Біологічно активні речовини. Вітаміни, гормони, фактори росту



Дата конвертації07.09.2018
Розмір34 Kb.
ТипКонцепція
10 клас
Тема: Біологічно активні речовини. Вітаміни, гормони, фактори росту.
Мета уроку: Сформувати поняття про біологічно активні речовини. Більш докладно розглянути вітаміни, гормони, фітогормони та ферменти. Навчити розпізнавати вітаміни та їх вплив на обмінні процеси в організмі. Навчити застосовувати знання про біологічно активні речовини з метою збереження здоров’я і довголіття.
Обладнання та матеріали: Мультимедійна установка, диски зі слайдами, набір овочів та фруктів що містять вітаміни.
Базові поняття й терміни: Біологічно активні речовини, гормони, фітогормони, нейрогормони, медіатори, фітонциди, алкалоїди, антибіотики, вітаміни, ферменти.
Концепція уроку: Сформувати в учнів поняття про біологічно активні речовини, ферменти, гормони і вітаміни, залози внутрішньої секреції, їх роль в організмі, будову та функції синапсів.

Структура уроку
І.Організаційний етап.
1. Оголошення теми і задач уроку.

2. Повторення правил поводження з комп’ютерною технікою.


ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності. (Питання на екрані)


  1. Пригадайте, що таке обмін речовин та енергії?

  2. Що таке асиміляція?

  3. Що таке дисиміляція?

  4. Які речовини необхідні для здійснення обміну речовин?

  5. Яке значення обміну речовин?


ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Створення проблемної ситуації:

1. Які ще речовини необхідні в організмі крім органічних для здійснення обміну речовин?

2. Чи правильне твердження: « Чим більше вітамінів вживаєш-тим здоровішим будеш?»
Вступне слово вчителя:


  • Загальна характеристика біологічно активних речовин.

Презентація.

  • Вітаміни-біологічно активні низькомолекулярні органічні сполуки (група учнів)

  • Класифікація вітамінів (група учнів)

  • Гіпервітамінози,гіповітамінози, авітамінози. (група учнів)

  • Гормони-біологічно активні речовини здатні включатися в цикл біохімічних процесів і регулювати обмін речовин і перетворення енергії. (група учнів)

  • Фактори росту клітин. (група учнів)


IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.
Бесіда за питаннями.


  1. Які групи біологічно активних речовин вам відомо?

  2. Чому за нестачі чи відсутності певних вітамінів у організмі людини і тварин спостерігають порушення обміну речовин?

  3. Що таке а-, гіпо- та гіпервітамінози?

  4. Які ви знаєте властивості гормонів і нейрогормонів?

  5. Яке значення фітогормонів у житті рослин?

  6. Що спільного та відмінного у біологічній дії гормоні і фітогормонів?

  7. Що таке алкалоїди? Яке їхнє значення у природі та житті людини?

  8. Завдяки чому антибіотики застосовують у медицині?


Поміркуйте: Як можна з’ясувати вплив на організм людини або тварини нестачі певного вітаміну?

Чим наркотики небезпечні для організму людини?


V. Домашнє завдання.
Вивчити §13 «Біологічно активні речовини».

Виконати тести на закріплення. Ст..77-78 (I і ІІр.)
Каталог: download -> version
version -> Захист навколишнього середовища від забруднення мийними засобами
version -> «Валеологічне виховання дітей дошкільного віку, як фактор формування здорового способу життя»
version -> Виписка з навчального плану
version -> Методичні рекомендації щодо викладання уроків для стійкого розвитку «Моя щаслива планета» розділ Система уроків-зустрічей для 3 класу курсу за вибором «Моя щаслива планета»
version -> Затверджую директор Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№2 Л. В. Литус
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка