"Будова і життєдіяльність рослин. Органи рослин."



Сторінка1/10
Дата конвертації11.01.2019
Розмір6.58 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


Органи_рослин."___Мета_уроку'>Тема уроку: "Будова і життєдіяльність рослин. Органи рослин."

Мета уроку:

  • освітня: ознайомити учнів із складовими частинами рослинних організмів – органами.

  • З’ясувати значення поділу органів рослин на вегетативні та репродуктивні.

  • Розкрити функції органів рослин(коротко);

  • розвивальна:розвивати вміння використовувати раніше отриману інформацію, проводити аналіз і робити висновок;

  • виховна:виховувати любов до рослинного світу і всього живого

Обладнання і матеріали: слайди презентації, таблиці, роздатковий матеріал

Базові поняття і терміни уроку:орган, корінь,пагін,стебло,брунька,лист,квітка, вегетативний орган,генеративний орган.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: захист презентацій, експерименти, подорож

Хід уроку

  1. Організаційний момент,налаштування на роботу , створення сприятливого психологічного клімату.(1хв)

Учитель. Учні , у кожного з вас у класі є друг або людина, з якою вам приємно спілкуватися. Погляньте на неї. Посміхніться. Подумки побажайте успіхів на сьогоднішній день. Принесіть позитивні емоції крізь весь наш урок , і нехай вони допоможуть вам здобути нові знання. Візьміть за руку свого сусіда по парті.

Тепло своїх долонь

Я друзям віддаю,

Урок новий, цікавий

Я з друзями почну!


  1. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів(10 хв)

Пригадаємо, учні, вивчене на минулих уроках. Давайте для початку здійснимо віртуальну подорож клітиною.

Диктант «Віртуальна подорож клітиною»

Вставте пропущені слова

1.Зовні клітини рослин вкриті міцною…..(целюлозна оболонка)

2. Там ми зможемо проникнути всередину через….(пори-маленькі отвори в стінці клітини)

3. А далі мерщій заскочимо в один із зелених човників і попливемо по в’язкому морю. Безбарвне в’язке море заповнює всю клітину…..(цитоплазма)

4. Вона постійно рухається , а разом з нею – і всі внутрішні складові клітини…(органели)

5. На одній із них – зеленому човнику на ім’я ….. (хлоропласт) ми мандруємо. Стає все тепліше і тепліше – це хлоропласт ловить сонячні промінчики для…(фотосинтезу)

6. У зеленого хлоропласта є брати – червоний …(хромопласт) та білий…(лейкопласт) І всі вони є …(пластидами), утворюють і запасають поживні речовини.

7. А нас розхитує і підносить до великої кулі. Що це здогадалися?...(ядро) Воно як мозок клітини – керує всіма її життєвими функціями.

8. Ми пливемо далі, й тут несподівано великий мішок з рідиною вдарився об наш човен і обляпав нас солодким соком. Що це було?......(вакуоля – порожнина, заповнена клітинним соком).

9. Ми бачимо, як він витікає, коли ріжемо стигле яблуко, томати чи кавун.


Вправа «Сніжна грудка»

Один учень каже слово ,вказує на учня який повинен на це слово сказати речення. Сказавши речення учень каже слово, вказує на учня і т.д. Вправа триває 2хв.


  1. Мотивація навчальної діяльності учнів(3хв)

Конкурс " Рослинної краси”. Після чого учні повинні підійти до теми даного уроку.

Одного разу струнка берізка запропонувала влаштувати конкурс рослинної краси. Але кожна рослина була по-своєму особлива. І тоді вирішили: нехай кожна рослина покаже свій найдосконаліший орган.

Береза.

Подивіться, яке в мене гарне стебло – високе і рівне. По ньому тече солодкий березовий сік, він живить мої листочки.



Будяк.

Це ще невідомо, чи розпустяться твої листочки. Адже люди можуть надрізати твою кору, щоб набрати соку. А от мене ніхто не чіпатиме, Мої гарні, великі, колючі листки всі обминають десятою дорогою. Мої яскраво-рожеві квіти – найкращі!

Дуб.

Про що гомоните? Хизуєтесь своїми органами. То я вам скажу: такого міцного коріння як у мене, годі й шукати. За товщиною стовбура і шириною крони я – чемпіон!



Ялина.

Візьміть і мене до конкурсу. Адже я маю такі красиві листочки-голочки. Вони в мене і взимку і влітку зелені. Я – улюблене дерево малят і всіх людей на Новий рік.

Полуниця.

Не знаю як ти, а я насправді улюблениця малят. Мої соковиті плоди-сунички знають усі. І я їх не ховаю під свої листочки, і діти, і дорослі легко їх знаходять.

Довго можуть сперечатися рослини, давайте їм допоможемо сьогодні з'ясувати, який орган рослин найголовніший ? Учні ,а ви хочете їм в цьому допомогти? Тоді поїхали!

Повідомлення теми уроку , визначення з учнями завдання уроку.



IV Сприйняття нового матеріалу ()

Для того , щоб вирішити наше завдання давайте здійснимо подорож до органів рослин на повітряній кулі.

Перша наша зупинка. Учні розшифровують назву зупинки «Орган».

Що таке органи рослин?

Всі рослини планети: однорічні, багаторічні, низькорослі, високі, трав’янисті, дерев’янисті складаються із складових частин – органів.



Орган – це частина організму, що має певну будову, займає певне місце і положення в організмі та виконує відповідні функції.

Чим відрізняються органи рослин?

Одні і ті ж органи у різних рослин відрізняються:



  • за розмірами та формою;

  • за тривалістю життя;

  • за кольором квітів та плодів;

  • за пристосуваннями до умов існування;

  • за значенням у природі та житті людини.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка