Батьки І школа рівні взаєморозуміння Виступ соціального педагога



Дата конвертації15.02.2019
Розмір191 Kb.
  • БАТЬКИ І
  • ШКОЛА
  • Виступ соціального педагога
  • Назаренко О.В. на
  • загальношкільних
  • батьківських зборах

Сьогодні багато батьків не можуть зрозуміти, що майже 20- літня перерва з часу їх власного навчання і закінчення школи помітно поміняла цілі і вміст освіти, оскільки з'явилися нові суспільні потреби.

  • Сьогодні багато батьків не можуть зрозуміти, що майже 20- літня перерва з часу їх власного навчання і закінчення школи помітно поміняла цілі і вміст освіти, оскільки з'явилися нові суспільні потреби.
  • Батьки часом розглядають школу як «камеру схову», де дитя майже автоматично повинне отримувати конкретні знання.

Суть родинного виховання.

  • Родинне виховання
  • за природою своєю
  • засновано на відчуттях.
  • Родинне виховання
  • визначає етичну атмосферу,
  • стиль, тон взаємин в сім'ї.
  • Родинне виховання –
  • широкий часовий
  • діапазон дії:
  • воно продовжується
  • все життя людини,
  • відбувається у
  • будь-який час
  • доби, року.
  • Родинне виховання
  • визначає собою
  • соціальну групу:
  • у ній є представники 2-х, 3-х,
  • а інколи і 4-х поколінь,
  • а це значить-
  • різні ціннісні орієнтації,
  • критерії оцінок, різні ідеали,
  • точки зору, переконання.

Батьки і вчителі повинні бачити в дитині самостійну людину, заслуговуючої пошани. Дитина інший раз краще знає, що йому потрібне. І якщо вчитель, батько, принижуючи гідність дитини повчальним тоном починають його виховувати, нав'язуючи свої рішення, нічого хорошого у такому разі не чекай.

  • Батьки і вчителі повинні бачити в дитині самостійну людину, заслуговуючої пошани. Дитина інший раз краще знає, що йому потрібне. І якщо вчитель, батько, принижуючи гідність дитини повчальним тоном починають його виховувати, нав'язуючи свої рішення, нічого хорошого у такому разі не чекай.

«Якомога більше вимогливості, якомога більше пошани до учня»

  • «Якомога більше вимогливості, якомога більше пошани до учня»
  • А. С. Макаренко

Сенс педагогічної взаємодії сім'ї і школи

  • Сенс педагогічної взаємодії сім'ї і школи
  • полягає в створенні умов для нормального життя дитини (комфортного, радісного, щасливого), для розвитку його індивідуальності .

РОЛЬ СІМ'Ї

  • Створення
  • психологічних
  • умов адаптації
  • дитини в школі.
  • Створення
  • фізіологічних
  • умов адаптації
  • дитини в школі.
  • Відношення
  • батьківської
  • громадськості
  • до вчення
  • дитини в школі

Створення психологічних умов адаптації дитини в школі.

  • Створення сприятливого психологічного клімату по відношенню до дитини з боку всіх членів сім'ї – головне зобов'язання у вихованні дитини.
  • Виховувати роль самооцінки дитини в адаптації до школи (чим нижче самооцінка, тим більше труднощів у дитяти в школі)
  • Формування інтересу до школи, до прожитого шкільного дня.
  • Обов'язкове знайомство дітьми класу і можливість спілкування після занять в школі.
  • Недопустимість фізичних заходів дії, залякування, критики в адресу дитини, особливо у присутності інших членів сім'ї, друзів, сусідів.
  • Виключення таких заходів покарання, як позбавлення задоволень, фізичні і психічні покарання.
  • Заохочення дитини і не лише за учбові успіхи.
  • Моральне стимулювання досягнень дитини.

Створення фізіологічних умов адаптації дитини в школі

  • Ознайомлення педагога і лікаря з проблемами здоров'я дитяти.
  • Зміна режиму дня дитини порівняно з літніми канікулами.
  • Спостереження батьків за правильною поставою (позою) під час домашніх занять, запобігання сколіозу і, короткозорості.
  • Організація правильного харчування дитяти, продумати вживання питної води і легкого сніданку під час занять в школі.
  • Турбота батьків про гартування дитини, максимальний розвиток рухової активності.
  • Виховання самостійності і відповідальності дитини, як головних якостей збереження власного здоров'я.

Відношення батьківської громадськості до навчання дитини в школі

  • Даний напрям в організації співпраці школи і батьківської громадськості є дуже важливим і необхідним, оскільки допомагає Вам, шановані батьки, проникнутися розумінням і знанням шкільного освітньо-виховного процесу.
  • Вже в початкових класах батьки знайомляться з традиціями школи, її історією, досягненнями у навчанні і вихованні учнів;
  • Створення ситуації ефективної взаємодії школи і батьківської громадськості неможливе, якщо батьки не знатимуть ті вимоги, які пред'являє школа своїм учням з перших днів перебування в ній.
  • Організація співпраці
  • педагогічного колективу з батьками учнів.

З початкових класів батьки знайомляться з правилами ведення шкільних щоденників, зошитів, з системою контролю виконання домашнього завдання, з критеріями оцінки діяльності учня на уроці. Вчителями початкових класів проводяться консультації по роз'ясненню методів і прийомів підготовки домашнього завдання, як пояснити дитині незрозумілий матеріал, як здолати ті або інші труднощі у навчанні.

  • З початкових класів батьки знайомляться з правилами ведення шкільних щоденників, зошитів, з системою контролю виконання домашнього завдання, з критеріями оцінки діяльності учня на уроці. Вчителями початкових класів проводяться консультації по роз'ясненню методів і прийомів підготовки домашнього завдання, як пояснити дитині незрозумілий матеріал, як здолати ті або інші труднощі у навчанні.

Дуже значимим напрямом діяльності педагогічного колективу по зміцненню взаємин школи і батьківської громадськості є поведінкова корегувальна робота.

  • Дуже значимим напрямом діяльності педагогічного колективу по зміцненню взаємин школи і батьківської громадськості є поведінкова корегувальна робота.

Головним призначенням корегувальної роботи є надання батькам педагогічної для психологотипу допомоги і підтримці в рішенні проблемних ситуацій родинного виховання. До таких проблемних ситуацій можна віднести кризи адаптації до шкільного навчання, раннє статеве дозрівання дітей, нестабільність положення дитяти в сім'ї, втрата батьків або близьких людей, розлучення батьків, неадекватна поведінка дитини.

  • Головним призначенням корегувальної роботи є надання батькам педагогічної для психологотипу допомоги і підтримці в рішенні проблемних ситуацій родинного виховання. До таких проблемних ситуацій можна віднести кризи адаптації до шкільного навчання, раннє статеве дозрівання дітей, нестабільність положення дитяти в сім'ї, втрата батьків або близьких людей, розлучення батьків, неадекватна поведінка дитини.

«Батькам про дітей»

  • Дітей учить те, що їх оточує.
  • Якщо дитину часто критикують — вона вчиться засуджувати.
  • Якщо дитину часто висміюють — вона вчиться бути боязкою.
  • Якщо до дитини часто бувають поблажливі — вона вчиться бути терплячою.
  • Якщо дитину часто хвалять — вона вчиться оцінювати.
  • Якщо дитина живе з відчуттям безпеки — вона вчиться вірити.
  • Якщо дитині часто демонструють ворожість — вона вчиться битися. Якщо дитину часто ганьблять — вона вчиться відчувати себе винуватим.
  • Якщо дитину часто підбадьорюють — вона вчиться упевненості в собі.
  • Якщо з дитиною зазвичай чесні — вона вчиться справедливості.
  • Якщо дитину часто схвалюють — вона вчиться добре до себе відноситися.
  • Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе потрібним — вона вчиться знаходити на цьому світі любов.

Звернення до батьків!

  • Успішність(або неуспішність) педагогічної взаємодії сім'ї і школи багато в чому визначається правильно вибраною позицією педагога і батьками. Колись Гіппократ, приходивши до хворого говорив: «Нас троє: ти, я і хвороба. Якщо ти об'єднаєшся з хворобою, я нічого не зможу для тебе зробити. Якщо ж об'єднаємося ти і я, то разом ми переможемо хворобу». Та ж логіка має бути і у виховному процесі. Лише розглядати необхідно вже 4 компоненти: вчитель, учень, батько і проблеми виховання і вчення.

Ось тому наш колектив з упевненістю може сказати, що ми робимо ставку на співпрацю.

  • Ось тому наш колектив з упевненістю може сказати, що ми робимо ставку на співпрацю.
  • «Ми разом – я, учень і його батько – легко вирішимо всі проблеми, тому що ми всі зацікавлені в цьому».

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка