Давання і приймання. Вдячність



Дата конвертації26.11.2018
Розмір94 Kb.
#69714
ТипУрок
Манявський НВК

Урок християнської етики

в 9 класі

«Давання і приймання. Вдячність.»


Вчитель


християнської етики

Білусяк Н.В.

2011 р.
Тема: Давання і приймання. Вдячність.
Мета: визначити принципи давання і приймання, а також значення вдячності у житті людини; виховувати милосердя, вдячність, патріотичні почуття; розвивати вміння і бажання «так давати, щоб можна було взяти».
Обладнання: Біблія, підручник, тематичний довідник, таблиця «Принципи давання», дерево «Плоди Святого Духа», ілюстрації до притч про таланти та про вдовину лепту, запис пісні «Ми дякуєм Тобі», К. Ватаманюк «Сад моїх журавликів».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.


Хід уроку

І Організація класу, привітання, молитва до Святого Духа.
ІІ Мотивація навчальної діяльності.
Читання та обговорення твору Калини Ватаманюк «Вдячність» («Сад моїх журавликів»)
З любові Бог створив світ і покликав людину господарювати у цьому світі, давши їй все, що створив у розпорядження та на поживу. Земля віддає людям свої плоди і надра, і це – Божий задум творіння. Людина ж, згідно Божого задуму, має віддавати свою любов, свої здібності і таланти. Як же треба давати і як брати, як і кому дякувати за все, що маємо, поговоримо на сьогоднішньому уроці.
ІІІ Оголошення теми і мети уроку, візитної картки:
«А тепер, Боже наш,

ми дякуємо Тобі,

і славимо Ім’я Твоєї

величі»

(1Хроніки 29: 13)

Запис у зошити
ІV Вивчення нового матеріалу.


  1. Слово вчителя.

Так влаштований світ, що ми безперервно у когось щось беремо і комусь щось даємо.



  • Що ж беремо?

  • Що віддаємо?

(Відповіді учнів)
Ніколи не слід забувати, хто дав тобі блага життя, хто ростить і виховує, хто дуже любить тебе і постійно піклується. Пам’ятати про це і є елементарною людською вдячністю. Це почуття облагороджує кожного, робить його ближчим до Бога.

Ключове слово на сьогоднішньому уроці – вдячність. Визначення записати в зошит.


Вдячність – ставлення людини до того, хто зробив послугу, добрий вчинок, виражене в особливому почутті готовності відповісти таким самим добрим вчинком.
2. Звязок з вивченим у попередніх класах.
Пригадайте та розкажіть біблійні історії про давання, приймання та вдячність. Опишіть ілюстрації.




  • притча про таланти;



  • історія про десять прокажених.


3. Перевірка випереджувального завдання.

Учні підготували літературні твори про вдячність чи невдячність (І. Франко «Притча про вдячність», Б. Ферреро «Ти знав»).

Підсумок. Вдячність нерозривно пов’язана з любов’ю. Люблячи Бога і ближнього, відчуваєш вдячність до того, хто зробить добро тобі.
4. Бесіда.
- Коли, на вашу думку, людина губить себе в очах Божих?

- Коли людина може щось добре зробити своєму ближньому?

- Хто є нашим ближнім?

Так, все починається з раннього дитинства, коли ми вчимося бути щедрими і ділитися чимось своїм зі своїми ближніми.




  • Як ви розумієте науку Ісуса Христа:

«Коли справляєш гостину, то не клич ні братів, ні друзів, ні сусідів твоїх багатих з думкою, що й вони покличуть тебе і віддячать за твою щедрість.

... Не буде тобі блага за те, що ти робиш і чекаєш за зроблене вдячності. Краще, коли робиш гостину, поклич вбогих, калік і сліпих, бо вони не мають чим віддячити тобі за щедрість твою.

...То віддячиться тобі за цих вбогих людей Божою ласкою в День Судний».




  • Якою має бути вдячність?


5. Самостійна робота за змістом пісні «Ми дякуєм тобі».
Настанова: уважно слухати слова пісні, записати у зошити відповідь на запитання: «За що ми дякуємо Богові?», а також відпочивати, насолоджуючись приємною мелодією; зачитати свої записи і зробити короткий висновок.
Розглянувши дерево «Сім дарів Святого Духа», додати до своїх записів, за що ще ми маємо бути вдячними Богові.
6. Робота з Біблією.
Знайти і пояснити біблійні вислови:

І група: Лк. 6: 32-33; Лк. 6: 36

ІІ група: Ів. 15: 13-14; Мт. 10: 39

ІІІ група: Дії 20: 32-35; Мт. 6: 26-28


Отже, ми бачимо, що Господь Бог безперестанно всім дає, дарує все, що ми маємо і від того Він ніколи не бідніє, бо Божий принцип такий, що чим більше віддаєш, тим багатший робишся.
7. Розвязання проблемного питання:

  • Хто для нас у цьому житті найбільше зробив?

  • Хто поклав своє життя, здоров’я, зручності за наше благополуччя?

  • Кому ми не в силі віддячити навіть за все життя?

  • Як же бути вдячним своїм батькам?

  • Чи завжди ми вдячні?

Учень читає вірш В. Крищенка.


Скажи мені, сину, чого ми не схожі?

Ми різні, полярні з тобою чомусь,

Я серцем до тебе торкнутись не можу,

Крізь погляд байдужий ніяк не проб’юсь.


Скажи мені, сину. Ми ж роду одного:

Батьківське коріння – синівське гілля...

Чому перебігла нам прикрість дорогу

І очі журбою мені застеля?


Синівська любов – то утіха єдина

Для батька, що скоро згорить в сивині.

Чом руки привітні не хочеш ти, сину,

Сьогодні покласти на плечі мені?


Скажи мені, сину, поглянь мені в очі,

Щоб впала з душі кам’яниста гора...

Не хочу з тобою стояти, не хочу

По різних боках розуміння добра.




8. Аналіз змісту вірша.


  • Про які батьківські почуття йдеться у вірші?

  • Чому відчуває біль батько?

  • Чому діти не завжди вдячні своїм батькам?


9. Робота з підручником.
На ст. 86-87 прочитати оповідання вголос

1-е – про вдячність

2-е – про людську невдячність

10. Слово вчителя.
Є один дарунок, який отримав від Бога весь наш український народ. Який це дарунок? Незалежну державу. В подяку за цей дар кожен із нас повинен докласти всіх зусиль, щоб Україна процвітала. Що саме треба зробити? Брати ті знання, які дають вам учителі, використовувати їх на служіння Богові і Україні. Не закопувати свої таланти, як той раб із притчі, а розвивати, вдосконалювати і зростати розумово і духовно, щоб було що передати прийдешнім поколінням.
Звучить у записі «Боже великий, єдиний»
11. Творче завдання.


    1. Визначити принципи приймання і давання.

    2. Працюючи в парах, скласти подячну молитву Богові.


V Підсумок.

Апостол Павло писав: «Хто сіє скупо, той і пожне скупо, а хто сіє щедро, пожне також щедро».

Бо не зможе дати земля багатого врожаю зі скупого посіву, і тільки щедрий посів дасть багатий врожай.

Більше того, сіяч має бути щедрим не тільки на руку – щедро зерно сипати, а й щедрим душею – зичити врожаю не лише собі, а й кожному, хто сіє.

І буде йому від щедрості його. Бо кожен багатий щедрістю своєю.

А коли даєш, то давай з охотою серця свого. Не з примусу і не зі страху, не для слави в очах людей і не в очікуванні вдячності.

Бог зарахує тільки милостиню, яку дано з щирістю і милосердно. Бог любить тих, хто дає охоче.

І тільки той у Бога матиме достатньо всього, хто буде щедрим на добру справу й охочим до милосердя.

Не треба оголошувати свою добру справу – вона добра сама по собі, навчав Ісус Христос. А проголошене добро означає, що ти вчинив його заради власної слави, але не заради блага знедоленої людини.

Не труби про милостиню – нехай вона буде таємна, «Бог усе бачить і віддасть тобі явно».

Спрямуйте до Бога свої вдячні молитви. Не просіть у Нього багатства й успіху. Благайте розуму і терпіння, любові до людей, уміння бути добрими до них і вдячними їм. Дякуйте Господеві за батьків і вчителів, які піклуються про душі ваші. Лише тоді будете щасливими.

Такою подячною молитвою є і візитна картка сьогоднішнього уроку.


VІ Закріплення знань.

  1. Як можна проявити свою вдячність до Бога?

  2. Назвіть форми прояву вдячності до батьків, учителів, друзів.

  3. Поясніть вислів:

«Дай хліб – візьми рай,

Дай мале – візьми велике,

Дай смертне – візьми безсмертне,

Дай тлінне – візьми нетлінне».


VІІ Оцінювання знань.
VІІІ Молитва за батьків.


Каталог: doc -> files -> news -> 387
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
387 -> Будинок англійця
387 -> Особливості побудови художнього та наукового описів
387 -> Урок позакласного читання «Поетичні акварелі»
387 -> Узагальнення знань за темою Греція в V-ІV ст до н е
387 -> Кругосвітня подорож по хвилям Королеви Води


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка