8 клас І варіант українська мова



Сторінка1/3
Дата конвертації27.10.2017
Розмір0.88 Mb.
  1   2   3
8 клас І варіант

УКРАЇНСЬКА МОВА

І. Пригадайте й запишіть українські народні прислів’я, які є односкладними реченнями. Назвіть тип цих речень. Чому, на вашу думку, прислів’я здебільшого є односкладними реченнями саме цього типу?
ІІ. Які з поданих сполучень слів не є синтаксичними словосполученнями (відповідь обґрунтуйте )? Виконайте аналіз синтаксичних словосполучень:

буду працювати, мріяв стати, батько й мати, батько з матір’ю, ведмежі вушка (народна назва лікарської рослини), кінотеатр «Україна», смугаста сорочка, сорочка в смужечку, перший з десятьох, найбільш відомий, ми з тобою, я і ти, він працює, читає книгу, старанно миє, підійшов до товариша, творче завдання.



ІІІ. Відредагуйте речення.

Наші з тобою думки співпадають. Я обов’язково виконаю домашнє завдання у слідуючий раз. Мені не подобається твоє відношення до навчання. Він так чудово говорить на англійській мові! Я приймала участь у змаганнях по волейболу й зайняла перше місце.


ІV. Запишіть слова, розкривши дужки.

(Тепло)ізоляція, (довго)житель, (прес)конференція, (місто)побратим, (право)охоронець, (теле)коментатор, (шоу)бізнес, (фото)художник, (екс)чемпіон, (мікро)автобус, (компакт)диск, (східно)український, (адміністративно)територіальний, (дванадцяти)поверховий, (сніжно)білий, (біло)сніжний, (південно)східний, (суспільно)корисний, (високо)кваліфікований, (навчально)тренувальний.
V. До кожного з наведених фразеологізмів доберіть слово-синонім. Складіть із цими фразеологізмами невеличке гумористичне оповідання.

Глека розбити, прикусити язика, перегнути палку, дати березової каші, п’ятами накивати, зарубати собі на носі, де Макар телят не пас, вставляти палиці в колеса, піти на мирову .



8 клас ІІ варіант

Українська мова

І. Спишіть, вставивши букви та знявши риску. Розставте розділові знаки та поясніть їх уживання.

Оба/б..ч старої груш.. ..ховавшись за/те густе листя сором..язливо в..з..рали ні/ким не/п..лохані голівки чорто/полоху. За/те мал..ви пр..крашаюч.. ст..жину не/займаною красою ні/скільки не/сором..лися людс..кого ока. М..кола не/знав ні/зві..ки він родом ні/скільки йому літ ні/про/що думали його не/р..зважні батьки пускаюч.. в/світ свою д..тину.



ІІ. Утворіть прикметники та запишіть їх складними словами.

2 поверхи, дитячі ясла, 7 разів, 3 ядра, 1000000 голосів, 125 кілометрів.



ІІІ. Спишіть, вставивши пропущені букви. Визначте спосіб зв’язку слів у кожному словосполученні.

Бл..скуч..х усп..хів, ближн..ми сте..ками, блукаюч.. вогн..ки, блукаюч.. довго, виконуюч..й обов..язки, всеп..р..м..гаюч..й весні, зн..м..гаюч..й боєць, зн..м..г..юч.. бійці, ідуч.. вгору, завм..раюч..ми звуками.



ІV. З кожним із поданих слів складіть пари речень так, щоб в одному реченні слово було вжито в прямому значенні, а в другому – в переносному.

Сталевий, гострий, теплий, ведмежий.


V. Відредагуйте речення.

А) Ми підготували вітальний адрес на столяревий ювілей.

Б) На майдані біля пам’ятника Т. Шевченка зібралися студенти і львів’яни.

В) Він все ще холостяк.

Г) Ми продали біля сто двадцять п’ять кілограм цукру і двадцять дві літри меду.

8 клас
ІІІ варіант

УКРАЇНСЬКА МОВА
І. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови, дайте характеристику всій конструкції ).

За горами гори хмарами повиті засіяні горем кровію политі (Т.Шевченко).


ІІ. Поставте подані іменники в родовому відмінку однини.

Вівторок, грім, закон, колектив, Кривий Ріг, мотор, пісок, предмет,прогрес, сорт, Будапешт, гнів, звук, телефон, Буг, інститут.



ІІІ. Згрупуйте фразеологізми за джерелами їх походження ( Біблія, антична міфологія, народна мова, література, професійна діяльність) .

Неопалима купина, ахіллесова п’ята, дати гарбуза, бути чи не бути, ні пуху ні пера, дамоклів меч, вогонь в одежі слова, народився в сорочці, відділити кукіль від пшениці, врізати дуба.



ІV. Замініть неузгоджені означення узгодженими.

Квиток для проїзду; навантаження на тиждень; спорядження для альпіністів; канал зап’ястя; бібліотека парламенту; звіт аспірантів; діяльність серця; колір, що контрастує; мандат депутата; розслідування журналіста; споруда для очищення; погляд дилетанта.



V. Пошир подані речення другорядними членами. В одне з речень введи порівняльний зворот, а в інше – однорідні члени речення, що поєднані сполучником або

Зустріч була несподіваною. Дитина прагне пізнати світ. Змінився сад.

8 клас ІУ варіант

УКРАЇНСЬКА МОВА

І. Розгорніть подану цитату в роздум.

«Людину і людство створило слово. Ми всі діти слова – від колискової пісні, від зародку цивілізації» (В. Радчук)


ІІ. Утворіть словосполучення, замінюючи іменники прикметниками.

(Софія) собор, (Софіївка) парк, (Ніцца) кінофестиваль, (Золотоноша) школа, (Свірж) замок, Лейпциг (університет), (Калуш) завод, Нью-Йорк (хмарочос).ї


ІІІ. Поясніть різницю у значенні слів мимохідь – мимохіть.
ІV. Запишіть числівники словами:

Виступили перед 7492 виборцями. Бюлетені роздали 7492 виборцям.


V. Розкрийте значення фразеологізмів і до кожного з них доберіть фразеологізм-синонім.

Брати на решето когось -

Пройти крізь сито й решето –
VІ. Доберіть українські синоніми – відповідники до слів:

Інтелект, гіпотеза, автономія, генеза, прогрес, оптимальний.


VІІ. Відредагуйте речення.

А) Ми підготували вітальний адрес на столяревий ювілей.

Б) На майдані біля пам’ятника Т. Шевченка зібралися студенти і львів’яни.

В) Він все ще холостяк.

Г) Ми продали біля сто двадцять п’ять кілограм цукру і двадцять дві літри меду.

8 клас УКРАЇНСЬКА МОВА

Контрольна робота



І. Уявіть себе кореспондентом шкільної газети, делегованим від вашого регіону на Всеукраїнську конференцію з охорони довкілля. Напишіть статтю дискусійного характеру, епіграфом до якої слугуватиме афоризм «Природа – не храм, а майстерня, і людина в ній – працівник» (І. Тургенєв).

Доберіть заголовок до статті.

ІІ. Поясніть значення фразеологізмів, доберіть до них синоніми. Два фразеологізми введіть у речення.

Грати першу скрипку, похолонуло в душі, спалити мости, вітер у голові, розкидатися словами, мати довгого язика.



ІІІ. До Кожного з поданих іменників доберіть прикметник у формі називного відмінка однини, поясніть критерії визначення роду.

Меню, ЧАЕС, алое, івасі, шимпанзе, жабо, торнадо, розкіш, кір, біль.



ІV. Подані словосполучення поставте у формі орудного відмінка однини, введіть їх у речення.

Порожня куля, лисяча нора.



V. Відредагуйте речення.

1. Кожному гостеві нашого закладу подарували пам’ятний сувенір.

2. Ми зайняли в змаганнях перше місце.

3. Через співпадіння обставин ми виконаємо це завдання на слідуючий день.

4. Сивий туман завис по деревам.

5. У тисячу дев’тсотдев’яносто першому році Україна стала незалежною державою.



VІ. Запишіть речення. Визначте головні члени речення, зазначте спосіб, час, особу і число дієслова-присудка та рід, число, відміну, групу іменника-підмета. Назвіть тип речення.

  1. Сонним холодом од трав віє.

  2. Хліб-сіль їж, а правду ріж.

  3. Квітчастий луг. Золотий дощик.

  4. За правду, браття, єднаймося щиро.

  5. Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.



8 клас І варіант

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

І. Уявіть себе на місці улюбленого літературного персонажа. Напишіть від його імені автобіографію. Подумайте, як би він завершив такі речення:

  • «Я пишаюся тим, що…»;

  • «Я шкодую, що…»;

  • «Мені дуже хотілося б…»;

  • «Я хочу побажати усім…».


ІІ. Заповніть прогалини у висвітленні біографії Т. Г. Шевченка.

Тарас Григорович Шевченко народився …………року в сім’ї……..

У дитинстві Тарас їздив на торговицю у Вільшану, Богуслав, Звенигородку, чумакував із батьком у Єлисаветграді. Про це розповідається в повісті………. Важким стало життя хлопця після смерті його батьків. Осиротівши, Тарас виконував найрізноманітнішу роботу:………. Становленню Шевченка як художника сприяли такі події й постаті:……………. Великий вплив на майбутнє Кобзаря мав його переїзд до Петербурга. Там Шевченко познайомився з…………. Доленосною стала зустріч Тараса Григоровича з маляром…….. Увагу письменників і художників Петербурга молодий митець звернув на себе такими творами: малюнками власної композиції……, портретами…….., віршем ………, поемою……….

Проте талант не може розвиватися в неволі. Друзі вирішили раз і назавжди позбавити Шевченка статусу кріпака. Так, відомий художник……. написав портрет ……….., і за виручені гроші викупили Тараса.

Перша збірка поетичних творів вийшла 1840 року й називалася ……….. З того часу Шевченко став бажаним гостем на засіданнях літературних студій, товариств. Шевченко багато подорожував Україною, проте його заповідною мрією було бажання назавжди оселитися в ………… й викладати в університеті малювання. Але мрія, на жаль, так і залишилася мрією, адже помер Т. Г. Шевченко на чужині, у…………., у…………. році.
ІІІ. Передайте власний настрій від поезії М. Рильського. Які художні засоби використав поет у вірші (підтвердіть прикладами)?
Пером огненим вічність пише

Свій нескінчимий фоліант,

І вітер з ніжністю колише

Листки замислених троянд.


Краса іде, гаптує злотом

Ясні, глибокі небеса.

А ми затоптуєм болотом

Все те, що в нас самих, – краса.



8 клас ІІ варіант
Українська література

І. Напишіть твір на одну з тем:

1. Маруся Чурай. Хто вона: дівчина чи легенда?

2. Князь Ігор – захисник Землі Руської.

3. Персонажі байок П.Гулака-Артемовського.



ІІ. Виконайте завдання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. Кого називали чумаками?

2. До якого виду пісень належить пісня «Вилітали орли з-за крутої гори»?

3. До яких пісень належить пісня «Ой у лузі червона калина»?

4. Хто є автором твору «За сестрою»?

5. У якому році здійснив свій похід на половців князь Ігор?

6. Кого вважають першим письменником нової української літератури?

7. У якому році вийшов з друку перший «Кобзар» Т.Г.Шевченка?

8. Дайте визначення літопису.

ІІІ. Прочитайте поезію і дайте відповіді на запитання.
Калина похилилась вниз,

мов ягода, росте червоне слово.

Весні окриленій молись,

карбуй на камні пісню калинову!


Та промінь сонця, мов стріла,

проколе слово і проріже камінь,

і лиш калина, як цвіла,

цвіте щороку листям і піснями.

(Богдан-Ігор Антонич)
1. Над чим розмірковує автор вірша?

2. До якої думки він підводить читача?


3. Які художні засоби використав поет у вірші (підтвердіть прикладами)?



8 клас ІІІ варіант

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
І. Напишіть твір-роздум на тему « Рідний край щиріше любити научає розлука» (Леся Українка).
ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. Назвіть прізвище письменника за псевдонімами. Джеджалик, Марко, Руслан, Мирон, Мирон Ковалишин, Іван Живий, Один з русинів міста Львова.
2.Чим думи відрізняються від історичних пісень? Назвіть не менше 3 відмінностей.

3. «Слово про похід Ігорів» у музиці й живописі: назвіть найвідоміші музичні твори та художників, які ілюстрували «Слово…»

4. З якими тваринами автор «Слова …» порівнює таких персонажів:

Бояна, Всеволода, Ярославну, князя Ігоря, Овлура?.



5. З яким епосом інших народів перегукується «Слово про похід Ігорів»?

6. Встановіть відповідність між назвою пісні та її різновидом.

1. «Зажурилась Україна»

А)козацька

2. «У ржі на межі»

Б)календарно-обрядова

3. «Стоїть явір над водою»

В)чумацька

4. “Засвіт встали козаченьки”

Г)історична пісня

5. “Ой у степу криниченька»

Д)пісня Марусі Чурай


8 клас ІУ варіант

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
І. Розкрийте символічне значення сну князя Святослава («Слово о полку Ігоревім»)

ІІ. Наведіть приклади образу-персонажа, образу-символу, образу-пейзажу.
ІІІ. До якого різновиду дум належить «Буря на Чорному морі»?
ІV. Який художній засіб ужито в рядках?
Сонце світиться на небесах –

Ігор князь в Руській землі.



V. Зробіть ідейно-художній аналіз вірша.
Росте Антонич, і росте трава,
і зеленіють кучеряві вільхи.
Ой, нахилися, нахилися тільки,
почуєш найтайніші з всіх слова.

Дощем квітневим, весно, не тривож!

Хто стовк, мов дзбан скляний, блакитне небо,

хто сипле листя — кусні скла на тебе?

У решето ловити хочеш дощ?

З всіх найдивніша мова гайова:


в рушницю ночі вклав хтось зорі-кулі,
на вільхах місяць розклюють зозулі,
росте Антонич, і росте трава.

8 клас УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Контрольна робота



І. Напишіть твір на одну із запропонованих тем.

1. Морально-етична проблема думи «Буря на Чорному морі».

2. Наскрізна ідея патріотизму, захисту рідної землі від ворогів («Слово про похід Ігорів»).

ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.


  1. Дайте визначення рими, проілюструйте двома прикладами.

  2. Чим народна дума відрізняється від історичної пісні, казка – від переказу?

  3. Які ви знаєте історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту?

  4. Хто автор пісень «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю»?

  5. Продовжте речення «Дума – це…»

  6. Назвіть кобзарів та лірників-виконавців народних дум.

  7. Назвіть перших перекладачів «Слово про похід Ігорів».

  8. Назвіть образи «Слово про похід Ігорів».

  9. Про яку історичну пісню сказано так: «Цей твір багатоголосий. У пісні звучать і героїчні ноти, і гордість за перемогу, і дошкульна іронія, і навіть сарказм…»?

  10. Назвіть відомих вам письменників рідного краю та їхні твори.

ІІІ. Теорія літератури

  • Проповідь як жанр церковної літератури. Наведіть приклади.

  • Народна лірика та її основні жанри.

ІV. Складіть паспорт твору

Калина похилилась вниз,

мов ягода, росте червоне слово.

Весні окриленій молись,

карбуй на камні пісню калинову!
Та промінь сонця, мов стріла,

проколе слово і проріже камінь,

і лиш калина, як цвіла,

цвіте щороку листям і піснями(Богдан-Ігор Антонич)



9 клас

 УКРАЇНСЬКА МОВА



іваріант

1.Записати слова, поставивши наголоси.

Вимова, ознака, дефіс, випадок, новий, завжди, легкий, кроїти, дочка, приятель, колія, олень, отаман, Сумщина, ненавидіти, донька, середина.


2. Подані іменники поставити у родовому відмінку.

      Фікус, понеділок, жаль, жах, яр, характер, Туніс, Донбас, цукор, оцет, гіпс, мерседес, розвиток, ритм, самоаналіз, синтаксис, майдан, ніс.


3. Записати правильно слова, пояснити орфограми.

Прот..єра, черв..ячок, т..мяний, між..ярус…ний, аген…во, хрес..ний, капос..ний, л..яний, лібрето..о, св…ящен..ий, пів/Європи, шамапін..йон, пр…зирство, ро..са..жувати, Сиц..лія, Т..бет, жовч..ю, лом..камінь, пів/місяця, міні/футбол, богатир/хлопець, з/діда/прадіда, трудо/день, людино/день, свят/вечір, плеч..вий, груш..вий, народно/поетичний, нижче/зазначений.


4.Пояснити лексичне значення слів: обдаровання, обдарування. Увести їх у речення.
5. Відредагувати речення, виправити помилки.

Я встав у половині восьмої годин ранку. При відсутності старости класу його заміщає хтось другий. Так як оратор не додержувався регламенту, то голова зборів лишив його слова. Питання йшло про нове будівництво школи на протязі року. Відкривши очі він побачив, що світло в кімнаті вже виключено, а у відкрите вікно ллється яскраве сонячне проміння.


6.Назвати неморфологічні способи словотворення. Згрупувати подані слова за способом словотворення.

«Дніпро» ( готель), Гончар, вічнозелений, минуле, добраніч, Півні ( село), край ( дорога), військовий, черговий, вищезазначений.


7. Зробити синтаксичний розбір речення, вказавши частини мови. Розставити розділові знаки.

Пошарпані грозами подзьобані осколками снарядів думають свою безконечну думу почорнілі цегляні стіни лупиться під палаючим сонцем старенький вимитий дощами дах задумливо шепочуть над школою статні осокори.



9 клас

 УКРАЇНСЬКА МОВА



іі варіант
1.Від поданих іменників утворити форму орудного відмінка однини.

Молодь, ртуть, галузь, молодість, радість, лють, подорож, туш, матір, вість.


2. Виписати з поданих іменників ті, що належать до чоловічого роду.

Тюль, толь, Капрі (острів), насип, ваніль, какаду, продаж, путь, міль, шампунь, туш (урочисте вітання), Сибір, турне, маестро, нежить.


3.Записати цифри словами.

Від 923 відняти 54. До 876 додати 93. Поїзд із 267 пасажирами. Скільки разів міститься 23 в 1911? Сума чисел дорівнює 96,7.


4.Відредагувати словосполучення.

Приймати заходи; прийняти участь; здійснити вплив; повістка денна; предложення; міроприємства; слідуючі члени групи; у самий найближчий час; одностайне схвалення дістали; згідно наказу.


5. Запишіть правильно слова.

Пів/Англії, стат…ей, напів/автомат, переді/мною, сто/п…ятдесяти/річ…, св…щен…ик, дит…ясла, задньо/язичний, ім…ігрант, лексико/словотворчий, об…їж…ати, оранж…во/червоний, край/небо, кра…вий, м…ясо/молочний, м…ясо/консервний, пів/ящика, стрес/реакція, пів/на/пів, вушко/подібний.


6. Вставити пропущені букви.

Ж..рі, С..рія, м..трополит, акс..ома, Ч..лі, ін…овація, інтермец..о, фін..и, грип.., коли..небу..ь, по..материнськ.., 45..міль..он..ий, ін..єкція, пр…ор..тет, барок..о, лібрето..о, екс/віце/прем’єр/міністр, по/ контр/адміральськи, ідея/фікс, нота/ бене, каюта/люкс.


7. Записати речення, вставляючи пропущені букви, розкриваючи дужки та розставляючи розділові знаки. Підкреслити головні й другорядні члени речення, побудувати його структурну схему. Надписати над кожним словом , якою частиною мови воно є.

Настає літо й розлившись ( не) стримною повінню хату затоплює зелень здіймаються

(темно) зелені хвилі кукуру..и водоспадами л..ється витка квасоля пливуть задумливо погойдуючись (ясно)чолі соняшники.
9 клас

 УКРАЇНСЬКА МОВА



ііІ варіант
І. Доберіть до іншомовних слів українські відповідники, запишіть.
Абітурієнт, абсолютний, азарт, бібліофіл, контракт, контраст, ідеальний, еталон, фотографія, субсидія.
.

ІІ. Спишіть, підкресліть підмети та присудки, визначте вид односкладних речень. Вставте пропущені букви або зніміть риску.
1. Хліб чес..но вч..т..ся здобувати, умійте й крихту шанувати. 2. На/дворі тиша. 3. Не/допускайте до душі дв..вірних. 4. Не/забудуть тих днів ні/коли. 5. Ось прича..всь і жду. 6. А по/над бер..гом в росі туманам ще дріма..т..ся. 7. У бабці завжди пахло чебр..цем та м..ятою. 8. Уже по/полудн..вали.
ІІІ. Відредагуйте речення.
1. Мій товариш дуже занедужав грипом. 2. На протязі двох неділь ми не бачилися із подругою. 3. Самий щасливий день у моєму житті це переможна гра по футболу з командою «Спартак». 4. Без хороших знаннів дуже важко знайти своє місто в житті. 5. Оксана завжди приймала активну участь у шкільних міроприємствах. 6. Від розлуки із рідним краєм його серце стискалося біллю і розпачем.



ІV. Допишіть прислів’я, розставивши розділові знаки. Визначте смислові зв’язки між частинами складних речень.
1. Незнайко на печі лежить а ... . 2. Спершу треба розсудити а ... . 3. Або добути або ... . 4. Сюди тень туди тень та й ... . 5. Вчення світ а ... . 6. Або рибку їсти або ... . 7. Сім раз відмір а ... . 8. Люди жать а ... .

V. Складіть і запишіть діалог між продавцем квіткового магазину та покупцем, який хоче придбати букет квітів для своєї мами. Дотримуйтеся при цьому мовного етикету, у репліках уживайте складнопідрядні речення з підрядними означальними.

9 клас

 УКРАЇНСЬКА МОВА


VI ВАРІАНТ

І. Розгорніть подану цитату в роздум.

«Щастя твоє в тобі самому: пізнавши себе, пізнаєш усе, а не пізнаєш себе, ходитимеш у темряві…» (Г. Сковорода)

Введіть у текст роздуму цитатний матеріал.

ІІ. Відредагуйте текст.

Попереду під звуки воєнного марша йшли ветерани, ті, що приймали участь у визвольних змаганнях нашого народу. Не дивлячись на похилий вік, вони бадьоро крокували стрункими рядами, а чисельний натовп, який знаходився по ліву сторону проспекта, щиро аплодував своїм героям.

ІІІ. Поставте розділові знаки. Підкресліть головні і другорядні члени речення. Зобразіть подане речення схематично. Дайте загальну характеристику синтаксичній конструкції.

Тріпочуться слова мов бджоли на дощі

Вривається розмова ледве розпочата

Спалахують думки й ховаються мерщій

І погляд мов метелик ясний і крилатий.

IV. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях. 


  1. Доберіть українські синоніми – відповідники до слів:

Анахорет, гіпотеза, автономія, генеза, прогрес, оптимальний.

  1. До поданих фразеологізмів доберіть по 2 фразеологізми-синоніми й розкрийте їх значення.

Битий Жак –

Де Макар телят пасе –



  1. Визначте способи творення поданих слів.

Сузір’я, закоханий, лісостеповий, перехід.

  1. Складіть 3 речення зі словом битий так, щоб у кожному воно належало до різних частин мови.




9 клас

 УКРАЇНСЬКА МОВА

КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Завдання № 1
Випишіть слова в три колонки:


  1. ті, які пишемо разом;

  2. ті, які пишемо окремо;

  3. ті, які пишемо через дефіс.

Ключ: у кожному слові підкресліть четверту від початку букву й прочитайте прислів’я. Запишіть це прислів’я.

Без/вісти, віч/на/віч, до/дня, по/перше, у/вечері, до/діла, у/тричі, без/кінця, по/справжньому, в/літку, до/низу, до/пори, по/різному, хто/зна/де, без/ліку, по/всяк/час, казна/коли, до/сих/пір, по/ряд, по/домашньому


Завдання № 2

Запишіть подані речення в такій послідовності:

  1. складносурядні;

  2. складнопідрядні;

  3. безсполучникові;

  4. речення з кількома підрядними;

  5. ускладнені прості речення.

Розставте необхідні розділові знаки. Виконайте синтаксичний аналіз виділеного речення.

  1. У гаю у гаю вітру немає місяць високо зіроньки сяють (Т. Шевченко).

  2. Перед трибуналом їх бідолашних гарненько поголили переодягли перевзули звеліли причепуритися (Іван Багряний).

  3. Світить з блакиті сонце зеленіють гори джерельною свіжістю дихає вода (О. Гончар).

  4. Дерева мене чекають і падає листя на стежку і падають зорі в долоні і падає сон у траву (І. Драч).

  5. Довкола у природі все дрімало і рання мла стелилась по землі (О. Маковей).

  6. Коли уся душа тріпоче тоді рука моя не хоче пером виводити пісні (М. Рильський).

  7. Поглянув я на ягнята не мої ягнята (Т. Шевченко).

  8. Я виріс з пісні що віками точила шаблі й спис об камінь що страдну душу лікувала і соловейком день вітала (Ю. Петренко).

  9. Благословен той день і час коли прослалась килимами земля яку сходив Тарас малими босими ногами (М. Рильський).

  10. Дніпро спокійно шумить і реве і хвиля берег б’є (О. Довженко).



Завдання № 3

Складіть невелике повідомлення в науковому стилі на лінгвістичну тему, у якому дайте обґрунтовані відповіді на запитання:

  1. Яке значення мовознавчого терміну «синтаксис»?

  2. Що є одиницями синтаксису?

  3. Які відмінності між поняттями «слово», «словосполучення», «речення»?

  4. Що таке інтонація і яке співвідношення між нею й мовним ритмом?

  5. Як можна класифікувати речення?

  6. Чи відомі вам приклади слів-речень, що виконують роль мовного етикету?

  7. Що вивчає пунктуація?

  8. Що ви можете сказати про систему розділових знаків в українській мові?

  9. Коли дефіс буває розділовим знаком?

  10. Поети якої течії початку ХХ ст. безуспішно намагалися закликати до знищення розділових знаків?

Завдання № 4

Із поданими словами складіть словосполучення.

Абонент, абонемент, громадський, громадянський, перекладний, перекладацький, водний, водяний, особистий, особовий.



Завдання № 5

Випишіть займенники, визначте їх розряди за значенням.

Сотвори ти, Господи, предивне диво,

Ти моя допоміч і судьба моя,

Дай коханій очі, що глядять правдиво,

Хай вона на себе гляне так, як я (М. Никончук).

Завдання № 6

Уявіть ситуацію: в одній із молодіжних газет відкрилася рубрика «Хочу сказати спасибі», у якій друкуватимуться слова вдячності улюбленим письменникам. Напишіть невелику розповідь у формі листа, у якій розкрийте творчий доробок письменника. Детальніше зупиніться на улюблених творах, за які вам хочеться подякувати авторові.

9 клас

 УКРАЇНСЬКА література



і варіант

1.З’ясуйте поняття : Біблія, псалом, притча ( письмово).
2.Записати відомі крилаті вислови, у яких називаються імена.
3.Дати відповідь на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності.
1. У якому літописі докладно описано епоху 1648 -1784 рр.?

2. Причини виникнення полемічної літератури. Назвіть письменників – полемістів.

3. Що характерно для композиції творів епохи бароко?

4. Які художні особливості мають історико-мемуарні твори?

5. Кого вважають найяскравішим представником української барокової поезії?
4. Установіть відповідність між жанрами та назвами творів



А «Послання до єпископів» І. Вишенського

1 Притча

Б «Повість минулих літ» Нестора

2 Історична драма


В «Милість Божа» невідомого автора

3 Полемічна література


Г «… про блудного сина»

4 Літопис



5. Визначити розмір вірша.
Скрізь виростає з каміння й води

Листя зелене.

Я тимчасовий, та й мусить пройти

Вічність крізь мене.

( Д. Павличко)

9 клас

 УКРАЇНСЬКА література


іі варіант
1.Відповісти на питання, додержуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

  1. Балада– це ....

2.Балади поділяються на такі жанрово-тематичні групи: …

3. Твори Івана Вишенського належать до полемічної літератури, бо ....

4. Інтермедія –це …

2. Продовжити речення

Акровірш – це…. Ідея – це……

Анонім – це…. Афоризм – це…..

Байка – це….. Гротеск – це…..

Біблія – це…..

3. Охарактеризуйте віршову форму

Люблю пісні мойого краю,

Та не спинюсь на тім лишень.

З любов’ю вухо привертаю

До братніх на землі пісень.

(М.Рильський, «Пісні»

Строфа_____________ Розмір_____________

Римування_________ Рими______________


4. У лабораторії дослідника  літератури.

Спробуйте уявити себе на кілька хвилин дослідником першовідкривачем та інтерпретатором давніх текстів. Подумайте, коли такі віршовані тексти могли  з'явитися . Згадайте стильово-стилістичні ознаки (тему, основну думку, римо-ритмічні  та  мовні особливості тощо). Складіть і запишіть план усного висловлювання «Аналіз поезії «Про женців» К. Зіновієва.


Добре і женці вміють працювати, котрі хочуть хліб на зиму надбати. 

Випаде чи ні хоч одна третина, заболить, однак, при схилянні спина. 

І палимі теж сонцем у роботі, аж, бува, цілком потопають в поті. 

Інший без води в полі занеможе, то такому ти дай рятунок, Боже.

Руки у женців чорні, як землиця,та  найгірше те, що чорніють лиця. 

Іншого також лиха не минути - перетерплять все це замість покути. 

Бачиш, Боже, сам ти женців страждання, їх охорони від того карання.

9 клас

УКРАЇНСЬКА література
ііІ варіант

1. Першою датованою рукописною пам’яткою давньої української літератури є

А «Слово про похід Ігорів»

Б «Повість минулих літ» Нестора Літописця

В Остромирове Євангеліє

Г «Ізборник Святослава» (1073 року)

2. Києво-Печерський патерик належить до літератури

А світської

Б житійної

В літописної

Г юридичної

3. Ознаками барокової літератури є всі названі, КРІМ

А зображення Бога як вершини досконалості

Б акцент на цінності людської особистості

В бачення світу через контрасти й суперечності

Г перенасичення художніми засобами

4. Епічні елементи, ліризм, ритмічність мови, своєрідність композиції «Слова про похід Ігорів» дають підстави вченим визначати жанр твору як

А історична повість

Б історична пісня

В героїчна поема

Г героїчна пісня

5. Особливостями композиції «Слова про похід Ігорів» є всі, КРІМ такої:

А недотримання хронологічної послідовності в розповіді

Б наявність художнього обрамлення

В матеріал, об’єднаний подіями, відмежовується відступами між окремими смисловими фрагментами

Г наявність вступу, основної частини й закінчення

6. Заспів і кінцівка, наявні у “Слові про похід Ігорів”, споріднюють його з

А історичними піснями

Б баладами

В переказами

Г думами

7. Ідея «сродної праці» звучить у такому афоризмі Г. Сковороди:

А Не змагай до того, що не дано від природи

Б Бери вершину і матимеш середину

В Визначай смак не по шкаралупі, а по ядру

Г Тоді лише пізнається цінність часу, коли він утрачений

8. Установи відповідність

Часові рамки

Період




1 ХІ ст.

2 ХІІ − ХІІІ ст.

3 середина ХІV – кінець ХVІ ст.

4 кінець ХVІІ – ХVІІІ ст.



А ренесансу

Б орнаментального стилю

В монументального стилю

Г бароко


Д романтизму

1




2




3




4






9. Установи відповідність

Легенда (Біблія)

Уривок




А Створення світу

Б Про перших людей

Адама і Єву

В Потоп на землі

Г Вавилонська вежа

Ґ Легенда про

Мойсея


1 Вода в річках замінилася на кров, а риби погинули

2 Цього разу голуб повернувся, несучи в дзьобі щойно зірване оливкове листя

3 Зійдімо ж і змішаймо їхні мови, щоб вони не змогли зрозуміти одне одного

4 Не їжте від цього дерева й не торкайтеся його, бо помрете



1




2




3




4




5






10. Установи послідовність зображуваних подій у «Слові про похід Ігорів»







А плач Ярославни «у Путивлі на забралі», звертання її до сил природи

Б переможний похід Ігоря з братом Всеволодом, незважаючи на пророче затемнення сонця

В віщий «мутен сон» князя Святослава та його «золоте слово, зі сльозами змішане»

Г перебування князя Ігоря в полоні й утеча з неволі



1




2




3




4






11. Установи відповідність

Жанр

Назва твору




1 афоризм

2 байка


3 пісня

4 трактат



А «Всякому місту – звичай і права»

Б «Світ ловив мене, та не спіймав»

В «Бджола та Шершень»

Г «Вступні двері до християнської

добронравності»


1




2




3




4






12. Установи відповідність

Художній засіб

Приклад




  1. порівняння

  2. епітет

  3. оксиморон

  4. алегорія




А Чому ліси чекають мене знову,

на щит піднявши сонце і зорю (Л. Костенко).

Б Вона прийшла, заквітчана і мила,

І руки лагідно до мене простягла… (В. Симоненко)

В Грає кобзар, виспівує,

Аж лихо сміється (Т. Шевченко).

Г Людина нібито не літає…

А крила має,

А крила має! (Ліна Костенко)

Д Ця дівчина… Обличчя, як з ікон.

І ви її збираєтесь карати?! (Л. Костенко)


1




2




3




4






Каталог: uploads -> editor
editor -> Особливості культур заходу і сходу Презентація до уроку (9 клас)
editor -> Конкурс «Учитель року 2016»
editor -> Індивідуальний характер перевірки
editor -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка