Департамент освіти І науки дніпропетровської області державний навчальний заклад «міжрегіональне вище професіне училище з поліграфії та інформаційних технологій»



Дата конвертації12.12.2018
Розмір1.29 Mb.

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІНЕ УЧИЛИЩЕ З ПОЛІГРАФІЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»  

Модель превентивної освіти

учнівської молоді ПТНЗ

з профілактики ВІЛ/СНІД – інфекції,

догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих

Підготувала: практичний психолог Казарінова Ю.В.

Очікувані результати проведення превентивної освіти у ПТНЗ - Вмотивування учнів до усвідомлення цінності здоров’я у житті людини та необхідності його збереження. - Формування та відпрацювання навичок здорового способу життя в учнів для запобігання інфікуванням ВІЛ – інфекцією; -Інформування про негативний вплив шкідливих звичок на організм людини, профілактика розвитку залежностей та ризику ВІЛ-інфікування; - Інформування учнів про поняття ВІЛ/СНІД, його впливу на організм людини, стадії розвитку інфекції у організмі та симптоми захворювання, визначення учнями ризику зараження, способів передачі інфекції та шляхи захисту; - Формування у учнів толерантного, чуйного відношення до ВІЛ інфікованих людей.


Учень

Суб’єкт – людина як носій певних видів активності та діяльності


  • Потреби та мотиви
  • Воля
  • Емоції, почуття
  • Досвід

Особистість – людина як типовий представник суспільства та носій певних особливостей характеру
  • Характер
  • Самосвідомість та самооцінка
  • Цінності та ідеали
  • Направленість

Індивід – людина як представник свого роду, носій типових, обумовлених природою характеристик
  • Вік
  • Стать
  • Конституція
  • Нейродинаміка

Індивідуальність – людина в аспекті її неповторності та несхожості на інших людей
  • Особливості поведінки
  • Особливості особистісних характеристик
  • Інтелектуальні особливості
  • Індивідуальна історія

 

 

 



 

Формування стійкої поведінки молоді як результат превентивної освіти у ПТНЗ

Суб’єктами превентивної освіти у закладах ПТНЗ виступають: - Учні різних курсів; - Педагогічний колектив: майстри в/н, класні керівники та викладачі - Сім’ї учнів: батьки учнів, сестри, брати. Превентивна освіта може проходити у різноманітних формах: психолого-просвітницькі бесіди, тренінги, уроки-тренінги, виховні години, диспути, дискусії, кінолекторії, виступи.


Адміністрація ПТНЗ

Навчальна діяльність учнів

Діяльність педколективу

Виховні заходи

Психологічне забезпечення

Уроки - тренінги

Навчання за програмою в ДОІППО;

Робота педагогів-тренерів;

Робота з батьками

Класні години;

Масові заходи;

Участь у районних заходах спільно з УЕССМ

«Тижні психології»;



Тренінги

Лекторії;

Виступи на батьківських зборах; Виступи на педрадах; Тижні здорового способу життя

 

Психологічне забезпечення



Формування протидії негативним проявам у поведінці учнів

Модель превентивної освіти у МВПУ ПІТ



Учні

Тренінги

 «Здоров’я – це моя цінність!»

 «Що таке ВІЛ та СНІД?»

 «ВІЛ – ризик інфікування!»

 «Здоровий – так чи ні?!»

 «Обережно – ризикована поведінка!»

 «НІ – поганим звичкам та непотрібному ризику!»

 «Ранні статеві стосунки - чи потрібно це мені?!»



Уроки-тренінги та психолого-просвітницькі бесіди з елементами тренінгових вправ

 «Що таке дискримінація і яка вона?»

 «Стереотип та упередження»

 «Чи духовна ти людина!?»

 «Простягни руку допомоги!»


Заходи з превентивної освіти у Міжрегіональному

вищому професійному училищі з поліграфії та

інформаційних технологій

Учні

Кінолекторії

 «ВІЛ/СНІД – розповіді ВІЛ інфікованих»

 «Коли дівчинка дорослішає»

 «Куріння – це шкідливо!»

 «Теорія споювання»

 «1+1»


Соціально-психологічні дослідження з метою поглиблення превентивної роботи з їх подальшим обговоренням у групі

 Анкетування «Ваші знання про ВІЛ та СНІД»

 Анкетування «Ваші дії у певних ситуаціях»

 Анкетування «Ризик інфікування ВІЛ-інфекцією»

 Методика «Ціннісні орієнтації» М.Рокіч

 Анкетування «Цінність здоров’я»

 Тест «Готовність до ризику» А.М. Шуберт

 Методика діагностики рівня емпатичних здібностей Ст. Ст. Бойко

 Методика «Особистісна агресивність та конфліктність» Є.П. Ільїн


Учні

Назва заходу

«Я та моє життя»



Виховні години

Мета заходу

Визначення головних життєвих цінностей, бажань, цілей та активних дій у їх досягненні



«Цінність здоров’я»

Розкрити важливість здоров’я у життєдіяльності людини, негативний вплив шкідливих звичок та ознайомити зі способами здорового життя

«Ризик – що це?»

Ознайомити з поняттям ризику, ризикованої поведінки та її психологічних причин прояву у житті людини, визначити ризик інфікування ІППШ та ін..

«Як поводитись соціально!»

Розкрити поняття соціально-нормативної поведінки, вигоди її дотримання та ситуації, в якій проявляється

«ВІЛ та СНІД – у чому різниця»

Розкриття поняття ВІЛ та СНІД, способів передачі та необхідності дотримання правил за соціально-зорового способу життя

«Цінність сім’ї»

Підвищити цінність сім’ї та сімейних відносин за допомогою розкриття функції сім’ї, іі важливості для людини

Педагогічний колектив

Психологічна просвіта, лекційні виступи на педрадах

ВІЛ – становище в Україні та запобігання ризику інфікування серед молоді

Стан розвитку інфекції, поняття ВІЛ, способів передачі та захисту

Життя з ВІЛ позитивними - виховуємо в дітях людяність та доброту

Ризики інфікування, способи захисту, поняття доброзичливої людини

Девіантна поведінка підлітка – попередити та допомогти!

Поняття та причини девіацій, відношення до учнів «групи ризику», способи спілкування з даним контингентом дітей

Інформаційне забезпечення та психологічна просвіта батьків учнів

«Підліток та особливості підліткового віку»

Ознайомлення з особливостями підліткового віку, характерних поведінкових ознак та особливостей спілкування

«Ефективне спілкування з підлітком»

Розкриття характеристик та особливостей спілкування з підлітком, ознайомлення з ефективними правила взаємодії з дитиною

«Девіантна поведінка – як запобігти!»

Розкриття поняття девіантності, причин виникнення та поведінкових проявів, правил формування соціально-нормативної пове5дінки у дитини, важливості впливу сімейного оточення на підлітка

«Причини паління та алкоголізму у підлітків»

Ознайомити зі станом розповсюдження шкідливих звичок серед учнів, причин тютюнопління та його негативного впливу на організм, методів заохочення дитини до здорового способу життя

«ВІЛ/СНІД – чума 21 ст.»

Ознайомити зі станом розповсюдження ВІЛ-інфекції, важливості сексуального виховання в родині, способів передачі та засобів захисту, відповідальності батьків за виховання моральних та етичних принципів у дитини

«Статеве виховання»

Поняття гендеру та статі, налагодження в сім’ї відкритих та добрих стосунків для подачі інформації про відносини з протилежною статтю, засоби захисту, відповідальність за свої дії

Тиждень сприяння здоровому способу життя

Тиждень психології

У МВПУ ПІТ використання розробленої моделі превентивної освіти вплинуло на зниження консультаційних звернень юнаків та дівчат до психолога з питань прояву ризикованої та сексуальної поведінки. Поінформованість учнів дала можливість мати інформаційний багаж знань про ВІЛ/СНІД, цінності життя, сім’ї та здоров’я, шкідливі звички та ризиковані форми поведінки, що визначило орієнтацію учнів на моральні та етичні принципи людства, дотримання соціально-нормативної поведінки молоді зі збереженням здоров’я та життя, толерантного та доброзичливого відношення до оточуючих та ВІЛ-інфікованих.
Каталог: files -> files
files -> Тематика рефератів. Автомобілі повітряно-пінного гасіння. Галузь застосування
files -> Міжнародна трудова міграція українців до країн європейського союзу: фактори впливу международная трудовая миграция украинского населения в страны европейского союза: факторы влияния
files -> М.Є. Жуковського «хаі» Кафедра менеджменту Загальні вимоги до структури, обсягу та оформлення дипломної роботи магістра з управління проектами 2014 Зміст розділ вимоги до оформлення
files -> Дипломного проектУ спеціаліста з управління проектами 2013 Зміст
files -> Реферат актуальність теми. Одним із перспективних напрямків розвитку обчислювальних систем є хмарна архітектура з
files -> Людина І світ
files -> Державний стандарт професійно технічної освіти дспто 6131. А. 01. 50-2016 позначення стандарту


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка