Алгоритм практичного тренінгу №4 «Допомога у разі непритомності»



Сторінка1/5
Дата конвертації06.09.2018
Розмір0.51 Mb.
  1   2   3   4   5
Алгоритм практичного тренінгу №4

«Допомога у разі непритомності»


Послідовність

Зміст

Місце проведення

Дитячий стаціонар, поліклініка, вдома

Оснащення

Грілка. Киснева подушка; лікарські препарати в ампулах: 10% розчин кофеїну-бензоату натрію, 10%розчин коразолу, 0,1% розчин адреналіну гідрохлориду, 5% розчин ефедрину гідрохлориду, кордіамін, 10% розчин аміаку, корвалол, краплі Зеленіна

Попередня підготовка

Вимий руки. Встанови діагноз за клінічними симптомами: загальна слабкість, запаморочення нудота, іноді блювання, короткочасне знепритомнення (до1хв.). Шкіра бліда, брадикардія, дихання рідке.

Основний етап виконання

  1. Поклади дитину так, щоб голова булла нижче від Тулуба.

  2. Забезпеч доступ свіжого повітря.

  3. Звільни грудну клітину від тісного одягу.

  4. Покропи холодною водою обличчя і груди дитини, піднеси тампон із 10% розчином аміаку до носа дитині на відстані 7-10 см ( можна використовувати оцтову кислоту).

  5. Підшкірно введи 10% розчин коразолу, або 10% розчин кофеїну-бензоату натрію, або кордіамін тощо, Кожен розчин дозується із розрахунку 0,1 мл на кожен пік життя. Дітям серцеві препарати ( кордіамін, корвалол, волокордин, краплі Зеленіна) краще давати перорально – по 1 краплі на 1 рік життя.

  6. Якщо непритомність триває більше ніж 1 хв, почни проводити ШВЛ.


Алгоритм практичного тренінгу №5

«Допомога у разі колапсу»


Послідовність

Зміст

Місце проведення

Дитячий стаціонар, поліклініка, вдома

Оснащення

Грілка. Киснева подушка; лікарські препарати в ампулах: 10% розчин кофеїну-бензоату натрію, 0,1% розчин адреналіну гідрохлориду, 5% розчин ефедрину гідрохлориду, кокарбоксилаза, 20% розчин глюкози, ізотонічний розчин натрію хлориду, Аппарат ШВЛ. Стерильний столик, одноразові шприци, стерильний лоток, лоток для забруднених пінцетів, склянка для забруднених ватнитх кульок, стерилізатори з 5% розчином хлораміну для замочування шприців на 1 год.

Попередня підготовка

Постав діагноз за клінічними симптомами: швидке зниження артеріального тиску, швидке погіршення стану, поява загальної слабкості, зблідення шкіри, холодні кінцівки, холодний липкий піт, ниткоподібний пульс, знепритомнення дитини.

Основний етап виконання. Призначення лікаря.

  1. Поклади дитину так, щоб голова була нижче від тулуба.

  2. Зігрій дитину грілками..

  3. Негайно введи один із судинних засобів: 0,12% роз чин адреналіну гідрохлориду, 5% розчинЕфедрину, 1% розчин мезатону, 10% розчин кофеїну тощо. Розчин вводь підшкірно в дозі 0,1 мл на кожен рік життя.

  4. Можна ввести 0,1% розчин адреналіну в дозі 0,2-0,7 мл в/в з ізотонічним розчином натрію хлориду (5-10 мл), із 20% розчином глюкози (20-40 мл), із кокарбоксилазою (25мл).

  5. Лікування основного захворювання.


Алгоритм практичного тренінгу №1

«Підрахунок пульсу»


Послідовність

Зміст

Місце проведення

Дитячий стаціонар, поліклініка, вдома

Оснащення

Секундомір, фонендоскоп.

Попередня підготовка

Вимий руки. Підраховуй пульс у дитини, що перебуває в стані спокою, краще під час сну.

Основний етап виконання.

  1. Вибери місце дослідження пульсу: у дітей віком до 1 року – це сонна, поверхнева скронева чи стегнова артерія. У дітей віком понад 1 рік – це променева артерія. Визначення пульсу проводь двома пальцями – ІІ і ІІІ - протягом 1 хв. За наявності аритмії негайно повідом лікаря!

  2. Порівняй дані обстеження з віковими показниками.

Примітка. Під час дослідження пульсу наддай його характеристику. Пульс у дітей частіший, ніж у дорослих, дуже лібільний, часто визначають дихальну аритмію – прискорення пульсу на вдихові. Тому його й підраховують за 1 хв.


Заповнення документації

Отриманні дані запиши в температурному листку


Алгоритм практичного тренінгу №2

«Вимірювання артеріального тиску»


Послідовність

Зміст

Місце проведення

Дитячий стаціонар, поліклініка, вдома

Оснащення

Фонендоскоп, тонометр. Манжетки, підібрані відповідно до віку дитини.

Попередня підготовка

Вимий руки. Хвора дитина лежить або сидить. Забороняється накладати манжетку тонометра на одяг. Рука хворої дитини, на яку накладають манжетку, має бути на рівні серця і розміщуватися долонею догори. Під ліктьовий суглоб підклади маленьку подушечку.

Основний етап виконання.

  1. На плече наклади манжетку так, щоб між нею і шкірою проникав палець.

  2. Визнач місце пульсації ліктьової артерії в ліктьовій ямці.

  3. Приклади до цього місця фонендоскоп.

  4. Поступово нагшнітай баллоном повітря в манжетку.

  5. Зафіксуй момент, зникне звук пульсації крові в судині, і після цього додай декілька рухів для нагнітання повітря.

  6. Відкрий вентиль баллона і повільно зменшуй тиск у манжетці.

  7. Запам’ятай показник манометра в той момент, коли з’являються звукові удари пульсу. Перший звуковий удар відповідає показнику систолічного тиску.

  8. Запам’ятай показник манометра в той момент, коли зникнуть звукові удари пульсу. Цей показник характеризує діастолічний тиск.

  9. Порівняй показники систолічного і діастолічного тиску із середніми показниками, які можна визначити за формулою Молчанова:

Систолічний тиск = 80 (90) + 2n,

Де n – кількість років; діастолічний тиск становить ½ або 1/3 систолічного тиску

Дітям 1 року життя систолічний тиск визначають за формулою 70+ n, де n кількість місяців; діастолічний тиск становить ½ систолічного


Заповнення документації

Отриманні дані запиши в температурному листку



Алгоритм практичного тренінгу №6

«Вимірювання температури тіла та її графічний запис»


Послідовність

Зміст

Місце проведення

Лікувально – профілактичні заклади, вдома

Показання

Обстеження хворої та хдорової дитини. Температуру виміряють 2 рази на добу – з 6-ї до 8-ї години ранку та з 16-ї до 17-ї години, а також за потреби.

Протипоказання

Одразу після проведення фізичних методів охолодження, грілок, теплових процедур. При попрілостях, дерматиті температуру вимірюй у прямій кишці. Протипоказаннями до вимірювання температури в прямій кишці є закреп, діарея,захворювання прямої кишки.


Оснащення

Медичний термометр, температурний листок.

Алгоритм виконання

Вимий руки. Посади або поклади дитину, заспокой. Ретельно висуши серветкою шкіру під пахвою. Поклади сухий медичний термометр так, щоб ртутний резервуар з усіх боків торкався тіла. Притримай плече дитини.

Під час вимірювання температури в паховій ділянці, зігни ніжки в кульшовому суглобі. Притримай стегно. Під ча вимірювання температури у прямій кишці, поклади дитину на бік. Обережно введи кінчик термометра, змащений вазеліном, у пряму кишку на глибину 2-3 см.



Заповнення документації.

Отримані дані запиши в температурний листок. Ранкову температуру реєструй крапкою в графі «Р», а вечірню – в графі «В». З’єднай крапки, отримай температурну криву.


Алгоритм практичного тренінгу №7

«Розведення та розрахунок дози антибіотиків»


Послідовність

Зміст

Показання

Лікування мікробно-запальних захворювань

Дозування

Антибіотики пеніцилінового ряду призначають дітям із розрахунку 100 000 ОД на 1 кг маси тіла на добу.

Місце виконання

Лікувально-профілактичні заклади, вдома.

Оснащення

Фоакон з антибіотиком, розчинник (вода для ін’єкцій, ізотонічний розчин натрію хлориду, 0,5% або 0,25% розчин новокаїну), шприц, дві голки, стерильний лоток, стерильні ватні кульки, 70% етиловий спирт, стерильні гумові рукавички.

Алгоритм виконання

Візьми флакон, перевір назву антибіотика, дозу, термін придатності та цілість флакону.

1.Вимий руки. Знезаразь. Надягни гумові рукавички.

2. Введи у флакон розчинник із розрахунку 1 мл на кожні 100 000 ОД антибіотика. Якщо флакон містить 0,5 г, а це 500 000 ОД щоб отримати в 1 мл – 100 000 ОД 5 мл розчинника. Якщо 1г (1000 000 ОД) – 10 мл розхчинника, 0,25 г (250 000 ОД) – 2,5 мл розчинника.

3. Познач на флаконі дату, час і розведення, дозу антибіотика в 1 мл, постав підпис.

4. Проведи пробу на чутливість до пеніціліну. Для цього набери в шприц0,1 мл розведеного антибіотика і додай 0,9 мл ізотонічного розчину натрію хлориду або води для ін’єкцій. Проведи пробу скарифікаційним методом.

5. Після негативної проби на чутливість до пеніціфліну уважно прочитай призначену дозу антибіотика. Розрахуй призначену дозу антибіотика в мілілітрах.

6. Дотримуючись правил асептики та антисептики введи антибіотик


Завершення маніпуляції

Занурити шприци, голки, ватні кульки у дезінфікаційний розчин.

Заповнення документації

Дані про ведення антибіотика запиши в листок лікарських призначень.


Алгоритм практичного тренінгу №3

«Взяття крові для біохімічного аналізу»


Послідовність

Зміст

Місце проведення

Дитячий стаціонар, поліклініка.

Оснащення

Стерильний столик, на якому пілготовлено: стерильні ватні кульки, пінцети, 96% спирт, одноразові шприци, стерильний лоток, лоток для забруднених пінцетів, склянку для забруднених ватних кульок. Стерилізатор з 5% розчином хлораміну для промивання голок і шприців. Стерилізатор з 5% розчином хлораміну для замочування шприців на 1 год. Пелюшки. Джгут. Штатив зі стерильними пробірками. Клейончаста подушечка. Набір розчинів для профілактики СНІДу.

Попередня підготовка

Одягни халат, шапочку, поліетиленовий фартух, маску, окуляри. Хвора дитина під час виконання маніпуляції лежить або сидить. Руку дитини розмістити долонею до гори на спеціальному столику, під ліктьовий суглоб підкласти клейончасту подушечку. Вимий руки, знезаразь, надягни стрельні рукавички.

Основний етап виконання.

1.На стерильний лоток поклади стерильний одноразовий шприц об’ємом 5 або 10 мл, 3 ватні кульки, змочені спиртом.

2. Гумовий джгут накладай на серветку на плече на 5 см вище від ліктьової ямки. Після накладання джгута пульс на променевій артерії повинен визначитись.

3. Проведи легкий масаж передпліччя в напрямку від кисті руки до ліктьової ямки.

4. Місце ін’єкції двічі оброби ватними кульками, які змочені спиртом.

5. Шприц візьми в праву оруку. Зріз голки спрямуй до гори.

6. Лівою рукою відтягни шкіру нижче від місця ін’єкції, зафіксуй вену.

7. Шкіру проколи різким рухом, паралельно до вени, голку проведи над веною на відстань 1-1,5 см, а потім проколи стінку вени.

8. Для контролю розміщення голки у вені підтягни поршень шприца на себе.

9. Якщо в шприц потрапила кров, продовжуй повільно підтягувати поршень шприца на себе. Набери в шприц 5 мл крові.

10. До місця ін’єкції приклади ватну кульку, змочену спиртом, ров’яжи джгут, притисни ватну кульку до місця ін’єкції і швидким рухом виведи голку з аени.

11. Руку дитини зігни в ліктьовому суглобі і притискай ватну кульку зі спиртом до місця ін’єкції протягом 5 хв.

12. Зніми голку, візьми в стерильну пробірку, до стінки пробірки пристав шприц і повільно по стінці пробірки випускай кров. Пробірку з направленням віднеси до лабораторії .



Примітка. Кров з вени на біохімічний аналіз беруть у стерильну пробірку до сніданку. Дітям віком до 5 років джгут не накладають: судину, з якої беруть кров, затискує рукою медичний працівник.

Завершення маніпуляції

Голку і шприц занурь у дезінфекційний розчин на 1 год. Знезаразь фартух і рукавички.

Міністерство охорони здоров’я України

Комунальний заклад

«Бериславське медичне училище»

Херсонської обласної ради

Методичні рекомендації

для самостійної роботи студента

Дисципліна: «Педіатрія з курсом дитячих інфекцій та основами імунопрофілактики»

Спеціальність: 512010101 Лікувальна справа

На тему: «АФО новонародженої дитини та догляд за нею»


Викладач: Звягінцев С.В.

1. Тема самостійної роботи: «АФО новонародженої дитини та догляд за нею»
2. Вид самостійної роботи: Відпрацювання практичних навиків по догляду за новонародженою дитиною.
3. Кількість годин: 6 год.
4. При виконанні завдання студент повинен:

Знати:


  1. АФО новонародженої дитини.

  2. Фізіологічні стани.

  3. Признаки поношеності.

  4. Способи сповивання.

  5. Правила введення вакцини БЦЖ.

Вміти:

    1. Здійснити новонародженого від матері..

    2. Провести первинний туалет новонародженого.

    3. Підмити дитину.

    4. Обробити пупкову ранку.

    5. Провести вакцинацію БЦЖ.

    6. Провести гігієнічну ванну.

    7. Сповивати немовля.


5. Базові знання:

Міждисциплінарні і внутрішньо дисциплінарні зв’язки

Забезпечуючи:

Анатомія, фізіологія людини.

АФО новонародженої дитини

Забезпечувані:

Акушерство


Внутрішньодисциплінарні зв’язки.

Невідкладні стани в педіатрії


6. Рекомендована література:

1. Ткаченко Р.К. Педіатрія.- К.: Здоров’я, 2006.-С 21-28

2. Бура О.Н. Практикум з педіатрії.- К.: Здоров’я, 1985.- С.42-51

7. Методичні рекомендації.

Самостійна робота проводиться в тренажерній залі – 6 год.



Орієнтовна карта самостійної роботи.

Основні завдання

Вказівки до завдання

Відповіді

Вміти відокремлити дитину від матері.

Назвіть термін після пологів, в який відокремлюють дитину від матері.




Провести первинний туалет новонародженого

Перерахуйте, що включає в себе первинний туалет.

Назвіть де він проводиться






Підмивання новонародженого

Назвіть показання для підмивання.

Перерахуйте положення дитини, залежно від статі.






Сповивання дітей

Перерахуйте види сповивань немовлят

Які переваги різних видів сповивань ви знаєте.






Провести вакцинацію БЦЖ

Назвіть мету вакцинації, вид ін’єкції, дозу вакцини.




Провести гігієнічну вану

Вкажіть мету, кількість на добу залежно від віку.



Перед виконанням завдання добре вивчити матеріал по рекомендованій літературі, випишіть відповіді в орієнтовну карту.



Завдання для контролю:

Питання для самоконтролю.



  1. Перерахуйте візуальні признаки поношеності.

  2. Які вимоги до зберігання вакцини БЦЖ.

  3. Що таке антропометрія.

  4. Назвіть термін вагітності доношеної дитини.

  5. Назвіть кількість балів по шкалі Апгар у доношених здорових дітей.

  6. Яка повинна бути мінімальна маса доношеної дитини.

Форма контролю:

Перевірити правильність виконання практичних навичок індивідуально у кожного студента.

Роботу захистити на тематичному контролі.

Викладч: Звягінцев С.В.

Міністерство охорони здоров’я України

Комунальний заклад

«Бериславське медичне училище»

Херсонської обласної ради



Методичні рекомендації

для самостійної роботи студента

Дисципліна: «Педіатрія з курсом дитячих інфекцій та основами імунопрофілактики»

Спеціальність: 512010101 Лікувальна справа

На тему: «Аномалії конституції»


Викладач: Звягінцев С.В.

1. Тема самостійної роботи: «Аномалії конституції»
2. Вид самостійної роботи: Написання реферату.
3. Кількість годин: 2 год.
4. При виконанні завдання студент повинен:

Знати:

  1. Дати визначення аномалії конституції

  2. Причини виникнення

  3. Класифікація.

  4. Клініка

  5. Профілактика

  6. Сучасні методи лікування.

Вміти:

  1. З максимальною повнотою використовувати літературу з обраної теми (як рекомендовану, так і самостійно підібрану) для правильного розуміння авторської позиції

  2. Вірно (без спотворення сенсу) передати авторську позицію у своїй роботі.

  3. З’ясувати для себе і викликати причини своєї згоди (незгоди) з тим чи іншим автором з даної проблеми.

5. Базові знання:

Міждисциплінарні і внутрішньо дисциплінарні зв’язки

Забезпечуючи:

  1. Анатомія і фізіологія людини,

  2. фармакологія

-основні методи лікування хворих з алергіями

3. Догляд за хворими

- особливості догляду за пацієнтами з алергіями.

Забезпечувані:

Педіатрія.


6. Рекомендована література:

1. Конспект лекцій

2. Ткаченко С.К. Педіатрія.- К.: Здоров’я, 2006.- С. 303-309

3. Тарасюк, І.Ю. Андріївський Педіатрія в модулях.- К.: Медицина, 2008.- С. 100-107



7. Методичні рекомендації.

Самостійна робота проводиться в бібліотеці, комп’ютерній залі і вдома –

2 год.

Перед виконання завдання добре вивчити матеріал по рекомендованій літературі, випишіть відповіді в карту самостійної роботи.



Орієнтовна карта самостійної роботи.

Основні завдання

Вказівки до завдання

Відповіді

Обрати тему реферату з наданих

Ексудативно-катаральний діатез (ЕКД)

Алергійний діатез (АД)

Лімфатикогіпопластичний діатез (ЛГД)

Нервово-артричний діатез (НАД)






Скласти зміст реферату

Зміст-це план реферату, в якому в кожному розділі повинен відповідати номер сторінки на якій він знаходиться




Викласти текст реферату

Текст реферату ділиться на 3 частини: вступ, основна частина і висновок

а) вступ – розділ реферату присвячений постановці проблеми, яка буде розглядатися і обґрунтування вибору теми.

б) основна частина – це ланка роботи в якому послідовно розкривається обрана тема. При необхідності реферат може доповнюватися таблицями, графіками.

в) висновок – даний розділ представляється у вигляді висновку, який повинен бути коротким і чітким






Скласти список джерел та літератури

У цьому списку називаються ті джерела, на які посилається студент прит оформлені реферату,так і ті які використовуються ним у зв’язку з його підготовкою. При виконанні роботи повинно бути використано не менше 5 різних джерел. Робота – джерелом якої є один науковий труд не приймається. Оформлення списку джерел повинно відповідати вимогам бібліографічних стандартів




Оформити реферат згідно вимогам

Диви сь додатки по вимогам реферату.



Перед виконанням завдання, добре вивчити матеріал по рекомендованій літературі та іншим джерелам інформації.

Текст реферату викладається державною мовою, на стандартних аркушах формату А-4-5-10 друкованих стор. Розділи слід нумерувати арабськими цифрами.

Форма контролю:

Роботу захистити під час тематичного контролю.




  1. Коротке повідомлення про актуальність теми реферату, характеристика мети і завдання роботи, отриманні результати, висновки і пропозиції.

  2. Відповіді студента на запитання викладача і однокурсників.

Критерії оцінювання:



  1. Самостійність виконання

  2. Своєчасність виконання.

  3. Відповідність змісту теми, повноти її розкриття.

  4. Дотримання вимог щодо оформлення реферату.

Додаток №1 Оформлення титульного аркушу реферату


Міністерство охорони здоров’я України

Комунальний заклад

«Бериславське медичне училище»

Херсонської обласної ради


Каталог: images -> stories
stories -> На реферат надається письмова рецензія передбачуваного наукового керівника або іншого фахівця, призначеного приймальною комісією
stories -> Програма для складання вступного іспиту до аспірантури
stories -> Гостра дихальна недостатність
stories -> Запорізький національний університет
stories -> План проведення наукових конференцій та семінарів з проблем вищої освіти І науки в системі Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України на 2013 рік
stories -> Народна українська академія українська мова
stories -> Ультраструктурні основи патології клітини. Порушення структури та функції мембран
stories -> Реферат з актуальних проблем цивільно-процесуального права Виконав: Власюк В. В. Студент І курсу магістратури


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка