Чистота і здоров'я. Правила особистої гігієни. Догляд за руками



Дата конвертації21.11.2018
Розмір62 Kb.
#65850
ТипУрок
Основи здоровя 1клас

Дата проведення______________
Урок № 11


Тема: Чистота і здоров'я. Правила особистої гігієни. Догляд за руками. Практична робота: як правильно мити руки (с. 41-47).

Урок- подорож з використанням інтерактивних технологій

Мета: формувати предметні компетентностізнайомити учнів з поняттям «гігієна», поглиблювати знання учнів про правила особистої гігієни, переконати дітей у необхідності виконувати вимоги особистої гігієни.; мовно- комунікативні:розвивати мовлення, пам'ять, сприймання, уміння аналізувати, робити власні висновки, узагальнення; здоров’язберігаючі :виховувати в учнів санітарну культуру, дбайливе ставлення до свого організму.

Обладнання: малюнки корабля, островів, мультимедійна презентація, відеофільм

Хід уроку

  1. Організація класу

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок з основ здоров’я починаймо.



  1. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, Королева Чистоти надіслала нам запрошення: «Дорогі діти! Запрошую вас до свого королівства. З нетерпінням чекаю вас. Королева Чистоти.»

  • Чи хочете ви вирушити у подорож до королівства Чистоти?

От сьогодні ми і вирушимо у подорож до королівства чистоти.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

  • «Чистота – запорука здоров’я» - так говорить народна мудрість.

Про чистоту хто всюди дбає,

Завжди здоров’я добре має.

І настрій в того просто гарний,

І в світі він живе не марно.



  • Жителі королівства Чистоти дотримуються певних законів. Сьогодні ми дізнаємось, як їх потрібно виконувати.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Друзі, сядемо зручніше

Й роздивляймося пильніше.

До королівства Чистоти

Веселий путь у нас лежить.

Казковий корабель у королівство те

Завзято так спішить.

  • Королівство Чистоти розташоване на островах і ми зупинимось на кожному з них. Ми дізнаємось про речі, якими потрібно користуватися, щоб бути чистими і охайними, а також як доглядати за зубами, вухами, носом, очима, нігтями, шкірою, волоссям.

  • І так, вирушаємо в подорож.


Подорож до острова № 1 «Предмети гігієни»

- Наш корабель приплив до першого острова «Предмети гігієни». Тут проживає Мойдодир зі своїми друзями – предметами гігієни.



- До речі, а чи знаєте ви, що таке гігієна?

  • Слово «гігієнос» прийшло до нас із грецької мови і означає «здоровий». Особиста гігієна – це дотримання у чистоті шкіри, волосся, ротової порожнини. А допомагають це зробити друзі Мойдодира - предмети гігієни . Ви їх добре знаєте, і сподіваюсь, що дружите з ними. А, хто ж вони ми зараз і відгадаємо!



1.Вправа «Відгадайте!»

  1. Я мию чисто, без жалю,

Мию там, де брудно,

Сам купатись не люблю,

Бо від цього худну. (Мило)


  1. В мене – 30 зубчиків для кучерів і чубчиків.

По головці я ходжу – волосся в порядок приводжу.( Гребінець)

  1. Чистокол біленький чищу, тру і мию,

І здоровий блиск зубам я давати вмію. (Зубна щітка)

4. Яким ти є, таким і покажу,

І без слів все розкажу. (Дзеркало)

5. Дуже я люблю носи,

Ти завжди мене носи.

Я свою роботу знаю –

В чистоті носи тримаю. (Носова хустинка)
- Гребінець, зубна щітка, носова хустка, рушник належать до предметів індивідуального користування. Кожен з вас повинен мати свої гребень, зубну щітку, рушник, носовичок і користуватися ними особисто.

Подорож до острова № 2 «Догляд за руками, тілом і волоссям»

- Діти, ми вирушаємо до острова «Догляд за руками, тілом і волоссям» і робимо тут зупинку.



  • Я роздам зараз вам вологі серветки. Витріть свої руки. Подивіться на чисту серветку і на ту, що тільки витерли руки.

  • Що ви бачите? Чому серветка брудна?

  • Запам’ятайте, ми повинні постійно стежити за чистотою рук.

  • А коли треба мити руки? Чому?

  • Їх потрібно мити після кожного відвідування туалету, перед вживанням їжі, після уроків трудового навчання та фізичної культури, після повернення з прогулянок та зі школи, після гри на комп’ютері чи телефоні. На руки потрапляє безліч мікробів, що можуть бути збудниками небезпечних хвороб.

Практична робота

  • Давайте уявно покажемо, як треба мити руки:

  • закотити рукава;

  • відкрити кран і намочити руки;

  • взяти мило і намилити руки;

  • миємо руки так, ніби вони перекочуються одна по одній, як санчата з’їжджають з гори: то права рука з’їжджає по лівій, то ліва по правій;

  • сполоснути і витерти руки.

  • Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Приймати ванну не рідше 1 разу на тиждень. Волосся необхідно мити шампунем в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день.

  • Діти, а як часто ви підстригаєте нігті на руках? Ногах?

Нігті на руках слід зрізати 1 раз на тиждень, а на ногах – 1 раз на два тижні. Ніколи не гризіть нігті – можна захворіти на кишкові хвороби.

Фізкультхвилинка

  1. Якщо сьогодні гарно виспалися – пострибайте.

  2. Якщо вранці не забули вмитися – присядьте.

  3. Якщо почистили зубки – посміхніться і пощипайте свій носик.

  4. Якщо розчесали волосся – погладьте себе по голівці.

  5. Якщо вам прикро, погано, коли бачите бруд навколо – покладіть руку на серце.

  6. Якщо зарядка і заняття спортом допомагають бути здоровим і додають бадьорості – обійміть себе міцно.

Подорож до острова № 3 «Догляд за зубами»

- Наш корабель пливе до третього острова королівства Чистоти «Догляд за зубами».

- Діти, коли ми розглянемо свої зуби перед дзеркалом то побачимо , що між зубами є багато нерівностей. У них легко затримуються часточки їжі, які шкодять зубам. Якщо не доглядати за ними то зубки починають хворіти і тому доводиться їх лікувати.

- Як називають лікарів, які лікують зуби?

- Саме лікар – стоматолог і проживає на острові «Догляд за зубами». Він розповість нам, як правильно доглядати за зубами.




  • Чистити зуби треба вранці та ввечері.

  • На зубну щітку видавлюємо зубну пасту.

  • Рухами знизу - вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхню кутніх зубів.

  • Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною (показує).

  • Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою.

  • Після вживання їжі полощіть рот теплою водою.

  • Не колупайтеся між зубами гострими предметами.

  • Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік.

  • Два рази на рік відвідуйте стоматолога і перевіряйте зуби.

  • Користуйтесь порадами лікаря і ваші зубки будуть здоровими.

Подорож до острова № 4 «Догляд за вухами та носом»

Наш корабель пливе до четвертого острова. Він називається «Догляд за вухами і носом».



  • Для чого людині вуха?

  • Як часто треба мити вуха?

  • Які засоби допоможуть належно доглядати за вухами?

Вуха нам потрібні для того, щоб чути голоси людей, музику. Шкірочка у вусі дуже тонка і чутлива. Тому вона потребує ніжного догляду та чистоти. Мити вуха та за вухами потрібно доглядати кожного дня. Для цього можна використати мило і теплу водичку. У догляді за чистотою вух допоможуть і спеціальні вушні палички (показує). Не можна чистити вуха гострими предметами. Дуже чутливі вуха і до гучної музики, різких криків, шуму.


  • Яку функцію виконує ніс?

  • Як доглядати за чистотою носа?

Ніс - орган, який допомагає нам розпізнавати запахи. Крім того він має і захисну функцію. Ніс зігріває холодне повітря взимку, очищає забруднене повітря від пилу, тому треба тримати його в чистоті. Тут вам допоможе чиста носова хустинка, ватні джгутики чи крем, якщо в носі утворилася тверда шкірочка.

Подорож до острова № 5 «Догляд за очима»

- Наша подорож продовжується і ми потрапляємо до п’ятого острова – «Догляд за очима».

- Природа подбала про те, щоб наші очі були захищені від небезпек. Брови захищають їх від поту, що стікає по лобі, повіки захищають очі від пилу. Вмивати обличчя і очі потрібно руками, попередньо вимитими милом. Не можна терти очі брудними руками, торкатися очей гострими предметами. Зашкодити очам може читання лежачи, тривалий перегляд телепередач, гра за комп’ютером (для учнів початкових класів до 30 хв.). Впливає на зір і недостатнє освітлення або неправильна поза під час читання чи письма (зошит і книга мають лежати на відстані, що дорівнює відстані від ліктя до кінця пальців руки).

1.Вправа для відпочинку очей


  • Методика Базарова

  1. Закріплення вивченого матеріалу

1.Робота за підручником ( с.41-47)

2. Гра «Так чи ні».

3.Робота в зошиті( с.14-15)



Ось ми і потрапляємо у замок Королеви Чистоти. Нас радо зустрічає сама Королева , вона пропонує переглянути відео

4.Перегляд відео.

  1. Підсумок уроку.Рефлексія.

  • Сьогодні була цікава подорож, ви були всі активними, уважними і старанними , тому я думаю, що ви зрозуміли , що чистота – це запорука здоров’я і про неї завжди потрібно дбати.

Подякуємо один одному за плідну працю.





ДОД
Каталог: files -> 361
files -> Про вступний іспит та реферат при вступі до аспірантури Інституту соціології нан україни
files -> Київський національний університет імені Тараса Шевченка
files -> Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності 22. 00. 03 соціальні структури та соціальні відносини Затверджено
files -> Принципи реалізації наукової діяльності університету: активна участь у формуванні та
files -> Портфоліо вчителя
361 -> Урок для учнів 1 класу, розробила вчитель Шевченко Г. Ф., 2016- 2017 н р Мета
361 -> Урок духовності з використанням проектних та мультимедійних технологій
361 -> Культура українського народу. Народні промисли Вправа «Очікування»
361 -> Урок №29 Тема: По роботі й нагорода. «Півник і двоє мишенят»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка