Число і цифра Склад числа 7



Дата конвертації20.11.2018
Розмір62.5 Kb.
#65511
ТипКонспект
Середня загальноосвітня школа №158

Дніпровського району м. Києва

КОНСПЕКТ

УРОКУ МАТЕМАТИКИ

на тему:

«Число і цифра 7.

Склад числа 7.»

1 клас

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Черненко Тетяна Ярославівна

Тема. "Число і цифра 7. Склад числа 7"

Мета урока: Закріпити знання про число і цифру 7, склад числа 7; вправляти в написанні цифри 7; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати загально навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам’ять, мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання.

Тип уроку: урок застосування набутих знань знань.

Основний дидактичний метод: діяльнісний метод навчання.

Часткові методи і прийоми: створення проблемної ситуації, пошук рішення, наочно – ілюстративний, словесний, репродуктивний.

Дидактичні засоби: таблички зі словами, що характеризують якості учня;

кольорові смужки – частини відрізка; в учнів – цифрове “віяло”; в кожного учня аркуш – «Лист Петрику Пяточкіну».



ТЗН: магнітофон, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, презентація до уроку (додаток 1).

Методична література:

Л.Г. Петерсон. Підручник математики для початкової школы. 1 класс (Частина 2).

Л.Г. Петерсон, І. Г. Ліпатнікова. Усні вправи на уроках математики. 1 класс.

Л.Г. Петерсон. Математика 1 клас. Методичні рекомендації. Частина 2.



ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай!



II. Постановка мети та завдань уроку.

- Сьогодні вранці я отримала звуковий лист. Послухайте його. (Вмикаю аудіо запис. На smart-дошці – зображення Петрика П’яточкіна.) Голос Петрика: Привіт, друзі! Це я – Петрик П’яточкін. Багато часу пройшло с моменту нашої останньої зустрічі. Ви, напевно, багато чому навчились, вмієте багато. Я теж через рік піду до школи, та вже зараз хочу довідатись, які якості потрібні людині для успішного навчання в школі? Чи не підкажете мені їх? Чекатиму на відповідь! До зустрічі!

- Друзі, давайте спробуємо в ході уроку назвати якості, які необхідні, щоб добре вчитися в школі. А потім напишемо про це Петрику. Також на уроці ми довідаємось багато нового, важливого та цікавого з математики. (Слайд 1)
III. Актуалізація опорних знань.

1. Лічба. Гра «Віднови числовий ряд»

(Десять учнів відновлюють числовий ряд від 1 до 10 на швидкість)

- Яка якість потрібна була, щоб перемогти? (Вивішую слово «уважність»)

2. Гра «Полічимо слоненят» (усна лічба). ( Діти показують відповіді за допомогою числового «віяла»). (Вивішую слово «спритність») (Слайд 2)

3. Логічні вправи.

- У кожного з вас є аркуш, на якому ви напишете листа Петрику. Отож починаємо. Подивіться, знайдіть закономірність і продовжіть числовий ряд.

19 18 17 … (Діти коментують: числа записані двійками, в кожній парі перше число незмінне, а кожне друге зменшується на один. (Вивішую слово «кмітливість») (Слайд 3)

4. Математичний диктант.

– Запишіть ряд чисел (під диктовку): 6, 1, 3, 5, 4, 2

– Обведіть синім олівцем число, що передує при лічбі числу 4.

– Обведіть зеленим олівцем два числа, між якими в числовому ряді стоїть число 3.

Обведіть жовтим олівцем число, наступне за числом 4.

– Скільки треба додати до 5, щоб отримати 6? Обведіть відповідь червоним олівцем.

– Подивіться на smart-дошку (Слайд 4 ), та перевірте, чи так ви виконали завдання. (Вивішую слово «працелюбність»)

IV. Постановка проблеми. “Відкриття” нового знання.

1. Число и цифра 7.

- Відгадайте загадку:

В книжці сім листків простих, сьомий золотий.

– Про яку книгу і які листки йдеться? (Календар, дні тижня) (Показую перекидний календар)

– Назвіть ці дні по порядку.

– Сьогодні понеділок – перший день тижня. Скажіть, якою по порядку буде неділя? (Сьомою)

– Хто здогадався, чому буде присвячений наш урок математики?

(Закріпленню числа і цифри 7, його складу.)

(Вивішую слово «допитливість»)

(Слайд 5тема уроку)

3. Написання цифри 7.

Письмо цифри 7 в повітрі за рухомим зразком на слайді. (Слайд - 6 )

Письмо цифри 7 на аркуші -листі.

Пальчикова гімнастика («Зустрілись двоє кошенят…»).

4. Місце цифри 7 в числовому ряду.

Робота з рядом чисел і числовим відрізком (Слайд - 7)

– За яким числом іде при лічбі число 7?

– Как отримати з 6 число 7? (Треба зробити один “крок” вправо з точки 6.)

– На скільки 7 більше, ніж 6?

– На скільки 6 менше, ніж 7?



5. Склад числа 7.

– З яких двох “частин” можна отримати “ціле” 7? ( Розглянути всі варіанти.) (Слайд 8) (Вивішую слово «спостережливість»)



V. Закріплення.

1. Відпрацювання складу числа 7. (Слайд 9)

– Що зображено зверху над кожним стовпчиком прикладів? (Великий відрізок, який складається з маленьких відрізків білого та чорного кольору.)

– Розглянемо перший відрізок. Якою цифрою позначено «ціле»? А якими цифрами – “частини”?

– Поясніть рівності до цього відрізка. (Якщо скласти «частини» 6 і 1, то отримаємо “ціле” 7. І навпаки. Якщо від усього відрізка, «цілого» 7 взяти “частину” 6, то залишиться друга “частина” 1 і т.д.)

– Користуючись числовими відрізками, заповніть “віконечка” в рівностях.

Робота в парах. (Вивішую слово «старанність»)



Физкультхвилинка

2. Розв’язок прикладів на дві дії за допомогою числового відрізка.

– Прочитайте перший числовий вираз. Користуючись числовим відрізком, виконайте обчислення.

Один учень працює біля дошки: коментує і демонструє, решта в зошитах.

– Звідки починаємо рухатись? (З точки 4.)

– В якому напрямку? Чому? (Праворуч, бо виконуємо додавання.)

– На скільки “кроків”? (На 3, проводимо одну довгу стрілку.)

– В якій точці зупинились? (В точці 7. Напишемо цифру сім над знаком “+” в виразі.)

– Як будемо діяти далі? (З точки 7 робимо два “кроки” вліво, бо віднімаємо 2.)

– Який результат отримали? (5) Запишіть його у «віконечко».

Одночасно з колективною роботою з другим виразом з цього завдання самостійно працює один учень біля дошки.

(Вивішую слово «наполегливість»)



VI. Самостійна робота

- Розгляньте завдання. Що треба зробити? (Порівняти два числа за допомогою фігур у «мішечках»; поставити знаки: >, <, =.)

Самостійна робота учів. Індивідуальна допомога вчителя.

(Вивішую слово «самостійність»)



VII. Додатковий матеріал.

– Ваші однокласники познайомлять з цікавими фактами, пов’язаними з числом 7. Розповідають учні:

- Сімка в древності була оточена особливо великою повагою. Шанування цього числа збереглось у прислів’ях та приказках: «Сім літ мак не родив, та голоду не було», «Сім п'ятниць на тиждень», «Сім раз одмір, а раз одріж», «В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає й поливає».

- У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких відносили тоді і Сонце з Луною. По них стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень.

- Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це чарівне число «сім» використовувалось у казках та міфах давнього світу. Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції, Одисей сім років був у полоні.

- Великий піст у християн триває сім тижнів.

- В індусів є звичай дарувати на щастя сім слоників. (Слайди 10-12)

VIII. Підсумок уроку. Розширення нових знань.

– Якому числу був присвячений урок?

– Що нового довідались? Чому навчились?

– Підведем підсумок, які ж якості необхідні детям для успішного навчання у школі?



Читання слів з табличок.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка