Без виховання дітей, без активної участі батька і матері в житті школи…



Скачати 246.5 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації31.08.2018
Розмір246.5 Kb.
#45281
  1   2   3   4
«Без виховання дітей, без

активної участі батька і

матері в житті школи…

неможлива сім’я як первинний

осередок суспільства, неможлива

школа як найважливіший

навчально-виховний заклад…»

В. Сухомлинський

Великі та складні завдання ставить суспільство перед учителями початкових класів. Адже саме початкова школа є тим фундаментом, на якому буде формуватися в подальшому підростаюче покоління.

Та які б форми і методи виховного впливу вчитель не використовував, вони не матимуть відчутного результату без підтримки з боку сім’ї. Успіх навчання і виховання молодого покоління значно залежить від того, наскільки тісно співпрацюють школа і сім’я.

Налагодити цю співпрацю, знайти шляхи взаємодії з батьками – одне з основних завдань класовода. Нам, вчителям, знайомо, як тяжко йдуть на контакт батьки наших вихованців. Батьків все менше цікавить життя школи, проблеми, які виникають під час роботи з дітьми.

Все частіше можна почути слова: «Дитина ходить до школи, тож там вчіть і виховуйте». Вони не розуміють, що все починається з сім’ї. Такі обставини створюють серйозні суперечності у навчально-виховному процесі.

Одна із форм взаємодії з батьками – батьківські збори.

Працюючи над зборами, слід врахувати такі аспекти:

1) актуальність теми саме для вашого класу;

2) цікава форма проведення;

3) методи роботи, які залучали б батьків до спілкування, співпраці між собою;

4) отримання батьками практичних порад.

Ми, вчителі, маємо викликати пізнавальний інтерес у батьків, бажання зустрітися знову.



«Знання – це скарб,

а вміння вчитись – ключ до нього»

Тема. Навчити дитину вчитися – головне завдання.

Мета. Спрямувати зусилля батьків на те, щоб дитина прагнула вчитися з найбільшим успіхом; розвивати у батьків позитивне ставлення до школи; надати їм рекомендації щодо того, як формувати у дітей навички самоконтролю, вміння працювати самостійно.

Підготовча робота

1. Виготовлення запрошень батькам на батьківські збори.

2. Опрацювання вчителем психолого-педагогічної літератури згідно з темою батьківських зборів.

3. Добирання книг та журналів.

4. Укладання пам’ятки для батьків.

5. Підготовка аркушів із завданнями для мікрогруп.

6. Проведення анкетування батьків.

План зборів


  1. Всупне слово вчителя.

  2. Висловлювання очікувань.

  3. Виступ на тему: «Як навчити дитину вчитися?»

  4. Аналіз результатів анкетування.

  5. Обговорення дискусійних питань та ситуацій.

  6. Підведення підсумків.


Хід зборів


  1. Організаційний момент

1.Привітання

Вправа «Комплімент»

Всі учасники зборів стоють у два кола, обличчям один до одного в парах.

Зовнішнє коло говорить своєму партнерові комплімент. Інше – дякує й, крім того, говорить про себе щось гарне. Потім вони міняються ролями та повторюють вправу.


  1. Етап мотивації. Оголошення теми і мети зборів

1. Вступне слово вчителя

«Знання – це гість, а розум – це хазяїн, у добрій спілці жити треба їм. Хто має розум і багато знає, - той буде довше сильним і міцним. А сила, що без розуму, - недужа, бо все робити буде навмання. Тож для творіння, друже, виховуй розум і бери знання». Так говорив Давид Гуліо і з цим не можна не погодитись.

Надто складно передбачити майбутнє дітей, покладати на школу відповідальність забезпечити їх знаннями і вміннями на все життя. Нестабільність світу, інтенсивність соціально-економічних і технологічних змін зумовлюють потребу вчитися впродовж життя. Тому одне з найважливіших завдань – навчити дитину вчитися.

Світ, у якому доведеться жити сучасним дітям, змінюється вчетверо швидше, ніж наші школи. У класи приходять нові покоління, які живуть в інформаційному суспільстві, в цифровому середовищі, тому необхідно переосмислити самоцінність знань («Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього»).

Тому і була вибрана саме така тема зборів.
2.Очікування

Вправа «Мікрофон»

Чого ви очікуєте від цих зборів?

(Батьки по черзі дають відповідь на запитання)


  1. Інформаційний етап (лекція вчителя)

В. Сухомлинський підкреслював, що головне завдання початкових класів полягає в тому, щоб навчити дитину вчитися, сформувати інструмент, без якого вона стає невстигаючою, нездібною. Цим інструментом, на думку відомого педагога, є п’ять умінь: вміння спостерігати; думати; висловлювати думку про те, що бачу, що роблю, думаю, спостерігаю; читати; писати.

У північних народів є простий і мудрий афоризм: «Якщо подарувати людині одну рибину, вона буде ситою один день. Якщо подарувати дві, буде ситою два дні. А якщо навчити людину ловити рибу, вона буде ситою все життя". Так і в навчанні: корисно, якщо ми допоможемо своїм дітям розв’язати задачу, виконати вправу, написати твір, вникаємо у їхні щоденні турботи. Але цього мало, адже мета сучасної школи і родини – підготовка дитини не до окремого уроку «на завтра», не для високої оцінки, а виховання її як особистості, яка здатна навчатися впродовж життя, відчувати цінність знань, свідомо прагнути ставати все кращою. А для цього необхідно виховувати з перших років навчання допитливість і працелюбність як основні риси особистості, привчати дітей до організованого, систематичного здобуття знань, яке вимагає розвинених розумових, фізичних і вольових зусиль. Як би не склалася подальша доля наших учнів, загальний розвиток буде їм потрібний у будь-якій галузі діяльності.

«Хіба школяр не вміє вчитися?» - скажете ви. Виявляється, що так. Невміння вчитися найчастіше є причиною того, що діти вчаться нижче своїх можливостей або досягають певних результатів ціною надмірних зусиль.

Щоб сформувати в учнів вміння вчитися, раціонально оволодіти знаннями, важливо виробити цілий комплекс різноманітних організаційних та інтелектуальних умінь, які забезпечують самостійність у навчанні.

Щоб навчити дитину вчитися. Важливо сформувати у неї такі вміння:

- організовувати своє робоче місце;

- планувати свою майбутню діяльність;

- точно виконувати вказівки;

- уміло користуватися підручником;

- контролювати виконану роботу.

Яка участь Вас, як батьків, у даному процесі? Сім’я в цьому процесі виконує чи не головну роль.

Ви, щодня спілкуючись з дітьми, можете зробити дуже багато, щоб виробити у них доцільний трудовий ритм життя-звичку до організованості. Тоді щоденне приготування уроків стане органічною потребою, а марно згаяний час буде взятий до уваги як неприємний виняток. Передусім, змалечку потрібно попереджувати замкненість тільки на розважальних потребах, залучати дітей до більш цікавих, корисних справ. Це дуже непростий шлях. Відразу хочеться застерегти від очікування швидкого результату у переконуванні дітей і від сподівання, що є якийсь універсальний засіб впливу на сина чи доньку, які вперто не бажають учитися. Багатьом дорослим здається, що учень погано вчиться, бо «не хоче вчитися» - і край. Звідси й заходи впливу: змусити його хотіти. Вдома батьки забороняють брати участь у гуртках, секціях, дивитись телевізор, не пускають на вулицю, не купують обіцяних речей. А наслідок? Як правило, конфліктна поведінка, відчуженість від школи, образа на вчителя.

Бажаючи допомогти дитині у навчанні ,слід запастися терпінням, але щодня діяти наполегливо. Відразу передати дітям зернину своїх знань – неважко і приємно. Разом з цим щоденно привчайте дітей до виконання режиму дня, виховуйте організованість, розвивайте мислення, спостережливість, загартовуйте волю, привчайте піклуватись про свій організм. Адже нерідко буває так: дитина здібна, вміє щось робити, але не хоче, і, навпаки, хоче, але в неї зразу не виходить, вона втрачає інтерес, нагромаджує прогалини, і предмет стає незрозумілим, ненависним.

Отже, передусім, радимо поспостерігати, придивитись, як працює над уроками син чи донька, скільки і на що витрачає часу, який предмет подобається, а який – ні і чому.




  1. Аналіз отриманих результатів за анкетами

Анкета «Як ви забезпечуєте умови для навчання дітей удома»

  1. Як ви організовуєте процес виконання домашнього завдання своєю дитиною?

  2. Як ви контролюєте виконання домашнього завдання?

  3. Чи звертається дитина до вас за допомогою при виконанні домашніх завдань? У чому виявляється ця допомога?

  4. З якими труднощами в організації праці дитини ви зустрічаєтесь? Як їх долаєте?

  5. Чи аналізуєте ви разом з дитиною причини виникнення у неї труднощів у навчанні? Чи допомагаєте їх подолати?

  6. Як використовуєте методи покарання і заохочення для стимулювання навчання дитини?




  1. Обговорення дискусійних питань та педагогічних ситуацій

  1. «Аналіз ситуацій». Робота в групах

(Розподіл за кольором очей)

Ситуації:






Презентація

Презентує рішення той, хто вищий на зріст.

  1. Ознайомлення з памяткою


Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 246.5 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка