:

а) зачин народної казки;

б) основна частина;

в) кінцівка;

г) не є елементом народної казки.




  1. Брати Якоб та Вільгельм Грімм були збирачами та дослідниками:

а) французького фольклору;

б) англійського;

в) німецького;

г) українського.




  1. Рідна донька з казки “Пані Метелиця” була:

а) гарна й роботяща;

б) розумна та добра;

в) гидка й лінива;

г) винахідлива та смілива.




  1. Яке прислів'я відображає стисло сенс казки “Пані Метелиця”?

а) «Щоб рибу їсти, треба в воду лізти»;

б) «Добре діло краще, ніж готові гроші»;

в) «Краще розум, ніж золото»;

г) «Краще своє латане, ніж чуже хапане».




  1. Казка — це:

а) короткий вислів повчального змісту;

б) стислий влучний вислів без повчального змісту;

в) фольклорний розповідний твір про вигадані, а часто й фантас­тичні події;

г) стислий опис предметів і явищ, які треба впізнати, відгадати, виявляючи кмітливість і мудрість.




  1. Основною частиною народної казки називають:

а) заключну частину казки, яка містить завершення оповіді;

б) вступну частину, у якій вказуються дійові особи.

в) частину казки, у якій описуються події, що розвиваються швидко і напружено.


  1. Брати Грімм були:

а) казкарями;

б) байкарями;

в) збирачами і дослідниками фольклору;

г) кобзарями.




  1. Падчерка з казки “Пані Метелиця” стрибнула у:

а) піч;

б) прірву;

в) криницю;

г) річку.




  1. Коли пані Метелиця вибивала подушки, то:

а) йшов дощ;

б) йшов сніг;

в) гримів грім;

г) здіймався вітер.




  1. Літературною казкою є:

а) «Коза-дереза»;

б) «Колобок»;

в) «Соловей»;

г) «Вовк і семеро козенят».




  1. Перу Олександра Пушкіна належить казка:

а) «Синя борода»;

б) «Попелюшка»;

г) «Зачарована красуня»;

в) «Казка про мертву царівну та сімох богатирів».




  1. У вступі до поеми “Руслан і Людмила” Олександр Пушкін не згадує:

а) Бабу-Ягу;

б) лісовика;

в) водяника;

г) русалку.




  1. Літературною казкою є:

а) «Пані Метелиця»

б) «Розумна жінка»;

в) «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»;

г) «Материнська любов».




  1. Дія у вступі до поеми Олександра Пушкіна “Руслан і Людмила” відбувається:

а) у тридесятому царстві;

б) біля самого синього моря;

в) на острові Буяні;

г) у Лукомор’ї.




  1. Над злотом у вступі до поеми Олександра Пушкіна “Руслан і Людмила” чахне:

а) Баба-Яга;

б) учений кіт;

в) лісовик;

г) Кощій.




  1. Кіт учений ходить по ланцюгу на:

а) дубі;

б) клені;

в) каштані;

г) баобабі.




  1. Лукоморє (за вступом до поеми Олександра Пушкіна “Руслан і Людмила”) – це:

а) ліс;

б) річка;

в) острів;

г) морська затока.




  1. Олександр Пушкін є автором казки:

а) «Червона шапочка»;

б) «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»;

в) «Зачарована красуня»;

г) «Хлопчик-мізинчик».




  1. Скільки витязів чудових морських вийшло на берег у вступі до поеми Олександра Пушкіна “Руслан і Людмила”?:

а) двадцять;

б) тридцять;

в) сорок;

г) тридцять три.



  1. З ким зла цариця-мачуха з «Казки про мертву царівну та сімох богатирів» О.С.Пушкіна була весела, жартівлива?

а) з Чорнявкою;

б) з богатирями;

в) з чарівним дзеркальцем;

г) з царем.



  1. Чому цариця з «Казки про мертву царівну та сімох богатирів» О.С.Пушкіна розсердилася на дзеркальце?

а) воно не визнало її найкращою;

б) воно не відмовилося спілкуватися з царицею;

в) цариця була в поганому настрої;

г) цариці не сподобалося її відображення.



  1. Чим пригостила Чорниця царівну ( з «Казки про мертву царівну та сімох богатирів» О.С.Пушкіна) ?

а) хлібом;

б) отруйним яблучком;

в) цукерками;

г) нічим.



  1. Хто підказав королевичу Єлисею з «Казки про мертву царівну та сімох богатирів» О.С.Пушкіна, де слід шукати наречену?

а) сонце;

б) місяць;

в) вітер;

г) чарівне дзеркальце.



  1. Звідки китайський імператор з казки Г.К.Андерсена «Соловей» дізнався про солов’я?

а) з японської книжки;

б) від придворних;

в) побачив його в своєму саду;

г) від рибалок.



  1. Хто знав про те, де живе соловей? (з казки Г.К.Андерсена «Соловей»)?

а) японський імператор;

б) куховарочка;

в) придворні;

г) ніхто не знав.



  1. Чому штучний соловей з однойменної казки Г.К.Андерсена не міг розрадити хворого імператора?

а) він був ображений на імператора;

б) не було кому його завести;

в) придворні його сховали від імператора;

г) він зламався.



  1. Як придворні з казки Г.К.Андерсена «Соловей» реагували на хворобу імператора?

а) відвернулися від нього;

б) турбувалися про нього;

в) шукали ліки від хвороби;

г) покликали справжнього солов’я, щоб той розважив імператора.



  1. Хто врятував імператора з казки Г.К.Андерсена «Соловей» від смерті?

а) штучний соловей;

б) справжній соловей;

в) куховарочка;

г) придворні.



  1. Що знайшли в лісі Лісоруби з казки О.Уайльда «Хлопчик-зірка»?

а) зірку;

б) немовля;

в) скарб;

г) нічого.



  1. Яке диво побачили Лісоруби з казки О.Уайльда «Хлопчик-зірка», виходячи з лісу?

а) впала зірка;

б) розквітли проліски взимку;

в) випав золотий дощ;

г) нічого.



  1. Чому Хлопчик-зірка з однойменної казки О.Уайльда зверхньо й жорстоко поводився з людьми?

а) отримав погане виховання;

б) вважав, що походить від Зірки;

в) наслідував поведінку дорослих;

г) не знав, як треба поводитися.



  1. Після якої події хлопчик з казки О.Уайльда «Хлопчик-зірка» перетворився з красунчика на потвору?

а) після зустрічі з чаклуном;

б) внаслідок жорстокого поводження з тваринами;

в) після того, як відмовився від матері;

г) після того, як мати відмовилася від нього.



  1. До кого в рабство потрапив герой казки О.Уайльда «Хлопчик-зірка»?

а) до потворної старої;

б) до злого чаклуна;

в) до короля з королевою;

г) до Лісорубів.



  1. Чому Зайченя тричі рятувало Хлопчика-зірку з однойменної казки О.Уайльда?

а) бо той погрожував йому;

б) бо він урятував його від пастки;

в) Зайченя пожаліло хлопчика;

г) за винагороду.



  1. Якого художнього образу немає в поезії Й. В. Ґете «Нічна піс­ня подорожнього» (за перекладом М. Бажана)?

а) вершин;

б) вітерця;

в) сонця;

г)бору.


  1. У поезії Г. Гейне «Задзвени із глибини…» ліричний герой просить передати привіт:

а) матері;

б) коханій;

в) троянді;

г) ромашці.



  1. Герой-оповідач із твору Е. Сетона-Томпсона «Лобо» придумав хитрий капкан для вовків у вигляді:

а) літери «н»;

б) гачка;

в) літери «п»;

г) куща.


  1. Головна думка оповідання «Лобо» — це:

а) не можна в жодному разі вбивати вовків;

б) слід гуманно й розумно ставитися до природи;

в) люди мають навчитися бачити красу природи;

г) і звірі також уміють любити.



  1. У поезії Г. Гейне «Задзвени із глибини...» посланцем від лірич­ного героя виступає:

а) весняна пісенька;

б) промінчик сонця;

в) вечірня зіронька;

г) літній дощик.



  1. У Лобо, героя однойменного оповідання Е. Сетона-Томпсона, була подруга, яка отримала ім'я Бланка, адже була за кольором:

а) зі світлою смугою на спині;

б) сірувато-блакитною;

в) білою;

г) з чорною плямою на лобі.



  1. Основною темою оповідання Е. Сетона-Томпсона «Лобо» є:

а) пригоди мисливців;

б) історія кохання Лобо і Бланки;

в) розвиток біологічного виду вовків;

г) взаємини людини та дикої природи.



  1. Хто є автором вірша «Задзвени із глибини..»?

а) Генріх Гейне;

б) Йоганн Вольфганг Гете;

в) Джон Кітс;

г) Олександр Пушкін.



  1. Образи коника і цвіркуна змальовує в своїй поезії..

а) Генріх Гейне;

б) Йоганн Вольфганг Гете;

в) Джон Кітс;

г) Олександр Пушкін.



  1. Ковбой в оповіданні Е. Сетона-Томпсона «Лобо» полював на зграю вовків за допомогою..

а) собак;

б) отрути;

в) пасток;

г) капканів.



  1. Лобо з однойменного оповідання Е. Сетона-Томпсона найбільше боявся...

а) вогнепальної зброї;

б) отрути;

в) пасток;

г) капканів.




  1. Марк Твен був відомим …. письменником.

а) англійським;

б) канадським;

в) американським;

г) австралійським.




  1. Том Сойєр (за повістю Марка Твена “Том Сойєр”) жив у сімї:

а) свого дядька;

б) своєї сестри;

в) своєї тітки;

г) свого брата.




  1. Лінуючись працювати у суботу, Том (за повістю Марка Твена “Том Сойєр”) примусив хлопців:

а) закидати камінням калюжу;

б) наносити води із криниці;

в) повисапувати бур’яни на городі;

г) пофарбувати паркан.




  1. Том Сойєр (за повістю Марка Твена “Том Сойєр”) заздрив Гекові Фінну тому, що:

а) він був багатим;

б) він дуже багато читав і тому дуже багато знав;

в) його любили дівчата;

г) він міг цілий день нічого не робити.




  1. Том і Гек (за повістю Марка Твена “Том Сойєр”) вирушили вночі на кладовище, щоб:

а) вивести бородавки дохлою кішкою;

б) викрити індіанця Джо;

в) назбирати цілющого зілля;

г) побачити, як мерці повстають із могил.




  1. Яка нагорода чекала Тома (за повістю Марка Твена “Том Сойєр”) за втрату зуба?

а) Він міг не йти до школи;

б) він отримав шматок смачного пирога;

в) він завоював повагу Гека Фінна;

г) він міг через дірку у верхньому ряді зубів плювати зовсім но­вим, чудовим способом.




  1. Том Сойєр (за повістю Марка Твена “Том Сойєр”) врятував від вязниці:

а) індіанця Джо;

б) Мефа Поттера;

в) Гекльберрі Фінна;

г) вдову Дуглас.




  1. Справжнє ім’я Марка Твена:

а) Том Сойєр;

б) Семюель Клеменс;

в) Самуїл Маршак;

г) Меф Поттер.




  1. Том Сойєр і Беккі Течер (за повістю Марка Твена “Том Сойєр”) заблукали:

а) у лісі;

б) у печері;

в) на пароплаві;

г) на кладовищі.




  1. Псевдонім “Марк Твен” означає:

а) «майна»;

б) «віра»;

в) «мірка два»;

г) «Свистати всіх нагору!».




  1. Уночі на кладовищі Том Сойєр і Гек Фінн (за повістю Марка Твена “Том Сойєр”) побачили:

а) індіанця Джо;

б) Сіда;


в) тітку Поллі;

г) Беккі Течер.



  1. Про те, що Том (за повістю Марка Твена “Том Сойєр”) не був у школі, тітка Поллі дізналася через:

а) відірваний гудзик;

б) мокру сорочку;

в) чорну нитку;

г) незаписане домашнє завдання.



  1. Позначте правильний варіант відповіді. «Мандрівні сюжети – це»:

а) усталені сюжети, які повторюються в казках різних народів, дещо змінюючись залежно від місцевих умов;

б) усталені сюжети, які зустрічаються у фольклорі певного народу;

в) розповідь про надзвичайні пригоди героїв, які подорожують різними країнами світу;

г) історії, які з’явилися на світ в результаті тривалої подорожі автора.



  1. Каталог: images -> articles -> alter olimp -> philolog -> svitova -> 2013-2014
    articles -> Тема 4 Публічне мовлення педагога
    2013-2014 -> 10 клас Альтернативна олімпіада зі світової літератури 2013 – 2014 н р. І. Тести з вибором однієї правильної відповіді
    2013-2014 -> 11 клас Альтернативна олімпіада зі світової літератури 2013 – 2014 н р. І. Тести з вибором однієї правильної відповіді
    2013-2014 -> 9 клас Альтернативна олімпіада зі світової літератури 2013 – 2014 н р. І. Тести з вибором однієї правильної відповіді
    svitova -> 11 клас Альтернативна олімпіада зі світової літератури 2012 – 2013 н р. І. Тести з вибором однієї правильної відповіді


    Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка