Боженко Т. С. Українська мова. Навчання грамоти



Скачати 28.66 Kb.
Дата конвертації19.11.2018
Розмір28.66 Kb.
#65048
Дата: 18.11.2014 р.

Клас: 1 - В

Вчитель: Боженко Т. С.
Українська мова. Навчання грамоти


Тема. Звуки р , р ' . Букви Р, р (ер). Звукобуквені зіставлення.

Аналітико-синтетичні види роботи зі словами - назвами предметів.

Диференційований підхід у формуванні вмінь читати.
Мета: ознайомити учнів з артикуляцією нових звуків; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.
Обладнання: презентація уроку, вивчені букви на картках, лялька Іринка, пелюстки квітки, звукові схеми, загадки, м'яч, пластилін, картинки з малюнками для роботи в парі, склади для утворення слів, індивідуальні картки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.

- Знову день почався, діти!

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати -

Кличе в подорож урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Повторення домашнього завдання.

( Переказування оповідання "На пасіці взимку".)


2. Бліц-опитування.

( Показую букву, яку вивчили, учні називають звуки, що вона позначає на письмі.)


- До нас на урок попросилась дівчинка Іринка. Справа в тому, що чаклунка вкрала у дівчинки чарівну квіточку. Щоб її повернути назад додому, треба виконати різні завдання. Та Іринка без нашої допомоги не справиться. Допоможемо їй?
3. Гра "Добавлянка".

Ра - ра - ра - надворі весела г... (гра)

Ро - ро - ро - в зайця тепленьке хут... (ро)

Ру - ру - ру - зайчик цей живе в бо... (ру)

Рі - рі - рі - він сподобавсь дітво... (рі)
4. Гра "Буква заблукала".

- Погляньте, чаклунка похазяйнувала і тут. Хто допоможе дівчинці та знайде зайву букву? ( А О У И І М )

- За гарно виконані завдання нам чаклунка повертає 1 пелюстку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети.

- Допомогаючи Іринці, ми на уроці вивчемо нову букву і звуки, які вона позначає, навчимося складати склади, слова з нею.


ІV. Робота над вивченням нового матеріалу.

1. Слухання оповідання. (Читає вчитель, с. 86)

2. Аналіз змісту прочитаного.

  • Чому раділи тваринки?

  • Як гудуть джмелі?

  • Як сюрчать коники?

  • Як співають птахи?

  • Кого з тварин ви ще запам'ятали

  • Яка неприємність сталася з їжачком?

  • Хто зображений на малюнку?


3. Відгадування загадок.

  • Має клешні й довгі вуса.

Я і сам його боюся.

Він щипає мов гусак,

Ну, а звуть щипаку... ( рак )

- Рак - істота, яка живе у воді. Має довгі вуса, маленькі ніжки, є клешні. Рак дуже вибагливий до чистої води. Час від часу міняє свій панцир.

- А ось, де може жити рак, ви скажите відгадавши іншу загадку.


  • Наче скло прозоре,

В'ється синя стрічка,

То біжить у море беззупинна... ( річка )

- Назвіть перший звук у словах відгадки.
4. Складання звукових моделей слів-відгадок.

- Яка однакова буква є у двох словах?

- Отже, сьогодні на уроці ви ознайомитеся з новою буквою Р та звуками, які вона позначає.
5. Виділення звуків р, р'. ( Зачитування вірша )

Равлик лізе на стеблинку,

Сам несе свою хатинку!

В нього ріжки коротенькі

І чутливі, мов антенки.

- То на кого схожа буква Р?


6. Гра з м'ячем.

- Передаючи один одному м'ячик, назвіть слова із звуками р, р'.


7. Артикуляція звуків, віднесення їх до приголосних.

- Звуки р, р' на письмі позначаються буквою Р (ер).



8. Ліплення з пластиліну букви Р.

( Пояснення елементів букви Р )


9. Гра "Утворіть склад".
10. Читання складів та утворення з ними слів.

Ра ма

ра но

ру ка

ко ра

рі ка
- Ви гарно справилися, тому отримуєте ще одну пелюсточку.
11. Робота в парах.

- Але чаклунка не припиняє ставити перешкоди. Вона дала дівчинці Іринці малюнки. За 1 хв. треба вибрати лише ті, де у назвах є звук р, р'.


Фізкультхвилинка.

- Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити.


12. Вивчення скоромовки.

Рогата корівка реве

Романко травичку рве.
13. Робота з Букварем.

- Ворон-буркутун запрошує нас політати по сторінках книги.



а) Читання розгалужених схем.
б) Утворення слів.
в) Читання слів і пояснення їх.

Ропа - соляний розчин.

Кріп - городня запашна рослина, яку використовують в їжу.
г) Аналіз предметів намальованих у віночку ( ряст, ромашка, кріп, гриби, равлик, верба, береза ).

- Визначте позицію звуків у словах.


д) Утворення слів за допомогою схем (с. 87).
е) Бесіда за малюнком.

  • Кого бачите на малюнку?

  • Що роблять звірята?

  • Де на вашу думку танцюють тварини?


є) Читання оповідання вчителем.

ж) Бесіда за змістом прочитаного.

  • Що почалося в лісі?

  • Хто танцював на святі?

  • А чому їжак не танцював?

  • Кого із звірят ви б назвали колючим?


V. Підсумок уроку.

- Яку ми сьогодні вивчили нову букву?

- Які звуки позначає?

- Про кого читали?


1. Гра " Хто сховався у траві".

- Плескаємо у долоні, якщо у словах відчуєте звук р або р'.


2. Гра "Утворення нових слів" ( замінивши букву ).

Кора - пора пора - нора

рука - ріка сир - пил
- Отже, дітки, на цьому наш урок закінчується. Ми з вами зібрали всі пелюсточки від квіточки , допомогли дівчинці Іринці виконати завдання і побороти чаклунку, тепер вона може повернутися додому. МОЛОДЦІ!
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 28.66 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка